Sebastian Bârgău: Gânduri logice la turație maximă

10 04

Aventuri in Romania

Scris de Sebastian Bargau

Am tot zis ca povestesc aventurile prin care se trece pentru obtinerea permisului de port arma neletala, dar am uitat. Acum, ca mai am o ora pana sa plece trenul catre Bucuresti si n-am ce face, am zis sa ma apuc de scris, mai ales ca nu stiu cat net voi mai avea pana luni, sa mai scriu.

Sa incepem, zic.

In primul rand, in afara de cei de la Politie, toata lumea te intreaba:
“Dar pentru ce ai nevoie de o arma pentru autoaparare?”

Oare nu e logic raspunsul la aceasta intrebare? De ce ai nevoie de un ciocan pentru spart ziduri? De ce ai nevoie de un monitor pentru calculator? De ce ai nevoie de o masina pentru taiat iarba?
In fine.

Surpriza a venit la ortopedie, unde, dupa ce a vazut fisa care trebuia semnata, doctorul a spus:
“Eu nu-ti semnez asta!”
“Pai… De ce? E vreo problema?”
“Da! Eu nu sunt de acord cu armele!”

Stupefactie. Cine naiba l-a intrebat pe doctor daca e sau nu de acord cu armele? Treaba lui este sa vada daca esti sanatos, nu sa-si dea cu parerea despre regimul armelor si muntiilor, nu sa fie de acord cu armele, prastiile sau acele cu gamalie.
S-a rezolvat problema, totusi. in momentul in care a primit raspunsul:
“Am nevoie de pistol pentru ca sunt avocat”.

Si acum urmeaza mizeria suprema. Cu fisa completata de toti doctorii, trebuie sa mergi sa-ti iei stampila spitalului, stampila care confirma autenticitatea celorlalte parafe.
La ghiseu predai fisa, respectiva o ia si, dupa ce o studiaza, iti spune:
“Da, vino maine!”
Tu iti incerci norocul:
“Stiti… Eu as avea nevoie de ea azi…”
Surpriza, ai noroc.
“Aaaa, in cazul asta, bine”, raspunde madam, deschide sertarul, scoate stampila, o pune pe fisa si iti da fisa inapoi.

Si, atunci, ma intreb: de ce trebuia sa “vii maine” daca totul tinea de deschiderea unui sertar? Nu avea chef sa faca acest efort si a preferat sa te puna pe drumuri a doua zi?

Sau doar pentru ca traim in Romania, tara in care esti prost doar daca muncesti?


Pe aceeaşi temă




13 Comments »

  1. bai, data viitoare filmeaza-ti aventurile :) ) mai ales aia cu vino maine merita, si data la tv putin

      Comment by victor — April 10, 2010 @ 6:50 am

  2. Faza cu ultima stampila am patit-o si eu. Mi-a zis sa vin maine, i-am zis ca ma grabesc, nu-s din oras. Apoi mi-a zis sa vin la ora 15 (era 12) ca nu-i oarece doctorita cu nustiuce stampila. Mai sa-mi ies din minti : Cucoana, pierd trenul de 12:15 !! A deschis tacticos sertarul, a trantit stampila, mi-a urat o zi buna cu un ranjet de matusa de aia grasa care abia asteapta sa te pupe si dusa am fost.
    Bine ca am ajuns la timp, ma astepta lumea la o bere.

      Comment by deeanna — April 10, 2010 @ 8:51 am

  3. La noi isi permit prea multe medicii. Hipiotul ala peste care ai dat tu are probabil impresia ca daca a terminat medicina,acum poate sa ofere lectii de conduita morala pacientilor,si sa le impuna principiile lui. Intelectualii nostri open-minded …

      Comment by Ciocanu lu Thor — April 10, 2010 @ 9:11 am

  4. Sunt socat de idiotodibilismul asta al medicilor si altor functionari publici.

      Comment by Machiavelli — April 10, 2010 @ 9:35 am

  5. poate astepta ceva stimulare ca sa deschida sertarul ala

      Comment by cipoc — April 10, 2010 @ 9:43 am

  6. Banuiesc ca hoasca n-a observat ca ai timbru . Dupa ce i l-ai aratat , a pus stampila si sunt sigur ca si-a si cerut scuze .

      Comment by tac'su — April 10, 2010 @ 10:05 am

  7. Discutiile sunt mai interesante decat postul, asa ca am sa clicaresc si eu putin aici….

    Pentru cei care condamna medicul (unii deja ii condamna pe toti), ar trebui sa vada si cealalta fata a problemei….. poate medicul cu pricina, hipiot, intelectual sau idiot cum ii spuneti stie ca orice arma poate sa raneasca si / sau sa omoare….. normal si firesc pentru orice medic sa nu doreasca promovarea inarmarii.

    Astazi visurat isi ia arma. Poate el nu trage niciodata (dar cine pune mana in foc pentru el ?)…. dar maine aceeasi hartie e solicitata de un tip violent, unul care scoate arma in trafic si va omoara tatal care trece prea incet pe zebra.

    E atat de usor sa generalizam si sa aruncam cu noroi….
    Acum, fiecare intelege ce vrea din tot ce am spus eu.

      Comment by Darael — April 10, 2010 @ 10:36 am

  8. @ Darael. Uite, sunt deacord cu tine in privinta ca vre’un imbecil violent poate sa foloseasca arma in cazul cind nu era necesitate dar, pur si simplu, ca asa a vrut el. Dar decizia de starea psihicului acestui om nu trebuie sa ia decizia un ortoped. Este medic psihiatru, neurologi… sau cine acolo mai decide asa lucruri. Asa’ca ortopedul, las’ sa’si faca treaba lui dar, nu sa decida conform formei asimetrice a piciorului daca merita sau nu acest om sa poarte arma.

    In privinta acuzatiei catre toti… “Boala” functionariatului public este ceva foarte molipsitor. Se obisnuieste unul de la celalt… si tot asa lantul continue. Nu au un pic de amabilitate si o mica dorinta de a depunde un efort mai mare pentru a face ceva.

      Comment by Machiavelli — April 10, 2010 @ 10:44 am

  9. He, he, he. Lungi si nebanuite sunt caile birocratiei. Am venit in tara acum de sarbator si m-am dezgustat din momentul in care am pus piciorul pe taram romanesc, adica in aeronava Tarom. Dar altceva vreau sa povestesc. Daca tot am venit in vacanta acasa am zis sa rezolv si cu echivalarea studiilor. Bun. Drumul simplificat este asa: CNEDR – MAE – Traducator Autorizat – MJ(min d justite) – Ambasada. Drumul efectiv este urmatorul. Ma duc frumos la CNEDR imi iau audienta si ma duc cu diploma in bat. Ajung in biroul cu pricina sa le dau diploma. Atunci surpriza. Ma intreaba daca am programare telefonica. Eu aveam doar audienta. Se pare ca nu a fost deajuns. Ok ies din birou. Ii sun ma programez telefonic pt a 2a zi. Le dau diploma si ca sa imi puna o stampila a durat 3 zile. Urmeaza MAE. Aici am platit 16 lei taxa de timbru si 30 de lei taxa de audienta (WTF). Imi pun si astia viza pe diploma. Dupa care dau de sistemul privat. Imi fac traducerea in engleza, ma usureaza de 90 de lei si trec mai departe. MJ (ministerul de justitie nu maical gecsan), totul frumos si smooth, imi vizeaza diploma in original dar nu si cea tradusa. Aici am platit doar 5 lei taxa de timbru. Ca sa imi puna viza si pe cea tradusa trebuie sa am viza pe ea de la MAE. Ma duc la MAE cu ganduri criminale. Iar platesc 16 + 30 lei. Ma intorc la MJ primesc viza si pe traducere si plec victorios spre ambasada UAE. Platesc inca 120 de eur (fara chitanta) si am toate actele in regula. Dupa aprox o sapt am reusit sa am toate actele ok. Daca o sa am copii ii trimit la facultate in Mozanbic, poate acolo birocratia nu e asa stufoasa.

      Comment by Exvpa — April 10, 2010 @ 11:02 am

  10. baba trebuia batuta, medicul scuipat.am zis!

      Comment by karmapolice — April 10, 2010 @ 11:32 am

  11. Rolul medicului este de a verifica daca esti sanatos si nu ai probleme in a manui o arma. Probleme de moralitate ar trebui sa si le tina pentru el, din moment ce nu sunt incadrate in fisa postului.
    Cred ca ai fost verificat si psihologic, asa ca acolo se punea problema daca esti sau nu capabil de a detine o arma.

      Comment by Marius Moga — April 10, 2010 @ 12:38 pm

  12. Si de ce te mira toate astea?
    Asa e peste tot… in general, in Romania.
    Birocratie specifica post`comunismului cand orice angajat la stat a prins curaj si putere si crede ca e insarcinat cu puteri Dumnezeiesti si ca tu stai in el. Asa sunt legile facute ca n-ai cum sa contraataci ca sa-l aduci cu picioarele pe pamant pe acel angajat, ca el ca bugetar e platit din banii tai si el depinde de tine nu tu de el.

      Comment by Mircea Alex — April 10, 2010 @ 1:55 pm

  13. @Darael
    Sunt oameni specializati care trebuie sa decida daca o persoana are voie sa-si ia arma sau nu.Daca aia fac sau nu o treaba buna,asta e discutabil,dar in nici un caz nu va face un medic ortoped o treaba mai buna. Sau chiar daca ar face,nu e treaba lui sa faca asta,astfel e obligat sa-si tina gura.Asta e logica normala. Logica romaneasca e ca,pe langa faptul ca medicul ala nu e constient ca nu este el competent ca sa decida asta, el dimpotriva,chiar considera ca are tot dreptul sa decida chestia asta,si pe langa dreptul care-l are,deja parca e si datorie putin.Si iti si spune in fata sus si tare ca el decide,si el decide ca nu. Cu alte cuvinte,pe langa toate “filtrele” prin care trebuie sa treci pana iti iei o arma,are si el dreptul sa mai puna un filtru,adica bunavointa lui. Politia spune ca iti iei arma numai daca n-ai cazier, psihologul spune ca iti iei arma numai daca esti sanatos, medicul oftalmolog spune ca iti iei arma numai daca vezi bine,medicul ortoped spune ca iti iei arma numai daca este el de acord…mah sa mori tu? E deplasat,orice ai spune. Daca legea iti da voie,nu are el ce comenta. Nu stiu ce logica gasesti in comportamentul lui,dar e exact ca si cum ai veni tu la magazin sa-ti iei tigari,eu as fi vanzator,si as spune ca nu-ti dau,ca eu nu sunt de acord cu fumatul, sau…vii sa-ti iei de mancare,si eu nu-ti dau carne,ca eu nu sunt de acord cu consumul de carne,sunt vegetarian…

      Comment by Ciocanu lu Thor — April 13, 2010 @ 12:39 am

Leave a comment

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.