Sebastian Bârgău: Gânduri logice la turație maximă

26 09

Despre bucurenceni

Scris de Sebastian Bargau

Am ramas surprins cand am vazut ca a aparut un anume articol in Catavencu, articol scris de tatal pitiponcilor romani acum cativa ani. Ei bine, bucurenceanul asta a realizat ca marea problema in super curata, super civilizata si extraordinara capitala a Romaniei sunt provincialii. Adica pulimea aia formata din eu si voi care nu ne-am nascut acolo. Noi, provincialii, suntem aia din cauza carora bucurencenii nu se simt bine. Noi suntem cei care imputim capitala, noi suntem aia care venim cu trenurile sa umplem randurile somerilor, noi suntem cei care crestem infractionalitatea in mirificul oras de pe Dambovita. Noi suntem cei care spunem bucurencenilor cum stiu moldovencele sa se futa, cum stiu ardelenii sa se poarte si asa mai departe.

Bucurencenii sunt satui de noi, provincialii. Doar noi scuturam covoarele in capul vecinilor, scuipam seminte de la geam, injuram ca la usa cotului si dam gauri cu rotopercutoarea la 4 dimineata.
Bineinteles ca, luat in balon, bucurenceanul se scuza. Ca de fapt aceasta parere si-a dat-o acum vreo patru ani, ca-i scos din context, ca nu asta a vrut sa spuna si ca unii au inteles total gresit si labareli de genul acest.
Tot ce ii pot spune este ca il inteleg.
Nu este nici primul si nici ultimul bucurencean care nu intelege ca nu exista in mirifica noastra capitala nici macar un singur om cu sange pur. Nu exista niciunul care sa fi fost neam cu ciobanul Bucur, cel care a infiintat respectivul oras (cum, nu stiati ca Bucurestiul a fost infiintat de un cioban? :) ), si care sa isi fi pastrat sangele pur. Abia acela poate spune ca este deranjat de mizerabilii de provinciali. Restul ciocul mic.
Pe net, toti bucurencenii isi baga si scot in provinciali dar acasa tac din gura. De ce? Pentru ca-i posibil sa-l jigneasca pe taica-su, sau poate pe maica-sa, sau vreo bunica. Sau poate pe cumnata-su, ala care-i cumpara pe sest tigari, eventual cumnata-sa, aia care i-a facut cunostinta cu tipa la care scapa acum matul in fantana.

Asa ca bucurenceanul doar pe net se desfasoara. Pentru ca a vazut el trei ghertoi din Moldova veniti la capatuiala in capitala, eventual ceva curve, poate a vazut niste tarani ardeleni veniti in piata cu branza, eventual ceva olteni. Dar nu sta sa se gandeasca la faptul ca nu toti sunt asa si ca bucurencenii sunt mult mai nesimtiti si prost crescuti decat moldovenii, oltenii sau ardelenii care vin in capitala.

Asa ca, bai bucurenceanule, uita-te intai la bucurencenii tai plini de besini de mall si apoi critica provincialii.


Pe aceeaşi temă




37 Comments »

  1. Articolul acelui nesimtit bucurestean m-a facut sa vomit.
    Nu sau saturat astia sa creada ca Romania are 6 sectoare?
    Constantenii sunt nu stiu cum, Iesenii si ei la fel si tot asa cu toate orasele provinciale.. pai bucurestenii le au pe toate astea si cate ceva in plus.
    Vroiam sa fac facultate la Bucuresti, pai ma pis pe facultatea lor ca sunt atatea facultati in iasi, si prima facultate din Romania a fost tot aici si sper sa nu ma insel

      Comment by Alin-Stefan — September 26, 2009 @ 2:15 am

  2. Le publici noaptea, ca sa poti dormi linistit pana maine seara, cat timp te scuipa ‘telectualii de Bucuresti ca sa-ti arate ca tu esti un porc iar ei sunt gentlemani educati*. :D

    Sa-i vezi cum se trezesc dimineata astia si isi strica ziua cu articolu’ tau. Din cauza ta, nici in club n-o sa le priasca ziua. Tot din cauza ta o sa-si bata pitzipoancele de nici machiajul n-o sa poata acoperi vanataile.

    Concluzia e ca e numai si numai vina ta :D Ei n-au nici o vina. Is virgini la suflet :D

    *Educati la casele de cultura “Ghencea”, “Stefan cel Mare” si care mai sunt.

      Comment by Radu C — September 26, 2009 @ 2:31 am

  3. In Mall-uri sunt cam 70% provinciali si 30% bucuresteni. Cum intri in Mall Vitan te paleste o serie de regionalisme care intrec in decibeli urletul unei locomotive din Nord. Nu am nimic cu asta. Numai ca alde astia sunt cei care rau descrisi in articolul respectiv. Sunt si bucuresteni prost crescuti. Asa cum sunt si ardeleni prost crescuti, si moldoveni prost crescuti etc. Dar sunt si oameni de calitate in orasul asta. Ceea ce spunea individul in articol e din pacate foarte real.
    Acum vorbesc din propria experienta. Cand merg in provincie- zona Bucovinei, pentru ca aia o stiu cel mai bine.Prin Ardeal sau Banat am fost numai in trecere si nu am interactionat prea mult- aud comentarii referitoare la pronuntia mea corecta, catalogata ca fiind “aere de Bucurestean”. La magazin, am refuzat sa iau painea pentru ca, desi mi-a dat-o cu manusa de plastic, cu aceeiasi manusa mi-a luat si banii. Din nou , “fitoasa de Bucuresti”(fitzoasi di Bucuriesti). La parcarea din centrul targului, am cerut chitanta pusa in parbriz. “Mashinili din Bucuresti sunt mai smecheri”. Sa te fereasca Dumnezeu sa ramai in pana sau sa ai o belea la masina in judetele Iasi, Suceava,Neamt sau Botosani si sa ai numar de Bucuresti sau de Constanta, ca imbatranesti acolo. Din zecile masini care au trecut pe langa mine-si care erau din zona- nu a oprit nici una, desi faceam semne. A oprit tot un bucurestean, caruia nu-i facusem nici un gest, si dupa aia si unul din Timis. Si totusi, eu ca bucurestean, nu m-am apucat sa le critic accentul, gunoaiele de pe strada, imputiciunea hainelor, proasta prestare de servicii sau altceva. Dimpotriva, ajunsa in Bucuresti, am laudat zona pentru peisajele frumoase, pentru mancarurile specifice, pentru acele cateva monumente istorice. Pentru ca asa suntem noi. Nu mergem undeva cu bagajul de complexe dupa noi. Merge sa admiram cladiri , locuri si sa ne simtim bine. Provincialii in general au un complex nefondat fata de noi. Si din cauza acestuia, pentru a-si masca inferioritatea-care exista numai in capul lor- se apuca si gasesc nod in papura. Mizerie pe jos, praf, tigani etc. Pai cati tigani am vazut in Bacau, nu cred ca exista in tot ilfovul.
    Ca final, suntem cu totii oamenii,unii mai educati , altii mai putin educati. Si asta e valabil peste tot in lume. Nu inteleg rostul acestei antipatii fata de locuitorii unui oras. Si cu parere de rau, aceasta antipatie am constatat-o in mai multe articole de ale tale. Dar asta nu m-a determinat sa te injur si sa nu-ti apreciez munca si talentul. Te asigur ca daca merg acum in Iasi , sigur voi gasi: pe unul care sa ma indrume gresit si in sictir, pe altul care sa ma claxoneze pe trecere, pe unul care sa scuipe si sa injure, pe unul care sa puta, pe unul care sa fure, tigani, derbedei,curve etc. Dar asta nu ma va determina sa cataloghez toti locuitorii Iasului ca fiind neamuri proaste- pentru ca mai mult ca sigur exista si oameni de calitate- si nici nu ma va impiedica sa le zic bucurestenilor mei la intoarcere :” Bah, misto oras! Mergeti si vedeti si voi Palatul Culturii, Copou, Trei Ierarhi ..” etc.

      Comment by iona — September 26, 2009 @ 2:34 am

  4. Bine ca voi, provincialii, ajutati la propasirea acestei urbe. Ma gandesc ca de-asta dati navala, ca sa ne scoateti pe noi din cacat, este ? Una peste alta, ma gandesc ca am comentat prea putin ca sa poti scoate o fraza din context ca sa-ti construiesti un argument la prima vedere veridic, cum vad ca esti maestru. MARK AS SPAM.

      Comment by mihai — September 26, 2009 @ 5:07 am

  5. Pai sa stii ca putinii bucuresteni care au mai ramas, au dreptate. Capitala a atras din toate colturile tarii cum atrage cacatul musca!

      Comment by Omul K — September 26, 2009 @ 7:04 am

  6. [...] via Visurât. [...]

      Pingback by Bucurenci, eu sunt din Ploieşti « Dnecitit — September 26, 2009 @ 7:57 am

  7. Dupa cum vezi, au raspuns pana acum doar oameni de bun simt (or fi “bucurenceni” ?). Asa e normal sa gandim toti, ca ei, pleava se alege, fara sa o categorisim dinainte, se da de-o parte prin cum ne comportam fata de ea, nu injurand o gramada de “bucurenceni” pt ce face un oras intreg. La Sf Gheorghe noi am fost tratati si frumos si urat cand s-a vazut ca nu suntem localnici si nu am categorisit un oras intreg pt asta.
    Pacat de atatea idei bune si articole frumoase pe care le ai. De ce o trebui sa fi asa de inrait (in multe privinte)? Si de ce trebuie sa instigi si pe altii? Cand ai articole genul acestuia incepi sa te asemeni cu “Stirile de la ora 5″ de la PROTV, care cauta cu tot dinadinsul sa scoata in evidenta tot ce e urat pe la noi (ca si pe oriunde).
    Sa stii ca uneori e bine sa lasi de-o parte accesele de rautate, fac rau si celor din jur, dar mai ales tie. IONA a raspuns cel mai detailat si nu cred ca mai e altceva de spus.

      Comment by vg — September 26, 2009 @ 8:05 am

  8. Dupa cum vezi, au raspuns pana acum doar oameni de bun simt (or fi “bucurenceni” ?). Asa e normal sa gandim toti, ca ei, pleava se alege, fara sa o categorisim dinainte, se da de-o parte prin cum ne comportam fata de ea, nu injurand o gramada de “bucurenceni” pt ce face un oras intreg. La Sf Gheorghe noi am fost tratati si frumos si urat cand s-a vazut ca nu suntem localnici si nu am categorisit un oras intreg pt asta.
    Pacat de atatea idei bune si articole frumoase pe care le ai. De ce o trebui sa fi asa de inrait (in multe privinte)? Si de ce trebuie sa instigi si pe altii? Cand ai articole genul acestuia incepi sa te asemeni cu “Stirile de la ora 5″ de la PROTV, care cauta cu tot dinadinsul sa scoata in evidenta tot ce e urat pe la noi (ca si pe oriunde).
    Sa stii ca uneori e bine sa lasi de-o parte accesele de rautate, fac rau si celor din jur, dar mai ales tie. IONA a raspuns cel mai detailat si nu cred ca mai e altceva de spus.
    PS Am citit acum de abia si articolul lui Dragos Bucurenci. La un articol scris cu rautate sau rea vointa nu trebuie raspuns la fel. Nu ma mai obosesc sa comentez si acolo, IONA ar raspunde cel mai edificator. De ce am prolifera rautatea? Exista suficient si asa.

      Comment by vg — September 26, 2009 @ 8:12 am

  9. Orasul este,din pacate supraaglomerat si invazia continua,nu cu concetateni civilizati,ci cu pleva provinciei,care aduce si obiceiuri ruralo-tiganesti,care nu stie/poate/vrea sa se comporte in conditiile impuse de traiul in metropola.Pe mine,bucurestean de vreo 3 generatii,asta ma supara cel mai tare.Cand ies pe strada,in centrul orasului,am sentimentul ca am gresit directia,ca ma aflu intr-o uriasa mahala.

      Comment by TINTIN — September 26, 2009 @ 8:19 am

  10. majoritatea “provincialilor” educati si cu bun simt nu se muta in Bucuresti. Si sa nu mai aud de cati bani se produc acolo. 90% din banii care se invart in bucale sunt din ” provincie”

      Comment by Lirca — September 26, 2009 @ 9:48 am

  11. visule nu ai mai scris de mult un post despre bucuresteni si provinciali…ma intrebam cat mai dureaza :) ….Nu mai are rost sa incerc sa iti demonstrez de ce nu ai dreptate pentru ca au scris altii inaintea mea. Eu zic sa renunti la aceasta polemica pentru ca nu duce la nici un rezultat (de fapt stai ca este pentru trafic)

      Comment by george — September 26, 2009 @ 10:08 am

  12. @iona : mananci rahat mai fata . Vezi ca tigani, imputiti, derbedei sau/si curve gasesti si in Bucuresti ,chiar mai multi decat in alte orase ;) asa ca nu mai comenta atat la adresa Iasului ..Stii tu cum era vorba aia: “rade ciob de oala sparta”

      Comment by Felicia — September 26, 2009 @ 10:39 am

  13. Nu ai citit toate comentariile aferente articolului. Intervine Bucurenci intr-un comentariu si explica el ca nu e chiar asa cum pare. E un articol scos din context si publicat fara voia lui: http://bucurenci.ro/2009/09/de-ce-iubesc-twitter-ul/

      Comment by mIKE — September 26, 2009 @ 11:22 am

  14. Scuze, am sarit eu peste partea aia in care ziceai ca ai citit ca e scos din context :P

      Comment by mIKE — September 26, 2009 @ 11:28 am

  15. 80% din colegii mei de la munca sunt din alte orase/comune/sate si restul din Bucuresti. Crezi ca ne adunam pe holuri si afara la tigare in grupuri ca sa ne barfim originile? Nu. Pentru ca toti suntem oameni si pentru ca nu ne grabim sa ne catalogam in functie de “gunoaiele” societatii din fiecare zona. Eu o sa lucrez e 31 decembrie pana la ora 22:00 deoarece am cedat ziua mea de concediu ca sa poata sa plece o colega acasa (evident nu e din Bucuresti). Si-atunci ma intreb, cum poti sa spui de noi bucurestenii ca avem ceva cu “provincialii”?

      Comment by Misha — September 26, 2009 @ 11:56 am

  16. No lasă, eu n-am nimic cu bucureştenii. E frumos oraşul lor. Şi mă bucur că şi lor le place, că măcar nu vin pe-aici. Şi ca să stea ei acolo, le cotizăm bani din toată ţara, ca să se dezvolte oraşul lor mai repede, ca să nu simtă nevoia să vină spre vest.

    P.S: atât de mult vă iubesc, că dacă vreau să merg în Franţa, nu vă împut aeroporturile cu brânza ardelenească, mă duc la Budapesta. Ce tu-le, mama lor de unguri. Îi gazez. Şi proştii, nici măcar nu-mi sparg maşina în parcarea aeroportului pentru 4 fise de 50 de bani uitaţi pe bord. Fraierii pulii de unguri! :D

      Comment by Fr3ak — September 26, 2009 @ 1:02 pm

  17. Fra3ak- foarte frumos ai grait..

      Comment by Lirca — September 26, 2009 @ 1:30 pm

  18. hai sa vedem putin cum stau lucrurile-eu sunt din suceava si afirm de cite ori am ocazia in gura mare ca-i un tirg plin de taranii pe care raposatu i-a adus sa construiasca socialismul si acum sunt mari domni.asta e una.dar la fel de marlani sunt si o buna parte din bucuresteni,plini de figuri ca,de,sunt de la capitala.mai ales cei veniti cindva din alta parte da acu sustinind ca-s bucuresteni din tata-n fiu.serviciile?la fel de proaste ca peste tot in romanica.poate doar prin ardeal,pe alocuri,incepe sa se mai vada cite-o schimbare in bine.si asta datorita oamenilor de acolo…in concluzie,la cit de putori si nesimtiti sunt ai mei,tot pe-acolo si bucurestenii.

      Comment by jimisv — September 26, 2009 @ 3:10 pm

  19. Nu conteaza orasul in care te-ai nascut si ai crescut, conteaza doar cei 7 ani de acasa pe care unii “buricusteni” (cum zice un prieten de-al meu) si unii “provinciali” nu-i au. Bucurestiul a avut ghinionul sau norocul sa fie capitala tarii, si ca urmare a acestui fapt este in centrul atentiei. Este normal sa se intample si lucruri urate si sa vine si oameni de o calitate indoielnica. In orice oras in curs de dezvotare exista oferta de munca mai mare si este normal sa vina “aventurieri”. Vedeti blogul lui stanciu si o sa va dati seama ca dupa ce a locuit in Tirol, Viena i s-a parut la fel de murdara si plina de o “fauna” aparte ca si Bucurestiul. Banuiesc ca in toate capitalele se intampla treaba asta, nu stiu insa daca in alte tari este ura asta intre capitala si celelalte orase ale tari. Probabil doar romanul este invatat sa vada paiul din ochiul vecinului dar nu si barna din ochiul lui. Daca ne-am obisnui fiecare sa-l catalogam pe cel de langa noi doar dupa cat de bine crescut e (civilizat) si nu dupa zona din care face parte cred ca am putea elimina ura asta. Chiar daca ma repet mai spun o data ca nu conteaza orasul in care te-ai nascut, mie in suta si acolo te porti la fel de urat ca si in alta parte daca nu esti civilizat si nu ai cei 7 ani de-acasa. Un buricustean care nu stie sa se poarte in Bucuresti nu se va purta frumos nici in alta parte, la fel un oltean/moldovean/ardelean care la el in oras nu se poarta frumos nu se va purta frumos nici in Bucuresti.

      Comment by puf — September 26, 2009 @ 4:07 pm

  20. idiotii sunt idioti indiferent de locatie.

      Comment by cristi — September 26, 2009 @ 4:19 pm

  21. @Felicia: Sunteti atat de ingusta intelectual incat nu ati priceput o iota din cele mai sus scrise. Mi-e groaza ca persoanele ca dvs au drept de vot.

      Comment by iona — September 26, 2009 @ 7:28 pm

  22. Bai..se vede treaba ca romnul tot roman este, indiferent ca este din Bucuresti, Iasi, Bacau sau mai stiu eu unde. In loc sa scoateti in evidenta aspectele bune….. Pai ce sa zica strainii de tara noastra ( de bine, ma refer ) daca noi insine o vorbim de rau ??? Peste tot sunt oameni si oameni…

      Comment by iuLya — September 26, 2009 @ 11:40 pm

  23. N-am auzit nici un provincial care sa laude Bucurestiul. Poate nici nu merita…dar nu inteleg de ce se incapataneaza sa ramana in acest oras. Nu inteleg de ce se ostracizeaza aici si nu se intorc pe meleaguruile de unde au venit. Cel mai mare deserviciu pe care l-au facut bucurestenilor se vede in piata muncii. Un provincial se va “prostitua” pe un job de 12h/zi remunerat cu 700 ron si va avea impresia ca l-a prins pe D-zeu de picior. Daca vin eu sa ma angajez pe acelasi post si cer 1500 ron, angajatorul imi va rade in fata. Deci va ramane un mister pt mine cum 90% dintre cei veniti din tara arunca cu pietre in acest oras dar tin cu dintii sa nu plece.

      Comment by Travis — September 27, 2009 @ 12:16 am

  24. @Travis Dacă vrei îți fac eu cunoștință cu câțiva provinciali care adoră Bucureștiul din cauză că e mare, are cluburi faine și mall-uri multe. Și că le place herăstrăul. Nu vin doar pentru bani și faimă.
    Eu unul nu înțeleg ce are Bucureștiul atât de atractiv în afară de joburi bine remunerate. Și asta o spun ca un bucureștean ce sunt, lucru cu care nu m-am mândrit, nu mă mândresc și nu o să o fac vreodată. Dar ca să zic așa, am stat în Iași vreo 7 luni cu munca și nu am văzut nimic diferit de București. Exceptând accentul. E același gen de oraș, doa cu nițel mai mic (dar nu exagerat), la fel de plin de praf, la fel de plin de cocalari, țigani și piți, la fel de multa civilizație în trafic. Constanța e la fel. Brașovul, Alba și Craiova identice. Visurât ar putea să spună dacă si Deva, Hunedoara sunt la fel. Nu spun de altele, pentru că nu vreau să vorbesc în necunoștință de cauză.

    De ce se încearcă în continuu să se diferențieze clar niște orașe care diferă doar ca mărime? Și să se separe niște oameni care au doar accentul diferit, caracterele fiind la fel?

      Comment by Capitanu — September 27, 2009 @ 12:36 am

  25. [...] Via doi provinciali Secmerean and VISURAT [...]

      Pingback by Bucurenci al XIV-lea de Gropăneşti | MATACHE.NET — September 27, 2009 @ 3:36 am

  26. Am citit articolul nenelui si chiar nu vad care e motivul vehementei si jihadului din articolul tau… poate ne luminezi.
    A, eu sunt de la Cluj…

      Comment by iri — September 27, 2009 @ 11:25 am

  27. Inutila polemica. Daca vii din provincie, iar in Bucuresti ai medii civilizate in care te invarti, nu ai sa te plangi de fitele de capitala. Daca vii cu palma in fund si astepti sa cada para malaiata in gura lui Natafleata, fii sigur ca suturile bucurestene vor avea ca tinta dosul tau mult pretuit.
    Da, sunt din Iasi si nu ma jignesc aprecierile facute adineaori. Pentru ca nu ma consider astfel.
    Daca tu te-ai simtit jignit, mai gandeste-te daca nu cumva chiar tu crezi ca celalalt are dreptate.

      Comment by Delia — September 27, 2009 @ 4:46 pm

  28. mie mi-a placut faza cu “Observaţi, vă rog, pronunţia curată, fără accent.”marsh bre d-acia!!!!!sa mori tu ca bucurestenii get-beget n-au si ei accent?

      Comment by lau — September 27, 2009 @ 5:20 pm

  29. Dintotdeauna relatia dintre locuitorii unui oras mic si al unui oras mare a fost una cu nabadai, ia mergeti cu un autobuz din resita la timisoara sa vedeti acolo ce priviri va dau timisorenii, de parca ati fi deportati din transnistria nu simpli vizitatori. Oricum nu trebuie sa luam in seama asemenea frustrati ce-si refuza originile. Or fi romii nascuti in spania, da tot rromi raman, fiindca in general astia, adica noi pulimile ne trezim dupa 2 luni, 1 an sa ne uitam originile, si sa ne aratam bucuresteni get beget. Aia de rasa pura, sunt linistiti, poate prea linistiti, si nicidecum capabili sa scrie un articol de genu cataveancului, fiindca de obicei nu sunt in stare nici sa formuleze o propozitie corect. La bucuresti se vorbste” care este, mananc decat carne, ei stie unde voi este”etc.

      Comment by tatafloricica — September 27, 2009 @ 9:18 pm

  30. Antisocialii, cei ce nu stiu bine o meserie, cei neapreciati in societatea/ familia din care provin, toti acestia sunt mai mobili, comparativ cu oamenii “asezati”, cu scoala, o meserie bine stapanita, familie inchegata, prieteni care-i apreciaza. De-asta, dupa ’89 impresia europeana despre romanii a fost deplorabila- primii plecati au fost in procent mare antisocialii, de-asta in Valea Jiului se vorbea rau despre noi, “barabele”, viiturile (ce director si-ar fi detasat la mina un angajat de baza, toti profitau de renumita actiune 5000, care a mutat in mineritul Vaii Jiului zeci de mii de persoane, deci fiecare director a profitat de actiune ca sa se scape de oamenii-problema), de-asta in Timisoara si Brasov umblau bancurile cu moldoveni (cum umblau si in vale, eu schimbandu-mi parerea despre “sarme” dupa ce am luat contact cu mediul universitar din Iasi).
    Procentul de neoameni este constant in orice comunitate, dar, intr-adevar, diferind conceptiile/ perceptiile dobandite de-a lungul a sute de ani- vrem nu vrem se vede influenta Maicii-Rusii, Turciei si Austro-Ungariei, acolo unde romanii au interactionat cu populatia/ administratia respectivelor tari.
    Inca o chestie- locul schimba omul, parerea mea de venit in capitala de zece ani.

      Comment by tizul — September 27, 2009 @ 10:53 pm

  31. tantaflorica e nebuna?

      Comment by bravos — September 28, 2009 @ 6:30 am

  32. Bucuresti e un rahat de oras. La fel si Timisoara (de unde mi-s io), la fel si Deva, Iasi, Craiova, Oradea etc. Toate sunt orase de rahat, deoarece peste tot ai parte de nesimtiti, nu numai in capitala. Peste tot te lovesti de imbecili care dau gauri la 4 dimineata, care scuipa seminte, care-ti dau in cap pe strada, care te calca pe trecerea de pietoni. Diferenta sta in cantitate (ca capitala e mare => mai multe scursori pe metru patrat :D ).

      Comment by matza — September 28, 2009 @ 9:56 am

  33. Nu esti deloc corect. Sau poate nu ai vazut lucrurile din mai multe unghiuri. In vremea Epocii de Aur bucurestiul s-a umplut de provinciali de cea mai koasa speta, adusi de Ceasca sa lucreze in fabrici. Daca luau ce era bun de aici, n-aveam nicio problema cu ei. Dar nu, a trecut o generatie – adica copii lor s-au nascut in Buc – si gata, ei isi zic bucuresteni. Desi vb cu accentul de la ei din Cucuietii din deal, desi obiceiurile sunt tot de acolo. Si acum, dupa 90 e omor. Au venit enorm de multi din provincie sa lucreze aici. Si toti, dar toti se incapataneaza sa jigneasca orasul care le da o viata mai buna decat orasul lor, si pe care tot ei l-au stricat. Cum naiba sa nu fie orasul aglomerat, daca se napustesc toti sa-si ia garsoniere aici? Din colegii mei cea mai mare parte nu-s din Buc. Dar ei tipa cel mai tare ce urat e orasul. Si bucurestenii din tata-n fiu(ai mei stau de vreo 5 generatii aici) aia cum se simt? Nu e o palma pe obrazul lor?

      Comment by Emi — September 28, 2009 @ 10:45 am

  34. O tara plina de complexe, de lipsa de toleranta, lipsa de infrastructura si locuri de munca in zona rurala, de educatie. Toti avem o rautate nativa si ma refer la toti cei care s-au nascut in comunism, educati in comunism si ajunsi sa traiasca, sa munceasca dupa 1989. Incerc sa ma controlez sa fiu tolerant sa iau exepmlu occidentu’ si cred ca foarte multi dintre voi fac la fel. Aceasta invidie si aratatul cu degetul care are mai multe curve pe metru patrat nu exista la bunici si strabunici. E normal ca fiecare zona sa aiba oamenii ei, buni si rai. Cat despre capitala ce pot sa zic e normal sa fie asa, peste tot in tarile mai putin civilizate se intampla asa. Vezi Mexic Columbia, Brazilia, Moldova etc.. E normal ca lumea sa migreze catre orasele mari puternic industrializate unde oferta de munca este mai generoasa. Mai avem de invatat, e usor sa dai cu pietre e mai greu sa ne autoeducam, macar pe copii incercati sa-i invatati toleranta daca noi suntem inapti.

      Comment by Huh — September 28, 2009 @ 11:52 am

  35. Intr-o anumita masura are si romanul ala dreptate: daca nu-ti place Bucurestiul ce d….. cauti aici?
    Pe de alta parte ar trebui sa-si aminteasca ca populatia indigena din Ferentari si Damaroaia sunt bucuresteni de vre-o 4-5 generatii si numai oameni de cultura si bun simt nu sunt.
    Oameni si lepadaturi se gasesc si-n capitala si la Cuca Macaii. Ca s-au adunat mai multi aici, este din cauza contextului economico-social iar la 2 milioane de locuitori e imposibil sa fie toti numai ladyes si gentelmen.

    Toti avem un anumit instinct teritorial, altfel nu ar fi o explicatie de ce in fiecare sambata seara aia din Dealu Morii se incaiera cu cei din Podu Turcului, cu cei din Negulesti, din Cauia, din Blaga.

    Nota pentru Sebi: Nu ai sarit Dambovita din mal in mal fugarit de bucuresteni dar eu am sarit Berheciul fara sa ating apa si am starnit invidia caprelor negre cand am escaladat una din colinele Tutovei.

      Comment by liviu — September 29, 2009 @ 9:12 am

  36. faptul ca e scos din context nu mai conteaza?

      Comment by animaloo — September 29, 2009 @ 5:48 pm

  37. toata chestia cu bucurestenii sunt asa si pe dincolo e stupida! urlati sus si tare ca vai…ce fitosi suntem noi si ce prost crescuti s.a.m.d …dragii mei…pai cum naiba sa nu te apuce crizele cand te duci intr-un orasel din tara si esti privit ca o lepra ca esti fitos dar ei se dau pe ulita cu ferrari cumparat second-hand din banii castigati prin spania si italia…dar nu domne…tot noi suntem fitosi…cum sa nu te apuce crizele cand tre sa intrii la facultate si vin cei din provincie care dau cate un sac de te miri ce la profesori si au medii mari…iar tu…pt ca nu accepta nici un profesor cartofi sau carne de porc la kg ai medii mici pt ca n-ai bani de meditatii in particular si uite asa ..hop..ai pierdut locul la facultate…cum sa nu te apuce crizele cand se intorc in vacante provincialii plecati la munca in spania,italia,germania etc. si au pretentia sa te scoleasca pe tine in cum tre sa te imbraci…cum sa vorbesti si ce masina de cacat ai..daca ai..daca nu..esti praf..nu ai realizat nimic in viata asta!
    cum sa nu te apuce crizele cand te catalogheaza unu si altu ca fiind incult doar pt ca esti din bucuresti?…dragilor…stim si noi sa citim..sa scriem..m-as hazarda sa spun ca unii stiu si tabla inmultirii cu 2 !!

    toata polemica despre tigani e inutila…tigani sunt si vor fi peste tot…daca vreodata vor fi bombe atomice sau nucleare vor ramane in viata ei si gandacii ;)

    eu sunt din bucuresti (presupun ca s-a vazut) dar am copilarit la tara…a fost cea mai frumoasa copilarie…de pe la 12 ani insa pana pe la 17 nu m-am mai dus la bunici…cum sa nu ma apuce crizele cand vine vre-un destept (eventual mai mic ca mine) si-mi explica el mie cum si cat de fitosi sunt bucurestenii…replica e pe masura….bai inutilule…cand imi traiam eu experientele la tara tu nu erai nici macar proiect !!!

    da….sunt de acord ca bucurestenii…mai ales astia de bani gata sunt niste idioti…si asta reiese numai din puzderia de masini “puternice” care dau cate 8977325439 ture pe magheru seara…ca sa fie ei sigur ca au fost vazuti de toate proastele…

    am foarte multi prieteni din provincie , ma mandresc cu asta si ii iubesc…dar ei au bunul simt sa nu manance cacat despre orasul in care eu locuiesc de fata cu mine sau alti bucuresteni..pt ca..are dreptate bucurenci…nu intrii la om in casa si incepi sa-l injuri de morti si raniti ca e taran si ca e mizerie in casa si ca vecinii lui sunt niste cretini
    am fite? poate am!!asa si? poate am si de ce sa am…poate consider ca am realizat ceva in viata asta si ca atare imi permit sa dau reject la toti inadaptatii care au impresia ca NOI avem ceva cu ei!!
    ei bine…marele secret asta e! NU NE PASA !
    poti fi si de unde se agata harta’n cui….daca tu te consideri om si egal cu mine…ai certitudinea ca asa te voi trata !Daca nu…macar nu te ridica cu pretentii…si asta e valabil atat pt bucuresteni cat si pt provinciali ;)

      Comment by mihaela — October 2, 2009 @ 12:59 pm

Leave a comment

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.