Hai sa ne panicam cu totii
Scris de Sebastian BargauS`a aprobat A intrat in vigoare ieri o lege care permite interceptarea si stocarea minim sase luni a e-mail`urilor, a convorbirilor telefonice si a SMS`urilor. Valeu, ce ne facem? Ne asculta guvernul! Si cum suntem o natie de teroristi, de traficanti de persoane, de arme sau de droguri, ne paste pe toti inchisoarea…
In principiu eu nu mai pot de frica… Va destainuiesc sincer, eu sunt un traficant de persoane si de droguri si ma bate gandul sa ma bag si pe trafic cu arme, eventual chiar terorism pentru ca se castiga bine. Ce ma fac acum ca mi se inregistreaza sms`urile sau e`mailurile? Nu mai pot trimite un sms ca`l citesc unii si vin si`mi inchid afacerea…
Vedeti cat de tampit suna?
Pe langa asta, realizati ca media si imbecilii de la televizor fac din tantar armasar pentru un pic de audienta? Sperie toate babele sau pustanii cu o teorie a conspiratiei pentru a`si face rating. De ce nu spune nici un jurnalist (cu mici exceptii) ca nu se inregistreaza efectiv convorbirile ci doar date referitoare la acea convorbire?
Categoriile de date care vor fi stocate vizează urmărirea şi identificarea sursei unei comunicări şi destinaţia acesteia, a suportului de comunicare sau a echipamentelor de comunicaţie folosite de utilizator. În plus, operatorul va stoca datele necesare pentru a determina data, ora şi durata comunicării. Legea nu se va aplica în ceea ce priveşte conţinutul comunicării sau informaţiile consultate de utilizator în timpul utilizării unei reţele de comunicaţii electronice.
sursa
Si chiar daca s`ar asculta telefoanele, va temeti de ceva? Degeaba manca limbricul cacat ca ne afecteaza si pe noi muritorii de rand, ca nu ne afecteaza. Aceasta lege a fost data pentru ca ei sa se asculte intre ei.
Daca tu ca serviciu secret ar fi sa alegi intre a asculta telefonul lui Tariceanu sau al lui Popescu de la blocul G1, scara 2, apartamentul 12, pe care l`ai asculta?
Ei se asculta intre ei, se fut intre ei ca si pana acum, si tot ei conduc. Noi vom face ce`am facut si pana acum, adica mers pe burta ca`i apa mica.
Si pana acum se ascultau telefoanele si se interceptau e-mail`urile, numai ca acum e legal. A patit careva ceva?
In al doilea rand, vine vorba si de constitutie aici…
ARTICOLUL 28 – Secretul corespondentei
Secretul scrisorilor, al telegramelor, al altor trimiteri postale, al convorbirilor telefonice si al celorlalte mijloace legale de comunicare este inviolabil.
Faptul ca`i inviolabil nu inseamna ca nu citeste si altcineva ce scrii sau nu`ti asculta nimeni telefonul, dar nu au cum sa foloseasca acest lucru in instanta (din cate stiu eu). Dar a avut careva probleme cu militia pentru ca i s`a ascultat telefonul sau i s`au citit scrisorile?
Daca nu, de ce va temeti atat?
Sa se teama infractorii, nu noi. Daca`mi citesc mie e`mailurile afla doar ca`s invitat la diverse evenimente sau pretul la bannerele de pe blog. Daca`mi asculta convorbirile telefonice afla ce prieteni am, ce mi`am mai cumparat, cate puli imi bag in gura celor care ma injura ca l`am deranjat pe badea sau daca trimit sau nu bani acasa luna asta. SMS`uri nu trimit asa ca, daca le vor citi doar pe cele pe care le primesc, vor afla cand e ziua mea de nastere, cine`mi spune “La multi ani” sau vor invata injuraturi noi, primite de la cretinii care`l considera pe badea vreun zeu. In rest de ce sa`mi fie frica?
Ce pot folosi impotriva mea pentru a ma santaja? Vor face publice preturile la bannere? Va afla lumea ce mi`am cumparat? Vor anunta poporul ca ma injura niste imbecili? Astea se stiu deja, pentru ca le scriu pe blog. Ce altceva`mi mai pot face?
Sincer ma simt atat de neimportant incat nu`mi este frica de faptul ca`mi citeste careva e-mailurile sau ca`mi asculta vreun gigel inalt, blond si cu ochi albastri telefonul…
Voi de ce va temeti?
De moarte
Comment by Bogdan Popescu — January 20, 2009 @ 1:17 am
Cati ani are spionu?
Comment by Cititor — January 20, 2009 @ 1:25 am
temerile, atunci cand sunt fondate, se refera la dreptul fundamental al libertatii de exprimare. intr-adevar, esti neimportant si nu te-ar asculta nimeni de buna voie
) dar nu stii cand are cineva nevoie de niste cobai, sau cand un ziarist zelos si cu pile la SRI incepe sa sape..
paranoia initiata, bineinteles, nu la noi.
Comment by dAImon's — January 20, 2009 @ 1:26 am
De deciziile femeilor.
Comment by Henrich — January 20, 2009 @ 1:43 am
hahahha, sa inteleg ca inainte nu era asa? apropos , a lucrat careva la o firma de telefonie mobila (sau fixa) intr-o functie inalta? si daca da .. ia, puneti mana si povestiti. indiferent de tzara, judet, sat, raion, catun s.a.
Comment by jeaiz — January 20, 2009 @ 2:07 am
@dAImon`s: se pare ca n`ai citit cu atentie… ziaristul ala zelos cu pile la SRI ce poate face cu informatiile pe care le extrage din convorbirile sau e`mailurile mele? face publice preturile la bannerele mele? apar pe prima pagina in CanCan ca mi`am cumparat doua plajmi? sau poate deschid editia din Libertatea cu faptul ca`s injurat de aplaudacii lui badea?
repet, nimeni nu are ce sa`ti faca atat timp cat esti corect, si nu`ti poate fi frica de ascultatul telefoanelor daca te stii cinstit…
cine stie ca are de ce sa`i fie frica, ala urla ca legea nu`i buna
Comment by VisUrat — January 20, 2009 @ 2:08 am
frumos articol
Comment by serban — January 20, 2009 @ 2:14 am
Pai daca gandesti asa, si Securitatea era buna ca daca iti vedeai de treaba si nu ziceai nimic de rau despre regim si fiul prea iubit al poporului erai ok. ce sa stie aia de la Securitate, ca iti cumperi doua fire de patrunjel de la tata Floarea din piata, ca iesi cu nevasta la un Brifcor si o bere Solca si ca la fabrica muncesti peste program/norma? nimeni n-avea ce sa iti faca daca erai corect. putea sa iti fie frica de Securitate daca erai cinstit?
Comment by Andrei — January 20, 2009 @ 2:49 am
Poate unu ii gay si afla politia asa. Apoi nu poate candida la presedentie ca-l santajeaza smecherii. Poate ala gay era un om corect care ducea tara in taramul lapte si miere. Da cine voteaza un gay?
Comment by pui_de_prost — January 20, 2009 @ 3:35 am
Nu e vorba de frica sau de ceva de ascuns. E vorba ca de fapt se cam incalca un principiu din cartulia aia de-i zice Constitutie. Sau e careva atat de naiv incat sa-si inchipuie ca se vor opri doar la a furniza numere de telefon si adrese de la furnizori?!
Comment by Zoonapolitikon — January 20, 2009 @ 5:33 am
Stati voi linistiti ca telefoanele sunt supravegheate de ani buni. Doar ca acum au decis baietasii sa faca treaba oficial. Iar Constitutia este egala cu zero cand se invoca siguranta statului, locuitorilor bla bla bla bla bla.
Comment by marcualacuarcu — January 20, 2009 @ 7:20 am
O sa va asculte Ernest de la Tradati in dragoste
))
O sa asculte badea pitipoancele care “sunt dive si beau bere” sau care nu se epileaza pe brate.
O sa va asculte pompierii cand sunteti “fierbinti” si vreti sa va “jucati cu focul” etc…
Comment by Deeanna — January 20, 2009 @ 7:30 am
Nici Ceausescu n-a bagat peste noapte ascultarea telefoanelor ca sa-i salte pe cei impotriva regimului. Dar noi nu invatam nimic din istorie, si in loc sa mergem inainte, ne intoarcem inapoi. Intr-un stat democratic, statul ar trebui sa aiba tot mai putina putere, nu tot mai multa. Visule, nu ma ingrijoreaza ca imi asculta MIE telefonul sau ca-mi intercepteaza MIE e-mail-urile; dar pe tine nu te deranjeaza sa traiesti intr-o tara in care esti considerat vinovat pana la proba contrarie ? azi se ignora un articol din constitutie, maine altul, si in cativa ani ajungi infractor daca-l injuri pe presedinte cand vorbesti cu un amic la telefon.
“Sa se teama infractorii, nu noi” ? pai tocmai noi, cei cinstiti ar trebui sa ne temem ca suntem bagati in aceeasi oala cu infractorii, ca ni se arata ca [,] constitutia nu face doi bani in fata statului.
marcualacuarcu, tocmai asta e problema – trebuiau sa renunte la chestia asta, nu sa o faca oficiala. Si tot siguranta statului si binele celor multi erau invocate si de Ceausescu, si de Hitler, si de…
constitutia, art. 26:1 Autorităţile publice respectă şi ocrotesc viaţa intimă, familială şi privată.
art 28: Secretul scrisorilor, al telegramelor, al altor trimiteri poştale, al convorbirilor telefonice şi al celorlalte mijloace legale de comunicare este inviolabil.
Comment by B. — January 20, 2009 @ 8:04 am
Si pana acum se ascultau unele telefoane dar acum incearca sa o faca legal. Ai dreptate, la tv nu sa explicat corect deoarece toti sunt in goana dupa reating. Nu ma tem de nimic ca nu am nimic de ascuns.
Comment by palconi — January 20, 2009 @ 8:28 am
[...] Visurat ne vorbeste si el putin despre legea sms-urilor si a convorbirilor telefonice [...]
Pingback by Ce se intampla prin blogosfera ? | Seby Blog — January 20, 2009 @ 9:50 am
De ce sa ne panicam. Mai bine sa le dam de lucru.
O zi minunata iti doresc
Comment by James Crissilv — January 20, 2009 @ 10:06 am
Cand citesc stiri de genul asta si alte teorii ale conspiratiei nu pot decat sa ma gandesc la cartea 1984: http://en.wikipedia.org/wiki/Nineteen_Eighty-Four
Comment by Felix — January 20, 2009 @ 10:17 am
1) cum vedeam si intr-un comentariu mai sus, se porneste de la prezumtia de vinovatie. That sucks.
2) care e justificarea logica? de ce are nevoie statul sa aiba un log al tuturor convorbirilor?
3) cheltuielile ocazionate de asa ceva sunt mari, in primul rand cu sistemele informatice necesare, total nejustificate. Chelutielile sunt suportate de operatori, dar in final sunt incluse de clienti, deci preturi mai mari (sau nescazute)
4) intr-adevar legea e irelevanta pentru majoritatea oamenilor, pentru ca nu ne afecteaza, dar:
5) cei care vor sa porneasca o afacere mica pot fi usor opriti, controlati, manipulati. Pentru ca cei care au acces la servicii au acces la mai multe informatii. Si acum e aproape legal. Informatia chiar e putere pe o piata concurentiala
Comment by ideirazlete — January 20, 2009 @ 10:43 am
Nu-i vorba ca ai fi tu sau eu vre’un soi de Sulea Spatarul. Gestul Conteaza.
Chiar crezi cand spun ei ca se inregistreaza doar unele date tehnice? Ar fi munca de Sisif. Pentru prostii de astea exista sondajele nu trebuie investitie in tehnica si oameni.
By the way, Am pus o BOMBA sexy pe 8|_06 la mine! (interceptati asta ba).
Comment by Marius B. — January 20, 2009 @ 10:44 am
@VisUrat: ai dreptate, si eu zic sa te oferi si voluntar, sa fii primul care isi implanteaza si cip sub piele, ca sa stie “binevoitorii” unde esti tot timpul, ca sa fii legat nu numai de ochi si gura ci si de picioare… daca tot nu ai de ce sa te temi si nu te afecteaza cu nimic
Comment by Ovidiu — January 20, 2009 @ 10:53 am
Dupa mine problema este una de principiu. E adevarat, daca esti corect, de ce ti’ar fi frica? Dar ce te faci atunci cind “corect” incepe sa fie redefinit? Daca ai in fruntea administratiei oameni care devin paranoici (vezi Watergate la americani cu Nixon plecat de tot cu sorcova)? Si ce faci in momentul in care redefinirea lui “corect” devine insuportabila nu doar pentru un individ ci pentru toata populatia.
Legile nu trebuie sa fie doar reactive, ele trebuie sa mai aiba si o parte preventiva. Si trebuie sa fie gindite de la inceput in sensul asta. De’aia Constitutia americanilor a supravietuit practic nemodificata din 1787 pina acum (doar 27 de amendamente din care primele 10 adaugate inca din 1791 – The Bill of Rights). Pentru ca au fost gindite pe termen lung, in sensul reglementarii unor manifestari sociale dar si pentru prevenirea abuzurilor, pentru a nu mai fi nevoie sa revina peste 5 ani si sa schimbe schimbarea atunci cind efectele perverse ale gindirii pe termen scurt isi fac simtita prezenta.
De’aia nu sint de acord cu pozitia ta. O inteleg, ai dreptate pe termen scurt si in conditii normale, dar nu previne cu nimic conditiile anormale.
Comment by aiureantramvai — January 20, 2009 @ 11:00 am
@Bogdan si de taxe nu ?
Comment by DinoMaster — January 20, 2009 @ 11:06 am
“repet, nimeni nu are ce sa`ti faca atat timp cat esti corect, si nu`ti poate fi frica de ascultatul telefoanelor daca te stii cinstit…”
Sa fim seriosi! In Romania?? Sau poate ti-ai mutat domiciliul din minunatul spatiu romanesc.
Intotdeauna va fi nevoie de unul sau mai multi cobai cu labele carora sa se scoata castanele infractorilor de nivel inalt din foc. Si uite-asa te trezesti peste noapte ca unui idiot care te-asculta i s-a parut (intentionat sau pur si simplu pentru ca este idiot) ca discutiile tale personale ar avea oarece legatura cu vreo cotzcarie de nivel inalt. Si o sa fii jertfit in mod patriotic pe altarul justitiei pentru ca vreunui Remes sau mai stiu eu carui alt infractor sa-i tihneasca traiul in Romania lui (care nu-i totuna cu a noastra, a oamenilor de rand).
Comment by Bulina — January 20, 2009 @ 11:27 am
Nu mi-e frica! Ba chiar mai mult ma bucur de o reglementare oarecum nu la subiect: http://www.juridice.ro/stiri-juridice/comunicate/reglementari-europene-blog.html. Stie cineva unde se vor angaja cititorii de bloguri? Cine le da dreptul (ce calificare exista in domeniu) sa-si “dea cu parerea” asupra calitatii scrierii?
Comment by Gabriela — January 20, 2009 @ 11:49 am
pai tu nu esti un om care se merita sa-i asculte tel, oricum aia care au chestii importante presupun ca nu sunt becali si le discuta la tel
Comment by mihai — January 20, 2009 @ 12:06 pm
Vad ca si pe nenea Urban il loveste talentul: urbaniulian.ro/2009/01/19/putem-vorbi-de-un-atac-la-viata-privata-din-romania/
Cum am scris si acolo in comentarii o sa scriu si aici:
Nu inteleg de ce va alarmati asa. Aceste informatii sunt tinute deja pe serverele de billing ale companiilor de comunicatii, ca altfel nu ar putea sa va faca factura. Cei ce lucreaza in Billing pentru companii de telecomunicatii stiu asta.
Exact informatiile din lege sunt pastrate in baza de date cu anii, astfel incat companiile de telecomunicatii pot sa factureze utilizatorii. Daca mai au si o aplicatie gen self-care unde utilizatorul isi vede factura si apelurile facute in ultimele x luni e normal sa va ginditi ca informatiile sunt intr-o baza de date.
Pe de alta parte, firmele de telecomunicatii trebuie sa aiba o metoda de a putea calcula costul/veniturile pe o anumita destinatie, sa zicem apeluri din Romania catre UK si invers astfel incit sa gaseasca solutii mai ieftine pentru ei (si implicit pentru utilizatori daca luam cazul ideal) si sa foloseasca aceste informatii pentru calculul costurilor si negocierea unor tarifere de tranzit/routare mai bune (sa zicem rutarea lor pe internet).
Informatiile respective stau cu anii in bazele de date.
Asa ca toata tevatura asta este un fis. Mai citit si declaratiile lui Pambuccian din Evenimentul Zilei de astazi. evz.ro/articole/detalii-articol/836379/Urmarirea-telefoanelor–quoto-porcariequot-/
Iar daca va intrebati daca si mesajele de pe YM/MSN/Skype pot fi urmarite aveti aici raspunsul:
Da, atit timp cit mesajul tau se duce la server si apoi la destinatar, ramine pe server.
Skype este putin mai liber ca arhitectura, in sensul ca nu necesita servere Skype pentur functionare, este bazat pe o conexiune peer-to-peer, dar oricum mesajul este in clar.
Daca faci o captura de pachete de retea pe portul YM ai sa fii surprins sa vezi ca mesajul este necodat si oricine il poate vedea intre tine si serverul yahoo si apoi catre destinar, in functie de serverele pe unde este routat mesajul.
Pentru cei abonati la servicii VoIP, nu e necesara ascultarea telefoanelor, conversatiile se trimit ca pachete TCP/IP. Cu un snifer de retea si apoi cu WireShark puteti asculta convorbirea direct fara multe batai de cap. Aceste conexiuni nu sunt securizate.
Acelasi lucru pentru Voice in YM, Skype or whatever.
Astral si RDS sunt VoIP, apelurile internationale sunt VoIP, chiar si de pe GSM pe GSM.
Comment by para — January 20, 2009 @ 12:28 pm
Am auzit de dimineaţă ştirea asta, cârcotaşii chiar au aberat vreo 20 min pe treaba asta. Să ştii că nu e o noutate, acum vor să o facă legal, până acum era pe ascuns. O convorbire telefonică înregistrată, în caz că nu ştiaţi, până cu legea în viguare nu era considerată probă la proces. Acum totul devine legal, aparatura cu care se înregistrează va fi omologată şi practic ei ştiind oricând despre tine ce faci ce spui si ce vrei să faci pe viitor, te vor putea încrimina oricând cu dovezi înregistrate.
Ca şi consumator de iarbă trăiesc o dramă cu care m-am obişnuit. Am toate şansele să fac puşcărie pentru că am ales să consum o plantă. Mă feresc să fac trafic , deşi dealerii se schimbă pentru că nu sunt afacerişti ci proşti, şi nu rezistă şi îi prind repede, iar cum sunt şi puţini, câteodata un prieten mă întreabă sau eu întreb “nu cunoşti pe cineva că sursa mea nu mai este disponibilă”. În astfel de cazuri comunicarea punctul cheie, cum alegi să comunici. De 2 ani de zile nu mai întreb nimic la telefon, prefer să beau un suc sau o bere şi să discut liniştit. Totuşi există o tehnologie numită “dubiţa minune”, o maşină care se plimnbă în funcţie de misiune. Ideea e că se pot intercepta convorbiri cu telefonul fără apel în curs, pur şi simplu în stand by ele este o staţie care emite (asta e nouă pentru unii dar e foarte adevărată), cel mai sigur fiind să scoţi bateria din telefon, iar daca nu doreşti localizarea, să nu ai la tine maşinăria, pentru că semnalul se transmite la frecvenţe mici circa 5-6 ore după scoaterea bateriei (telefoanele sunt date dracului).
Trăim era monitorizării, noile valuri evolutive îi ameninţă pe cei care fac cărţile. O ştiu de mult şi e puterea naturii cu care nu se pot lupta, nu pot opri ascensiunea noastră a oamenilor care nu joacă cu ei şi conduşi de ei, deci soluţia lor e să ne conducă.
Să stăm în lumină, să ne trăim viaţa cum vrem, şi să fim atenţi şi la ei … exact ca în melodia veche “… păşeam atent, păşeam atent, păşeam atent să nu mă sparg …” şi totul e perfect pentru noi
Comment by Psihologul cu Blogul — January 20, 2009 @ 12:57 pm
Sincer mie imi este telefonul de vreo 2 luni de zile deja , dar nu stiu ce urmaresc respectivi tipi . Doar reusesc sa ma streseze ca nu pot sa-mi continui de vorbit unele chestii la telefon si sa fac anumite tranzactii . Deci eu oricum n-am grija lor de imbacsiti nemernici
Comment by InSaNe — January 20, 2009 @ 1:27 pm
Am cartela sim [pre-pay] si cont la yahoo mail. Imi cer scuze, am un milion de cartele sim pre-pay si alt milion de adrese de e-mail la yahoo, gmail si hotmail. La care din ele mi-ar fi tinut SRI evidenta? Nici cei de la orange nu stiu care numar apartine cui.
Comment by Cristi Juverdeanu — January 20, 2009 @ 2:36 pm
Problema, in cele din urma, este doar in posibilitatile de utiliza acele informatii in instanta, pentru ca tehnica de ascultare se afla, din pacate, la indemina multor persoane care nici macar nu fac parte din structurile de informatii abilitate sa fereasca fremoasa si mindra tarisoara de teroristii de tip “I kill youu!” … Pornim, asadar, de la premisa ca daca sintem oameni cinstiti, ce nu desfasoara activitati ilegale, nu am avea de ce anume sa ne ofuscam despre cele ce s-au stabilit prin aceasta lege. Insa premisa asta, zic eu, este nitel falsa, ca si cea care spune ca “oricum ne asculta cine are de ascultat”, pentru ca este determinata de un sentiment mioritic de neputinta si non-combat pentru viata si drepturile noastre ca indivizi, cetateni ai unui stat. Exista totusi o organizare statala, exista niste institutii si exista niste legi ce reglementeaza drepturile si obligatiile. Altminteri, cei cu muschi mai multi ar face absolut tot ce doreste muschii lor. Care este. Asadar, trebuie sa aparam aceste drepturi pentru simplul fapt ca ele exista, ca au constituit la un moment dat un ideal al unora si altora. Americanii au avut parte de beleaua 9/11 si tot nu considera ca legea care da dreptul statului sa ignore orice drept cetatenesc pentru a obtine informatii de natura sa previna actele de terorism ar fi buna de ceva. La noi nu s-a inregistrat vreun astfel de caz, poate, si pentru ca cei din serviciile de informatii si-au facut treaba asa cum era necesar. Nu sint ei vreun prototip nou de agent 007, insa, probabil, inca stiu meserie si inca o fac. Lor nu le foloseste aceasta lege. Mai degraba am putea spune ca e de mare ajutor celor care doresc sa gaseasca nod in papura cuiva, celor care doresc sa “construiasca” cazuri dupa modelul politistului american din filme care “planteaza” la fata locului o “proba” doar pentru simplul fapt ca nu poate sa fie mai inteligent decit infractorul. Dezbaterea poate fi lunga, insa legea s-a dat. Iar la profunda stare de somnolenta a celor ce formeaza poporul roman, la atitudinea de “las’ ca oricum nu se schimba nimic” … ei bine… la toate astea nu putem sa ne gindim ca vom ajunge la mai mult decit la niste vorbe aruncate in van pe un blog, la TV sau radio…
Comment by mircea — January 20, 2009 @ 2:55 pm
dupa cum am mai zis undeva: cine le monitorizeaza? sri-ul? fi serios! aia nu sunt in stare sa scrie un e-mail daramite sa-l si studieze
Comment by adi — January 20, 2009 @ 3:00 pm
Pe mine ma doare fix in pix, ca asculta ei convorbirile, sau ma rog intregistreaza date. Daca nu ai nimic de ascuns, stai relaxat si daca ai ceva de ascuns, gasesti tu alta cale de comunicare
Comment by nina — January 20, 2009 @ 3:03 pm
Ai cea mai mare dreptate as putea spune….scurt si la obiect….
Comment by Alex — January 20, 2009 @ 3:09 pm
Asta ne mai lipsea
Comment by Online electronice — January 20, 2009 @ 3:27 pm
mai, eu sunt stan patitul . in vechiul regim eream o fatuca de 15 ani care coresponda cu o alta din alt oras. si pe vremea aceea se coresponda cu scrisori. si pt ca sa ne facem noi mai interesante, ne scriam pe plicuri LEF (Libertee egalitee etc) si dupa vreo doi ani de corespondat ghici daca nu a venit un domn inalt la usa parintilor mei si m-au luat cu tot cu scrisorelele legate cu panglica (bineinteles din “dorinta” mea si fara acordul parintilor-ca erau la fabricile unde lucrau). si am mers cu el la sediul militiei judetene si acolo am discutat cu un domn venit special de la capitala.
v-am povestit asta ca sa nu credeti ca sunteti chiar anonimi, pentru ca mai neica nimeni din fundu’ dealului ca mine nu cred ca era cineva.
Comment by volent — January 20, 2009 @ 4:39 pm
pe cine il doare in pl ce vorbesc eu la telefon? astia nu sunt in stare sa il tina in tara pe omar haisan care era arestat la domiciliu si ei vor sa ma asculte pe mine , poate adoarme in timp ce asculta
Comment by redandblue — January 20, 2009 @ 5:12 pm
suntem un popor paranoic prin definitie. si ca niste paranoici, sarim de cur in sus fara sa punem o secunda bibilica noastra la munca. Sa discutam aspectul logic, pentru ca cel psihic l-a analizat Visul suficient. Cam de cat spatiu credeti ca ar avea nevoie companiile care pot stoca informatii chiar sa le stocheze? Mii de terra, zeci de mii, harduri infinite. Cine dracu are asa ceva? Si cine sta sa sorteze miliardele de sms-uri care se transmit sau toate mailurile?
Ideea e foarte simpla. Ei nu vor face altceva decat faceau pana acum. Vor stoca informatii DESPRE apeluri, in eventualitatea unor listinguri. Nu vor stoca apeluri ci doar informatii. La fel si mailuri. Adica… vor putea spune ca Tariceanu i-a trimis mail lui Basescu dar nu si CE scrie in mailul ala. Deci nici Udrea nu va putea afla ce vorbesc astia doi. QED
Comment by Brylu — January 20, 2009 @ 5:40 pm
^ ^
voi ati citit ce scria [psihologul-cu-blogul] ?
eu m-am cracanat de ras, mai ales cand a ajuns la partea cu ascultarea telefoanelor si dupa ce ele nu mai au baterie….
Comment by dAImon's — January 20, 2009 @ 5:51 pm
sa vezi nevestele coada la SRI ia da vere si mie informatii referitoare la apelurile si emailurile lu barbata`miu ca dau si eu o bere mancatzias …
))))
Comment by zangaman — January 20, 2009 @ 5:52 pm
La telefoane si SMS uri clar e deja implementata ca doar vin pe factura detaliata care unde a sunat si trimis. La mailuri is curios cum “stocheaza” ei numai sursa si destinatia, avand in vedere ca informatiile alea se gasesc in headerul mailului, practic in corpul mailului. Sa nu imi ziceti mie ca stocheaza doar ip sursa si ip destinatie ca nu cred. Ca atunci ar avea in log doar 2 ipuri de server de mail. Da nu-i bai, s-a inventat criptarea, proxy anonim si multe altele. Chinejii cunoaste.
Da ce ma bucuraaaaa, o sa aibe in loage o gramada de spam.
Comment by borg — January 20, 2009 @ 6:01 pm
cum fac ei rost de toate adresele de mail si mai ales si de datele celor care le poseda. plus ca daca ar vrea sa le tina evidenta ar tb un pact cu yahoo ceva, nu cred ca spioneaza ei yahoo
Comment by mihai — January 20, 2009 @ 6:41 pm
@mihai, habar n`ai tu pisi ce se poate face. singura chestie e noua e doar ca s`a facut totul legal.
Atat end of fucking story .
Comment by Pyro — January 20, 2009 @ 10:01 pm
Atata vreme cat se inregistreaza data, ora, destinatarul si LOCATIA de unde a fost trimis apelul/mailul/SMS-ul, da, sunt motive de ingrijorare, pentru ca acel teanc de hartoage poate dovedi in instanta ca MINTI cand spui ca ai fost undeva si telefonul tau te da in cu totul alt loc. Un apel la un numar gresit te poate aduce in atentia organelor, pentru ca vei fi marcat ca facand parte din anturajul greselii. Vorbea cineva de billing mai sus; telecomurile nu tin pentru billing si pozitia geografica a telefonului in momentul apelului (si daca o tin, sigur nu e pentru facturi) .
Asa ca nu va ingrijorati… pana cand nu o sa auziti cum au fost folosite probele astea in instanta. Dupa care ingrijorati-va, dar prea tarziu.
Comment by Laur — January 21, 2009 @ 1:44 am
De asta exista prepay…cumperi 2 telefoane si 2 cartele de la buticul din colt, vorbesti ce ai de vorbit si le dai altcuiva. sau…tot timpul exista “in natura”.
Comment by DKK — January 21, 2009 @ 9:20 am
Uite si punctul de vedere al legiuitorului (cititi, ca merita):
http://varujan.rol.ro/2009/01/21/manual-de-ue/
Comment by Laur — January 21, 2009 @ 2:03 pm
Atata tam-tam fiindca vrea SRI-ul sa-ti vada factura detaliata… Uita-se.
Comment by Robert — January 21, 2009 @ 4:41 pm
[...] lui Sebi: ne panicăm [...]
Pingback by Dar vai, ne sunt ascultate telefoanele! | Denisuca - nevastă de Coşmar — January 21, 2009 @ 11:03 pm
o sa te opreasca gaboru seara pe strada si sa iti zica : Bunaseara… telefonul si laptopu la control !
Comment by RIP — January 22, 2009 @ 4:19 pm
Eu vreau sa stiu cum se poate asculta un telefon de la mare distanta de pe alt telefon mobil fara ca acesta sa sune
Comment by oop — May 2, 2009 @ 11:10 pm
[...] Visurat ne vorbeste si el putin despre legea sms-urilor si a convorbirilor telefonice [...]
Pingback by Blogger amator » Blog Archive » Ce se intampla prin blogosfera ? — August 2, 2009 @ 2:51 pm