Sebastian Bârgău: Gânduri logice la turație maximă

Am vazut zilele trecute cum se discuta despre bacalaureatul la doar trei obiecte. Motivele? Se streseaza sarmanii copii la sfarsitul anului, se aduna o gramada de materie de invatat (ca in patru ani n-au avut timp) si nu e bine. Asa ca se vrea a se da bacalaureatul la trei probe.
Eu zic sa nu se mai dea deloc.

Scolile sunt pline de profesori prost platiti, oameni al caror salariu pe o luna este uneori mai mic decat cheltuie intr-o zi un elev imbecil cu tata bogat, oameni care nu-si mai dau interesul pentru a educa niste mizerabili ale caror valori se rezuma la bani, haine de lux, curve si telefoane mobile scumpe.

Pe langa acestia, sunt elevii. Elevi care bat profesorii, care vin din an in pasti la scoala, care stiu ca Eminescu este strada pe care-i crasma aia scumpa iar din cartierul Creanga isi iau cu taxiul pitipoanca sa o duca la discoteca.
Ei bine aceasta este scoala si educatia in Romania. Niste sictiriti prost platiti care nu-si dau interesul (sictirul vine tocmai pentru ca-s prost platiti) si niste imbecili care intra si termina o facultate si nu stiu sa puna nici macar o cratima.

Elevul roman nu mai este ce a fost. Elevul roman, in majoritate, are alte valori acum: banul, telefonul, hainele scumpe, manelele proaste si pitipoancele frumoase si proaste care-l scurg de bani.
Asa ca, de ce sa ne mai complicam cu BAC-uri la enspe materii?
Patru au fost prea putine, sapte sunt prea multe, hai sa facem trei pentru ca se streseaza imbecilii care si asa nu invata nimic?
Hai sa nu mai dea BAC la nimic si stim o treaba. Doar asta se si urmareste, nu?

Sa ne umplem de incompetenti si de dobitoci semianalfabeti care voteaza cum spune gigelul cu salamul in mana.


Pe aceeaşi temă




38 Comments »

  1. Cred că e o conspiraţie mondială de îndobitocire pentru a se ajunge la situaţia din Idiocracy cât mai curând…

      Comment by Ionut Staicu — September 16, 2009 @ 12:09 am

  2. “ah ce frumos viitorul luminos, nu uita ca tara te vrea prost”

      Comment by Tavi — September 16, 2009 @ 1:25 am

  3. Stai ca fac trei dar mai dau 2 si in timpul anului. Impresia lor tampita e ca fac reforma daca modifica metodele de evaluare, de curriculum nici nu au curaj sa se atinga. Asta necesita multi specialisti, multi bani, timp pierdut si multi profesori (potentiali alegatori) pusi in cap..

      Comment by Ionut — September 16, 2009 @ 2:58 am

  4. am citit si eu la ce ai pus link..parca imi e rusine ca am terminat facultatea…:( nu cred ca cineva chiar ma crede ca mi-a pasat, ca am mers la ore si am incercat sa si invat ca sa nu fiu ca acel specimen si sa imi bat joc de banii alor mei… eu invatam si luam nota mai mica ca cel care copia, dar macar stiam ca maine mai stiu ceva…in fine..asta e lumea in care traim

      Comment by adizzy — September 16, 2009 @ 3:00 am

  5. Deci fara sa fiu sarcastic, ironic si stiu si eu mai cum. Observ ca Ionut mi-a luat-o inainte. Ca deh … abia acum m-am trezit. Acum cateva zeci de minute. Ionut nu zice o prostie!

    Noua ordine mondiala asta presupune. Globalizare, controlat totul dintr-un loc si de catre un singur grup unit. Bagat fel si fel de injectii prostesti in oameni, sa se futa educatia, taxe fantasmagorice. Cu alte cuvinte SCLAVIE. Si cand suntem prea multi, mai finanteaza ei un razboi mondial si uite cum se rezolva totul.

    Suna nasol dar nu glumesc.

      Comment by Henrich — September 16, 2009 @ 6:05 am

  6. Pe lângă faptu că asta vor politicienii – să fie o ţară numai bună de prostit, oricum fii lor învaţă în străinătate, eu mai cred că Băse se aşteaptă şi la votul celor de 18 ani care sunt a 12-a acum…

      Comment by Iullyan — September 16, 2009 @ 6:49 am

  7. dc ii bagi pe toti in aceeasi oala???

      Comment by eu — September 16, 2009 @ 7:34 am

  8. Visule, eu am dat anul asta BAC-ul si nu mi se pare ca esti corect. Am terminat la Liceul Teoretic “Vasile Alecsandri”, din Iasi (il stii, e ala din spate de la Moldova Mall) si pot sa iti spun ca inca mai exista elevi interesati de scoala. Nu sunt multi, e drept, poate din cauza faptului ca profesorii sunt, cum ai punctat foarte bine si tu, sictiriti, ca vin la ore cu un dezgust monumental, cu o atitudine de “eu sunt zeu, tu esti un nimeni, taci din gura ca n-ai dreptate”, dar mai exista cativa elevi. Ce doream sa spun este ca nu exista motivatie pentru a invata. Am fost olimpica la viata mea, am un tanc de diplome acasa, care stau si mucegaiesc, pentru ca nu imi folosesc, m-am implicat in proiecte de voluntariat, dar asta pentru ca mi-a placut sa ma implic, sa fac ceva util. In fine, vorbeam de motivatie. Toata lumea se plange de salariul profesorului, dar vad ca de alocatii nu se plange nimeni. Ok, o sa incepeti ca “Da, sigur, sa dam alocatii mai mari ca sa toarne tiganii si mai multi copii!”, dar nu asta e ideea (de fapt, cred ca daca alocatia ar fi decenta, nici nu ar mai face atatia puradei, s-ar multumi cu vreo 3, nu cu 5-6-7). Alocatia este de 40 de lei. 40 lei/luna din care se presupune ca tu, ca elev, trebuie sa iti iei caiete, pixuri, creioane, manuale (daca ai trecut de clasa a 10-a sau daca profele de engleza vor sa cumpere manuale de 50 de ron de la nu-stiu-ce editura din Marea Britanie pentru ca astea din Romania nu sunt bune), eventual o pereche de pantofi, ca sa nu mergi descult la scoala. O sa apara iarasi oameni “Dar exista tot felul de burse…”. Da. Si cati copii beneficiaza cu adevarat de bursele acelea? O bursa de merit pentru un elev care a terminat anul scolar cu 10 pe linie (10 pe linie la mate-info nu e putin lucru) este in jur de 60 ron/an. Bursa pe caz de boala este si ea vreo 30 ron/luna. Exista o bursa de merit si pentru olimpici… Si aia e de vreo 10-20 lei. Intr-adevar, ai o motivatie foarte puternica sa muncesti pe branci ca sa ajungi la olimpiada nationala, eventual sa iei si premiu, pentru ca sa primesti 20 lei, care pentru tine si babacu’ inseamna maruntis cheltuit la jocuri. Cand am terminat a 12-a, pe langa diploma si cartea (cumparata de mine, evident), am avut marea surpriza de a primi de la profa de engleza o carte in limba respectiva, pentru ca am luat premii la diverse concursuri si olimpiade.
    Cat despre BAC… BAC-ul in Romania e o mare porcarie. Nu cred ca se poate compara, in primul rand, BAC-ul unuia de la mate-info cu BAC-ul unuia de la filologie. Da, stiu, iar urmeaza “Da’ cin’ te-a pus sa alegi mate-info? De ce te plangi ca e greu?”. Deci, sa recapitulam. Cineva de la mate-info are urmatoarele obiecte:
    Romana (unde da aceleasi subiecte cu cei de la filologie, desi are cu doua ore mai putin pe saptamana si, in general, ia note mai mari decat cei de la filo) – Oral si Scris
    Engleza/Franceza/Germana…. – Oral
    Matematica M1 (unde profesoara nu se chinuie sa iti explice ca hrrr, ca mrrr, ca o sa iti ajute acolo, ca o sa iti ajute dincolo, iti spune doar “Pune mana si fa exercitiul si taci din gura, ca iei 2!”) – Scris (evident, ar fi amuzant de vazut o proba de matematica data oral… “Si… Care e teorema lui Pitagora?”)
    Fizica/Chimie/Biologie/Informatica – Scris (ar fi si mai amuzanta biologie oral… “Trageti biletul… Ce v-a picat? Reproducerea?”)
    O proba din afara ariei curriculare, la alegere – Scris (doar in cazul in care nu e Educatie Fizica)

    BAC-ul la filologie (sa ma corecteze cineva daca gresesc)

    Romana – Oral si Scris
    Engleza/Germana/Franceza – Oral (asta daca este un profil bilingv sau intensiv)
    Istorie/Geografie – Scris
    Literatura Universala/Latina – Scris
    O alta proba din afara ariei curriculare, la alegere – Scris (la fel, doar in cazul in care nu e Educatie Fizica)

    Dragut, nu?
    Ca sa nu mai spun ca se copiaza ca-n codru…

    Inca ceva. Tot vorbind despre motivatie: cat de motivat sa fii, cand vezi ce se promoveaza la TV? Cand vezi ca Simona Sensual, Nikita, Vanghelie si alti idioti care nu stiu sa lege doua vorbe intorc banii cu lopata?
    Am participat la un seminar la Senatul Romaniei (tot in cadrul unei actiuni de voluntariat si tin minte cat de suparata era profesoara care a organizat toata treaba, pentru ca am fost nevoiti sa ne platim singuri transportul si cazarea pana la Bucuresti) si am aflat ca nu ai nevoie de facultate ca sa devii senator. Nu ai nevoie de facultate ca sa devii senator si sa iei 60 de milioane/luna, dar ai nevoie de facultate ca sa te angajezi ca vanzatoare.
    Si acum va intreb eu pe voi, astia mari, care dati exemplu: noi de ce ne-am dori sa invatam, sa citim, sa ne cultivam, cand in jurul nostru prostia, nesimtirea si incultura sunt la putere?

      Comment by Jorjette — September 16, 2009 @ 8:28 am

  9. La 200 de ani de la nasterea lui Louis Braille, inventatorul alfabetului care ii poarta numele, Ministerul Educatiei din Romania (sau cum s-o fi numind) nu a alocat sumele necesare tiparirii a 1000 de abecedare pentru noii copii cu deficiente de vedere inscrisi in anul scolar 2009-2010. Prin urmare, copii nu vor fi capabili sa invete alfabetul, deoarece cartile care exista momentan in scoli sunt uzate “de atata citit” iar parintii lor nu isi pot permite sa dea bani pentru aceste manuale , fiindca ele cosa in jur de 1oo de lei bucata; probabil ca daca ceva pulitician ruman isi rupea de la gura o noapte de chef cu curvele, si dona cei 100000 de RON(mai putin de 25000 de euro, in conditiile in care o limuzina pentru umflatii aceia din parlament costa 30000), acei copii ara vea o sansa in plus pentru a se integra intr-un sistem, si asa de cacat.
    Abramburica, saraca …

      Comment by Bitangu — September 16, 2009 @ 9:01 am

  10. eu zic ca ai putea sa faci un articol complet de blog din treaba asta.

      Comment by Bitangu — September 16, 2009 @ 9:02 am

  11. Nu cred ca BAC-ul din trei materii promoveaza prostia. Prostia o promoveaza profesorii slab pregatiti si prost platiti, facultatile de gen Spiru Haret si alte chestii de genul asta. In principiu “sistemul ” din ziua de azi si cercul vicios in care se invart toate.(profesor slab platit=profesor fara interes, din cauza ca nu avem bani la buget, din cauza economiei “subterane”, din cauza ca avem taxe si impozite mari si multe etc.)Si eu am dat BAC-ul din trei materii, probabil si tu ( depinde de varsta) si apoi un examen de atmitere la facultate (greu) nu pe baza de dosar( cu note umflate de profesori ” sa dea bine scoala” si cu nota mare la BAC , cu copiat cu acordul profesorilor).

      Comment by Mihaela — September 16, 2009 @ 9:31 am

  12. zici tu asa,dar in liceele bune este foarte mult de invatat si e foarte greu sa tii minte tot ce trebuie pentru bac. Adultii muncesc 8 ore si dup-aia is liber,plus ca primesc salar. Elevii,daca ar fi sa invete cat de cat pentru scoala,ar munci mult mai mult,pe gratis. Asa ca e foarte bine sa mai scoata. Sunt multe lucruri care nu folosesc la nimic,dar trebuiesc invatate. Lasa ca e bun asa :)

      Comment by moto_lady — September 16, 2009 @ 9:36 am

  13. Exagerezi!

      Comment by Mica — September 16, 2009 @ 9:45 am

  14. ok, 3 materii scris, insa nu uita ca mai sunt si acele 2 probe la oral + cea adaugata la informatica.
    faptul ca nu le mai dam pe toate odata constituie un dezavantaj pentru cei care dam bacul.
    probele de la oral ne-ar fi ridicat media…
    ai cam exagerat…

      Comment by Iulyan — September 16, 2009 @ 10:02 am

  15. Ok? Si ce e de facut? va mai aduc aminte ca SCOALA E FACULTATIVA? Adica o faci DACA VREI. Daca nu, Spania, Italia si alte cele. Nu traim in totalitarism sa obligam lumea sa o faca ceva. Daca asta ne e nivelul…eh mergem asa.

    Stati calmi, aia care vor sa invete tot vor invata, aia care vor sa faca ceva tot vor face. Ca se copiaza, tot se va copia si peste 100 de ani, pentru ca asta e mentalitatea. Nu vei schimba nimic cu post-ul asta. Si nici un om simplu nu va schimba ceva. Asta e sistemul. De aia se numeste sistem. Se pare ca nimeni nu a invatat nimic din 40 de ani de comunism dur si inca 20 de NEO-COMUNISM.

    Be well.

      Comment by Unul... — September 16, 2009 @ 10:31 am

  16. Revin la comentarii mai vechi de pe alte bloguri: bunicul meu (absolvent de seminar teologic) a dat BAC-ul la 8 discipline, toate in aceeasi zi; a dat apoi admitere la facultatea de teologie, pe care a absolvit-o cu brio. A ajuns un om pe picioarele lui, care i-a ajutat si pe altii in vremurile grele care au urmat dupa razboi si a fost indragit de enoriasii din parohia lui, fiind mereu un exemplu pentru comunitate. A fost cumva un ratat? Nu!
    Eu am dat la BAC 5 examene, e drept ca nu in aceeasi zi, dar au fost 5 cu materie din toti cei patru ani de liceu. Am patit ceva? Nu! Am dat admitere la facultate la o concurenta de 14 pe un loc. Am intrat? Da! Am patit ceva? Mi-a cazut steaua? Nu!
    Daca mai aud pe careva ca ce invata copiii de acum e mult il si iau la poceala! Uitati-va cum arata manualele din ziua de azi! In comparatie cu ce aveam noi de invatat sunt carti de colorat.
    Am inceput liceul in anul de gratie 1990. In fiecare zi ni se repeta ca liceul nu e obligatoriu. Atat ca atunci nu exista internet, messenger si alte jocuri pe calculator (ma rog, astea erau dar nu asa de raspandite), drept pentru care aveam timp de invatat. Toti. Nu ca ne-am fi omorat prea mult cu invatatul, dar din masa aia mare de materie tot ramaneai cu ceva. Multi dintre cei trecuti (ca si mine) de 30 de ani nu avem probleme nici azi daca luam un manual in mana, si poate ca stim mai multe decat liceenii care azi sunt pe bancile scolii. De ce? Pentru ca am facut scoala. Profesorii erau si atunci destul de prost platiti, deci scuza asta cade. Aveam un interes: examenele de admitere in liceu, treapta, BAC, admitere in facultate. Toate astea au triat cei mai buni, nu notele de pe parcursul anului, care pot fi umflate (oricum acum pe post de extemporale se dau teste grila, pe care bou sa fii sa nu faci de un 5). Asadar cred ca examenele sunt necesare ca mod de selectie. Si natura face selectia ei, de ce noi sa nu o facem pe a noastra?

    @Jorjette: Daca ai facut voluntariat si ai invatat ai facut-o pentru tine. In fata unui imbecil care a terminat si el un liceu dar nu are habar de nimic, nici macar unde e Romania pe harta, ai un avantaj, pe care un angajator cu reale calitati de leader le va vedea. Daca nu in Romania, atunci in afara ei. Nu ma ingrijoreaza ca sunt multi imbecili cu diplome: au orgoliul hranit dar vor ajunge vanzatori sau gunoieri cu diploma de BAC sau poate de facultate, pentru ca oricum nu vor sti sa faca nimic. In schimb tu vei avea sansa (daca o exploatezi corespunzator) sa ti-i faci masa de manevra si sa-i conduci mai departe hranindu-le mai departe orgoliul. Asta e in fond viata: manipulatori si manipulati.

      Comment by aNDRIIpOPA — September 16, 2009 @ 10:35 am

  17. Am uitat sa precizez ca am mai facut sport pe timpul liceului si a facultatii. De pertformanta. Iar liceul era cu profil economic, iar facultatea era de drept. Dupa care am mai avut si interesul sa fac un master… stupid me.

      Comment by aNDRIIpOPA — September 16, 2009 @ 10:43 am

  18. Eu zic sa nu-i plangi atat pe profesori,ca nu sint chiar asa prost platiti…

      Comment by edy 71 — September 16, 2009 @ 10:52 am

  19. @ aNDRIIpOPA:
    Sunt constienta ca am facut totul pentru mine, dar, din nefericire, din ce in ce mai putini oameni gandesc asa. Ceea ce trece prin mintea unui copil in ziua de azi se prescurteaza cam asa: “Mie ce imi iese din afacerea asta? Am beneficii imediate? Beneficii pe termen lung? Nu ma intereseaza. Aici si acum vreau!”

    Chiar discutam cu ai mei despre sistemul de invatamant si i-am spus lui tata cum e structurata materia, iar el a ramas interzis.
    Sa iti dau un exemplu: In clasa a 9-a se studiaza, TEORETIC (adica e trecut in programa), “Romeo si Julieta”. Cum poti cere unui copil de clasa a 9-a, care inca nu s-a dezmeticit, sa inteleaga iubirea si spiritul de sacrificiu prezentate acolo? Simplul argument ca eroii erau ei insisi “copii” e mai putin relevant.
    Un alt exemplu concret: Intr-a 7-a se studiaza, la fizica, in sem 1, optica, unde este nevoie de trigonometrie, trigonometrie care nu le este predata elevilor de a 7-a la matematica decat tarziu, pe la sfarsitul semestrului 2. La fel si intr-a 9-a, se studiaza optica geometrica, fara a avea bazele matematice necesare.
    E o harababura totala. Nu e de mirare starea de buimaceala totala in care ne afundam…

      Comment by Jorjette — September 16, 2009 @ 10:54 am

  20. Si ce sa faci cu atatia absolventi cu scoala?
    Unde sa-i folosesti?
    Se pare ca socetatea are mai mare nevoie de obedienti ignoranti decat de posibili aspiranti la pozitii de top.

      Comment by tizul — September 16, 2009 @ 12:27 pm

  21. Mersi ca m-ai facut pe mine si pe toti prietenii mei ratati, cocalari, prosti, curve si manelari. Le multumesc si celor de mai sus, dar in special tie ca le-ai dat startul. Esti un zeu si mersi ca m-ai luminat!

      Comment by acsel — September 16, 2009 @ 1:22 pm

  22. Am facut scola din ’85 pana in ’98 (da, 13 ani, ca la Peda sunt 5 ani de liceu). Nu am copiat, am invatat de am dat pe spate, am luat note excelente si cate una mai “naspa” pe meritate. Am avut si atunci copii de “bastani”, avand sansa de a invata la scoli “tari” din Timisoara (22-ul, care pe vremuri era una dintre cele mai “galonate” si Peda, care iar era vazut super OK).

    Am avut deci colegi “din aia”, in timp ce in clasa eram 5-6 copii din astia sarmani. Am avut (culmea) loc si de ei si, chiar daca durea sa porti aceeasi pereche de pantofi pana se rupeau in talpa (adolescenta fiind deci, intr-un liceu plin de eleve imbracate ca la “fashion show”), stiai ca, oricat de sarac si de “necool” esti, ce ai in cap nu-ti ia nimeni.

    Am dat admitere la liceu (cred ca am fost 9 pe un loc la profil pedagogic) si inante de probleme normale, am dat probe eliminatorii 4 zile consecutiv (desen-caligrafie, muzica, dictie, sport).

    BAC am dat (inca) din 4 materii (am fost generatia aia care a facut prima greva, cand erau sa bage domnii mai multe). Stiu ca am plans ca am luat la engleza 9.50, cand stiam ca meritam 10. Eram insa eleva aia uratica si jerpelita si doamna de la Colegiu avea “pupilele” ei pe acolo. Nu am crapat.

    Stiu ca lucram pana la 1 noaptea pe temele de casa si la invatat. Aveam si o carca de materii, plus proiecte didactice de facut si materiale didactice, ca atunci li se “scula” doamnelor invatatoare sau educatoare ca tre’ sa mai vada si copiii lor o plansa ceva. Comentariile la romana treceau mereu de 5 pagini scrise marunt si frumos. Cu 4-5 carti de critica in fata nasului, cu schita de la ora si incercand sa pun la cap totul fara sa copiez sau sa prelucrez ca animalul informatia. Ca profa te troznea cu un 4 daca “plagiai” si dorea mereu sa ne punem creierul la contributie.

    Profesorii mei erau si atunci prost imbracati si (unii) sictiriti. Convinsi ca suntem niste idioti si, uneori, nici nu prea greseau. Chiar si “mumele padurii” insa erau sensibili cand vedeau un elev studios insa. Am avut o relatie misto de tot cu “capcaunii” liceului, unul dintre ei cel mai de temut in ultimii ani. In a IX-a mi-a tras o medie de 6 la economie (ca si chiuleam sa merg la un post de radio local, sa vad cum se fac emisiunile .. asta era boala mea pe atunci). In a XII-a m-a vazut cu Sartre in mana (carte of course) si m-a luat la intrebari despre ce citesc pe atunci. Mi-a recomandat si alte carti similare si i-a placut sa vada un elev care nu citeste numai Sadoveanu.

    In a XIII-a am avut 2 materii cu el si note de 10 pe linie. Invatam foarte bine si ii castigasem respectul. Asta in conditiile in care juma’ de clasa lua 4 pe linie.

    Ai mei mi-au spus mereu ca nu imi pot oferi decat sansa de a invata. Bani nu aveam, ne-a fost ingrozitor de greu. La banchetul de final de liceu am mers cu niste haine second-hand destul de uratele si o bluza imprumutata de la vecina de la parter. Si pantofii cu toc cumparati in 3 rate de la un magazin in care lucra o veche prietena de familie. A acoperit ea pretul lor si i-am platit in 3 luni. Nu am nici acum album de fotografii, ca a fost prea scump pentru a mi-l permite.

    Stiu deci cum este sa fii sarac, sa fii elev intre altii de “fite”, sa nu fi “cool” si sa tragi ca prostul pentru totul. Am invatat insa cu disperare si am inceput sa muncesc imediat ce am terminat liceul, facand faculta’ cu job fulltime. A fost ingrozitor de greu, dar a meritat “calareala”.

    Mereu exista invingatori si invinsi. Nu este usor, nimeni nu a spus asta. Nici pe vremea aia, cu niste manuale de 300 de pagini scrise marunt, nici acum cu materie diluata si profesori tot mai sictiriti. Trebuie sa ai insa mereu ochii pe “the prize”. Este irelevant pana la urma ca nu esti al mai popular din clasa. Mereu se gasesc vite care sa te batjocoreasca pentru ca ai aceeasi “blugi” de 3 ani. Si ca arata de parca i-ai luat de la gunoi. Ca nu esti aranjata si ca vii cu tramvaiul.

    Revenge’s a bitch sa zic asa …

    M-am intalnit cu o mare parte din colege dupa 10 ani. Cele “cool” sunt maritate (asta e singura realizare) si in rest nu se pot lauda cu prea multe. Suntem o mana de tipe care castigam cat 3 salarii de ale lor, care ne-am descurcat in viata si putem spune ca am “reusit”. Cea mai batjocorita din clasa (o tipa inalta si mereu complexata, care incerca disperata sa intre in cercul celor “popular”) este director de firma de turism si cheltuie cred la cumparaturi o data cat castiga proastele alealalte in 2 luni. Pentru ca si-a vazut de treaba si, odata scapata de presiunea din liceu (pe care o simtea mai tare decat noi, alea mai nesimtite), a avut sansa de a “straluci”.

    Mi-am reintalnit colege si profesori, socati de schimbare. Am mai imbunatatit cate ceva la “mutra”, conduc o masina decenta (luata pe barba mea, nu de la parinti, sot etc.), lucrez in firma mea intr-un domeniu in care m-am pregatit singura. Am studii de specialitate in niste domenii in care am refuzat sa lucrez si m-am “convertit” in ce am dorit.

    Ideea “articolului” meu este ca trebuie sa stii clar ce doresti TU de la viata. Oricate examene sunt si oricate rahaturi ti se servesc, tu trebuie sa stii sa inveti si sa te dezvolti. Pentru ca nimeni nu va face asta in locul tau. Si ce stii nu iti ia nimeni, vorba alor mei. Oricat de plin de rahat este sistemul (in toate “erele” a fost la fel, chiar daca acum chiar este haos), elevii care doresc sa ajunga ceva, vor reusi. Restul vor ingrosa randurile celor care au “succesuri”.

      Comment by Dojo — September 16, 2009 @ 1:32 pm

  23. prefer 5 materii (hai nu chiar 7) dar cine pica la o proba, se duce la toate iar :D

      Comment by oana — September 16, 2009 @ 1:37 pm

  24. @Oana: Esti proasta.

      Comment by acsel — September 16, 2009 @ 1:47 pm

  25. Corect, de ce generalizezi? Eu inteleg ca profesorii sunt prost platiti, dar poate 10% din elevi au de suferit din cauza asta. Mie de exemplu imi place istoria, dar profesorul nostru este complet pe dinafara, si asta ma deazavantajeaza, pentru ca in fond, el e pus acolo ca sa ma ajute sa invat mai usor, nu ca sa faca glume despre wikipedia. Vezi si din papucii celorlalti problema.

      Comment by oaki — September 16, 2009 @ 4:17 pm

  26. @acsel: Tocmai ti-ai incalcat prima regula de pe blogul tau. Presupun ca ai facut-o intentionat, altfel tocmai ai confirmat ce-ai spus in postul anterior.

      Comment by Bruno — September 16, 2009 @ 4:32 pm

  27. [...] Stai ca fac trei dar mai dau 2 si in timpul anului. Impresia lor tampita e ca fac reforma daca modifica metodele de evaluare, de curriculRead more at http://www.visurat.ro/2009/09/16/bai-politicienilor-hai-sa-scoatem-de-tot-bac-ul-ce-mama-ma-sii/ [...]

      Pingback by Bai politicienilor, hai sa scoatem de tot BAC-ul, ce mama ma-sii! | Gadget Look — September 16, 2009 @ 4:33 pm

  28. @Bruno: La o asa idee, chiar nu-mi dau seama cat de necesare is argumentele. Hai sa o dam asa: unu vrea sa fie doctor; baga mate si romana cat sa treaca si la biologie rupe norma. Sa zicem ca are ghinion sa pice la mate, dar la celelalte trece. Ce rost are sa repete tot?

      Comment by acsel — September 16, 2009 @ 5:25 pm

  29. sa merg la scoala si sa imi spuna profesorii ca le e rusine pt ca nu-mi pot explica in ce naiba constau probele alea orale din mai? ceva sigur nu e bine…

      Comment by Marius — September 16, 2009 @ 6:53 pm

  30. Buna asta… din cate randuri a scris a pus cratima doar la ” sa-i ” si aia dintr-o greseala sau din neatentie, ptr ca si in restul textului a mai scris de cateva ori “sai” … jessus… dar el are Megan RS de 225 CP , ce ii poti cere?

      Comment by Alezy — September 17, 2009 @ 2:09 pm

  31. avand in vedere ca ai dat ca exemplu elevi imbecili, intretinuti de parintii lor foarte bogati, care isi permit orice si elevi care bat profesorii la ore, banuiesc ca sursele tale de informare in privinta scolii sunt reprezentate de mass-media.
    o mass-media care pentru a vindem ofera ce ii cere publicul, adica situatii cat mai degradante, scandal si care scoate mult prea in evidenta partile negative ale sistemului de invatamant, in acest caz.
    dar zi-mi de cate ori ai vazut la tv, sau ai citit in ziare despre elevi “obisnuiti”, care nu se remarca prin nimic extraordinar, in afara faptului ca frecvanteaza cursurile, incercand sa acumuleze cunostinte, invatand pt a lua diferite examene, participand la cat mai multe training’uri, implicandu-se in proiecte sau facand voluntariat?
    poate majoritatea nu se incadreaza in ce am scris mai sus, dar o buna parte, cu siguranta. si macar pentru aceasta buna parte ai putea sa nu generalizezi.

      Comment by rucsandra — September 17, 2009 @ 7:04 pm

  32. Esti cam intepat asa nu stiu cum sa’ti zic.Prea te freaca.Si hai totusi sa’ti deschid si tie capu ala si sa’ti arat ca tot ce scoti pe gura nu este tocmai corect.Nu,nu o sa fie 3 materii pentru bac,vor fi intr’adevar 3 examene scrise,2 de oral si una de testare a nivelului de cunostiinte la calculator.Pe langa faptul ca mi se pare ca esti foarte frustrat,ti’as sugera sa te si documentezi inainte de a scrie o alta imbecilitate.

      Comment by Alex — September 17, 2009 @ 11:00 pm

  33. @ Alex:
    Din cate am inteles eu, alea 2 probe orale si proba pe calculator se vor da la mijlocul anului si nu vor conta pentru nota finala. Si te-as sfatui sa iti cizelezi putin limbajul, eventual sa mai treci pe la vreo 2 ore de limba romana si una de informatica, sa o rogi pe profesoara sa iti predea Word-ul din nou.

      Comment by Jorjette — September 18, 2009 @ 12:31 pm

  34. Si de ce crezi Jorjette ca as avea nevoie de cateva lectii de gramatica in plus?Ai stat si ai cautat o litera mancata doar pentru a te afla in treaba?Si nu stiu ce inseamna pentru tine mijlocul anului cand ele vor fi data in lunile aprile,mai.Te’ai gasit sa pupi in cur si tu pe cineva?Sfatul meu:vezi’ti de viata ta si uita’te la tine mai intai,pentru ca nu stiu cu ce te’a deranjat pe tine o jignire neadresata tocmai tie.De asemenea treaba cu gramatica iti este adresata tie,odata ce cauti scuze de acest gen doar pentru a te afla in treaba.

      Comment by Alex — September 18, 2009 @ 1:53 pm

  35. N-am comentat niciodata pe acest blog, desi il citesc frecvent, dar de data aceasta am fost dezamagita de concluziile la care ai ajuns.
    “Elevul roman, in majoritate, are alte valori acum: banul, telefonul, hainele scumpe, manelele proaste si pitipoancele frumoase si proaste care-l scurg de bani.” – Chiar daca in fraza asta ai strecurat “in majoritate” tot reprezinta o ofensa adusa elevilor care vin la scoala pentru ca vor ceva de la viitorul lor, chiar daca asta inseamna ca trebuie sa mearga 15km prin frig, zapada, ploaie. Dupa cum spui tu, avem o tara de analfabeti, de elevi care nu stiu cine a fost Eminescu sau Creanga. Totusi, avem o multime de rezultate frumoase la concursuri internationale. Cum iti explici asta? Daca vrei cu adevarat sa schimbi ceva, sa iesi din norma, de ce nu scrii despre ei? De ce? Pentru ca tuturor ne e mai simplu sa facem misto decat sa incurajam.
    Sistemul de invatamant din Romania este defect, o stim cu totii. Dar cea mai mare greseala e ca mass-media stie sa comenteze de masinile cu care vin elevii la scoala pe 3 pagini de tabloid, dar cand e vorba sa scrie despre aurul obtinut la Balcaniada de matematica uita, sau strecoara “stirea” intr-un colt obscur.
    Acum, referitor la examenul de bacalaureat. Stiu si eu ce inseamna, am dat bac-ul anul acesta. Si nu, nu a fost chiar floare la ureche, cum crede lumea. Si asta nu pentru ca n-as fi invatat. Ba, din contra, am fost genul acela de elev, de care tu zici ca nu mai e la moda, care si-a dozat eforturile pe parcursul celor 4 ani de liceu. Acest examen al “maturitatii”, cum le place unora sa-l numeasca este greu, datorita imensei presiunii pe care o exercita sistemul asupra elevului. Dupa ce astepti nemancat, cu emotiile in gat, mai bine de 3 ore sa primesti subiectele…cat de limpede crezi ca mai gandesti? Sau cat de corect ti se pare ca, dimineata, inainte de intrare in salii, sa afli ca unii colegi deja stiu ce variante se “vor extrage”?
    Sistemul e defect, dar nu din cauza elevilor. E defect pentru ca nimeni nu-si da silinta sa-l faca mai bun. Pentru ca pe “aia de sus” ii doare undeva ca cei de la mate-info, care fac 3 h de romana pe saptamana, trebuie sa stie tot ce stiu cei de la filologie, care fac 7h/saptamana. ( Dar in schimb daca un elev de la filologie alege matematica, pentru o proba de la bac, da din materia “de clasa a 3-a”. ) Pentru ca sunt mai ocupati sa se gandeasca ce masina sa-i cumpere odraslei ca sa epateze la scoala.
    Oricum, daca vrem sa schimbam ceva in tara asta trebuie sa pornim cu educatia. Degeaba incercam sa dezvoltam alte sectoare, daca nu avem ceea ce este esential. Baza piramidei dezvoltarii unui stat e educatia. Dar, dupa cum ziceam, suntem prea ocupati sa ironizam si nu mai avem timp sa incurajam adevaratele valori…

      Comment by Alexia — September 18, 2009 @ 4:55 pm

  36. [...] This post was mentioned on Twitter by zangaman. zangaman said: RT @visurat: sa promovam prostia http://tinyurl.com/njz379 si http://tinyurl.com/nsctxj [...]

      Pingback by Tweets that mention Bai politicienilor, hai sa scoatem de tot BAC-ul, ce mama ma-sii! » visurat.ro -- Topsy.com — September 19, 2009 @ 1:18 am

  37. @Alex: Daca ai sta si te-ai uita la primul meu comment, ai vedea ca nu pup in cur si i-am zis ca nu mi se pare corect faptul ca generalizeaza.

      Comment by Jorjette — September 19, 2009 @ 10:52 am

  38. Ai inteles gresit ideea de BAC la 3 materii. Eu sunt clasa a 12a si am foarte mult de invatat. In primul rand nu mai am 1 an sa invat (Ce nu am invatat in 3 ani) pentru ca bacul incepe pe 15 februarie. Pana in iunie dau oral la romana, TIC (nu am facut in viata mea materia asta), 3 probe la engleza (simplu!) si doar daca sunt admisa la acestea pot trece mai departe. Ce se intampla cu cei care nu sunt admisi? Renunta la scoala dupa prima proba? 3 ani ne`au OBLIGAT sa tocim iar acum au pretenatia sa facem concurs? sa spunem ce gandim? Nu este si cazul meu, dar sunt mii se elevi care in lipsa altei ocupatii au tocit 3 ani iar acum li se cere originalitate… In anii anteriori se publicau variantele, le faceau pe toate iar la bac isi aminteau ca au lucrat exectitiile respective dar acum e doar un model deci poate sa iti pice ceva ce nu ai facut. Sunt de acord sa NU se mai publice variantele dar nu dupa ce incepe un an scolar. Treaba asta trebuia gandita in vara. Si da! sunt cocalari, pitipoance, drogati care bat profesorii dar astea le vezi la televizor. Nu inseamna ca toti sunt asa. In oras la mine niciodata nu se intampla lucruri de genul acesta. Chiar as vrea sa iti arat niste filmulete sa vezi cum se comporta profesorii la ora. . . Nu am vrut sa fac comentariul acesta foarte lung dar as putea discuta o zi intreaga pe tema aceasta. Profesorii NU sunt prost platiti. Iau 30 mil (Vechi) pe luna + 50 Lei (noi) 2 ore de pregatire de la 3 elevi. Daca e sa calculam sunt 300 lei pe zi daca face 4 ore de pregatire, si 21 mil (Noi) pe saptamana. Deci sa nu`i compatimim.

      Comment by Andreea — December 9, 2009 @ 2:40 pm

Leave a comment

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.