Sa facem un pic de pipi pe justitie si birocratie
Scris de Sebastian BargauO stire auzita acum cateva minute mi-a aprins sangele din vene. Un jeg cu diploma de doctor ginecolog a perforat uterul unei femei dupa care a zis sotului victimei ca nu mai vrea 200 de lei nota de plata ci doar 150 si ca femeia ar trebui transportanta de urgenta la spital.
Eu consider acel sot un bou. Sincer va spun asta si ma voi si justifica in continuare. Mizerabilul ala de doctor a avut nesimtirea de a cere un pic mai putini bani dupa ce era sa-i omoare nevasta omului. Ce se intampla in continuare? Pai e simplu:
A venit televiziunea, s-au scos c-o stire, a venit ceva duduie purtatoare de vorbe care a facut sesizarea, incepe ancheta, s-a trimis sesizarea si la Ministerul Sanatatii, se va face ancheta si doctorul ala va fi, atentie, sanctionat.
Nu vi se pare o mizerie?
Eu propun altceva. Ti-au omorat doctorii copilul/nevasta/sotul pentru ca-i durea in pula de tine? Ti-au cerut spaga sau au primit spaga pentru a avea grija si si-au bagat pula in viata celor pe care-i iubesti? Toporul frate. E singura solutie.
Pui mana pe barda si le crapi capul! Cand puletele de doctor iti arunca in brate copilul mort pentru ca el avea program de baut cafea si ciupit asistente de cur in loc sa aiba grija de copilul tau, atunci cred ca ti se rupe de ce “sanctiuni” primeste el. I se taie din salariu nu mai stiu cat la suta pentru cateva luni, este degradat cateva luni de ochii lumii si apoi revine. Nu frate!
Puletele ala ori intra instant dupa gratii ori crapa de mana mea! Cu ce ma incalzeste ca ala nu-si mai ia salariul intreg pentru cateva luni dupa ce mi-a omorat nevasta? Cu ce ma incalzeste ca-i retrogradat dupa ce mi-a omorat copilul? Cu ce ma incalzeste ca este dat afara dupa ce m-a nenorocit pe viata? Ori puscarie multi ani (si asta repejor, nu dupa 15 ani de procese, probe pierdute si zeci de milioane la avocati), ori zeama de cutit/topor.
Asa cum ma incalzeste pe mine ca-i taie lui 25% din salariu pentru ca mi-a omorat un membru al familiei, asa cred ca-l incalzeste si pe el cand ii scot cutitul din ficat si-i spun ca mai are 20 de minute de trait.
Daca ajunge salvarea in timp util… poate scapa.
Pentru ca asta-i Romania si asta este calitatea serviciilor medicale autohtone.
PS: Sper ca ma citeste acum vreun doctor si, eventual, politia. Nu de alta, da` sa nu zica vreunul ca n-am zis public ce voi face…
PS2: Dupa cativa nebuni ca mine, oare cum vor avea grija doctorii de pacienti sau cat de repede se vor preda singuri?
Pe aceeaşi temă
- » Scena de nuditate non-sexuala, la toaleta publica
- » Un pic de pipi de sus in jos
- » Nu da vrabia din mana pe Costica Argintu` de pe gard
este nevoie de mult mai multi “nebuni” … nu cativa
Comment by nicu — June 10, 2010 @ 1:49 am
Mna… am si eu un topor bine ascutit care-l pastrez de vreo doi ani de cand m-au nenorocit jigodiile. Dupa 2 luni de stat in spital am fost fericit ca am scapat cu viata… insa ma pregatesc intens pentru a doua intalnire cu escrocii spagari…
Comment by gioistic — June 10, 2010 @ 1:53 am
Nu merita omorati (e varianta prea usoara pentru ei), merita sa ii desfigurezi, sa le rupi coloana sa traiasca toata viata in pat si sa mance cu paiul.
Comment by Zoli — June 10, 2010 @ 1:55 am
Vezi, daca sistemul romanesc nu era de tot cacatul, nu ramaneau numai incompetentii in Romania.
Dar la faza cu toporul ai dreptate. Ce investigatia lu peste daca te-a omorat sau nenorocit pe viata? Nu taticu’- puscarie si despagubiri mari.
sau, cum zici, zeama de topor.
Comment by soopermouse — June 10, 2010 @ 1:59 am
[...] This post was mentioned on Twitter by visurat, Petre Flueraşu. Petre Flueraşu said: RT: @visurat: sa mai dam un mumu scurt http://bit.ly/dixCn2 [...]
Pingback by Tweets that mention Nu plange ca s-a terminat, bucura-te ca s-a intamplat » Sa facem un pic de pipi pe justitie si birocratie -- Topsy.com — June 10, 2010 @ 2:22 am
Exagerezi, Sebi, si stii si tu asta… a raspunde cu violenta la violenta nu este o solutie… da sunt 100% de acord cu tine ca sanctiunile care se aplica astazi sunt penibile, dar de asemenea sunt sigur ca exista si solutii mai bune si mai civilizate decat sa pui mana pe topor…
Comment by Bogdan Epureanu — June 10, 2010 @ 2:36 am
@Bogdan: solutiile amiabile in Romania s-au terminat de mult. Acum te poate nenoroci orice jegos cu bani si te poate scoate pe tine vinovat. Justitia e aproape degeaba si e cumparata de cei bogati. Ne apropiem cu pasi mari de anarhie si de legea facuta de cel pagubit sau de victima. Trebuie sa se termine undeva “smecheria” in Romania. Si, din nefericire, asta se poate intampla doar cu violenta pentru ca altfel nu intelege nimeni.
Comment by VisUrat — June 10, 2010 @ 2:40 am
Gregar….
Comment by malakian — June 10, 2010 @ 2:43 am
Gresesti Sebi,
Ideea e ca omul e om si omul greseste. Cand se intampla ceva urat este important de vazut de ce in primul rand: rea vointa, incompetenta, oboseala, prostie etc. Daca duci comportamentul asta pe care il tot vocalizezi tu: a gresit omul si eu ii crap capul singurul efect pe termen mediu/lung este ca nu o sa te mai poti duce la nici un doctor. Nimeni nu va dori sa isi bata capul cu tine din cauza ca isi spune: daca gresesc ce imi face nebunu ?!. Ce se intampla la noi ca efect la incompetenta este de prost gust asta nu neg .. dar nici solutia sa ii crapi capului unuia care a facut o greseala onesta nu e corecta. In alte tari este institutionalizata ideea de asigurare de malpraxis tocmai pentru a rezolva cumva problema asta.
Comment by ReDeul — June 10, 2010 @ 2:59 am
@VisUrat: Problema e mult prea complicata ca sa aiba o solutie atat de simpla (toporul/cutitul/etc.). Daca analizam putin, unii pacienti mor pentru ca doctorii nu au cu cei sa ii trateze. Doctorul roman nu are medicamente, nu are nici un fel de beneficii, ba mai mult este injurat ca e spagar, ca f*te asistente s.a.
Eu cred ca in primul rand oamenilor astora trebuie sa le creem niste conditii si sa le oferim beneficii astfel incat cei buni sa nu mai plece din tara.
INSA, intradevar, daca ESTI ABSOLUT SIGUR ca doctorul respectiv te-a nenorocit/(sau a nenorocit pe cineva la care tii foarte mult) din reavointa sau nepasare si e singurul vinovat de situatie, sunt de acord cu tine. Si cred ca asi merge pana la a-mi face singur dreptate dupa legea talionului.
Comment by Daniel — June 10, 2010 @ 3:08 am
@ReDeul: cu ce te incalzeste un proces de malpraxis? Iti scoti niste bani de pe urma doctorului respectiv daca vei castiga procesul? Bravo, te-ai scos! Iti pui termopane, iti iei masina noua, iti faci casa la tara… Ce mai conteaza ca ti-a murit copilul pentru ca un doctor n-avea chef sa ti-l trateze? Sau ti-a murit nevasta pentru ca vita cu diploma bause inainte un pahar cu prietenii si n-a mai stiut ce sa taie. Noroc ca ti-ai scos banii din proces… Corect?
Comment by VisUrat — June 10, 2010 @ 3:33 am
@Daniel: Nu NOI trebuie sa le asiguram conditiile ci statul. NOI platim taxe si impozite. NOI suntem aia bolnavi care nu-si permit sa se trateze in strainatate. NOI vrem respect. Mi se rupe pula de problemele doctorului. Nu ii convine sa munceasca pentru ca e prost platit? Sa plece. Nu e mecanic auto, nu e depanator de telefoane. Ce face el fara chef iti poate afecta tie fizicul, psihicul sau viata. Te-ai facut doctor, inseamna ca vrei sa salvezi vieti, corect? Aaaaaa, te-ai facut doctor pentru ca stii ca-n doi ani ti-ai facut vila din spaga? Mergi in pula mea in alta parte unde se plateste bine, nu in Romania.
Atat timp cat stii ca esti doctor in Romania stii si faptul ca se plateste prost si ca iei spaga (inca n-am vazut doctor care sa refuze spaga). Dar fa-ti treaba!
Nu ti-o faci, e nasol. Mi se rupe de asigurari de malpraxis si alte cacaturi. Eu vin si-ti iau gatul. Nu operezi cand esti beat, nu iei bisturiul in mana cand esti obosit etc. MI SE RUPE.
Mi-a murit un membru al familiei din cauza ta, NU MA INTERESEAZA BANII SAU SCUZELE!
NU POTI CUMPARA CU BANI VIATA UNEI PERSOANE PE CARE O IUBESTI!
Comment by VisUrat — June 10, 2010 @ 3:40 am
@ zoli : Idem dar cu mici adaugari,: le tai tendoanele, le rupi genunchii…si ma opresc ca poate devin prea sadic
chiar risti sa mori daca il doare pe el in p**a de faptul ca tu la ora 3 dimineata te-ai trezit ca te doare ba una, ba alta
Comment by Radu — June 10, 2010 @ 3:40 am
Din punctul meu de vedere solutia ar fi o lege mai dura… ai avut un caz de mal praxis (indiferent ca pacientul a murit sau e bine mersi) ai terminat-o cu medicina… nu mai ai voie sa procesezi si pace… si tinand cont de faptul ca trebuie sa-ti tocesti coatele pe bancile facultatii vreo 6-8 ani pana sa devii medic nu cred ca ar mai fi multi care sa intre in sala de operatie beti, neatenti sau cu gandul la fundurile asistentelor.
Comment by Bogdan Epureanu — June 10, 2010 @ 3:53 am
Uite la ce m-am gandit eu. Te prefaci bolnav, te internezi si cand vine nenea doctoru’ si-ti spune ca nu ai nimic (ca asa procedeaza zice ca nu ai nimic, esti sanatos, de fapt, cand zice ca nu ai nimic este cu subanteles, asteapta plicul). Atunci te faci ca-i dai dreptu” si sa scoti niste catuse sa-l prinzi cu una de o mana si cu cealalta de un calorifer s-au de pat de orice ca sa ramana imobilizat. Mai tre sa ai si o grenada la care sa-i scoti cuiul si sa spui sec; mai ai de trait 4 secunde ! Iesi tacticos din cabinet numeri 4 secunde. Bum ! Dai cu usa de perete sa intre presa. Titlu de prima pagina “Doctor spagar pisat cacat infarct crapat” ………..
Comment by Valisor — June 10, 2010 @ 4:05 am
Citind reactiile celor de mai sus ma inspaimint.
Acum 4 ani am avut un accident auto.Oase rupte, stat in spital cam 2 luni si recuperare vre-o sase. Banii cheltuiti pe atentii cam 20 mil ron. Inca mai am probleme. Conform celor de mai sus ar trebui “sa-i rup capul” medicului care nu m-a facut ca nou. Imi e groaza ca traiesc alaturi de astfel de oameni!Dupa operatie am citit din mai multe carti de ortopedie ce se putea face in cazul meu. Un anumit procent MOR, altul se recupereaza complet iar o parte, ca si mine , ramin cu sechele. Pe viata. Cartile erau scrise de medici din USA.. Asadar se poate muri sau poti avea probleme indiferent de locul unde se intimpla sa ajungi in spital…
Pina la urma, cea mai nasoala boala e viata………
Comment by gicu — June 10, 2010 @ 7:52 am
Ai uitat sa mentionezi ca doctorul avea 72 de ani
Comment by Phunkster — June 10, 2010 @ 8:09 am
Sebi, ai iesit cu subiectul asta ca uns. Pentru mine e tare actual. Nu pot sa nu-i dau dreptate lui Gicu in ce scrie. Da, mai mor oameni. Dar atunci cand asta se intampla din sictirul unui doctor blazat, scarbit de pacienti si de meseria pe care o face, purtatorul ilegal de halat alb trebuie sa plateasca. Am ramas schilod pe viatza tocmai din aceste motive. Un doctor adus de acasa la o urgenta, enervat ca am cazut si ca mi-am dizlocat umarul m-a tratat ca pe ultimul om, a privit radiografia, mi-a pus umarul la loc m-a imobilizat si m-a trimis acasa. Nu a vazut ca de fapt acolo exista 3 fracturi si ca un nerv este strivit. Dupa o luna de dureri insuportabile ajuns la alti doctori am aflat ca e prea tarziu sa se mai faca ceva ce trebuia facut atunci pe loc si ca o sa-mi balangan bratul stang toata viatza. Noroc ca mai am pe cel drept cu care o sa-i crap capul acestui nemernic. Dar nu oricum ci alaturi de colegii din presa care vor filma o moarte in direct, sau poate doar o schilodire. O sa vedem la ce sentimente o sa ajung dupa ce scap de dureri macar.
Comment by Nunu — June 10, 2010 @ 8:56 am
Sebi, ai dreptate. Dar e cam aiurea să fii suficient de pesimist încât să speri că ți se va întâmpla
Comment by Ionut Staicu — June 10, 2010 @ 9:30 am
@gigu – nu e vorba de ceea ce poate face si ce nu poate face doctorul. Este vorba de cei incompetenti si de cei care iti cer spaga ca sa te “rezolve”. Zicea cineva mai sus ca greseli se fac… Se poate discuta mult pe tema asta. Greseli in sistemul medical nu ar trebui sa existe(chiar daca sunt salariile cum sunt – fa-ti treaba daca te-ai angajat la ea, daca nu, lasa-te si pleaca, nu te obliga nimeni. poti sa te duci in alte parti pe bani mai multi. exemplu: am in firma la care lucrez un coleg care a terminat medicina si e analist-programator.). Si, ca in orice domeniu al vietii, faci o greseala platesti. Dar daca din greseala/lenea/coruptia cuiva moare un om sau este nenorocit, atunci sa se astepte la ce-i mai rau. Sunt 100% de acord cu Sebi. Daca mi-ai nenorocit, ca asa vrei tu, un membru al familiei sau pe mine, daca mai am maini si picioare, mai bine fugi.
Comment by Virgiu — June 10, 2010 @ 10:11 am
Precum tipul din Lituania care si-a razbunat fiica violata…
Comment by Virgiu — June 10, 2010 @ 10:16 am
Mai, nush ce sa zic, e cam aiurea sa patesti asa ceva, dar nici sa omori omu’ pentru asta nu mi se pare o solutie, in primul rand pentru ca tot TU o sa faci puscarie…
In al doilea rand ca oricune poate gresi, si trebuie sa plateasca, dar nu stiu daca chiar cu viata… Poate doar pentru crima cu premeditare as fi de acord cu pedeapsa capitala, dupa un proces corect!
Totusi, eu zic ca la 72 de ani n-ar mai trebui sa fii lasat sa conduci, sa tai in carne vie, sa operezi utilaje grele, etc. Poate-ti tremura mana, poate nu mai vezi bine, poate faci un atac de cord sau un atac cerebral…Riscurile sa se intample asta cresc foarte mult dupa o anumita varsta, nu? Si am inteles ca macelarulasta avea toate avizele de libera practica (sau cum s-or numi) la zi.
Esti medic, esti foarte bun, vrei sa continui munca la cabinetul particular dupa pensionare? Ok, dar nu operezi tu, nu faci avorturi, etc. Eventual pui diagnosticul si indrumi niste rezidenti, prescrii tratamentul…
In plus, daca nu esti satisfacut de cum il pedepseste sistemul, poti sa-l dai in judecata pt. malpraxis, cred ca se poate si la noi. Mai ales ca dobitocul, in loc sa cheme salvarea, imediat, i-a pus-o sotului in brate si i-am mai si cerut bani. Asta tre’ sa conteze intr-un proces, nu?
Apropo, asistenta care a uitat bebelusul acela in incubator pana l-a prajit, a fost data afara si acum e urmarita penal, risca inchisoare, pentru ca i-a pus viata in pericol.
Deci, s epoate, toporul nu e ultima solutie.
P.arerea mea
Comment by Mirunika — June 10, 2010 @ 10:18 am
Sunt total de acord cu tine si am sa incerc si eu metoda ta pe scara mai mica:D
Comment by Necunoscutu — June 10, 2010 @ 10:32 am
@ Virgiu
Lasind la o parte incompetenta (poate fi competent in situatia 1 si incompetent in situatia 2) sa ne aducem aminte de cazul de la CFR 2 . POate iti aduci aminte ca a fost vorba de doua paciente transferate la SUUB pentru o infectie cu acelasi stafilococ. In cazul sopranei, cel mediatizat, lucrurile au mers bine relativ rapid, dupa o saptamine era OK(in situatia data). Cealalta a stat in reanimare cam 3 saptamini pina ce evolutia a fost spre mai bine. Daca vom considera cazurile similare, la o analiza superficiala(asa cum facem noi) aia de la SUUB s-au ocupat mai mult de soprana, care era cunoscuta, mediatizata si nu de necunoscuta. Dupa experienta personala ma feresc sa pun etichete usor.
Comment by gicu — June 10, 2010 @ 11:04 am
@Bogdan: “ai terminat-o cu medicina… nu mai ai voie sa procesezi si pace…”..
.banuiesc ca voiai sa scrii..”profesezi” in loc de “procesezi”….exprimarea initiala ma trimite cu gandul la abator…sa fi fost asta intentia?:-)
In rest subscriu solutie propuse….cea din articol mi se pare prea extrema, desi pe moment fiecare cred ca ar gandi asa (cunosc sentimentul..l-am incercat)
Comment by raul — June 10, 2010 @ 11:54 am
@ Bogdan
De acord sa nu mai profeseze. La fel si pentru soferii care au avut accidente soldate cu victime. Mai ales pentru soferii profesionisti.
Comment by gicu — June 10, 2010 @ 12:06 pm
si pe internet si prin carti se gasesc statistici cu complicatiile ce pot aparea la diferite interventii. de la o injectie cu ser fiziologic, la o operatie pe creier sau pe cord. din cate stiu eu, pacienta semneaza inainte de interventie ca isi asuma riscul sa se afle in cei 1% care primesc cadou o perforatie uterina la chiuretaj. mai ales ca fenomenul se poate intampla nu neaparat datorita medicului, ci si datorita unor factori pe care acesta nu ii poate aprecia, cum ar fi rezistenta peretelui uterin al pacientei, si nu numai.
deci tu semnezi ca iti asumi riscul de a pati ceva naspa, inclusiv de a muri, intre niste limite statistice de bun simt, in conditiile in care medicul a depus tot efortul posibil ca sa impiedice aparitia complicatiei respective.
daca la ancheta se dovedeste ca medicul nu e vinovat cu nimic, asta este, nu iei nici banii pe malpraxis. daca in schimb i se poate stabili vreo vina, e normal sa primesti compensatii financiare, si sa se ia masuri ca medicul in cauza sa nu repete isprava. mergand pana la ridicarea dreptului de libera practica si inchisoare. dar nu esti tu in masura sa decizi pe loc ca medicul ala a ciupit de cur o asistenta si de-asta trebuie sa moara.
Comment by XaeL — June 10, 2010 @ 12:13 pm
Acum 2 ani, pe vremea cand lucram in tipografie, am prelucrat un tratat de chirurgie endoscopica in ginecologie al unui foarte renumit medic de specialitate din TM. nu dau nume, da’ cei din TM in mod cert stiu de cine vorbesc.
Am lucrat la carte cu 3 din asistenii medicului respectiv timp de cateva saptamani bune. Dupa multe discutii cu ei am intrebat intr-o zi ce imi recomanda sa fac in monentul in care vreau sa produc mostenitori si vreau ca nasterea sa decurga in conditii cel putin normale si in siguranta. Raspunsul unanim a fost “Mergi la Szeged, in Ungaria!”
Avand in vedere ca in TM nasterea si toate cele la o clinica privata costa 1500 de euro si la Szeged ma costa tot pe acolo nu vad de ce m-as lega la cap cu medicii din Romania.
Comment by Trespasser — June 10, 2010 @ 12:19 pm
Daca cineva ti se adreseaza aici pe blog cu Sebi, oare e un tip mai misto si mai credibil? In fine …
@VisUrat
, nu stiu cu ce te va incalzi pe tine uciderea doctorului si cu ce va rezolva nenorocirea ta, dar ce zici de nenorocirea sotiei/fetei/baiatului doctorului si taiatul putei doctorului ca sa nu se mai reproduca. Bre! Astfel stii o treaba. L-ai nenorocit si te-ai asigurat ca n-o sa se reproduca bulangiul.
Hasta la vista!
Comment by Henrich — June 10, 2010 @ 12:34 pm
Sebi, tu ma cunosti, abuzurile sunt multe, pot relata un caz desi ma abat de la subiect, ieri(in Galati) ma aflam la o intersectie mare(Columb colt cu Brailei) un cacat de luptator de la IPS, mare firma de batausi, cu un ATV aproape sa ma omoare, a trecut prin spatiul verde-trotuar in timp ce toate masinile stateau la semafor, ca vezi draga Doamne avea el interventia lu peste, cine dracu le da voie sa incalce cele mai drastice legi ale circulatiei?nici brigata antitero a SRI nu face asa ceva, in rest rezultatele golanilor cu pumnul mare si capul cat pumnul se cunosc
Comment by Mihai — June 10, 2010 @ 12:41 pm
“”sunt sigur ca exista si solutii mai bune si mai civilizate decat sa pui mana pe topor…”" zicea cinevea si avea dreptate …. Foloseste un fierastrau sii ii tai mainile calm si simplu…
Comment by gygy — June 10, 2010 @ 1:10 pm
Au licenta de cutit?! Sa moara de cutit!
25% pe 3/6 luni e nimica toata! Spagile acopera deficitul salarial!
Comment by incultu — June 10, 2010 @ 1:55 pm
hm…
Eu vad doua posibile situatii:
1) situatia in care au aparut complicatii si nu se putea face nimic. Se mai intimpla si asa ceva si nu stiu daca ar fi de condamnat cineva.
2) doctorul era incompetent, iar in acest caz diminuarea cu un procent din salar este o insulta pe obrazul familiei victimei. Una care, probabil, ca s-ar putea sterge doar cu singe.
Comment by Dan-Marius — June 10, 2010 @ 3:30 pm
Statul trebe sa ne asigure conditii noua, nu lor. NOI platim taxe si impozite. NOI suntem aia bolnavi care nu-si permit sa se trateze in strainatate. NOI vrem respect. Si lor li se rupe pula de problemele noastre. Nu iti convine sa te tratezi in RO pentru ca e nasol? Poti pleca. Ce face el fara chef iti poate afecta tie fizicul, psihicul sau viata. Te-ai facut doctor, inseamna ca vrei sa salvezi vieti, corect? Aaaaaa, te-ai facut doctor pentru ca stii ca-n doi ani ti-ai facut vila din spaga? Visurat, tu stii ca in RO serviciile medicale sunt de cacat, poti sa mergi in alta parte unde serviciile is de calitate, nu in Romania.
Atat timp cat locuiesti in Romania stii si faptul ca is platiti prost si ca trebe sa dai spaga (inca n-am vazut doctor care sa refuze spaga) si ca o sa isi faca treaba pe fusareala. Nu ti-o faci, e nasol. Li se rupe de asigurari de malpraxis si alte cacaturi.
Cu ce te incalzeste ca dupa ce ti-a omorat pe nevasta, tu o sa il omori pe el, fratele o sa te omoare pe tine, taica-tu pe taica-su samd? Eu as lua banii si as ajuta un spital, un copil bolnav care are nevoie de ei…. cu siguranta nu l-as omori sau nu mi-as lua masina si termopane din banii respectivi… doamne fereste de asa ceva.
NU POTI CUMPARA CU BANI VIATA UNEI PERSOANE PE CARE O IUBESTI!
<>
Comment by Io — June 10, 2010 @ 4:56 pm
subscriu la visurat
pana nu patiti asemenea cazuri, toti o sa fiti ingaduitori, sa il dai in judecata, etc…..
Comment by stefan — June 10, 2010 @ 5:44 pm
Pana la deontologie sansa sa mori este exponentiala in scena vietii de zi cu zi. Te ia salvarea de pe marginea strazii, scapi de aglomeratie, nimeresti pe mana unui medic buc si cand deschizi ochii dupa trei zile de stare comatoasa afli ca ai contactat un bacil african. Injuri salvarea, medicul, sansa pe care ai avut-o sa locuiesti cu microbul in pat si dai coltul din neglijenta unui sistem care indiferent de unde l-ai apuca tot la cimitir isi afla calea. Medicii romani sunt incomparabil mai bine pregatiti decat saltimbancii de pe la clinicile de afara. Numai ca acolo fiecare isi vede de specialitatea lui cu sarg si pricepere. Te inconjoara cu zecile si pleci acasa dupa ce ai decartat suficient cat sa te gandesti daca fara bacilul african ai iesit mai ieftin. Dreptate ai si cand ii scapa vreunui dobitoc de medic mana pe aratura. Dar ce exista domeniu in Romania in care Nepriceputeanu sa nu-si faca numarul? In ,,medicina” pe care o practic in fiecare zi am parte de medici-pacienti de toate specialitatile. Si nu mai zic nimic pentru ca in tara asta la fiecare trei profesionist este cate un Ciomu…
Comment by brandart — June 10, 2010 @ 6:12 pm
@cosmar: si cam ce drept ai tu sa consideri daca medicul ala a gresit?
in fond, ceea ce scrii tu aici se petrece cu nationalitatea conlocuitoare. cand presupun ca ala a murit din vina doctorului devasteaza spitalul.
Felicitari: Fail Post
Comment by animaloo — June 10, 2010 @ 6:49 pm
@raul, gicu: Ma bucur sa vad ca nu sunt singurul care gandesc mai moderat si care considera ca exista si alte alternative la a scaote toporul din casa.
)
@henrich: Nu stiu daca “atacul” mi-a fost adresat mie sau altcuiva, dar oricum m-am simtit asa ca o sa-ti raspund… din punctul meu de vedere VisUrat este doar un bloger increzut care face cam ce face si Diaconescu la OTV – ofera circ (vezi de exemplu numarul de injuraturi pe articol) amatorilor de circ; pe de alta parte Sebastian Bargau, omul din spatele siteului, este un om pe care il apreciez si il respect (si crede-ma ca nu sunt multe asemenea persoane)… eu cand intru aici si citesc ce a scris vin sa-l citesc pe Sebi, nu pe Vis Urat, incerc sa dezbrac textele lui de toate elementele de circ si sa vad ce ramane si sa-mi trag concluziile din acea esenta… de asta ii spun Sebi si nu Vis Urat… daca pe el il deranjeaza acest lucru nu trebuie decat sa-mi spuna si pot sa-mi schimb adresarea la VisUrat, Cosmar, domnul Bargau sau orice altceva vrea el… pana atunci insa pentru mine el este Sebi…
Comment by Bogdan Epureanu — June 10, 2010 @ 7:14 pm
Daca stam sa ne uitam mai bine problema incepe inca de cand acel doctor a fost in gradinita. Nu suntem invatati de mici sa respectam munca pe care o facem si mai ales pe cel de langa noi. Nu trebuie omorati. Trebuie dupa mine facute doua lucruri:
1-cel ce greseste din incompetenta si nepasare, dat afar si inchis vreo 30 d enai intr-un beci ud unde singurul lui care sa-l vada este mancarea si un bec.
2- si cel mai important lucru, dupa mine, trebuie facut un sistem de invatamant care sa puna baza pe respect, seriozitate si pe indemnarea copilului sa isi aleaga cei place.Nu sa i se impuna mereu un punct de vdere, a unui idiot, asa cum este acum scoala.
Aia e cea mai mare problema , invatamantul, de cand e mic el e invatat cu furatuyl ca aia vede atat la scoala cat si la TV. Alceva in afara de hot nu poate sa devina daca numai aia vede. Aceste greseli sunt dovada unui sistem educational defectuos care nu face alceva decat sa creeze hoti si oameni egoisti. Asta e parerea mea.
Comment by Gelu — June 10, 2010 @ 8:53 pm
@sebi Si daca nu este vina lui si familia in disperare cauta un vinovat ? Tu daca ai gresi in locul lui te-ai sinucide ? AI gresit vreodata in meseria ta ? Vietile salvate de medicul respectiv nu conteaza nu-i asa ?
Comment by profiler — June 10, 2010 @ 9:51 pm
Uneori si eu as proceda la fel ca tine. Cred in justitie, inca imi pun sperantele in ea. Mai ales ca si medicul meu de familie ma cam saboteaza
.
Comment by Muritorulderand — June 10, 2010 @ 10:50 pm
Nu va puneti nici unul problema ca un “militian” castiga 20 milioane pe luna in timp ce un medic castiga 15? Adica oligofrenul care tre sa te apere dar e inhaitat cu toti interlopii si infractorii ia spor de imbecilitate fata de medicul care si-a ros coatele 6 ani la scoala si si-a ros stomacul si matzele nush cati ani de rezidentiat? Dar faptul ca un judecator are pensie peste 50 milioane nu va aprinde vreun beculet … oare cat o fi luat in timpul vietii si cate cazuri a spaguit si aranjat? Avem serviciile pe care le meritam de banii pe care-i platim… Ce-ar fi sa se faca niste disponibilizari la judecatori verosi, politisti corupti si sa le mai salte medicilor salariile… si pe urma sa avem pretentii. Cum credeti ca fosila aia de doctor a ajuns sa opereze? De motivati ce sunt tinerii sa dea la medicina. Si raul abia acuma vine: voi stiti ca se intra si cu 5 la medicina? Si se copiaza pe rupte la examene. Felceri va avea Romania, nu medici.
Comment by bla — June 10, 2010 @ 10:50 pm
Sebi, intr-un fel ai dreptate. Daca iti cer bani pe fata si te trateaza cu dosul. DA – probabil ar merita schiloditi pe viata. Nu morti, ca ar scapa usor, dar schiloditi DA!
Din fericire am avut “norocul” sa vad si fata cealalta. Am plecat din spital cu a mea fetita in stare perfecta de sanatate. Nu mi-a cerut nimeni nimic, dar nimic. Am incercat sa dau. Dar nu mi-a luat nimic! Si in ziua de azi sintem prieteni cu acea Doamna Doctor! Exista si cealalta fateta a spitalelor!
Comment by Dragos — June 10, 2010 @ 10:52 pm
De data asta tind sa nu iti dau dreptate . Daca ipotetic solutia ta ar fi una “oficiala” , ori ar fi mult mai putini doctori , ori ar creste exagerat de mult pretul serviciilor medicale . In strainatate (USA,Canada) din cate am auzit eu stomatologii nu prea se baga la lucrari complexe ,sau doar dupa jdemii de semnaturi si la preturi enorme , doar de frica de nu a fi dati in judecata. Inainte sa vizitezi un medic e bine sa cercetezi “piata” sa vezi in mainile cui iti lasi viata. Sunt de acord ca e o totala nesimtire din partea aluia sa ii ceara cu 50 de ron mai putin pentru “deranj” si ca sanctiunile sunt mai mult de forma – dar parerea mea este ca e uman sa gresesti si nu toti factorii depinde de tine.
Comment by vlad — June 10, 2010 @ 11:41 pm
@Bogdan Epureanu, na vezi ce faci?
Imi place ca te poti adapta la diferite situatii, astfel ca te rog ca pe mine sa ma iei ca si cum am sta la o bere. La o bere crezi ca sunt atat de nesimtit sa te atac, ori cel mult sa-ti adresez intrebari nevinovate? Scrisul pe internet este foarte interpretabil. Poate ca intrebarea mea e putin rautacioasa, dar nu am vizat o persoana anume ci un grup. Dar nu asta e zeama subiectului, ci cutitele si alte alea
Pace?
Comment by Henrich — June 11, 2010 @ 3:22 pm
@Henrich: Pai si ti se pare ca eu am scos cutitele?
Pur si simplu m-am simtit vizat si am vrut sa clarific punctul meu de vedere… no hard feelings, mate
Comment by Bogdan Epureanu — June 12, 2010 @ 12:38 am
s-a mai intamplat solutia “cu toporul”:
Era unul bolnav cu capul care s-a dus la medicul de familie sa-si ia pastilele compensta, doctorul i-a spus ca aia de la minister au schimbat un cacat de formular pa care nu i la-u trimis.
Omul n-a mai avut rabdare inca o zi si i-a crapat doctorului capul … cu toporul.
Pe de alta parte: daca doctorul iti spune: te operez (cu/fara spaga) dar s-ar putea sa mori, nu se numeste c-ai ales (sa mori )in cunostinta de cauza?
P.S. Nu! Nu vreau sa iau apararea acelui jeg.
Comment by tudor — June 12, 2010 @ 11:50 am
nu vreau sa te contrazic,pentru ca stiu cum functioneaza sistemul medical in romania…
dar…dar.eu sunt la fac de medicina in anul 2 si de pe acum toti profesorii ne sfatuiesc sa invatam si sa plecam din tara pentru ca efectiv nu aveam ce face aici.cine ramane,ori este un doctor foarte bun si dedicat (cum sunt cativa de care nu auzi sa ia mita sau sa intre in scandaluri de genul asta),ori nu isi permite sa plece din diverse motive,ori cazul la care vroiam sa ajung,nu il intereseaza.daca ai privi mai de aproape chiar si studentii de la medicina,ai vedea cati sunt aici fara macar sa ii intereseze.exista oameni in anul 3 de facultate care habar nu au macar unde e ficatul dupa 2 ani de anatomie.in generatia mea cand am dat admiterea ultima medie d intrare,la taxa ce-i drept,a fost in jur de 35 din 100.pe scurt,care vreti sa fiti medici,veniti k se poate.multi nu au efectiv nicio treaba sau au ales sa faca asta impinsi de la spate de parinti inconstienti care nu si-au dat seama k daca ei au un cabinet respectabil poate odrasla o sa le faca numele de rusine.
daca ai petrece o singura zi la medicina si ai vedea pe cati oameni chiar ii intereseaza sa ajunga doctori in adevaratul sens al cuvantului si oameni care chiar isi dau interesul,ti-ai da seama de ce am ajuns in halul asta in romania.in sistemul asta,treburile de interior sunt bine ascunse si pilele sunt cele mai puternice.e mult de detaliat si sunt lucruri care nu se discuta pe internet…
Comment by candy — June 13, 2010 @ 8:32 am
Cred că eun pic aiurea… Nu ţi se întoarce ruda din morţi dacă-l omori pe doctor….
Acum medicina e o profesie, şi se întâmplă ca, după ce faci multă şcoală să nu poată salva o viaţă. Dacă se dovedeşte ccă un pacient a murit din vina doctorului de o comisi de spe ialitate, mi se pare normal ca sancţiunea să fie încetarea dreptului de practică… Greşeala e enormă, tu ca medic prost o să mori de foame că altceva nu mai stii să faci…
Comment by iullyan — June 14, 2010 @ 7:33 pm
pai ori consideri doctorul un semizeu ( ceea ce si cred din moment ce te astepti ca el sa vindece si moartea) ori il crezi un cretin ce merita scalpat. simplu
de’ar fi medicina asa simpla multi ati fi doctori…da nu va ganditi macar o data la cate riscuri exista intr’o operatie sau la cate lucruri pot sa mearga prost si fara vina doctorului .
adica, inainte sa arunci cu pietre mai astepti sa vezi ce s’a intamplat de fapt
just saying
Comment by andra — June 14, 2010 @ 11:18 pm
@andra: eu ma refeream la cazurile in care stii exact ce s-a intamplat, doar nu-s nebun sa omor doctori nevinovati…
Comment by VisUrat — June 14, 2010 @ 11:28 pm
poate că femeia aia mai avea o infecţie uterină de care nu ştia…. şi a murit de la aia, că nici doctoru nu avea de unde să ştie
Comment by iullyan — June 15, 2010 @ 9:13 am
Cred ca ar fi interesant pentru cititorii dvs. un caz de musamalizare a plangerilor depuse impotriva unui procuror cu maniere staliniste: http://www.moravuri.ro/articole/3246-gigeii-din-justitie-spala-de-zor-obrazul-procurorului-nita.html
Comment by Moravuri — November 29, 2010 @ 12:31 pm