Romanismele si Politia Rutiera
Scris de Sebastian BargauAccidentul lui Andrei Gheorghe mi-a adus aminte de o intamplare similara.
Acum cativa ani, socrul meu a avut un accident de masina. A iesit cu masina mai mult decat trebuia din intersectie si a intrat cineva in el, cu alte cuvinte neacordare de prioritate. Nu avea nimeni viteza, s-au indoit doar tablele, toata lumea sanatoasa, hai sa asteptam politia.
Vine politia.
Coboara din masina ajentu’ si incepe sa puna intrebari sa vada vina cui a fost. Imediat recunoaste toata lumea ce si cum, treaba era ca si rezolvata. Dar agentul mai pune o intrebare.
“Va doare ceva?”, il intreaba pe cel nevinovat.
“Nu, n-am nimic. Un pic pieptul, da-i de la centura. Dar nu am nimic.”, raspunde omul pentru a nu se trezi ca ia amenda ca n-avea centura.
Atunci agentul se autosesizeaza.
“Va doare pieptul? Pai se schimba treaba!”, spune si pune mana pe statie si cheama salvarea.
A venit salvarea, s-au uitat paramedicii la om, am zis ca n-are nimic si au plecat. Dar, a venit salvarea!
Stiti ce inseamna asta? Inseamna ca nu mai este accident usor ci accident cu victime. Ergo, dosar penal.
Asta s-a si intamplat. S-a facut dosar penal, a declarat tipul cu durerea in piept ca nu are nici o pretentie, s-a dat NUP, amenda si gata. Dar, asta nu s-a intamplat pe loc, dupa cum cred ca va dati seama. Asta a insemnat jde plimbari pe la politie, pe la spital, pe la mama dracului. Pentru un accident in care s-au indoit doar niste table si in care nu a patit nimeni nimic.
Asa-i si cu accidentul lui Gheorghe. Se intampla. N-ai avut accident toata viata, o secunda nu esti atent si BUF! Il pupi pe unu’n cur cu masina. Ala te recunoaste ca vedeta si n-are nimic pe loc. Atat ca la politie isi da seama nevasta-sa ca o doare un pic capul. Imediat vine salvarea, constata, ii da un algocalmin si spune ca durerea provine de la accident. Deci accident cu victime, hop si dosarul penal.
Pentru ca nu conteaza ca omul nu are nimic, daca vine salvarea e dosar penal pentru ca-s victime.
Am intrebat si un politist, sa am si versiunea lui. A confirmat tot ce am spus eu mai sus. Daca vine salvarea pentru ca unul spune ca are o durere, chiar daca se constata ca e pur si simplu o vanataie insignifianta (sau nici macar o vanataie, doar o durere oarecare) e dosar penal. Pentru ca au fost victime si a necesitat venirea salvarii.
Eu asta chiar nu pot intelege.
E vina mea ca a venit salvarea daca nu trebuia? Nu eu am chemat-o ci politistul (sau ala care acuza durerile). De ce trebuie sa mi se faca mie dosar penal pentru ca un garcea a avut impresia ca e pe moarte un om pe care-l durea unghia de la degetul mic de la picior si a chemat salvarea?
NU S-A INTAMPLAT NIMIC! Nu ai nici o vanataie, nu ai nici un cucui, nu ai nimic rupt. Esti perfect sanatos, atat ca te dor aproape insesizabil muschii pieptului de la centura si de la soc. E normal. Te doare piciorul cand scapi o cratita pe el, da’ nu chemi salvarea…
Atunci de ce dobitocii astia de politisti o cheama? Oare au vazut multi morti dintr-un accident in care s-a indoit o aripa sau s-a spart un far? Cand iese Gigi din masina si incepe sa constate daunele si-si pune mana in cap pentru ca vede ca-l costa jde milioane sa schimbe bara sau farurile sparte si se apuca de injurat, inseamna ca nu are nimic. Eventual il trimiti la un doctor sa-l consulte si sa vada daca nu a patit ceva. Dar asta nu inseamna ca trebuie sa chemi trei echipaje SMURD pentru ca ala acuza o mica durere in cur.
Si, mai ales, cand doctorul spune ca ala NU ARE NIMIC, nu trebuie sa-i faci omului dosar penal pentru ca “a fost accident cu victime”.
Pentru ca, bai boule de politist, N-A FOST ACCIDENT CU VICTIME!
Politistul trebuie sa cheme salvarea pentru ca el nu se poate pronunta in privinta starii de sanatate a persoanei. Daca apar complicatii?
Insa, la partea cu dosarul penal, de acord. Insa vinovat nu este politistul ala ci legea care ii impune sa ceara asta.
Comment by zaqk — February 11, 2010 @ 1:07 am
Foarte tare articolul, nu am nimic de comentat, decat sa te felicit pentru articol. Nu stiu de ce dar m-a placut enorm de mult sa-l citesc.
Comment by Deddu — February 11, 2010 @ 1:51 am
politistul respectiv e obligat sa cheme ambulanta. ceea ce tie ti poate parea o simpla durere musculara de la centura poate fi ceva mult mai grav. repet, POATE, nu inseamna neaparat ca e. dar pe cine crezi ca o sa pice acel dosar penal, daca chiar a fost mai mult decat o simpla durere musculara si respectivul chiar devine victima?
ce-i drept, in urma consultatiei medicale, daca se constata ca nu e nimic grav, totul ar trebui incheiat.
Comment by Mihai Ghimus — February 11, 2010 @ 1:56 am
@zaqk si Mihai Ghimus: da, sunt perfect de acord cu voi. E foarte posibil ca persoana chiar sa fie ranita. Dar daca nu este de ce ii mai faci omului dosar penal? Sincer sa fiu, nu am vazut nici un accident din care sa scapi fara nici macar o vanataie sau o zgarietura. Am trecut prin vreo patru accidente usoare (toate din vina celorlalti, nu a mea). Am avut zgarieturi, am avut vanatai care au trecut a doua zi dar nu am chemat salvarea. Daca o chemam, sarmanul om se trezea cu dosar penal pentru ca asa spune legea asta de cacat.
Si aici intervine problema mea. Ok, ca politai chemi salvarea sa te stii cu spatele acoperit.
Dar daca medicii constata ca ala nu are nimic, de ce se considera accident cu victime si ti se face dosar penal?
Comment by VisUrat — February 11, 2010 @ 2:04 am
foarte bun articolul, e o mizerie ce i se intampla lui Andrei Gheorghe.
Comment by muritorulderand — February 11, 2010 @ 2:41 am
Accidentul lui Andrei Gheorghe e pur si simplu doar noul rahat care trebuie prezentat la TV ca sa vada romanul “uite dom’le in ce tara traim”. Daca nu era vedeta, nu auzeam nimic de accidentul ala, dar asa … De aia spun mereu ca presa romana din ziua de azi nu este decat o adunatura de scribalai si de raspandaci buni de cumparat la kil din talcioc – pentru ca sunt corecti, impartiali si prezinta stirile cu obiectivitate (si marmota invelea ciucalata … ).
Comment by Cata — February 11, 2010 @ 6:38 am
Am un film facut acum 3 zile, cu o masina de politie care trece pe rosu:
http://razvanbb.ro/2010/02/episodul-3-caut-politia-sa-mi-predau.html
Sa-i dam si pe ei la “televizor”!
Comment by razvanbb — February 11, 2010 @ 7:07 am
cre ca Gheorghe simte totusi o oarecace placere ca se da pe sticla
Comment by VanGhelie — February 11, 2010 @ 9:10 am
oricum, chestiile astea trebuiau sa le scrie si “jurnalistii”, nu sa-l “linseze” pe bou ala. pesemne altceva nu stiu sa faca
Comment by VanGhelie — February 11, 2010 @ 9:31 am
“Si, mai ales, cand doctorul spune ca ala NU ARE NIMIC, nu trebuie sa-i faci omului dosar penal pentru ca “a fost accident cu victime”.” Esti Gica contra! Fara investigatii nu ai cum sa-ti dai seama daca omul ala e lovit (adrenalina etc). Mi se pare normal sa mergi la spital. DA! Ai de umblat, pierzi timp…etc. dar cine p*zda matii te-a pus sa nu fi atent? Nu mai bine umbli pe la politie decat sa afli ca tipul pe care l-ai lovit e in spital in stare grava datorita unei hemoragii interne?
La noi in tara nicicum nu-i bine. Daca se aplica legea…de ce se aplica? Daca nu se aplica…de ce nu se aplica? Asa ca cel mai bine e sa cascati ochii in trafic.!
Comment by Darius — February 11, 2010 @ 9:36 am
Nici un respect pentru ei.
Comment by bogdan — February 11, 2010 @ 10:14 am
@visurat: Totusi, politistul nu are nici o vina. Daca el nu da drumul la dosarul penal, va fi el pedepsit de lege. Legea e proasta…
Comment by zaqk — February 11, 2010 @ 10:36 am
@VisUrat “ce-i drept, in urma consultatiei medicale, daca se constata ca nu e nimic grav, totul ar trebui incheiat.”
Comment by Mihai Ghimus — February 11, 2010 @ 11:19 am
Heh, eu am avut accident cu victima acum un an si 3 luni.
Tot cu victima, ca a intrat in mine unul cu scuterul venit printre masini si bordura. Tehnic eu am fost vinovat, ca iesisem pe cedeaza trecerea. “Victima” a avut o vanataie si o zgarietura.
Iar eu am stat un an si o luna cu dovada si drumuri lunare la procuratura si politie ca sa imi iau stampila pe hartie sa pot conduce. Asta in timp ce victima declarase ca n-are nici o pretentie, nu vrea nimic. Dar deh, politia romana cerceta accidentul. Si surprinzator, la doua saptamani dupa ce s-a pensionat prostul de politist ce se ocupa de caz…a ajuns si dosarul meu la procuror care a dat NUP. Pai sa nu-l f… in gura pe ala de s-a ocupat initial de caz?
Comment by Actzipild — February 11, 2010 @ 11:31 am
inca un caz in care politia dovedeste sloganul ala al lor care minte
Comment by Anticalofilul — February 11, 2010 @ 12:14 pm
Pai hai sa-ti spun ceva!
Daca politistul ala nu ar fi chemat salvarea, iar in urmatoarea zi socru tau avea complicatii ? A cui era vina ? A lui domnu` socru ca nu a chemat salvarea ? Sau a lui garcea ?
Gandeste-te ca uneori daca iti fracturezi o coasta nu neaparat trebuie sa te doara pe moment, pot trece ore pana te ia durerea! Iar in acest caz, daca durerea aparea urmatoarea zi, sau seara in pat , garcea plateste ! Si plateste bine iti spun eu! Tribunalul militar nu glumeste!
Comment by Botgros — February 11, 2010 @ 12:31 pm
Si pana la urma a fost abuz sau si-au facut datoria cu exces de zel fatza de cetatean si cu dispret fata de “veriga penala” cum spunea aseara la TV titlul acestei stiri?? Eu zic ca totul s-a transformat intr-un exemplu al politiei care isi face datoria fata de popor indiferent de vinovatul in cauza. Andrei Gheorghe oricum este un personaj mediatizat, de ce sa nu se profite?…cred ca Politia are un nou director la marketing
sau pur si simplu sunt imbecili.
Comment by moi_gatee — February 11, 2010 @ 1:10 pm
Tot aud pe la tv ca: nu chemati salvarea daca nu e neaparat nevoie, daca puteti sa va deplasati la spital, deoarece sunt cazuri cu adevarat grave la care nu poate ajunge din cauza ca un Gigel a chemat salvarea pentru o zgarietura. Pai asta nu ar trebui sa se aplice si aici? Te doare un pic pieptul de la centura, in urma unui accident minor… bine, te duci la doctor pe picioarele tale si apoi raportezi la politie daca ai ceva si in urma constatarilor se face sau NU dosar penal la cel vinovat…. asa si salvarea isi vede de accidentele cu adevarat grave. Ok, lesina omul in urma accidentului atunci ok, chemi salvarea, etc… dar cred ca se cam exagereaza in rest.
Parca deacum s-a convenit ca nu chemi politia daca nu e accident cu victime si se rezolva pe cale amiabila, cu asigurarile si atat. Sau ma insel?
Comment by ailime — February 11, 2010 @ 1:50 pm
Intradevar, o mentalitate de cacat. Dar asa s-a obisnuit si asa merg treburile. Trazni`ar cei care nu-si fac treaba calumea.
Comment by Magic — February 11, 2010 @ 2:06 pm
Nu sunt total de acord cu ce ai scris. În sensul că nu sunt de acord cu deschiderea dosraului penal pe loc, dar sunt de acord cu gestul poliţistului, anume să cheme salvarea. Pentru că shit happens, iar eu am fost foarte aproape de aşa ceva.
Acum 2 ani, mătuşă-mea a avut accident, a derapat şi a intrat într-un zid dintr-un pasaj. În oraş, deci viteza nu a fost mare, dar a fost destul cât să se deschidă airbagul. Ei, a sosit ambulanţa, fiind chemată de habar n-am cine, a dus-o la spital, dar mătuşă-mea a insistat că nu are nimic, e OK, airbagul a protejat-o, i-a venit şi bărbatul, a văzut că e în regulă, a plecat să aducă maşină să o tracteze pe cea accidentată. Ei, când unchiul s-a întors la spital, să-şi recupereze soţia, a aflat că intrase în comă şi era în drum spre Timişoara, pentru o operaţie pe creier. Aparent, se lovise cu capul de pragul lateral al uşii şi se formase un cheag de sânge pe creier.
L.E.: acum am citit şi restul comentariilor şi am ajuns la concluzia că al meu e superfluu. Da’ îl postez aşa cum e, dacă tot l-am scris
Comment by ovi sirb — February 11, 2010 @ 2:26 pm
daca nu curge sange din nimeni, toti sunt OK.
si eu m`am intrebat de faza cu andrei gheorghe. o tamponare usoara, femeia din fatza nici nu a avut cum sa se loveasca de nimik. nici macar nu a dat cu fruntea in bord si ea acuza dureri de ceafa.
si pe mine m`a tamponat cineva in spate cu masina cand era alunecus, am fost in centura, nici nu m`am miscat de pe scaun de pe urma “maretului” impact.
dar nuuuuu…hai sa exageram!!!
Comment by maddy — February 11, 2010 @ 2:38 pm
Înseamnă că am ocazia să mă duc pe stradă, să mă urc în maşină şi să mă ciocnesc cu Ciutacu (nu ştiu dacă îţi place de el, dar pe mine mă enervează la culme. Am alergie ciutaciană). Mă ciocnesc şi eu liniştită de el şi, când vine Poliţia, sar din maşină cu “au! au! a vrut să mă omoare! mă doare capul, mâna, piciorul, părul, mi-a rupt o unghie şi o am o vânătaie de alaltăieri, dar puteţi să scrieţi că mi-a apărut în urma coliziunii cu maşina lu nenea Ciutacu”…
Bun planul meu! Mai trebuie doar să mă duc să îmi iau carnetul de şofer.
Comment by Laura — February 11, 2010 @ 3:13 pm
Off-topic:sunt curios cand vei scrie ep. 2 din serialul profesorul de…Am citit toate serialele,dar cred ca acesta cu profesorii va fi mai interesant..
Comment by Yonutz — February 11, 2010 @ 3:56 pm
cel mai interesant*..scuze
Comment by Yonutz — February 11, 2010 @ 3:57 pm
Am ascultat astazi pe net discutia dintre Gheorghe si Mandruta.
Mandruta asta mi se parea baiat destept… foarte destept chiar. Nu ma asteptam sa duca discutia cu Gheorghe pana acolo…
Iar Gheorghe e un nemernic… asa a fost mereu insa in cazul de fata are perfecta dreptate…
Comment by somerio — February 11, 2010 @ 5:45 pm
Ce inseamna ca ti se face dosar penal? Daca se solutioneaza cu NUP, mai ai vreo problema (in afara de timpul, banii si nervii consumati pe drumuri la politie etc.)? Adica iti ramane ceva in cazier, iti suspenda permisul sau ceva?
Comment by corcodusul — February 11, 2010 @ 5:59 pm
oi nu inteleg de ce garcea asta se inmulteste ca paduchii
Comment by karmapolice — February 11, 2010 @ 8:38 pm
Legi formate total de-aiurea, de minti proaste.
Cat despre Gheorghe, este un idiot. Intr-o lume normala, te cobori naibii din masina si daca il doare pe om ORICE, chemi salvarea – pentru ca nu stii niciodata ce se poate intampla. Ca te grabesti,ca o fi cu dosar, nu conteaza! Ai lovit un om,stai naibii acolo macar sa chemi salvarea sa iti zica omul specializat ca e totul in regula.
Comment by silvy — February 11, 2010 @ 9:24 pm
Din cite am ajuns sa aflu despre el, Andrei Gheorghe e inteligent. Rau este ca, aparent, problemele de personalitate sint mai multe ca la media tupeului romanesc….
Comment by Dan-Marius — February 12, 2010 @ 1:31 pm
problema se pune cu totul altfel conform art.184 cod penal in primul rand victima trebuie sa aiba mai mult de 10 zile ingrijiri medicale. In al doilea rand pentru a se putea sesiza politistul trebuie sa aiba plangerea prealabila a persoanei vatamate. Deci pentru a incepe urmarirea penala trebuie sa existe aceasta plangere, in lipsa acesteia politistul poate face doar acte premergatoare si nicidecum dosar penal.
In momentul in care unei persoane i se da NUP aceasta ar trebui sa se indrepte impotriva politistului ergo statul roman pentru a plati daune, materiale si morale, pentru perioada cat a fost suspendat permisul de conducere si persoana a avut dosar penal si atunci sa vezi cat de repede se linistesc si militienii si procurorii.
In cazul in care ajungeti ca Gheorghe in primul rand apelati la un avocat si dupa vorbiti cu politia sau presa
Comment by paisie — February 12, 2010 @ 1:34 pm
peste tot in lumea civilizata ,la cel mai mic accident se cheama salvarea .nu peste tot se face dosar penal ,daca nu exista victime in adevaratul sens al cuvantului .amenda ,puncte si daca e cazul suspendarea permisului ,pt ca este accident usor .
la noi se fac dosare penale pt ca e la moda ,daca n-ai dosar penal esti ghertoi ,un preput(pielea pulii pt cunoscatori) ,este cool sa ai dosar penal ca altfel nu te baga nimeni in seama .
Comment by jokeru — February 12, 2010 @ 3:08 pm
Politistul a facut foarte bine ca a sunat salvarea. Mai bine vine salvarea decat preotul . Cand te urci la volan iti asumi acest risc sa lovesti pe cineva si sa faci dosar penal . Dar tati a fost lovit de o masina si sta de 3 luni de zile in spital si nimeni numai face nici un dosar penal .
Comment by Leusor — February 12, 2010 @ 5:18 pm