Sebastian Bârgău: Gânduri logice la turație maximă

Nu m-au impresionat deloc meclele celor care au iesit la greva. Fete de frecatori de menta, de pilosi care si-au obtinut locul de munca datorita rudei/prietenului care avea o cunostinta si lenesi care isi doresc 364 de sarbatori legale pe an.

Zeci de ani s-au platit foarte multe salarii degeaba. Venea Gigi care era prieten cu un nene de la Secu si se angaja sef. Nu conta ca era semi-analfabet, el era sef. Apoi venea Costica, varul tovarasului prim secretar de partid si ajungea tot sef. Dupa “revolutie”, adica atunci cand am scapat de niste comunisti doar pentru a pune sus alti comunisti, la fel s-a intamplat. Au ajunsi sefi niste dobitoci care abia inganau doua vorbe. Au ajuns sus pentru ca erau prieteni cu ministrul cutare, secretarul de stat cutare etc.
Dar niciodata nu s-a premiat competenta si calitatea. S-a premiat statul degeaba, frecatul mentei, bautul cafelei si tupeul.

Esti profesor si ai trecut clasa niste incompetenti? Nu meriti salariu! Esti degeaba si mai bine ne lipsim de tine pentru ca nu avem nevoie de analfabeti cu diplome de merit. Trece clasa cine merita, nu cine vine cu mai multa spaga.

Esti doctor si iti mor pacientii pe capete pentru ca te doare in cur de ei? Zi mersi ca-ti pierzi locul de munca si nu te impuscam pe stadion, nu iesi la greva sa ceri salarii mai mari.

Esti o asistenta nesimtita care fara o ciocolata sau un plic in buzunar nu schimba un asternut sau nu face o injectie? Multumeste zeului in care crezi ca nu te-a aruncat nici un bolnav satul de mizerii pe geam sau nu te-a inecat in wc-ul pe care trebuia sa-l cureti si dezinfectezi acum doi ani.

Esti un functionar public al carui chef de munca este egal cu al meu de a manca din gunoi? Atunci zi mersi ca ai geam la ghiseu si nu trebuie sa te stergi de flegme de fiecare data cand pauzele de cafea sunt mai mari decat timpul efectiv de munca.

Acestia sunt oamenii care cer salarii mai mari. Nu muncesc sau, daca muncesc, fac o treaba de mantuiala. Dar ei vor salarii mai mari, vor sa nu li se taie din bani. Dar EI NU PRODUC NIMIC. Spaga si indiferenta ii caracterizeaza dar ei vor un trai mai bun. Si din acest motiv ei urla in strada, uitand un singur lucru:

Daca s-ar plati doar competenta, jumatate dintre romani ar muri de foame.


Pe aceeaşi temă




68 Comments »

  1. Competenta este regula in privat. La stat, merge si asa. Inca. Vedem cat timp pentru ca in momentul in care astia pun privatul in genunchi definitiv, se duce si statul dupa el.

      Comment by zaqk — June 2, 2010 @ 12:19 am

  2. Felicitari, unul dintre cele mai bune comentarii legate de greva unor muisti incompetenti.

      Comment by iosup — June 2, 2010 @ 12:32 am

  3. Corect, ceea ce spui este adevarat. Si eu lucrez in sistemul bugetar si le vad indeaproape, dar chiar toti crezi ca sunt asa (in sistemul bugetar), eu vad ca asa ii vezi pe toti . Mai sunt si bugetarii care muncesc si cinsti. Isi primesc renumeratia pe ceea ce fac.

      Comment by kozo2007 — June 2, 2010 @ 1:35 am

  4. E usor sa devalorizezi anumite categorii profesionale. Eu fac greva. Nu sunt incompetenta, n-am pile. Am luptat cu 500 de concurenti, am obtinut postul prin examen national. N-am luat niciodata spaga. Fac greva pentru a-mi apara drepturile. Salariul pe care-l primesc nu e pomana, muncesc pentru el. Nu vreau sa mi se ia un sfert din el, sa fac foamea pentru ca unii dau 13000 de euro pe o matura. Profesorii vi se par o povara, stati linistiti, vor ramane in sistem doar incompetentii. Sunt hotarata sa plec din tara cat pot de repede si cu siguranta asa vor face multi ca mine. Cine va pierde? Intreaga societate, chiar si maretul sector privat care “ne tine in carca” si ne considera paraziti. A preda e o profesie pe care n-o poti compara cu o munca de necalificat. Pe langa studii serioase, un profesor are nevoie de cativa ani de experienta pentru a se forma. Predau de sase ani si abia acum ma simt cu adevarat stapana pe meseria mea. Dar Romanica n-are nevoie de pregatirea si de experienta mea. Nu-i adevarat ca un profesor munceste doar 18 ore pe saptamana. Sutele de teste, eseuri, referate cand le corecteaza? Predau engleza. Aproape zilnic dedic timp perfectionarii pronuntiei. Manualele sunt aiurea, pierd nopti ca sa fac fise de lucru care sa-i ajute pe elevi, le printez pe hartia mea, cu tusul meu, ma documentez din carti si dictionare cumparate cu banii mei si de pe internetul platit de mine. Si pentru toate astea primesc un trai de mizerie si o flegma pe obraj. Unii intreaba de ce fac asta daca-i mic salariul. Am facut-o din pasiune si pentru ca am considerat ca elevii din aceasta tara merita o educatie, au nevoie de oameni care sa le deschida mintile. Dar s-a terminat, ma doare sufletul pentru ca iubesc meseria asta, m-am atasat de elevi, dar am o singura viata si cred ca trebuie sa ma gandesc si la mine. Fac greva din principiu, pentru a-mi apara demnitatea. Vi se pare, desigur, normal sa platiti pentru diverse servicii de care beneficiati, in schimb credeti ca munca oamenilor care va invata copiii sa citeasca, sa scrie, sa calculeze sau sa foloseasca o limba straina nu merita sa fie platita si le spuneti sa plece daca nu le place. Perfect, asa vom face. Ma bucur ca muriti in spitale si ca tara e plina de analfabeti. Stati linistiti, veti muri din ce in ce mai multi, doctorii pleaca din tara cu miile, veti fi fericiti cand veti avea de ales intre a muri sau a va trata in strainate, poate chiar la medicii carora le-ati strigat in fata sa plece daca nu le convin salariile.

      Comment by elena — June 2, 2010 @ 1:52 am

  5. @Elena, nu stiu de ce ai tu impresia ca educatia nu e platita cu varf si indesat: http://www.riscograma.ro/2409/cat-costa-educatia-in-romania-4000estudentan-1500eelevan/ (na, e a doua oara cand il citez pe acest om, dar analizeaza cu har). Ti se pare putin, 1500 euro/an platiti pentru fiecare elev de-al tau?

    De ce ai tu impresia ca numai tu pierzi timp suplimentar (fata de cele 18 ore impuse la scoala)? Poti tu cu mana pe inima sa afirmi ca muncesti 40 de ore pe saptamana pentru scoala? Stai pe internetul platit de tine? Deci preferi sa stai acasa, cu familia, caci toate scolile au conexiune la internet in Romania de azi. Poate ca acela, care plateste 1500 de euro pentru fiecare elev, nu are luxul de a sta acasa cu familia, poate ca munceste la serviciu, ca sa plateasca impozite si sa ai si tu un venit. Poate nu are nici macar luxul unei greve, daramite din principiu, cum zici tu. Principiu sa ce? Ti se pare un drept lasat de la zeul tau favorit sa ai salariu platit de stat? De rezultate vorbesti pe undeva? Ti se pare suficient sa muncesti ceva, orice, pentru ca ceilalti membri ai societatii sa-ti datoreze in mod automat bani?

    Nu ma face sa rad (amar), profesoara de engleza de 6 ani si inca iti corectezi pronuntia? Poate ca e totusi o problema si la tine.

    Ca sa fiu rau pana la capat: nu vrei tu sa dai inapoi banii aia cu care te-a subventionat statul (adica noi astialalti) in scoala, liceu si facultate si abia apoi sa pleci din tara? Cum ar fi daca nu ai fi avut studii facute gratuit, in tara asta de doi bani unde tu vrei sa faci greva? De ce nu faci greva si pentru trecerea invatamantului intr-un sistem de plata de tip servicii prestate? De ce faci greva numai pentru “sa ne dea!”(cine?!) ?

    Te bucuri ca “noi” murim in spitale si nu mai avem loc de analfabeti? “Voi” veti pleca si “noi” vom muri, cersindu-va serviciile? Te inseli. Nu exista nici “noi”, nici “voi”. Nu e un grup pe nicaieri. Nu are cum sa se nasca o coeziune, caci nu exista nimic in jurul careia sa se coaguleze ceva. Exista doar niste indivizi care au impresia ca se angajaza la stat si vor avea un trai dulce si molcom. Acum fac greva. “Sa ne dea!”. N-are cine sa dea. Contra cui faci greva? Statul n-are proprii sai bani. Faci deci greva contra celor care nu fac greva, ca “sa imi dea!”. Ti-am zis, n-are cine sa-ti dea. Pune mana si munceste si vei avea.

      Comment by BladHaund — June 2, 2010 @ 2:25 am

  6. Nu imi corectez pronuntia, o perfectionez, e o mica mare diferenta. Sunt perfectionista si mi se pare o chestiune de respect fata de meseria mea sa ma pregatesc tot timpul, sa ma autodepasesc. Daca iti faci atatea griji pentru pronuntia mea, iti recomand sa urmaresti History, sa fii atent la pronuntia celor care prezinta documentarele, la acel nivel se afla pronuntia mea, la acel nivel se ajunge si se ramane prin efort continuu. Am avut ocazia sa discut cu profesori din tari mult mai dezvoltate, platiti mult mai bine decat mine. Pronuntia lor e execrabila, exprimarea lor e plina de greseli.
    Mi se pare un drept al meu sa fiu platita pentru munca mea, atat. Cat despre conexiunea la internet, exista doar in cancelarie, iti inchipui ca scoala pune laptop si conexiune la internet in cancelarie sau in clase pentru fiecare profesor? Dupa ce voi pleca din tara, veti rasufla usurati toti cei care contribuiti cu cate 1500 de euro pentru fiecare elev de-al meu. Am in total 250 de elevi, poate vrei sa spui ca pentru fiecare elev eu primesc cate 1500 de euro. M-as bucura daca s-ar privatiza invatamantul, poate atunci veti deveni constienti de pretul real al educatiei. Nu-ti face probleme, daca ti se pare ca banii pe care-i castig nu mi se cuvin, nu ii voi mai cere, dar nici nu voi mai face meseria asta. Deja am alte proiecte, de acum incolo imi voi vinde serviciile pe cont propriu, nu voi mai munci pentru stat ca sa aiba unii ca tine impresia ca ma tin in spinare in timp ce eu nu fac decat sa trandavesc si cersesc. Nu inteleg de ce ai acest ton arogant. Nu cred ca-ti datorez ceva, nu mi-ai platit tu studiile. E adevarat ca mi-au fost subventionate facultatea si masteratul si asta pentru ca am fost printre cei mai buni, am intrat prin examene printre primii. Postul pe care-l ocup nu l-am cerut ca si cum mi s-ar fi cuvenit, statul l-a scos la concurs, am dat examen si l-am castigat concurand cu alti 500 ca mine. Sa fie clar, statul a avut nevoie de serviciile mele, de aceea a oferit postul, eu l-am obtinut cinstit. E nevoie in continuare de mine pentru ca altfel nu m-ar tine. Dar statul vrea sa muncesc si sa nu prea ma plateasca. Eu consider ca mi-am achitat datoria fata de stat muncind 6 ani pentru aproape nimic si din acest nimic platind o gramada de taxe pentru servicii de care n-am beneficiat, platind din salariul meu o suma consistenta in fiecare luna ca sa merg la munca in conditiile in care altora li se asigura locuinta de serviciu si chiar sofer personal. Traim intr-o economie de piata. Daca te duci la dentist sa-ti puna o plomba, nu ti-o pune pe gratis. Daca te duci la o spalatorie auto nu iti spala nimeni masina pe gratis. Nimeni nu iti da nimic gratis, nimeni nu preasteaza servicii gratis. Eu am oferit serviciile mele gratis pentru sute de copii, servicii pentru care am primit o suma simbolica de la stat. Dar acum statul vrea sa-mi ia bucata de paine din mana si tot eu sunt invinovatita, dojenita, moralizata. Foarte bine, nu mai vreau sa fiu o povara pentru stat si pentru contribuabili. Consider ca mi-am achitat datoria pentru studiile pe care le-am facut, culmea, ca sa invat o meserie de care sa beneficieze societatea. De acum nu mai am datorii decat fata de mine insami. Greva fac pentru ca mi se pare o chestiune de demnitate sa protestez impotriva unui abuz, atat. Eu oricum plec, indiferent ce va fi si imi cer scuze fata de tine si fata de intreaga societate pentru tupeul meu de a face studii, de a pregati sute de elevi, pentru a face sute de ore neplatite ca sa-i pregatesc pentru concursuri si olimpiade si pentru nerusinarea de a ma astepta sa fiu platita de stat pentru munca mea. Ar trebui sa zic mersi si sa muncesc pe gratis, nu-i asa?

      Comment by elena — June 2, 2010 @ 3:58 am

  7. @elena: tot respectul pentru ceea ce spui. Se pare ca in fieful incompetentei mai sunt oameni de calitate.E usor sa generalizam, sa dam cu pietre in toti. In cazul functionarilor publici este foarte la indemana pentru ca majoritatea asa sunt. In invatamant sau in sanatate este altfel. Stiu asta ca am si eu un cadru didactic in familie. Stiu cum e sa stai seara pana la 11 ca sa pregatesti lectiile de a doua zi, sa recitesti – a cata oara – romanele si poeziile pentru a nu scapa o semnificatie noua, un inteles deosebit care te-a eludat pana atunci.
    @bladhaund: privesti simplist problema. Te-ai legat de dorinta de perfectionare a Elenei. Sa inteleg ca tu, la locul tau de munca, nu ai mai rafinat deloc cunostintele tale, nu? Vai si amar daca esti un programator prins in limbajele procedurale sau programarea liniara. Sau un dentist obisnuit cu sistemele barbare de acum 20 de ani. Sau un muncitor calificat in prelucrarea metalelor care prefera, inca, sa dea la pila decat sa puna mana pe strung. Vai de angajatorul tau, ala la privat.
    Dar stiu, esti frustrat. Si eu sunt cand vad ca banii tarii se pierd aiurea. Ziceai de costurile educatiei in Romania. La un calcul estimativ, in invatamantul preuniversitar, conform costurilor ai vedea ca iti iese venit pe profesor mult mai mare decat este in realitate. Si totusi sunt cadre didactice cu 1000 de lei pe luna sau mai putin iar cei cu vechime ajung pe la 2500. Asta dupa o viata petrecuta in examene, doctorate si alte perfectionari – sau e ceva in neregula si cu ei, nu?. Deci pe undeva se pierd banii, multi. Asa ca da, in cazul medicilor, profesorilor sunt de acord cu greva. Ei au in grija ceea ce are o tara mai de pret: sanatatea cetatenilor si viitorul ei. Insa noi ne batem joc de asta prin politicile care favorizeaza un impinge hartie care se uita la tine cu dispret cand ai treaba la ghiseul lui si caruia ii ia jumatate de ora sa scrie 2 cuvinte pe calculator.

      Comment by zaqk — June 2, 2010 @ 7:11 am

  8. Dar de fapt ce încerci să spui aici, “sâc-sâc”?

    Întrebarea mea simplă e – suma aia simbolică nu făcea parte din “planul vieţii” şi înainte să îţi alegi o carieră? Adică salariile profesorilor, cel puţin al celor de liceu şi şcoală generală sunt presupuse mici de foarte multă vreme – nu e o noutate. A te înhăma la cariera asta şi a comenta apoi că “nu-i corect, eu sunt mai supertare de atât” e un pic aiuristic.

    E o problemă generală la unii profesori ideea asta cu “noi dăm un viitor naţiei”. Îmi pare rău totuşi să văd cum viitorul intelectual al naţiei este în general asigurat de profesori care au ajuns acolo foarte rar dintr-o pasiune pentru pedagogie ci dintr-un deficit al altor locuri de muncă. Profesori de matematică ce speră cu disperare să îşi scoată adevărata leafă din pregătiri, profesori de română care s-ar fi ratat ca orice altceva, profesori de biologie/chimie care ar fi preferat să rămână într-un laborator decât să explice ce-i aia “H plus Odoi”.

    Apropo de dentişti sau ce alte profesii erau pe acolo – până una alta ei nu stau în facultate trei ani şi au pretenţia la mia de euro la prima zi afară. Ba chiar mai mult, dacă nu sunt satisfăcuţi cu ce ar însemna salariu de la stat, dovada e elocventă – sute de cabinete particulare cu tarifele puse la punct de ei.

    Majoritatea profesorilor sunt o povară, exact din cauza atitudinii de mici Mesia pe care o afişează tot timpul. Asta la care se adaugă lipsa totală de pedagogie (a veni, a arunca nişte idei pe tablă, a da teme şi eseuri pe rupte nu e profesorat, aia poate face oricine – a lăsa mai mult de jumătate cu lecţia semiînvăţată e pedagogie), însumată uneori cu o lipsă de cunoştinţe.

      Comment by Sabina — June 2, 2010 @ 8:08 am

  9. Te citesc de mult timp si am decis sa comentez si eu la acest articol . Prea multa lume e platita degeaba pentru o munca pe care nu o fac. Dar cei care sunt in functii mai mari , majoritatea aia sunt intrati pe spagi si pile. Sotia mea e profesor suplinitor de chimie. Ea nu face meditatii si in fiecare an trebuie sa dea examen si sta si se gandeste daca oare va mai avea un loc de munca. Pe langa asta trebuie sa aiba minim 35 de ore pe sapt, nu 18 ca alti fericiti , si primeste un salariu de 11 milioane pentru 25 ani vechime. Este usor sa spui, iar vor profesorii bani, dar cine a incercat sa cunoasca situatia unuia , unul din cei fara pile ? 11 mil ar putea primi si daca ar lucra la o alimentara . Pe tema articolului se poate discuta la infinit ,dar ideea e ca cei aflati la conducere trebuie sa faca ceva!! De ce sa nu ia intai de la cei mai bogati sau de la parlamentari ca si asa avem cate sute si aia chiar nu fac nimic, stau si se uita la filme porno cand au de votat legi

      Comment by Tiberiu Mirea — June 2, 2010 @ 8:41 am

  10. Da, salariu pe competenta. Bun.
    Si cum mama dracului determini competenta? Un profesor poa’ sa fie cel mai bun pedagog de pe planeta, daca are de predat o programa de kkt la niste oligofreni, degeaba.
    Eu chiar nu inteleg de ce niste indivizi otherwise inteligenti chiar sunt atat de boi incat sa creada ca oamenii sunt saibe si ca toti reactioneaza la fel. Cum cuantifici tu munca unui profesor? Chiar crezi ca numai profesorul e de vina pentru performanta elevilor? Atunci, no offense, dar esti mult mai putin inteligent decat am crezut.
    Daca parintii lui Gigel baga in el o tona de meditatii de la clasa a patra si are plodul bune rezultate, cui crezi ca i se cuvin laudele? Daca tiganusul ala mic de la a treia B e foc dce destept dar nu poate invata pentru ca e flamand tot timpul, tot vina profesorului este? Un copil este produsul unei multitudini de influente, dar tu vrei sa pui toata responsabilitatea pentru invatatura lui pe profesor.

    Stii ce e si mai rau? ca genul asta de mentalitate este factorul care a facut ca invatamantul american sa fie in kktul in care este. Pentru ca niste “destepti” ca tine au ajuns la concluzia ca un profesor nu e chiar la fel de folositor sau de bun ca un sofer de camion… si rezultatele se vad.
    Daca Tzatza Floarea moare dupa operatie pentru ca sufera de malnutritie, sau pentru ca s-a dus ca vaca la sapa inainte sa se vindece, e vina chirurgului? Daca moare in spital pentru ca instrumentarul e depasit/a facut MRSA de la mizerie/are rezistenta la antibiotice etc e vina chirurgului?

    E usor sa dai din gura si sa scuipi libertarianisme de doi lei, si mai fii si mandru de ele de parca le-ai fi descoperit tu. Din pacate, vorbitul e simplu, si oricat te-ai crede tu de destept, daca dai vina pe un amarat de profesor si nu pe parlamentari sau toti aia care intr-adevar mananca bugetul, atunci ai o problema mai mare decat poate trata orice doctor din Romania, si nu e vina lui ca tu nu le ai cu intzelesul sau cu gandirea analitica.

      Comment by soopermouse — June 2, 2010 @ 8:47 am

  11. Adica vrei sa spui ca suntem o tara de incompetenti….dar de bunicii aia care o iesit ce mai zici..ei o ridicat tara,iar din astia care le taie din salariul nu toti is frecatori de menta.Nu te da mai basist decat Sf Petru ;) .

      Comment by americanu — June 2, 2010 @ 9:03 am

  12. Eu cred că “you’re missing the point”, ca să spun aşa. Nimeni nu spune că profesorul e inutil, doar că dacă ai fost într-o şcoală în ultimii zece ani, şi ai fost cât de cât atent la comportamentul cadrelor didactice, la nivelul intelectual al unora, şi al capacităţilor acestora de a se face înţeleşi (şi lasă ţigănuşul de la trei be, că doar nu-s toate clasele pline de cazuri d-astea) nu mai vii să spui aşa repede că toţi sunt atât de “supertari” – problema e că procentajul de incompetenţă printre profesori a crescut alarmant.

    Nu zice nimeni că nu mai sunt profesori de calitate, doar că sunt o specie pe cale de dispariţie, sau cel puţin în minoritate.

      Comment by Sabina — June 2, 2010 @ 9:12 am

  13. Magaria este ca e o diferenta mare intre incompetenta si entropia de sistem. Nici cel mai bun profesor nu poate safaca mai mult decat il lasa programa. Si asta nemaipunand la socoteala conceptia idioata ca un profesor munceste numai in clasa, sau ca toate scolile au suficiente computere pentru toti profesorii.

    Nu. n-am fost in scoala romaneasca in ultimii zece ani, si nici in Romania n-am fost decat O data din motive evidente. Dar coana mama e profesoara, si am vazut cum se prezinta lucrurile din punctul ala de vedere, mai ales ca e suficient de batrana ca sa-si aduca aminte cum se preda pe vremea lui Impuscatu’.

    ” Mai lasa-l pe tiganusul de la trei be” fara suparare dar vorbesti sa nu adormi. Romania este o tara saraca. Poate ca ai uitat treaba asta, sau poate crezi ca daca tu n-o simti pe pielea ta nu se intampla, din pacate asta e una din realitatile cu care se confrunta un profesor.

    E o cretinatate fenomenala sa dai vina pe profesori pentru un sistem corupt si de cacat. Bineinteles ca sunt suplinitori prosti in scoli. Stii de ce? Pentru ca profesorii competenti au luat calea exilului de mult. De ce? Uita-te la genul asta de atitudine si o sa vezi de ce oameni ca Elena pleaca din tara si ramaneti cu suplinitorii. If you pay peanuts, you get monkeys.

    Bineinteles ca e mult mai usor sa critici oamenii, si romanii inca mai au sechele ale atitudinii “noi mincim nu gandim”. E mult mai usor sa dai vina pe profesori decat sa te uiti la sistem si sa vezi ca e stricat. Pentru ca, daca te uiti la el si ai curajul sa spui ca e stricat, va trebui sa vii cu solutii, si asta e greu. Mult mai greu decat sa te rastesti la o categorie profesionala pana faci spume la gura.

    Si dupa cum am zis si pe celalat post- daca tu chiar te astepti sa gasesti in Romania o solutie care inca se mai cauta in partile civilizate ale planetei, bravo tie, dar eu zic sa-ti mai tai putin din nas.

      Comment by soopermouse — June 2, 2010 @ 9:44 am

  14. @bladhaund FYI : poti sa stai intr-o tara straina cu zecile de ani si sa vorbesti limba in fiecare zi si tot vei avea probleme de pronuntie.

      Comment by soopermouse — June 2, 2010 @ 9:49 am

  15. rezultatul a 20 de ani de democratie romaneasca este ura. nu cred sa existe o natie care uraste mai tare decat noi. nea nelu ne-a invatat sa ii uram pe aia bogati si ne-a invatat bine ptr ca si azi daca unu isi face casa are 2 masini , ptr el si ptr nevasta, are o firma si da de lucru la mai multi sau mai putini oameni, este urat de cineva …..o sa se gaseasca unu sa se intrebe da de unde are ala bani de doua masini da uite ca are firma etc etc etc iar o gasca intreaga sunt nostalgici ca era mai bine pe vremea lui ceausescu ca iti dadea casa servici si nu erau astia cu asa de mutli bani …..ei nu au inteles ca exact asta a fost unul din motivele prabusirii comunismului la nivel global din punct de vedere economic …..in capitalism tre sa dai din coate nu esti manat ca o oaie la pasune…. si uram ….ii uram pe aia bogati ii uram pe doctori ii uram pe profesori ii uram pe aia care lucreaza in constructii ,,,in general uram pe toata lumea stim ca doar cu spaga se rezolva orice ( o fi un obicei ramas de pe vremea otomanilor ). cred ca ptr ca tara asta sa mearga intr-o directie buna trebuie sa ne schimbam toti mentallitatea dar toti ….sa nu dam spaga ptr orice tampenie chiar daca asta inseamna sa mergi de 5 ori la un ghiseu ptr o semnatura …daca faci o investitie ca privat amortizarea cheltuielilor se calculeaza , daca investitia e mai mare, in ani nu in luni si tot asa …..nu sunt de acord sa punem la zid toti profesorii. sunt si incompetenti clar asta si sunt destui dar e de ajuns ca printre aia sa fie unul singur capabil si sa ajunga la sufletul a 10 elevi din aia 30 care ii are in clasa …si nu va suparati dar ptr gloata de analfabeti ce ies pe portile scolilor oare parintii nu au nicio vina? eu stiu ca educatia incepe acasa si continua in sanul familie si dupa orele de curs. in generala eram verificat o zilnic la teme si la ce era de invatat si fereasca sfantu sa fi aflat mama la o sedinta cu parintii ceva de rau de mine …. acu in clasa a 5-a plodul are celular in clasa a 7-a e veteran in discoteca iar care bani la 18 ani vine la scoala cu masina de fite. deci este mai usor sa dam vina pe profesori ca ala micu e retard si nu sa ne gandim ca ala e singur in fata a 30 de elevi iar in timp ce ala incearca sa ii invete ceva o parte din elevi se gandesc unde petrec dupa ore altii se joaca pe telefon altii au probleme amoroase de discutat cu iubita si cel putin 3, 4 fac pe desteptii si iau profesorul peste picior ….iar daca cumva e o profesoara care arata si bine cred ca e clar ptr toata lumea ce fel de glume vor face. am fosti colegi care au ales sa ramana din, si o sa vi se para ciudat, pasiune in invatamant si au un salar de cacat si isi cumpara singuri carti din care predau studentilor sau se perfectioneaza deoarece au inteles ca pe unele locuri programa universitara nu prea e de actualitate ca lumea a mai evoluat, acu se stie ca pamantu e rotund, iar acele carti de specialitate de care are nevoie nu le gaseste nici macar la biblioteca. asa ca BladHaund eu zic ca ar fi mai bine sa alegem graul de neghina si sa nu aruncam de dragul de a arunca cu rahat in toata lumea

      Comment by ThoR — June 2, 2010 @ 9:50 am

  16. asta e din ciclul: ca sa ne fie bine trebuie sa luam niste masuri bune.
    daca in viata ta de blogger de succes ai fi condus si altceva decit biciclete poate ti-ai fi dat seama ca, pt ca o idee buna sa functioneze, este nevoie de creearea unui sistem care sa aplice ideea, sa controleze aplicarea ideii si sa corecteze situatiile acolo unde e cazul. ceea ce e putin mai complicat decit: “sa se dea salarii pe competenta, nu pe pile.”

      Comment by PCH — June 2, 2010 @ 9:51 am

  17. Profesorii de calitate sunt pe cale de disparitie tocmai pt ca sunt platiti toti cu aceeasi mizerie indiferent de competente. Si atunci, un student bun ce crezi ca va alege? Naveta la Cucuietii din deal (ca posturile se atribuie prin concursuri si stim cu totii ca ruda lui directorul X din Bucuresti nu poa’ sa predea la Cucuieti) pe bani de nimic … sau alte optiuni? Si uite asa invatamantul se umple de incompetenti, de pile, de jmecheri.
    Si alta faza: stii cum e sa fii sanctionat ca profesor pt ca ai refuzat sa promovezi niste elevi care au fost absenti un semestru intreg si nici nu i-ai vazut la fata? Da… probabil tre precizat ca erau” pile” la profesionala si s-a intervenit “de sus”… Sa fii corect si sa te scuipe un “pilos” … Romania are dascalii pe care-i merita… cei de valoare s-au cam carat. Au ramas cei care “inteleg sistemul” si stiu sa profite de el. Solutia e invatamantul privat, dar prea putin isi vor permite si inca si mai putini pretuiesc educatia ca sa faca un efort pt propriii copii.

      Comment by eu — June 2, 2010 @ 9:52 am

  18. Solutia nu este invatamantul privat. Invatamantul privat creeaza o societate stationara fara upwards mobility. Solutia este enuntarea la cosmopolitisme de doua parale si revenirea la un sistem asemanator celui de pe vremea Impuscatului, sistemul ala care dadea olimpici cu galeata.

      Comment by soopermouse — June 2, 2010 @ 10:18 am

  19. frumos articol, exemplar, trebe pus pe perete

      Comment by fur — June 2, 2010 @ 10:34 am

  20. “Daca s-ar plati doar competenta, jumatate dintre romani ar muri de foame.”….iar cealalta jumatate trebuie sa indure generalizarile pompieristice cu iz de isterie si oprobiul unei tari intregi de nulitati moraliste. Dragul meu, suntem un popor analfabet si bolnav PENTRU CA doctorii si profesorii sunt platiti asa cum sunt platiti, nu e de ieri-de azi chestia cu salariile

      Comment by claudiu — June 2, 2010 @ 10:40 am

  21. @elena – E chiar foarte usor sa sa devalorizezi anumite categorii profesionale lipsite deja de valoare in momentul in care si-au ales domeniul de activitate.
    Sa luam ca exemplu (pur aleator,bineinteles) profesorii.

    Un absolvent de facultate de matematica,facultate in care a invatat ecuatii diferentiale,spatii n-vectoriale,integrale triple si alte nebunii se decide la un moment dat:
    “Da,eu sunt un om pasionat de domeniul meu.Eu voi fi acela care an de an se va duce in fata unor pustani si le va spune:’Dragi copii,astazi va voi preda ecuatia de gradul 2′ Si voi face asta timp de 40 de ani,mereu si mereu si mereu,pentru ca de asta am invatat eu chestii incomparabil mai avansate in facultate”

    Cu siguranta un fizician BUN si PASIONAT de domeniul lui va zice “Duca-se dracului cercetarea teoriei stringurilor,eu vreau sa predau F=m*a unor copii de 12 ani !”
    Cu siguranta un biolog/chimist bun va zice “Da-l in ma-sa de cancer,pustii de V-VIII au nevoie sa stie cum se divide amoeba si ca alcanii au numai legaturi simple intre atomii de carbon !”

    Realitatea e ca profesorii DE NIVEL PRE-UNIVERSITAR sunt cei mai slabi in domeniul lor si sunt,cel putin teoretic,supracalificati pentru slujbele lor (teoretic dupa diplome,ca dupa ce stiu sunt varza mai toti).

    Daca esti in stare sa faci ceva cu cunostiinte tale,faci.Daca nu,le predai altora mai prosti/nestiutori.

    Si da,stiu ca e nevoie si de astfel de oameni,pentru ca pustii trebuie sa invete.Insa e nevoie si de gunoieri si de spalatori de WC-uri,si nimeni nu ii plateste cu 5 salarii medii pe economie.

    E simplu.Profesor pre-universitar -> ratat in domeniul sau -> salariu mic.

    Nu va mai plangeti ca nu aveti de ce.

      Comment by Adi — June 2, 2010 @ 11:14 am

  22. Daca da alt razbel mondial zic sa-i folosim pe post de carne de tun!

      Comment by Morom3t3 — June 2, 2010 @ 12:00 pm

  23. Observ din comentarii ca unii dintre bugetari considera ca e un drept lasat de zeul lor favorit acela de a primi un salariu de la stat, indiferent de ceea ce fac, fara vreo urma de corelare cu rezultatele muncii prestate. Observ si ca durata timpului de lucru este un subiect ocolit cu eleganta in discursul unora platiti de la stat, intrucat nu convine. Si, in fine, observ ca exista o atitudine fata de impunerile sistemului – precum programa scolara – ca si cum ar fi tot niste legi trasate de divinitatea favorita. Sau ca si cum altii si nu ei, cei din sistem ar fi in respectivul sistem. Adica sa vina altii sa traseze noi coordonate, intrucat cei din sistem nu sunt capabili.
    Daca ti se pare ca programa scolara te ingradeste, ce faci in privinta asta? Te astepti sa vin eu si sa-ti spun ce sa faci? Nu tu esti acolo? Cine vrei sa-ti organizeze munca? Eu ofer serviciile astea sau tu le oferi? Nu intelegi si nu auzi cand iti spun ca nu sunt multumit de oferta? Daca vrei salariu bun, de ce nu iti imbunatatesti in primul rand oferta, ca sa ma atragi?
    Daca ar exista o corelare intre plata si rezultate, nici macar nu am avea discutia asta. Totul s-ar organiza foarte bine si rapid chiar de cei interesati sa atraga plata catre ei, prin rezultatele pe care le pot arata.

      Comment by BladHaund — June 2, 2010 @ 12:29 pm

  24. sunt oameni si oameni. dar adevarul e ca majoritatea bugetarilor pe care i-am intalnit, pe la toate institutille nu isi fac treaba si isi bat joc de noi, cei care cotizam. Pe banii nostri. Da, e corect sa le taie salariile. Noi am ramas multi fara servici, am platit destul pentru voi. La munca, ca ati intins mana destul!

      Comment by Ursa — June 2, 2010 @ 12:34 pm

  25. Dar vezi tu, Sebi, scazand salariile tuturor sufera nu doar incompetentii cu gura mare ci si cei cu bun simt si care-si iubesc meseria, care intr-adevar muncesc si, de exemplu, fiind in invatamant, iubesc copiii si fac tot ce pot sa-i educe si sa-i invete cum stiu ei mai bine. Ieri maica-mea si-a dus copiii din clasa a 3-a sa viziteze bojdeuca si alte muzeze nationale din Iasi, de ziua copilului, trebuia s-o fi durut in fund pentru simplul fapt ca i se taie 5 milioane din salar scurt.

    E putin nedrept ce fac ei…

      Comment by Gina — June 2, 2010 @ 12:34 pm

  26. @BladHaund: in privinta programei scolare nu poti sa faci nimic. De la minister vine o serie de manuale, din care trebuie sa alegi. Din alea, trebe’ sa le alegi pe cele mai bune. Si de multe ori toate sunt proaste. In acelasi timp nu poti sa deviezi de la ele pentru ca vei crea probleme copiilor ulterior pentru ca nu le prezinti manualele respective si nu ai vrea sa ajunga copilul la examen si sa ii se puna o intrebare din media moderna in legatura cu Esca. Tu, ca profesor bun si dedicat, nu predai despre Esca si tot ce stie el este ceea ce vede la televizor. Insa autorul manualului a mai pus acolo analize pe care – desi iti fac mintea sa stea in loc – copilul trebuie sa le stie…

      Comment by zaqk — June 2, 2010 @ 1:08 pm

  27. @ BladHaund “Observ din comentarii ca unii dintre bugetari considera ca e un drept lasat de zeul lor favorit acela de a primi un salariu de la stat, indiferent de ceea ce fac, fara vreo urma de corelare cu rezultatele muncii prestate.”
    Tu BladHaund te prezinti la un concurs organizat de prima VisUrat sa spunem. Tu BladHaund castigi acel concurs. In fisa postului scrie ca tu BladHaund TREBUIE SA PLIMBI O STAMPILA de la biroul X pana la biroul Y in fiecare zi si nimic mai mult. Vrei sa imi spui mie ca tu in situatia data te revolti si te apuci sa duci zilnic toate stampilele din primarie la toate birourile pentru ca tu consideri ca nu muncesti destul pentru salariul care ti se da si care ti se MERITA pentru ca ai luptat/invatat pentru el? Iti spun eu ca nu faci asta si nu neaparat pentru ca nu vrei sa iti complici existenta ci pentru simplul motiv ca la alt birou mai e unu care face chestia asta samd. Eu sunt perfect de acord ca sunt prea multi oameni in ANUMITE birouri dar asta nu depinde decat de organigrama, daca acolo se spune ca trebuie sa fie 15 posturi atunci cineva va face ca acele 15 posturi sa fie ocupate . Eu unul recunosc ca nu am facut niciodata mai mult decat trebuia sa fac. Pentru ca ceea ce eu faceam in plus insemna munca in folosul comunitatii + munca altuia care statea cu fundu pe scaun la birou.
    Ma scuzi ca ti-am vorbit la pertu nu a fost din lipsa de educatie dar era mai usor sa ma exprim :)

      Comment by sebyy — June 2, 2010 @ 1:29 pm

  28. Si uite asa a aruncat sebi pastila si acum sta cu berea in mana si se amuza :)

      Comment by sebyy — June 2, 2010 @ 1:32 pm

  29. @elena, tie iti cam place sa pozezi in victima, si asta cred ca nu are legatura cu taierea salariilor sau cu situatia din invatamant. Cred ca e o chestie de-a ta.
    “Eu am oferit serviciile mele gratis pentru sute de copii, servicii pentru care am primit o suma simbolica de la stat. Dar acum statul vrea sa-mi ia bucata de paine din mana si tot eu sunt invinovatita, dojenita, moralizata. ” . Pai esti dojenita pentru ca faci o confuzie, consideri ca tu faci voluntariat cu copii carora le predai, iar banii aia pe care il primesti luna de luna de fapt nu sunt salariu, ci un fel de bonus. Pai nu pentru salariul ala te-ai angajat de la bun inceput? Ti-a promis cineva 1000 euro pe luna si te-a pacalit apoi? Faptul ca nu ti-ai ales o meserie care sa iti aduca satisfactie este problema ta, nu a statului.
    Sunt curios daca cei care au facut greva si au iesit in strada sa ceara salarii/pensii mai mari si-au pus macar problema: daca fiecare din cei 1,3 milioane de bugetari si cei 7 milioane de pensionari ar fi sa primeasca atatia bani cat le-ar conveni, cati bani ar trebui sa aiba statul pentru ei? Probabil ca ar trebui sa ne vindem copii si organele (si sa ne creasca altele luna de luna) ca sa reusim sa ii multumim. Dar voi nu, vreti mai mult, si cereti, ca si copii care vad in vitrina si nu ii intereseaza daca mama nu are bani sa le cumpere.
    Tu cand nu ai bani sa te descurci, ce faci? Nu strangi cureaua si renunti la unele lucruri de care te poti lipsi momentan? De ce nu putem sa gandim cu bun simt si cand este vorba de ceva mai mare?

      Comment by Cristi — June 2, 2010 @ 1:33 pm

  30. Din toate discuțiile astea cu și despre greviști, cu și despre sisteme eu unul am ajuns la o singură concluzie: S-a dărâmat un sistem neputincios pentru a fi înlocuit cu unul și mai neputincios.
    Și bugetarii au partea lor de vină, dar asta nu însemnă că trebuie desființat întreg sistemul bugetar.
    @zaqk prietene … statul a existat întotdeauna sub diverse forme (îți place feudalismul?)
    @BladHaund cred că ție îți pare rău că nu ești bugetar și ești tot timpul în cătarea unui loc de muncă.
    @soopermouse un sistem care este de invidiat este cel din China. Da, comuniștii ăia împuțiți ne pot ajuta cu soluții. Pe ei nu-i afectează nici o criză atâta timp cât au un sistem pus la punct (a se vedea doar părțile bune).

      Comment by nicky — June 2, 2010 @ 1:49 pm

  31. Ce-i cu taberele astea de bugetari si “privati”? Nu suferim toti la fel, nu aceeasi criza e pt toti, in toata Europa, in toata lumea(except China, of course)??
    Stiti de ce merge totul ca c*ru’ in tara asta? De uniti ce suntem…In loc sa ne razvratim toti impotriva celor ce au adus tara si sistemul in halul in care sunt, noi ne mancam unii pe altii, aruncam cu rahat si cu flegme in stanga si-n dreapta. Da, e adevarat, s-au dat afara de la privati…Le-au scazut salariile si le-au taiat bonusurile primite la negru cand duduia economia…acum o sa taie de la bugetari, care au tupeul sa mai si protesteze. Era mai bine pe vreamea lui Ceasca, sa n-ai voie sa zici nici câr?? De ce va deranjeaza asa tare un act de democratie, ca teoretic sunteti toti tineri si n-ar trebui sa fi apucat sa va indoctrineze Ceasca….
    Daca nu va plac grevele, inchideti televizoarele si ocoliti prefecturile. Voi privatii, de ce nu ati mers sa protestati cand v-au dat afara sau v-au taiat bonusurile de 1000/luna date la negru? Cine v-a impiedicat? Daca in loc sa taie salariile bugetarilor cresteau cota de impozitare si TVA, erati si voi in strada acuma, nu? sa nu-mi spuneti ca strangeati frumos cureaua si luati pozitia ghiocel, asa cum sfatuiti acum sa faca bugetarii….

      Comment by Mirunika — June 2, 2010 @ 2:45 pm

  32. @cristi, satisfactia in munca nu tine doar de placerea de a lucra, de exemplu sa fii dascal, sa modelezi niste minti inca neformate. Tine si de satisfactia materiala, ca nu suntem armata salvarii sa facem totul pe gratis din inima buna, avem si noi o casa, un copil. Si nu, cand nu am avut bani nu am strans cureaua.Oricat mi-as iubi eu meseria si oricat as iubi copii aia si placerea de ai invata, pur si simplu m-am reorientat catre alta meserie cand am vazut ca in 10 ani nu s-a schimbat nimic- de fapt ma insel, s-a schimbat-in rau. Pe langa toate astea, m-am saturat sa fiu luat peste picior si aratat cu degetul” ha, iti place sa predai dar e napsa sistemul- tu ai vrut, taci si rabda” / ” du-te ba, ca voi nu faceti nimic,stricati copii aia”/” ce, ala e lucru, 18 ore pe saptamana” etc etc. Poate o sa va socheze chestia asta, dar nu toti profesorii si dascalii sunt niste anlfabeti care stiu de nota 2 la examene. Nu toti lucreaza 18 ore, unii chiar depasesc norma de 40 ore pe saptamana, neplatite- normal ca doar tezele, lucrarile, proiectele se citesc, analizeaza si corecteaza singure, ce stiti voi. Ce e trist este ca in 2-3 ani doar aceia vor ramane-aia pe care ii injurati acum si care merita respectivele injuraturi.Aveti impresia ca sunt toti o apa si un pamant.Nu suntem-cei cu capul pe umeri se vor reorienta sau vor pleca din tara, daca nu au facut-o deja.
    PS. elena, multa sanatate si curaj orice drum ai alege- personal, eu si familia mea plus un numar de cunoscuti am renuntat sa mai luptam cu sistemul si cu datatorii cu parerea din tara asta si am plecat unde am vazut cu ochii- si nu ne pare rau decat de faptul ca a trebuit sa renuntam la prima dragoste si sa ne schimbam profesia.
    Rromani, va urez multe succesuri,sunteti pe drumul cel bun, stiti voi, pe drumul care incepe cu” a fost odata o tara in care cei cinstiti si cu dragoste de munca erau putini si ajunsesera bataia de joc a intregii tari, asa ca si-au bagat *bip* in ea de tara si v-au facut-o cadou”.

      Comment by Some — June 2, 2010 @ 3:38 pm

  33. @BladHaund, tu nu prea le ai cu intelegerea bag seama. Cliseele alea corporatiste de kkt au can tot atata aplicatie in invatamant cate legatura ai tu cu un IQ de trei cifre, adica nici una.
    In concluzie, permite-mi sa pun lucrurile pe intelesul tau:

    1. Nu, profesorii NU POT schimba programa, si nu au nici un fel de input in alcatuirea ei. Programa se face de catre minister, mai precis de o adunatura de incompetenti mai retardati si decat tine. Sistemul de invatamant de stat nu se poate reforma decat de la centru.

    2. Durata timpului de lucru?Tu chiar esti atat de bou incat sa crezi ca profesorul nu munceste decat atat cat preda? In ce timp corecteaza lucrari, face planuri de lectie, etc? Este foarte probabil ca un profesor munceste mai muls decat cacatul tau de 40 de ore pe saptamana, chiar daca nu toate orele alea sunt in clasa.

    3. Cum crezi tu ca poate un profesor sa-si imbunatateasca oferta cand nu poate preda decat ce-i cere programa?

    @ Cristi
    Inca un bou. De asta pleaca toti profesionistii din tara, de raul unora ca tine care cred ca orice profesie se poate practica de catre orice dobitoc. Penru unele dintre else, ca de exemplu pentru dascalie, chiar iti trebuie vocatie. Si daca cei carora le pasa, ca amaratei asteia de Elena, sunt tratati ca un rahat de catre idioti ca tine pentru ca nu vor sa munceasca pe boabe, chiar crezi ca vor sta in tara? Nu, ca nu-s boi. O sa plece cum am plecat si eu, si te asigur ca financiar o sa-i fie mai bine in Vest. Cine pierde? pierde Romania unde numai jegurile incompetente vor ramane, pierdeti chiar voi, ca ai vostri o sa fie plozii aia care ies analfabeti din liceu.

    Am plecat de 10 ani din Romania, si mi-e scarba si sa vin in vizita cand vad ca romanii sunt toti prosti si tot egoisti. Mentalitatea asta cu “noi muncim nu gandim” e motivul pentru care Romania e in cacat acum si va continua sa fie.

      Comment by soopermouse — June 2, 2010 @ 3:55 pm

  34. Si inchei cu o anecdota : Mama unui priete roman stabilit aici s-a imbolnavit de cancer. Asta, cum a aflat bucuria, s-a apucat sa caute cea mai buna clinicxa privata de aici s-o aduca pe maica-sa. Aia, saraca, “nu, mama, nu e nevoie, ca sunt doctori buni si aici”.
    La care fi-su, care desi are un serviciu bun nu e genul pe care-l dau banii afara din casa si ar putea sa-si ia o masina buna cu cat l-o costa tratamentul, raspunde:
    ” mami, daca aia erau doctori buni, nu stateau ei in Romania”.
    QED.

      Comment by soopermouse — June 2, 2010 @ 3:58 pm

  35. Scoppermouse, daca tu esti plecat de 10 ani, de unde stii ca profesorii nu pot schimba programa? Au incercat vreodata si nu au reusit? Sau nu a incercat nimeni, ca “fac altii”, ce sa ne batem noi capul? De ce nu au facut greva pentru ca programa e idioata si din acesta cauza nu-si pot imbunatati oferta? Vezi ce simplu era sa faca ceva? Cum ti s-ar parea daca niste angajati de la o cafenea unde e cafea proasta ar face greva pentru ca nu castiga suficient? Ce le-ai raspunde? I-ai plange sau le-ai recomanda sa incerce o reteta mai buna, inainte de a pretinde bani de la altii?
    Si da, afirm cu toata responsabilitatea ca un cadru didactic din scoala sau liceu nu munceste mult peste cele 18 ore impuse. La universitati e si mai vesel. La fel cum sunt prea multi functionari in diferite alte domenii ale statului si acestia muncesc prea putin in cele 8 ore reglementate, deoarece nu au ce face. Personalul din sectorul de stat poate fi cu usurinta injumatatit, cei ramasi facand totusi aceeasi treaba. Vezi ca in tara aia pe unde zici ca esti, cam asta e raportul, nu cat e in Romania. Sa nu uit, in aceeasi tara pe unde zici ca esti, pun pariu ca norma scolara e ceva mai mare decat la noi.

    Si, in definitiv, importiva cui protesteaza cei ce fac greva? De unde vreti sa “va dea”? Si mai ales, cine sa “va dea”?

      Comment by BladHaund — June 2, 2010 @ 4:29 pm

  36. @nicky
    in materie de invatamant chinezii comunisti dau suturi in cur la toata Europa de Vest in ce priveste rezultatele. Si ei aplica metodele lui makarenko, nu kakaturi holistice care cred ca domn’e “copilul e un adult miniatural” si deci responsabil si chiar o sa invete pentru ca vrea.

      Comment by soopermouse — June 2, 2010 @ 4:37 pm

  37. Bladhaund ei asta e problema cu corporatistii ca tine, sunt superficiali. Citeste-mi postul cu atentie, am spus ca mama e profesoara in Romania. Preda de 42 de ani. Nu, nu se poate schimba programa decat daca ministerul o schimba.

    Si hai sa zicem ca fai greva sa schimi programa. CUM? Profesorii de fiecare specialitate in alt loc sau in alta zi?

    “Afirmi cu toata responsabilitatea”? Gigi, hai sa ma repet ca sa intelegi:
    ESTI UN MARE BOU CARE VORBESTE CACATURI FARA SA STIE DESPRE CE VORBESTE.
    Suficient de clar?

    8 ore lol.
    Tu esti din neamul minerilor alora care ne-au batut pe noi in 90-91 in timp ce strigau “noi muncim, nu gandim” bag sama. Spune-ne te rog ca inca n-ai puit, ca sa putem dormi linistiti ca genele alea defecte nu se vor propaga.

    Psst : imi place mie cum vorbesti aiureli fara sa ai cea mai mica idee unde sunt. Se pare ca la tine vorbitul sa n-adormi e o trasatura de (ne) caracter.

      Comment by soopermouse — June 2, 2010 @ 4:44 pm

  38. @soopermouse, Elena si ceilalti “napastuiti” profesori:
    nu ati mentionat nimic despre meditati…..?? nu le dati sau nu le declarati?

      Comment by smotocel — June 2, 2010 @ 6:00 pm

  39. Profesorul de la preuniversitar nu e un ratat. Nici gand – examenele de titularizare sunt f f grele – e optiunea unora ca vor sa se bucure de copii si sa faca ceva concret decat sa studieze lucruri extrem de avansate si de seci la doctorate.

    Cum verificati voi competeneta, eficienta unui profesor? daca esti profesor la un colegiu national nu e eficienta sa ai olimpici – copiii aceia invata singuri. Eu sunt exemplu. Am mers in fiecare an la olimpiada nationala si in clasa faceam exact zero. si nici nu eram atenta. dar am invatat eu singura ca am vrut.
    daca insa esti profesor la niste elevi din cartiere gen Vitan sau Rahova, elevi care la clasa a 8a unii nu stiu tabla inmultirii, simplifica aiurea.. ce faci? esti eficient daca ei stiu sa rezolve o ecuatie simpla sau sa scrie o compunere fara greseli de gramatica.

    Sunt mii, sute de mii de profesori care nu pot face meditatii. Nu ca nu vor, n-au cu cine!! daca predai inntr-o scoala mica dintr-un satulet mic, cu cine crezi ca poti face meditatii? si pe ce?
    daca predai muzica, desen, istorie, geografie… etc cu cine sa faci meditatii?
    daca predai intr-o scoala din ferentari… cu cine? acolo sa fi multumita ca ai plecat intreaga din clasa. Cunosc astfel de profesori si le e frica , da, le e frica pentru ca sunt femei de 30 de ani si copiii de acolo, care numai copii nevinovati nu sunt, le pot da in cap oricand. le pot da in cap rudele lor! si acestor elevi silitori ce le spui: a nu, nu te trec! si tu, profesoara pleci singura pe strada dupa si tremuri sa nu patesti ceva sau cum?
    sau cand directorul/inspectorul/ cineva de sus iti zice trece-l pe asta ca e… cineva, ce faci?
    vi se pare ca ei sunt plaga care strica tara asta? super, vor pleca! e simplu! e corect! cei tineri, care stiu engleza si calculator vor pleca. cei mai in varsta vor ramane inca cativa ani, apoi gata…
    cum spunea foarte bine cineva aici, platiti nasturi si primiti ce??

      Comment by Cristina — June 2, 2010 @ 6:18 pm

  40. smotocel- nu sunt cadru didactic si nu locuiesc in Romania. Si nu toti profesorii dau meditatii.

      Comment by soopermouse — June 2, 2010 @ 6:45 pm

  41. scooper si alti sustinatori, de ce ma intrebi pe mine cum sa schimb programa? Tu (adica ei, profesorii) afirma ca e slaba si ii impiedica sa faca performanta. Atunci sa o schimbe. Aia de la minister nu sunt divinitatea si nu au putere absoluta. Vreau sa vad o greva pentru ca programa e proasta si cadrele didactice nu pot sa faca performanta din aceasta cauza. Daca recunosti ca un lucru e prost, atunci probabil ca intrezaresti si o solutie de a-l face mai bun. Sau nu? Atunci nu e proasta programa? Atunci e problema in alta parte? Trebuie sa te hotarasti. Si, mai ales, trebuie sa faci ceva diferit de “sa imi dea!”. E greu sa intelegi, sau ei toti sa inteleaga, dar n-are cine sa iti dea.

    Inca nu am lamurit contra cui e greva. De la cine ar putea sa vina mai multi bani? Hai, curaj. Poti sa spui ce gandesti. Ai vrea sa vina de la altii. Nu conteaza de la cine, doar sa vina. Nu conteaza pe ce sau de ce, dar sa vina.
    Iar partea de injurii ne arata cum bagatul si scosul tin loc de argument, mai ales atunci cand incerci sa convingi pe cineva ca meriti mai mult decat primesti. Asta e sigur calea spre succes.

    Si, scoop, hotaraste-te daca imi caut de lucru sau sunt corporatist sau ce sunt. Intr-un fel, da, mereu caut de lucru. Asa se castiga traiul cand nu primesti de la stat. Mereu iti cauti clienti (“de lucru”). E banal, dai un simplu click pe nick si vezi. Eu am dat click pe al tau si se vede multa ura. Complex de inferioritate. Socialism mult si gaunos (“sa ne dea!”). Vad ca zici si despre aia pe unde te-ai dus ca sunt ai draku. De noi ti-e scarba, pe aia ii urasti ca nu te vor, ii urasti pentru ca s-au saturat sa plateasca pentru toti cei care vin peste ei ajutoare sociale. Detectam un tipar aici. Poate ca problema e pe la tine. Poate ca mai intai trebuie sa dovedesti ca meriti si apoi sa pretinzi de la altul sa-ti dea din bucata lui de paine.

      Comment by BladHaund — June 2, 2010 @ 6:46 pm

  42. Mama mea e invatatoate. Educa pramatii, fii de medici, de avocati , de bisnitari, de patroni, copii invatati de la 6 ani ca invatatorii si profesorii sunt un fel de sclavi, obligati sa le suporte lor toate toanele,pentru ca micii teroristi au “drepturi”. Am stat 5 minute in sala aia de clasa in care mama mea sta zilnic 8 ore ( da , program prelungit) si am simtit nevoia sa pocnesc cativa. Asta pe langa planificari interminabile, fise de personalitate pentru fiecare elev, perfectionari, cercuri, cursuri, corectat lucrari , pregatit serbari, facut fise de lucru, concediul inexistent ( da, invatatorii si profesorii , in timpul verii, au fix 2 saptamani de concediu , in rest merg “in activitate ” si stau la scoala ca asa prevede legea). Si ma refer la invatatorii si profesorii cinstiti, cei carora trebuie sa le multumiti ca scrieti si cititi si ca aveti o educatie, care v-au oferit sansa sa ajungeti in posturi bune, din care sa priviti in jos la ei.

      Comment by julie — June 2, 2010 @ 7:03 pm

  43. @bladhaund tu chiar trebuie sa te cauti. Nu cer nimic pentru mine, nici aici si nici acolo. 10 ani in UK, am un serviciu decent si suficienti bani ca sa nu ma deranjeze, dar nu e asta baiul. Unii dintre noi, aia care nu-s nascuti prosti, chiar au chestia aia cu a le pasa si de cei din jur. Se cheama a fi om, si e inca una din trasaturile de caracter care iti lipsesc tie.

    Nu cred ca blogul meu poate fi inteles fara a avea o cat de cat educatie despre cum merge sistemul britanic, si tu in mod evident nu o ai. Noi astia de aici platim taxe mai mari ca in Romania- eu platesc 33%, si da, ma astept la return on investment. Asa functioneaza contractul social, si de aia nu imi pare rau sa dau o treime din venitul meu inapoi statului.
    Cei care au nevoie de welfare sunt oameni care au muncit si au platit taxe o viata intreaga, si indiferent de ce ai crede tu au dreptul la propriul lor return on investment pe taxele platite. Bineinteles ca ma intereseaza binele si drepturile altora- o tara care a avut nevoie de imigranti in perioada de boom are datoria de a-i trata in mod egal in boost.

    “Socialism”? mersi. Numai in Romania ( unde chiar s-a inventat prostia) socialismul este un cuvant murdar. Partile civilizate ale planetei inteleg nevoia de a avea politici de protectie sociala. Numai un cretin fara intelegere a princi[piilor economice crede ca se poate obtine ceva din cost cuts in timp de recesiune.

    De asemenea vad ca in afara de empatie, inteligenta si educatie, iti mai lipseste si reading comprehension. Profesorii nu cer sa li se dea nimic nemeritat. Ei cer, si pe drept cuvant, sa nu li se ia dintr-un salariu care si asa e de tot kktul.

    Autorul blogului a facut o greseala de judecata punandu-i in aceeasi oala pe profesori , personal sanitar si functionai publici. Primele categorii sunt personal esential si numai un oligofren ar putea crede ca se poate trai fara educatie si sanatate. Functionarimea inutila pe de alta parte e alta branza. A-i pune pe toti in aceeasi oala duce la cretinatati ca cele pe care le proferi tu si muta fereastra Overton a discutiei intr-o directie diferita.

    Expense cuts duc intotdeauna la double dip recession. Profesorii si doctorii tineri vor pleca. Poate ar trebui sa-mi deschid o firma de recruitment in Romania pt UK- bag sama ca as face o afacere buna. CIne va suferi? Romania. Dar poate n-ar trebui sa-mi pese, balcanismul e tot balanism si poate ca tara chiar merita sa fie unde este.

    ]Ceea ce nu intelegi tu in prostia ta este ca datoria statului este sa aiba grija de educatie. Asta inseamna sa asigure accesul la educatie gratuita si de calitate pentru toti copii. Astia sunt profesorii. Libertarianismele tale prost intelese te orbesc la faptul ca nu poti avea invatamant de calitate fara profesori de calitate, si aia trebuie platiti.

      Comment by soopermouse — June 2, 2010 @ 8:08 pm

  44. Bine ai venit in Romania, scopper. Aici noi platim 57% din ce producem statului. Daca tu, la 33%, te simti indreptatit sa ceri performanta, atunci te rog sa nu imi refuzi mie cu obstinatie acest drept, la cat platim noi pe aici. Se pare ca eu as avea dreptul sa pretind aproape dublu din cat pretinzi tu. Sau poate doar vrem si noi sa coboram spre 33%. Incepand prin a da afara pe cei care stau degeaba. De ce te opui?

      Comment by BladHaund — June 2, 2010 @ 8:41 pm

  45. nu iti refuz acest drept. dar nu cred ca profesorii si personalul sanitar stau degeaba

      Comment by soopermouse — June 2, 2010 @ 8:58 pm

  46. 33% e impozitul pe venit. la ala se adauga 7% healthcare, etc, fara a aduga taxele pe care le plateste employerul- fond de pensii NI etc. Linkul tau e oarecum biased avand in vedere ca pune employee contribution and employer cont in aceeasi oala. Nu, tu nu platesti 57% din salariu ca impozit.

    Daca ar fi sa judec ca tine ar trebui sa cer reducere de impozit pentru ca nu am copii si n-o sa am niciodata, si deci n-ar trebui sa platesc taxe pentru scoli.

      Comment by soopermouse — June 2, 2010 @ 9:07 pm

  47. Din cate vad eu acolo, impozitul tau pe venit e ceva pe langa 15%. Retine ca vorbesc NUMAI despre impozitul pe venit. Al meu, numai ala, e 33%, adica ceva mai mult de dublu.

      Comment by soopermouse — June 2, 2010 @ 9:10 pm

  48. Desi te urmaresc de mult timp acum postez prima oara … bla bla bla.
    Nu atat postul in sine cat multe comentarii au sarit calul. As vrea sa spun ca in ceea ce scrie aici va contraziceti singuri. Din cateva motive simple – voi exemplifica doar pentru profesori, deoarece aici cunosc cel mai bine situatia:

    (Evident, nu vorbesc de ciurucurile de oameni peste care am dat toti. Spun doar ca in ceea ce-i priveste pe oamenii pe care ii stimam toti (cred ca fiecare are un professor care i-a marcat viata) demonstratia expusa de post-ul in sine si de comentarii este fundamental gresita, iar eu nu vad nicaieri o scuza / o acceptare a situatiei / un “s-ar putea totusi sa ai dreptate, ma mai gandesc”.)

    1. Un profesor s-a pregatit al naibii de bine in scoala. Iar faptul ca educatia lui a fost pe banii statului – deci ai contribuabilului – nu e nici un contraargument. Voi astia Jmecheri ati platit ceva pentru educatie?
    2. Un profesor castiga al naibii de putin fata de cat ar merita. Dar a acceptat asta si vrea sa faca ceva bun pentru copii. In primul rand pentru copiii care ii sunt dragi. Nu se gandeste la viitorul pe care il creeaza tarii, doar la copiii de langa el care ii sunt dragi.
    3. De acord ca sunt profesori care fac meditatii. Eu iau proiecte suplimentare acasa pentru ca nu-mi ajung banii. Care e diferenta? Si nu, sa nu-mi spuneti acel copil va avea note mai mare la scoala de la meditator. Am stabilit déjà despre ce fel de oameni vorbim. Iar eu fac asta in conditiile in care castig de 10 ori mai bine decat un professor cu 30 ani de experienta.
    4. Poate cel mai important lucru pe care il uita toti este ca a fi professor este o pasiune, un talent. Profesorul nu e cel care te invata limba romana, ci acela care iti deschide apetitul de a citi. Nu este cel care iti explica formule geometrice, ci acela care iti da pasiunea catre partea aceasta din tehnic (de unde poti iesi grafician, inginer etc). Profesorul nu e cel care iti preda formule. Profesor e cel care te face sa inveti de placere si sa vrei mai mult de la tine.
    5. Acestor oameni, acestor invatatori, voi le spuneti ca nu au dreptate. Si nu ca “nu merita mai mult”, dar ar trebui sa nu faca greva desi salariile de cacat (pe care le-au acceptat numai spre a-i ajuta pe altii) sunt acum si micsorate?
    6. Si in final: vreti sa plece daca au ocazia? Vreti sa plece pentru ca au bunul simt sa ceara putinul lor (nu marire vor ei, ci DOAR SA NU LI SE MICSOREZE un salariu déjà infect). Aici e déjà personal. Omul care sustine ca dreptul meu e aparat cu sangele – adica tu cosmarule – cred ca are o problema de logica. Si o problema de perspectiva: déjà pleca multi, evident cei buni. Cu cat pleaca mai multi buni cu atat creste procentul de uscaturi. Dar totusi voi, cu tupeu, le cereti sa plece. Nu pot sa va cer decat “sa traiti bine”!
    7. PSSSSSS-ul: Vi se pare normal sa platiti: repararatia masinii / internetul / cauciucuri / spalator / televizor / umbrele / preservative etc. Dar cand vine vorba de copiii vostrii vreti sa aveti totul gratis. Si vi se pare normal. Sa va spun ceva tuturor (as spune guristilor dar suna a manele) inteleptilor: Cand am fost EU in spital am patimit pentru ca nu am vrut sa dau spaga. Cand a fost FETITA MEA in spital m-am imprumutat ca sa am bani de dat. E al dracu’ de simplu: vreau sa plece sanatoasa, nu sa ma judec mai apoi cu spitalul.

    Va doresc mult success in campania voastra – cine vrea bani sa munceasca. Este ok si sunt de acord cu ea. Dar cand ii bagati pe toti in aceeasi oala nu uitati un lucru – in X ani o sa avem bani si nici un viitor.

      Comment by Laurentiu — June 2, 2010 @ 10:39 pm

  49. @ Laurentiu
    Amin

      Comment by soopermouse — June 2, 2010 @ 10:44 pm

  50. Ce terminat e ala de pe scena=))

      Comment by GabeLbz — June 3, 2010 @ 2:08 am

  51. Este prima data cand comentez aici. Desi imi plac articolele tale, de data asta ai fost superficial. Extrem de superficial. Cred ca am citit doar jumatate dintre comentarii, dar toata dezbaterea (mai bine zis cearta asta) porneste de la o premisa gresita. O mare problema in cazul articolului tau si a sistemului in general este dezinformarea. Pe care o realizezi evident fara sa vrei, dar care produce pagube destule. La ce ma refer? Inainte sa scrii un articol tu nu stii sa respecti o minima regula (care este de bun simt, cred eu)– cea a informarii asupra subiectului? Sau ai vazut 3 jurnale de stiri si 2 talk-show-uri politice si ai impresia deja ca stii de ce se face greva?! Stii macar cand a inceput greva? Noi, in invatamant, am deschis-o pe 22 martie. Pe vremea aia nici nu se punea problema micsorarii salariilor. Iar greva nu a fost pornita in virtutea primirii unui salariu mai mare. Problema e mai profunda, dar dezinformarea sau mai bine zis manipularea celor din afara sistemului bugetar scotand in evidenta faptul ca VREM BANI ajuta mult la scopul celor care trag sforile bugetului de stat: DEZBINA SI CUCERESTE! Greva are un program de 2 pagini A4… vreo 20 de puncte din care nu se “cunoaste” decat cel cu “Nu ne micsorati salariile!” Dar restul?! Faptul ca legea invatamantului s-a reformat prost si dupa ce ne-a fost data sa o dezbatem s-a aprobat fara modificari?! De parca noi toti am fi fost niste retardati. Dar faptul ca s-a strigat: va luam tichetele (de masa sau nu)…. DUMNEZEULE! Nu am primit NICIODATA tichete de masa, iar de celelalte s-au primit doar daca aproba consiliul local din zona unde era arondata scoala. Dar faptul ca marindu-se norma de ore, vor disparea posturi pe catedra… mai exact vor ramane titulari fara job?! Uite exemplu concret: anul trecut am avut o eleva buna care avea un singur parinte. Traia doar cu mama, profesoara de geografie. Ce ar fi spus pustoaica daca maica-sa ar fi anuntat-o: fata, de la anul nu voi mai avea loc de munca… descurca-te singura cu Bacul! (ca doar nu te astepti sa spuna: raman fara job, dar e ok… ca ma angajez in alta parte… ca doar piata in Romania e deschisa si abunda in joburi!)!
    Ai acuzat incompetentii… si eu ii acuz…. ii acuz pana si pe colegii mei de cancelarie care sunt asa. Dar nu toti sunt si e o greseala sa generalizam. Nu toti profesorii sunt prosti, nu toti sunt slabi si dintre cei buni sunt destui care stiau ca intra intr-un sistem prost remunerat. Cu toate astea au facut-o. Eu stiam ca voi avea salariu mic… dar asta mi-am dorit sa fac. Am doar 27 de ani dar ma pregatesc de la 14 ani. Am studiat la un liceu 5 ani (in care am facut 5 ani de pedagogie, 5 de psihologie, 3 de metodici si 5 ani de practica in scoli) pentru a iesi cadru didactic. Am mai facut si 4 ani de facultate (nu 3) pentru a ajunge sa predau la liceu… caci asta a fost visul meu… si mi l-am implinit!Azi nu stiu cum sa-mi impart timpul intre examenele de la masterat si tezele elevilor… si apropo, il fac si pe asta la buget! In timp ce altii ieseau in cluburi eu stateam in biblioteca si citeam. Pentru ce?! Pentru a veni un prost sa-mi spuna astazi ca iau salariu prea mare? Salariu care dupa 8 ani de experienta la catedra este de nici 900 de lei, iar cu dirigentie ajunge la fix 1000 de lei?! Sa ma acuze niste stupizi ca am facut studii bugetate? Pai sa va zic o “noutate”: la noi in Romania, sistemul particular de invatamant este de rahat! Daca au studiat acolo, inteleg frustrarea lor… daca au studiat la stat, sa nu vina sa mizeze pe gratuitatea sistemului, ca e o miza mincinoasa!
    Vorbesti de medici?! Stii ce am auzit saptamana trecuta la urgente?! O doctorita tipa suparata ca o tampita se tratase de una singura acasa si venise cu o infectie agravata de tratamentul luat…. putea sa faca septicemie….dar e vinovat sitemul, nu?! Nu cei care considera ca stiu ei ce trebuie sa ia de la farmacie….
    Luam 1500 de euro de elev? Voi auziti ce spuneti?! Nici daca am lua 1500000000 de euro de elev nu ar fi de ajuns… nu ar fi intr-un sistem in care integrarea elevilor cu nevoi speciale nu se plateste! Pe hartie exista “co-plata”, dar incearca tu sa demonstrezi ca Gica are ADHD sau e retardat… ca te da ma-sa in judecata… ca vine inspectoratul si zice ca tu esti nebun… iar psihologul scolii nu are dreptul sa decida in cazuri de genul asta. Cel mult il poate trimite sa ia aviz de la psihiatru. Voi sa aveti un copil cu retard… v-ati duce sa luati aviz?! Si cand intr-o sala cu 30 de elevi sunt doar 2 cu probleme, din 50 de minute, cate crezi ca poti folosi pentru a-ti face meseria si cate pentru a o face pe psihologul?! Cand predai la un liceu vocational (ca mine), cate minute crezi ca oferi pentru a convinge niste adolescenti ca e ok sa citeasca o carte… ca nu le va arde creierul si nu vor orbi?! (mai ales fotbalistii) Si cand vine antrenorul de la Otelul Galati in persoana sa-ti spuna sa-i treci retardatul ca stie sa dea goluri frumoase, iar directorul il aproba… ce crezi? Esti incompetent? Daca ai spune nu, cine ar fi nebunul? Care ar fi sicanat si sanctionat? Retardatul? Antrenorul? Directorul? Si asta fara sa primesti nici macar un buchet de flori! Eu am clasa a XII-a… 30 de baieti! Stii cati au venit cand le-am spus: in fiecare saptamana vom face o ora de pregatire suplimentara pentru bacalaureat… la scoala, gratis…GRATIS! (o ora la scoala….pentru ei… dar pentru mine, alte ore de pregatire acasa!) Stii cati? doar 2… si doar vreo 3 sapatamani a tinut minunea. Ies retardati din scoli?! Logic… atunci cand parintii sunt plecati in masa in strainatate si cand “barbati” de 17 ani vin si plang la profesorii de care se pot apropia, ca le lipseste mama si ca ei nu stiu ce sa mai faca cu viata lor! Cand… ii spui unui tata: plodul chiuleste. iar el raspunde: Ha, ha, ha…da’ stiu, da’ n-am ce sa-i fac! Cand sunt tigani mititei cu care te intalnesti in biblioteca si-i vezi cu o carte in mana si iti zic ca au fugit de acasa ca se certau ai lui, beti fiind, si ca nu voiau sa-l mai lase la scoala… Cum sa avem invatamant de calitate cand pentru un cuplu e nevoie de doi….cand in sistemul asta nu doar profesorul conteaza, ci si parintii si consiliul local si directorii si politicienii si fiecare om de pe strada?! cand Basescu rade ca prostu si zice ca e ok sa nu inveti, sa ramai corigent…? Cum?!
    Am avut ocazia sa ajung in Norvegia si am trecut pe la Fortele de munca din Bergen…Mi-am prezentat CV-ul si am discutat cu tipul de la birou care l-a analizat. Mi-a zis ca ma asteapta din toamna la ei…o singura conditie: sa invat norvegiana (care e un fel de engleza amestecata cu germana… si mie chiar imi place limba). Ce ziceti?! Sa ma duc sa predau pe mii de euro? Intr-un stat care te respecta si intre niste oameni care stiu ce e aia civilizatie sau sa raman aici si sa-mi zica niste prosti ca nu dau doi bani pe mine si ca “ce-mi trebuie greva?”

      Comment by docica — June 3, 2010 @ 8:51 am

  52. @docica
    No, pai io cred ca te tine Boc cu forta in Romania. Daca esti asta dornic/a de munca de ce nu pleci? Sa nu-mi spui ca da patriotismul afara din tine.

      Comment by Candidatu' Ideal — June 3, 2010 @ 3:56 pm

  53. @ kozo2007
    Remuneraţie, nu renumeraţie. În cazul de faţă, îţi închipui probabil că verbul “a renumera” provine de la substantivul “număr”. În realitate, “a renumera” nu există. Există, în schimb, verbul “a remunera” care este un împrumut neologic din limba franceză.

      Comment by Laura — June 3, 2010 @ 5:05 pm

  54. nu da patriotismul afara din mine si nici nu am afirmat ca nu plec. era o intrebare retorica, dar probabil nu stii ce e aia, daca nu ai recunoscut-o!

      Comment by docica — June 3, 2010 @ 8:14 pm

  55. oamnei nu m-ai scrieti comentarii mai lungi decat articolul, daca vreti sa va citeasca careva opiniile.

      Comment by zahar — June 3, 2010 @ 11:35 pm

  56. Din pacate asta e ce a ascos comunismul din noi toti.
    Nu mai stim sa ne evaluam si doar asteptam sa ne dea altii.
    Din pacate multi dintre noi nici nu observam ca avem aceasta problema, traim fericiti (sau nu) in problema noastra.
    Am scris la mine pe blog un post despre acest lucru (educatia comunista).
    http://blackares.blogspot.com/2010/02/educatia-comunista.html

    Cum vad eu problema:
    Sistemul ala vechi, pe care il tot lauda lumea, era un sistem prost, bun pentru vremea respectiva, la conditiile din Romania, dar prost acum.
    De ce?
    Pentru ca scotea pe banda rulanta enciclopedii ambulante bune de nimic.
    Pentru ca aveam cunostinte, dar habar nu aveam sa facem ceva practic.
    Oricum nu conta, pentru ca atunci luai repartitia, te duceai la post si ce faceai acolo nu mai conta.
    Te duceai si eventual gaseai un coleg mai vechi sa te invete si pe tine practica.
    Sistemul din pacate nu s-a schimbat foarte mult.
    Inmagazinam informatii, sau cel putin incercam, in elevi si credem ca aia e calea de urmat.
    Sa bagam in ei cat mai multe informatii, dar cand vor termina scoala, sa nu stie sa faca nimic.
    In clasa a v-a la scoala am invatat geografia Africii, ca sa iau note bune, am fost nevoit sa invat ca papagalu toate capitalele statelor Africane.
    La ce imi trebuie mie asta?
    Ce fac cu acele informatii?
    Am invatat despre euglena verde, parameci, amiba.
    Ce dracu fac cu aceste informatii?
    Asta e marea problema, copii in scoli invata tot felul de informatii fara a stii ce sa faca cu ele practic.
    Mai mult decat atit, lipsa unei educatii minime in economie, in organizarea ei, duce la aparitia indivizilor ca
    supermouse.
    Indivizi care habar nu au sa comunice. In loc sa fundamenteze corect o opinie si sa incerce sa convinga, vine si profera imprecatii la adresa oricui nu este de acord cu el.
    Mai trist este ca nu e singurul.
    Elevii nu sunt invatati sa comunice, sa convinga, sa negocieze.
    Elevii nu sunt invatati cum sa caute de munca, cum sa se prezinte mai bine.
    Cred si eu ca li se pare plictisitoare scoala, cand ei vin vad acolo niste informatii, ies afara in viata de zi cu zi si observa ca informatiile de la scoala nu prea le folosesc la nimic. Mai grav e ca au si dreptate.
    Traim intr-o economie de piata asa cum zicea Elena, dar din pacate nu stim sa traim cu aceasta economie.
    Nu stim regulile ei primare, habarnavem ce sa facem cu banii, sau cum sa ne descurcam singuri si sa nu asteptam la altii sa ne dea.
    Aici se lucreaza pe cerere si oferta, nu pe “trebuie sa fie asa, pentru ca asa trebuie”.
    Ar fi interesant sa vedem cati romani (chiar dintre astia scolitii) au habar ce sunt alea active, pasive, cum e bine sa reactionezi astfel incat sa nu ti se para ca ramai fara bani mereu, indiferent cat de multi bani ai avea.
    La noi insa, nu exista asa ceva, noi stim sa ne ducem la slujba, sa facem ceva acolo, nu conteaza cat valoreaza, cineva sa ne dea cati mai multi bani pe acel ceva care noi l-am facut si in final noi sa ne ducem sa cheltuim banii, pe trai, iar daca avem excedent sa ii bagam in lucruri pe care noi eronat le numim “investitii” cum ar fi masini, mobile, alte obiecte de consum.
    Lucrurile stau in felul urmator:
    Dupa ce termin pregatirea, eu trebuie sa imi aleg ce vreau sa fac in viata.
    In momentul in care aleg, trebuie sa am in vedere toti factorii ce pot influenta viata mea.
    1. imi place sau nu sa fac chestia respectiva.
    2. care e valoarea in piata la ceea ce vreau eu sa fac.
    3. Ma satisface sau nu valoarea respectiva.
    4. care sunt actorii din piata in care vreau sa activez, adica practic care sunt aia care ma pot angaja pe mine.
    5. care e starea actorilor, sunt ei capabili sa imi asigure un trai decent, daca da, pe ce termen.
    6. Care sunt alte beneficii care le-as putea obtine in domeniul respectiv.
    7. Este posibila renegocierea periodica a valorii si a beneficiilor

    Urmarint aceste puncte observam ca profesorii:
    1. Le place ceea ce fac, majoritatea invoca pasiunea.
    2. Au cunoscut valoarea in piata a ceea ce fac, adica stiau cesalarii vor primi.
    3. Au fost satisfacuti de valoarea respectiva, sau au considereat ca celelalte puncte compenseaza (altfel nu alegeau asta, alegeau altceva).
    4. Actorii din piata, statul sau cateva scoli particulare.
    In principal statul. Deci au stiut clar ca se angajeaza la stat.
    5. Probabil ca aeasta intrebare nu si-au pus-o multi, sau au considerat ca la stat merge, e sigur, dracu a auzit ca statul sa dea faliment. (gandire comunista, uite ca si statul da faliment).
    6. Alte beneficii: Presupun ca multi s-au gandit la ele. Eu nu le cunosc, ar probabil ca exista.
    7. Se face, dar foarte rar.

    In urma unei astfel de analize, eu personal am ales sa nu ma fac profesor, ci in domeniul meu sa aleg alti actori de pe piata, iar cand nici aceia nu mi-au mai convenit, am ales sa imi fac ceva pe cont propriu, sa am control eu insumi asupra vietii mele intr-o oare care masura.
    Revenind, spuneam ca atunci cand te duci sa te angajezi undeva, accepti regulile sistemului.
    Eu gand m-am angajat ca programator junior, am negociat un salariu de 550 euro pentru ca atit consideram ca merit pe piata, multi nu au vrut sa il plateasca, foarte bine, urmatorul.
    Eu nu merg pe principiul ca jobul e sfant si a nu avea job e o tragedie (asa cum gandesc multi dintre cei mai invarsta cu mentalitatea lor comunista si asa cum ii educa si pe copii lor).
    Cum imi spunea un patron cretin “nu iti convine, pleaca, asteapta o groaza la usa”.
    Intradevar, nu mi-a convenit am plecat fara sa am remuscari ca ala nu o sa aiba cu cine sa isi faca treaba.
    M-am dus in alta parte pana unde pretul meu a fost acceptat.
    Dar aici revin cu o alta problema, noi nu stim care e pretul nostru pe piata, nu stim cum sa facem sa vindem ceea ce stim.
    Noi suntem nesiguri pe noi, nu suntem siguri pe ceea ce stim si acceptand salarii mai mici, parca ne impacam constiinta:
    “Lasa ca daca nu oi face bine ceea ce fac, oricum nu m-a platic cu prea mult”.
    Cum spunea Elena, abia dupa 6 ani e sigura pe ea in ceea ce face.
    Draga mea Elena, eu daca nu eram sigur din prima zi pe ceea ce fac, in primele 3 luni de proba, eram dat afara de patron, legal, fara nici o urma de remuscare si pe buna dreptate.
    Construiam la firma respectiva softuri pentru computere de bord pentru masini.
    Iti dai seama ca daca nu eram sigur pe mine din prima zi, masinile alea puteau sa o ia razna.
    Te rog nu te infuria pe mine, nu am nimic cu nimeni, consider ca fiecare om are dreptul la o viata frumoasa. Doar ca multi dintre noi nu am avut parte de educatia care trebuie.
    Am sa iti spun un lucru dureros, educatia aia cu care ne mandrim noi, cultura generala, cunostintele inmagazinate cu duiumul, nu constituie o educatie, cel putin nu una buna.
    Nu te infuria cand auzi asta, inainte sa te infurii si sa te superi pe mine (iti spun drept ca mi-ar placea sa discutam, sa stam fata in fata si sa vorbim relaxati), ia o pauza si analizeaza calm si la rece tot ce zic.
    Atita timp cat nu valorifici ceva ce stii, acel lucru e inutil.
    Daca vrei sa ma contrazici, sau sa ma injuri, sau… Orice, ma poti gasi la matematicianu2003@yahoo.co.uk
    Sau la mess matematicianu2003.
    In alte state, pe care noi le consideram retardate ca si invatamant, cum ar fi SUA, UK, Finlanda (desi vrem, nu vrem Finlanda are cel mai tare sistem educational),
    ai sa observi ca in primi ani de scoala si pe tot parcursul, nu se pune accent pe inmagazinarea de informatii, ci se pune foarte mare accent, pe rlationare, comu nicare, spirit de echipa, abilitati de negociere, mediere.
    Totul facut sub forma de joaca. Iar noi, desteptii europei, radem de americani ca nu stiu unde e Franta si/sau Romania.
    La ce le-ar folosi sa stie unde e Franta?
    In schimb, el stie sa programeze in c# si sa obtina banii destui pentru traiul sau zilnic.
    Iar daca doreste, in timpul liber, poate merge intr-o excursie in jurul europei si uite asa va avea o placere sa descopere unde e franta si ce e pe acolo.
    Ne dam destepti, dar daca suntem de ce dracu o duc altii mai bine ca noi, de ce daca suntem destepti, ne ducem in alte tari pline de prosti dupa cum spunem noi?
    E la moda mitul asta al emigrarii, de parca acolo fug caini cu covrigi in coada.
    Va spun un adevar, odata ajunsi acolo, veti observa ca sistemul vostru de valori nu prea e bun de nimic, veti observa ca nu veti face fata imediat sistemului, pentru ca aveti mentalitatea gresita si ca abia dupa vreo 10 ani o sa incepeti sa faceti fata si sa fiti fericiti, in tot acest timp veti duce lupte grele sa renuntati la toata educatia aia de care erati mandrii.
    Asta pentru ca acolo, cu mentalitatea si educatia de aici (ma refer la atitudine, abilitati inexistente) nu veti face nimic.
    Cu stima pentru toti

      Comment by Radu Vasile — June 4, 2010 @ 10:55 am

  57. @soopermouse: Tax freedom day la tine e 30 mai (http://www.adamsmith.org/tax-freedom-day/), la mine e 17 iulie (http://taxfreedomday.ro/). Mai povesteste-mi cum tu astepti acolo return on investment, ca e o societate civilizata si eu aici nu am dreptul sa pretind calitate. Tu si ceilalti, mai spune-mi cum noi vrem totul gratis aici in Romania sau cum e totul gratis.
    @docica: Pana la urma, din mesajul tau, desi incerci sa sustii altceva, reiese ca ar fi o eroare sa se reduca numarul de posturi in sistemul bugetar si ca orice suma, oricat de mare, platita de stat pentru educatia unui om ar fi justificata, deoarece asa consideri tu. Eu zic sa mergi cu logica asta la magazinul de paine si sa platesti 100 de lei (noi) pentru o franzela, pentru ca asa vor cele 5 vanzatoare de acolo.

      Comment by BladHaund — June 4, 2010 @ 11:00 am

  58. generalizezi si te banuiesc de o oarecare frustare. chiar toti or fi prosti, inculti, nepregatiti, spagari etc.? e adevarat, e blogul tau si poti emite orice prostie. chiar crezi ca mediul privat este perfect? iti garantez ca toate “calitatile” gasite la acesti amarati care fac greva se potivesc de minune cu profilul multor privati (si aici nu ma refer la exclusiv patroni). Sunt siderat vazand atata rautate si atata invrajbire intre diverse paturi ale societatii noastre. Schimbarea trebuie sa vina de la noi, cei tineri, iar tu nu ajuti prin postari de acest gen.

      Comment by bogdan — June 4, 2010 @ 1:49 pm

  59. @Elena: Ai si nu ai dreptate. Daca ne referim stricat la cazul tau, atunci da, sunt de acord cu cele spuse de tine. Daca insa privim in ansamblu…se schimba situatia (si nu in bine, te asigur!). Sa luam de exemplu invatamantul. Am avut ocazia de “profesa” ca si cadru didactic, timp de 3 luni, la un liceu economic, si a fost interesant. Altfel spus, am facut “practica pedagogica” in timpul facultatii datorita unui modul de invatamant. Asa am avut ocazia sa cunosc oameni si mentalitati. Majoritatea profesorilor, cei care au cu adevarat har sau stiu “sa se vanda”, castiga mult mai mult decat ce e trecut in fisa de salariu, prin meditatii. Care nu se impoziteaza deoarece nu se pot dovedi si nu se taie deloc o chitanta. Ce te faci insa cu profesorii de gimnaziu si liceu, mai ales cei la care aria curriculara nu permite aceste meditatii?(Sport, desen, muzica, religie, filozofie, partial biologie, samd).Ei raman doar cu salariul, de mizerie, e adevarat. Ceilalti insa nu. Prima discrepanta. A doua e data de cadrele universitare care au, de cele mai multe ori, prin drepturi de autor si contributii la anumite edituri, pile politice si sporuri, salarii de 4-5 ori mai mari, minim, decat ale profesorilor de liceu/gimnaziu?Aici, da, sunt de acord cu impozitarea. Si as vrea si un criteriu de competenta, deoarece sunt unii care nu au nici o treaba cu aceasta nobila profesie. Ex: sotii Dragota la catedra de Finante, fratii Cozgarea, Bebe Negoescu, Moise Altar, Prof. Lilea, Bogdan Negrea, Andreea Stoian, Ana Maria Ciobanu si altii sunt doar cateva “specimene” care sunt total pe din afara subiectului si a termenului de profesor. Incompetenta grasa, note date numai ei stiu de unde, samd. Si bani luati de la (fraieri) studenti, prin restante si taxe. Pentru ce? Putini stiu insa ca sotii Dragota cel putin sunt bine sustinuti, poate si politic, desi, cel putin “dna” este o nulitate atat ca profesor cat si ca om. Si sunt convins ca si in alte facultati, nu numai in ASE, e la fel. Cand vine vorba de medici…ceea ce rabufneste in presa e doar capatul icebergului. In ’99 mi-au cerut, si au primit, datorita faptului ca ai mei erau disperati si nu stiau ce am, 1500 euro pentru o operatie dupa care mi-au scos…apendicita, tactic, cica! Plus bani si cadouri la asistente. Si, dupa 2 luni si jumatate, ajunsi la fundul sacului, am mers la o clinica privata, unde, la a doua consultatie mi s-a pus un diagnostic corect, fara a plati nimic in plus in afara consultatiei si unde chiar am simtit ca sunt tratat ca un om. Am pierdut timp si bani in spitalele bucurestene si am vazut destule. Si da, asistentele si unii medici se comporta execrabil cu tine, poti sa mori in fata lor si nici nu se uita daca nu le dai ceva. Si stiti ce e culmea?Nu aia tineri cu 700 lei salariu fac asa, ci in majoritate cei mai in varsta si cu salarii mari, care sufera de sefie. Nu aveti idee cati habarnisti imbraca zilnic halatul si nenorocesc oameni. Da, astora le-as lua din bani, ca si asa nu-i merita.Si mai e o alta categorie:consilierii din consiliile de administratie, fufele care stau pe su masa dar au functii de sef, samd. E inadmisibil asa ceva. Astia ne fura legal. Sunt mii de functionari si mii de sefi pe functii care nu ar fi trebuit sa existe. Avem un sistem administrativ plin de sefi. Nimeni nu lucreaza, toti incompetentii sunt sefi. Va mirati?Eu nu!!! Am spus de multe ori cum fac astia licitatiile si cum ne mint pe fata! Ultima bomba e cresterea plafonului la licitatiile publice, care oricum se dadeau doar la cei care aveau “pile” politice. Deci…SA TRAITI BINE, FRAIERILOR!

      Comment by Mihai — June 4, 2010 @ 4:20 pm

  60. Dar din punctul tau de vedere, cine hotaraste cine-i competent si cine nu? Sau daca sunt un om competent… cat de competent sunt? Cati bani merita competenta mea?

    E complicat dac-o iei asa.

    Dar intr-adevar, exista multi pilosi care castiga mai mult decat fac. Dar sa stii ca sunt si oameni care isi justifica munca… intr-u totul.

      Comment by EstNordEst — June 4, 2010 @ 4:45 pm

  61. @Radu Vasile
    Eu nu stiu pe ce planeta ai trait tu inainte de 89, dar specialistii romani erau cautati in Vest mai au decat petrolul ieftin. Eu inteleg ca tie ti se pare absurd sa inveti chetii de cultura generala. Vrei sa fii un surubel mic si prost care habar n-are de lumea dn jurul lui? Bravo tie. Dar nu te apuca sa crezi ca asta e un lucru bun, nu inseamna decat ca tu nu ai capacitatea sa inveti cum functioneaza universul. In which case, sucks to be you.
    Tu crezi ca ignoranta trebuie promovata de dragul specializarii. Daca as avea timp si inclinatii educationale, ti-as explica cat e de tampita conceptia asta. Dar nu am. However, am un sfat pentru tine si toti cei care se plang: plecati. Mie nu mi-a placut in Romanica, mi-am facut bagajele si am plecat. Simplu.

    @bladhaund eu ti-am mai zis ca libertarianismele nu prind la mine. Tu nu vrei calitate, tu vrei sa nu platesti taxe pentru ce folosesti. E o diferenta, si se cheama egoism. O “calitate” foarte dezgustatoare.

      Comment by soopermouse — June 4, 2010 @ 6:14 pm

  62. Da, scoopy, eu care am zis ca e corect sa platim pentru ceea ce folosim si nu la gramada, eu care traiesc intr-o tara impozitata mult mai aspru decat cea in care traiesti tu, incasez lectii de morala de la tine. Eu nu vreau sa platesc, care tocmai am zis ca asa as vrea, sa platesc. Sunt libertarian pentru ca vreau sa si primesc ceva in schimb. Tie ti se pare insa normal ca numai tu sa astepti ceva in schimb. Numai tine “ti se cuvine”, eu “ciocu mic” si “contribuie la buget, nu ridica glasul”. Tot tu esti ala care ne tine noua morala, cand tu, pentru mai putin procentual din castig primesti mult mai mult decat primim noi. Stii ce? Sa ne presteze serviciile publice la nivelul din UK si nu mai am nimic de zis. Accept sa platesc ca acum, cu 30% mai mult decat in UK.

      Comment by BladHaund — June 4, 2010 @ 7:03 pm

  63. Da, specialistii nostrii erau cautati in vest. Dar stii dumneata care?
    Aia care se pregateau pe ascuns si se perfectionau pe reviste din vest.
    Ca daca se bazau pe invatamantul romanesc ajungeau fix la dracu cu ce invatau.
    Si da, nu vreau sa mor de foame stiind capitalele africii, ci vreau sa traiesc bine stiind ceva pe urma caruia pot face niste bani.
    Nu ma hranesc capitalele africii, sau euglena verde, sau faptul ca stiu unde e franta.
    Am fost unul din elevi eminenti domnule, am urmat toate sfaturile cretine, cu mergi la scoala, invata bine si o sa ai o slujba buna.
    Am fost la scoala, am invatat bine si slujba buna unde e?
    Nu vedeti ca e cretinoid ceea ce ii invatam pe copii.
    Ies imbuibati si fara sa stie sa relationeze cu societatea, dar nu e nimic, ca stiu tabelul lui Mendeleev pe de rost.
    Habar nu au sa se prezinte in 3 cuvinte, sa spuna ce abilitati au, sau care mai are papagal, vine si imi insira cat de tare era el la scoala si ce note mari avea, cand eu am nevoie de unul sa faca naibi un program in c# si nu ma intereseaza, nu dau doi bani, pe faptul ca stie el unde e Franta, ca a citit el Kafca sau Camus.
    Nu ma ajuta in afacerea mea, Camus ala.
    Pe mine ma ajuta, fie sa vina sa fim parteneri sa facem o afacere impreuna, sa scoatem bani, fie sa vina sa isi vanda competentele lui de care am eu nevoie si pentru care sa stie dracului sa imi spuna un pret, ca daca asteapta sa ii evaluez eu competentele atunci e clar ca eu o sa ii ofer cat mai putin si o sa vreau cat mai mult.
    Daca tu insuti nu stii sa te evaluezi si nu stii ce vrei atunci cine dracu sa stie?
    Dar ma rog, discutam degeaba.
    Fiti fericit dumneavoastra, dom nule super soarece, ca stiti atitea cate in luna si in stele, dar care nu va folosesc la absolut nimic, pentru ca copii dumneavoastra nu traiesc cu teoria cunoasterii, ci tot o friptura la gratar ar trebui sa bage pe bot ca sa traiasca.
    Sa ii explicati dumneavoastra copilului ca el nu poate avea jucarii si dulciuri ca ceilalti, fiindca taticu e pasionat de pozitia Frantei pe glob si drept urmare, nu a putut obtine banii necesari traiului fiindca ce stiu nenorocitii aia de afara cat de importanta e pozitia Frantei pe glob.
    Lasa sa fiu eu asa, un nimeni in ochii dumneavoastra domnule super soarece si sa o duc eu bine, sa imi permit sa traiesc decent, iar aia care va intra in gratii sa moara de foame si sa fie mandrii ca gandesc ca un super soarece.
    hai pa.
    @bladhaund, tot respectul meu, initial tindeam sa fiu mai moderat in opinii ca tine, sa incerc sa fiu rational, dar cu niste oameni spalati pe creier si indoctrinati de comunism pana in maduva oaselor, nu ai ce sa faci.
    Asa ca tu ai dreptate.

      Comment by Radu Vasile — June 4, 2010 @ 7:44 pm

  64. @radu vasile
    vezi care e baiul? Tu vorbesti despre cat de inutila e cultura generala, dar nu stii sa scrii in limba romana corect.
    “mandrii”??????
    Drept sa spun, rationament de cocalar. Si eu am mers la scoala, am invatat, am facut o facultate, si am o slujba buna. intr-o tara civilizata unde oamenii ca tine se cheama chavs si locuiesc in afara orasului.

      Comment by soopermouse — June 4, 2010 @ 8:16 pm

  65. Tara asta merita tot ce i se intampla. Eu, personal, cunosc profesori care, din putinul pe care-l castiga, vin zilnic cu sacosa cu mancare pentru elevii care mor de foame. Daca vorbesti despre principii sau deontologie profesionala, politrucii platiti ca sa faca propaganda sar sa-ti dea in cap.Nu apar sistemul romanesc de invatamant, sunt constienta ca invatamantul e plin de fosti comunisti adaptati la spoiala de democratie din romanica. Eu sunt genul de profesor nonconformist care sfideaza tot, imi permit pentru ca eu am intrat in sistemul de invatamant pe merit, am demonstrat asta dupa ce la examen am invins 500 de concurenti dintre care multi aveau pile,numai ca am fost mult prea bine pregatita. Directorii numiti pe criterii politice ma urmaresc in fiecare zi si spera sa fac vreo greseala, ii iscodesc zilnic pe elevii mei si turbeaza cand aud ca elevii mei ma lauda.Unii judeca performantele unui profesor dupa rezultatele la olimpiada. Olimpiada e o vrajeala, eu am fost cativa ani evaluator la olimpiada pe judet la engleza ca limba a doua unde eleviii nu se puteau califica pe tara, dar toti profii aveau interesul ca elevii lor sa obtina diplome, desi elevii lor erau varza, dupa 6 ani de engleza nu stiau sa-si exprime varsta in engleza, cum puii mei sa vii tu ca elev care ai facut 6 ani de engleza si sa scrii: I have eleven years si,culmea, datorita presiunilor si amenintarilor sa iei premiu la olimpiada pe judet? Pai tu stii,ba, boule plin de pile si de aroganta ca tot ce n-ai fost in stare sa inveti in 6 ani elevii mei au invatat intr-un an? Oricum, n-au facut greva aia care o duc bine, jegurile umane care si-au luat micul lor bacsis au facut tot posibilul ca sa minimalizeze, ridiculizeze sau sa submineze greva, pt ca-i doare-n cur de orice, ei sunt de partea oricui le da chiar si 5 bani, isi vand demnitatea chiar pentru 5 bani

      Comment by elena — June 5, 2010 @ 3:41 am

  66. elevii mei sunt mai preocupati de hainele sau bijuteriile mele decat de pregatirea mea profesionalahttp://www.youtube.com/watch?v=t3sEqcqLato

      Comment by elena — June 5, 2010 @ 4:11 am

  67. @elena
    Ai dreptate. Si atitudinea asta e pagubitoare pentru Romania. Cand n-am putut gasi un serviciu in Romania la competenta si diploma mea, am plecat. Romania a investiti in mine bani- facultatea. Contractul social ar zice ca banii aia s-au investit in mine pentru ca eu sa muncesc si sa platesc taxe in Romania. Dar a trebuit sa plec, la fel ca multi din generatia mea. Platesc taxe intr-o tara care n-a investit nimic in mine, si care face un profit net din ele. Romania pierde. Cati sunt ca mine?
    Tu daca pleci din tara, la fel. Si daca toti plecam ce ramane? incompetentii, prostii, invartitii si cocalarii. Daca te uiti la comentariul astuia de mai sus o sa vezi ca tipul nu intelege conceptul de cultura generala, ceea ce e ingrozitor de rusinos. Atitudinea celor care cred ca investitia in invatamant nu e necesara duca la specimene de soiul asta, si in 10-20 de ani cand profesorii batrani ies la pensia si cei tineri predau in vest, tot ce va avea Romania e o gramada de analfabeti ca gigelul asta de Radu Vasile.
    Au dreptate aia de la Altar- pe care mi-i aduc aminte cand au iesit prima data
    “Bine ati venit in Romania/ la noi s-a inventat prostia”

      Comment by soopermouse — June 5, 2010 @ 5:16 pm

  68. Soopy, vorbesti de parca ar avea cineva obligatia sa-ti ofere tie un post pe “masura” ta. Credeam ca e treaba ta sa-ti cauti acel post. Acum, te mai si lauzi ca “ba, vezi ce prosti sunt aia, m-au scolit pe gratis si eu m-am carat din tara aia de rahat, hi hi hi”. Foarte rau de prostii astia de aici. Prostii astia suntem noi, cei taxati aici. Noi, astia care ii spunem elenei si celorlalti ca poate e cazul sa ne arate si noua ce rezultate produc in urma banilor pe care-i primesc de la noi. Singurul rezultat vad ca este cel de a produce un inadaptat la economia din Romania, tu, care nu ai gasit nimic pe “masura” ta. Era mai corect daca nu te scolea nimeni pe gratis si iti plateai tu studiile. Nu mai datorai nimic “prostilor” care se lupta cu impozitele de aici si poate ti se inradacina si tie si celor ca tine mentalitatea ca nu iti datoreaza statul ceva, e traba ta sa pui mana si sa faci.

      Comment by BladHaund — June 8, 2010 @ 7:07 pm

Leave a comment

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.