Guest post: Cuţu şi Lache
Scris de Sebastian BargauScris de Radu
Indiscutabil, noi românii ne confruntăm cu multe probleme…sărăcia, lipsa serviciilor medicale adecvate, grija zilei de mâine, şomajul, rata destul de ridicată a infracţionalităţii…iar la toate aceste probleme se adaugă spiritul de turmă care uneori ne întunecă raţiunea. Ne lăsăm prea uşor impresionaţi de ceea ce vedem/auzim la ştiri şi adesea acţionăm după instinct.
Acum câteva zile a fost prezentat pe mai toate televiziunile cazul femeii care a murit după ce a fost muşcată de o haită de câini. Şi imediat oamenii, profund marcaţi de ceea ce văzuseră, au început să caute soluţii la “problema câinilor” (“Fugiţi băăă!! Ne atacă javrele turbate! ” ).Unii concetăţeni, a căror raţiune probabil era în pauza de cafea, au venit cu o idee fabulos de sadică : “cumpărăm carne, punem otravă în ea şi o dăm la câini să o mănânce”. Această soluţie a fost promovată mai în glumă mai în serios şi de unii blogări top-class care probabil nu ştiu câtă influenţă au asupra cititorilor lor….Înainte de a comenta această idee “sclipitor de genială” a oamenilor fără suflet, să vedem care e treaba cu căţeii….
Poate nu ştiaţi, dar câinele a fost domesticit de oamenii cavernelor cam în jurul anului 14 000 înaintea erei noastre…şi de atunci până în prezent acesta a rămas un prieten credincios, atât la bine cât şi la greu…Nu există animal mai loial decât un câine.De-a lungul istoriei au fost mii de cazuri când patrupedele canine au salvat viaţa stăpânilor, dar acum iată că nişte oameni cu inima de piatră vor să scape de “Cuţu” de pe străzi, pe motiv că ar fi periculos…Vă spun eu cum stă treaba : 99% dintre câini (inclusiv cei maidanezi) sunt inofensivi…se gudură pe lângă tine aşteptând ceva de mâncare sau puţină afecţiune…e drept că au fost câteva cazuri de oameni muşcaţi, dar să nu generalizăm.Sunt unii oameni care comit crime cu sânge rece, dar asta nu înseamnă că toţi oamenii sunt răi.Şi culmea, până acum nu am auzit cazuri de criminali otrăviţi. Plus că dacă ne permitem să ucidem porci/vaci/oi fiindcă vrem să “păpăm” puţină carne, asta nu înseamnă că avem dreptul să ne otrăvim/căsăpim cel mai vechi şi cel mai bun prieten necuvântător.(care ne oferă iubire necondiţionat –ştiu că sună pompos dar aşa e).
Probabil v-aţi dat seama că acel “Cuţu ” din titlu este căţelul neajutorat care tremură iarna de frig aşteptând o bucată de pâine de la noi…dar cine este “Lache” ??? Ei bine, Lache Carcalac, pe numele lui complet, este acea fiinţă bipedă, lipsită de sentimente, care se pricepe de minune la exterminat exemplarele canine….Recent, nu mai ştiu exact pe care blog, un astfel de Lăchiţă chiar a lăsat un comentariu cu 10 metode prin care ne putem descotorosi de “javrele” din faţa blocului….ce “uameni”…se pare că ne pierdem umanitatea şi devenim niste maşinării la fel ca şi computerele noastre…trist.
Ţotuşi, pentru oamenii speriaţi de bombe si de câinii “fioroşi”, recomand :
1) Lecţii de kick-boxing pentru autoapărare (că de, îţi trebuie ceva defensivă anticanină )
2) Să aibă în permanenţă la ei un kilogram de carne ca să le dea “mită” căţeluşilor periculos de înfometaţi
3)Un MP3 Player şi un CD cu muzică clasică : îi ajută pe căţeii nervoşi să se relaxeze…(aproape că îi pune cu botul pe labe)
Lăsând gluma la o parte, să ştiţi că nu mai suntem de mult în Evul Mediu…soluţia civilizată şi de bun simţ ar fi să strângem toţi maidanezii şi să-i ducem în adăposturi speciale unde să poată fi îngrijiţi. Iar “javrele” bătrâne, bolnave sau agresive să fie eutanasiate (moarte rapidă, fără durere).
În loc de încheiere, doresc să precizez : am doi câini la ţară, nu mă consider iubitor de animale, ba chiar am avut mai demult o întâlnire de gradul zero cu un dulău flocos care s-a gândit că ar fi cazul să-mi “composteze” blugii (atât şi nimic mai mult)…Mi-am exprimat doar o părere sinceră despre mult discutata “problemă canină”.
Si ce ai avea impotriva sa fie eutanasiati toti maidanezii? De ce doar cei batrani, bolnavi sau agresivi?
Eu sunt iubitor de caini, dar nu e cazul sa stea pe strada. Consider eutanasierea cea mai buna metoda de a termina cu problema asta… si cea mai umana.
Comment by Marius — February 8, 2011 @ 12:06 am
Si eu sunt unul din cei care viseaza de vreo 25 de ani la strazi fara maidanezi. Si asta nu pentru ca sunt un “uom” fara suflet, un lache carcalac, ci epntru ca am ghinionul sa fiu un om prea putin agreat de caini. nu stiu de ce, dar nu sunt. si acel procent de 99% prezentat in articol e fix invers in cazul meu. hai sa nu exageram, poate nu 99%, da’ sigur sare de 50%. situatie in care nu ma simt in siguranta pe nici o strada din bucuresti.
chiar, ne pretindem moderni, vrem sa ne integram in europa, traim in secolul 21, dar pe starzile orasului ne simtim cam ca in perioada descrisa de tine… nu stim exact daca “Cutu” vrea sa se gudure sau sa te guste.
iar in cazul acesta singura solutie este eutanasierea. nu castrarea, nu adaposturi sau alte minunatii. si asta din motive destul de simple… un caine castrat poate fi in continuare agresiv. poate nu are chef de o catea, dar inca te poate musca. adaposturile costa bani. ii dai tu? ca eu unul sunt un pic satul sa sponsorizez puscarii…
Comment by Mihai Ghimus — February 8, 2011 @ 12:23 am
@Mihai Ghimus : ai citit cele 3 metode de autoapărare? Prima sigur funcţionează
Comment by Radu — February 8, 2011 @ 12:30 am
Revenind la problema cu catei, sunt impotriva pana la capat dar asta tot din cauza indiferentei umane. Nu starpesti tot cainii.. dar poti ruga frumos comunitatea ca atunci cand observa caini agresivi de care nu are nimeni grija sa solicite ridicarea/eutanasierea/exterminarea lor. Repet, in cazuri izolate, unul , doi din acestia rai care musca. De obicei pe langa acestia mai agresivi se formeaza adevarate “gasti” de catei care sar si ataca. Si daca tot ai grija de cateii de langa bloc ii poti invata din cand in cand sa fie blanzi, sa nu atace oameni s.a.m.d.
Comment by Danyzus — February 8, 2011 @ 12:30 am
Exista lege. Daca e caine fara stapana e dus la adapost. Daca in 2 saptamani nu isi gaseste stapan atunci e bye-bye. Imi pare rau de caini, daca ajung in situatia aia, dar mai bine sa fie oamenii in siguranta pe strada. Lege e si nu se aplica. E tot vina oamenilor ca s-a ajuns aici pentru ca, daca se respecta legea, nu vedeai cazuri de mii de oameni in Bucuresti care au fost muscati de caini. La fel, diferitele ONG-uri, la un lco cu autoritatile, prind cainii si le dau drumul. Daca problema nu persista, nu ai de unde sa sugi niste fonduri. Baniii, frate, bata-i vina. si oamneii care nu fac treaba cum trebuie. Cainii, nu e vina lor, dar tot trebuie stopati cumva.
Comment by Manuel — February 8, 2011 @ 12:35 am
nu sunt de acord cu ceea ce zici….nu ai catusi de mica idee prin ce trec unii oameni….cand vezi x caini ca se reped agresiv spre tine nu cred k te mai gandesti la prietenia canina….parerea mea…
Comment by ionut — February 8, 2011 @ 12:54 am
@ionut: Da, din păcate sunt şi câini agresivi dar să nu generalizăm. Ca să fac o analogie, dacă de exemplu într-o seară eşti jefuit de o gaşcă de ţigani asta înseamnă că trebuie să te temi de toţi oamenii?
Comment by Radu — February 8, 2011 @ 1:01 am
iar referitor la eutanasierea celor agresivi iarasi e o problema….in functie de circumstante un caine indiferent ca e vagabont sau nu, devine agresiv la un moment dat, pt 5 sec sau mai mult.important e sa nu fie pusa nici o persoana(in cel mai rau caz un copil) in pericol din cauza asta…e doar o opinie…respect
Comment by ionut — February 8, 2011 @ 1:02 am
O chestie… cum nu ai auzit de criminali otraviti? Bine, nu otraviti cu verde de paris, dar cu niste ace-n vene….
Comment by Sabotor — February 8, 2011 @ 1:03 am
@Radu: ai dreptate dar cand frecventezi un anumit drum si traiesti cu frica sa nu fii inconjurat de x caini pt a x-a oara…si sa nu ai la(cine) ce sa apelezi….presupun ca e urata situatia…sunt multe cazuri in care nu as dori la nimeni sa se intample..dar se intampla la multi,frecvent…ti-ai schimba opinia..e un gust amar.desigur asta e din pacate partea rea….exista si caini inofensivi.
Comment by ionut — February 8, 2011 @ 1:06 am
@Sabotor: da
) poate trebuia să zic “criminali executaţi prin otrăvire” dar oricum la noi nu se practică execuţiile
Comment by Radu — February 8, 2011 @ 1:07 am
@ionut : cică există dispozitive cu ultrasunete care sperie câinii…ai putea să încerci dacă nu ai alte opţiuni
Comment by Radu — February 8, 2011 @ 1:11 am
@Radu: ok….dar de ce? iar daca in locul meu e un copil mic?dar o mama cu copil mic?un adevar e ca traim intr-o tara in care nici dupa o nenorocire nu se ia atitudine….nu zic sa fie ucisi…dar dak e in halul asta….{p.s.referitor la metode de inlaturare..nu mai e cazul}
Comment by ionut — February 8, 2011 @ 1:17 am
Vad ca esti motociclist… acum cativa ani, din cauza unui caine, m-am tavalit destul de rau, si eu si prietena, cu o motoreta nou-noutza. Nu aveam mai mult de 50 km/h.
Sincer sa fiu nu m-a incalzit faptul ca animalul nu era batran, bolnav sau agresiv. Sau poate era castrat. Oare daca era castrat ma durea mai putin genunchiul, umarul, carena si baia de ulei sparte? Daca muream? Daca mori maine din cauza asta? E atat de usor.. gandeste-te…
Comment by Marius — February 8, 2011 @ 2:11 am
Saracii caini nu fac decat sa se apare de oamenii caverna. In Romania e mai simplu sa ucidem decat sa gasim solutii! Chiar nu cred ca rolul animalelor e sa ne batem noi joc de ele! http://www.gerhald.ro/index.php/2011/02/05/cainii-vagabonzi-timisoara-nu-trebuie-sa-moara/
Comment by Gerhald — February 8, 2011 @ 3:24 am
@ Radu: “Vă spun eu cum stă treaba : 99% dintre câini (inclusiv cei maidanezi) sunt inofensivi” – dude, de unde scoti tu procentele astea? Le-ai numarat pe degete? Sau si tu crezi ca un caine te musca pentru ca esti rau la suflet?
)
Comment by Cata — February 8, 2011 @ 8:08 am
@Gerhard: și eutanasierea e o soluție. că tu nu o accepți sau nu o consideri bună, e altă treabă. Dar tot o soluție este.
Cred că nu dorește nimeni exterminarea totală a câinilor ca specie. Era vorba de eutanasierea câinilor periculoși. Periculoși sunt câinii care umblă pe stradă, nu sunt vaccinați și e posibil să-mi muște copilul.
Eu știu că pe activiști îi doare mai mult sufletul după cuțu din fața blocului cu care se joacă ei zilnic decât de copilul unui străin. Și asta spune multe despre ei.
Comment by Fr3ak — February 8, 2011 @ 8:38 am
@Marius: nu e scris de mine acest post, scrie la inceput numele autorului si in titlu faptul ca e guest post. Cat despre eutanasiere, daca mi-ai fi citit articolele de pana acum, ai fi vazut ca sunt pro.
Comment by VisUrat — February 8, 2011 @ 9:06 am
@Radu si daca nu m-au jefuit tiganii, 90% din ei nu muncesc legal asa imi e teama de toti tiganii (nu toti oamenii). Personal nu m-am intalnit cu caine care sa castige lupta si sper nici sa nu o fac, dar dupa un timp ma plictisesc si eu de senzatii tari. Ridicare cainilor maidanezi nu se face, deci aceasta solutie nu functioneaza, lectii de autoaparare/ lupta cu cainii o femeie sau un copil nu o poate duce, sa umblam cu kg de carne la noi hai sa fim seriosi, de a treia nici nu mai zic ….
Cum indentifici un caine periculos? Dupa ce a capsat pe cineva, de ce trebuie sa fie careva cobai doar ca sa stii ca acel caine e periculos. Stiu cateva cazuri de catei inofensivi, pana intr-o zi camd fara provocare sau vreun semn au muscat pe cineva. Si eu iubesc cainii, dar in primul rand suntem noi oamenii si apoi animalele.
Comment by Sentinev — February 8, 2011 @ 9:20 am
La fel pot sa propun si eu niste solutii pentru a scapa de exemplarele bipede care fac umbra pamantului aiurea. Ba chiar, majoritatea din ei neproducand nimic, PIB-ul pe cap de locuitor va creste, de asemenea rata somajului va scade si automat nivelul de trai va creste. De asemenea, fara gramada asta de “purtatori ilegali de creiere” (Cornel Dinu dixit ) , oamenii ar putea fi mai linistiti , ca atare si speranta medie de viata ar putea creste. Nu cainii sunt problema, ci oamenii…
Iar aparitia maidanezilor este tot opera oamenilor.
Comment by Candidatul Ideal — February 8, 2011 @ 9:22 am
“e drept că au fost câteva cazuri de oameni muşcaţi, dar să nu generalizăm.”
Statisticile spun ca au fost 12000 de oameni muscati anul trecut in Bucuresti. Se incadreaza la cativa? Si pe langa astia 12 000 mai sunt si cei care nu se prezinta pentru tratament, cei “norocosi” care scapa doar cu niste haine rupte etc.
Comment by dan — February 8, 2011 @ 12:11 pm
Domnule Radu,
Te rog frumos sa-mi raspunzi clar, concret, argumentat si, daca se poate, cat mai concis la urmatoarea intrebare: tarile civilizate din europa, care s-au mai confruntat cu aceasta problema, cand si in ce fel au inlaturat problema? Pt ca e clar ca au inlaturat-o din moment ce oamenii nu mor muscati de caini pe strada in Olanda, Spania, Franta, Germania, etc. Nici macar in Ungaria, Bulgaria, Slovacia, Slovenia.
Multumesc.
Comment by PHNC — February 8, 2011 @ 1:02 pm
Tu nu intelegi un aspect, de unde banii sa fie intretinuti timp de ani buni acesti caini vagabonzi in adaposturi? Sincer, prefer banii mei, ca contribuabil sa se duca pe altceva mai practic.
Zici ca 99% sunt inofenzivi. Eu consider ca te inseli, cam 50% sunt violenti. Cum te-ai simti in fiecare seara cand vii acasa sa-ti fie frica de haita locala. Unu din ei, da, e bland, cand e singur, dar cand e in haita, mai sa ma taxeze la picior cu o muscatura. Sa mai zic ca toate aleeile sunt pline de cacat de la acesti maidanezi? In strainatate, unde e mai civilizat, cum de nu s-a pus problema asta asa grav ci s-a rezolvat repede si usor?
Asa ca te rog scuteste-ma cu mila fata de animalul care e prieten credincios, ca cei vagabonzi doar asta nu sunt.
Comment by Ionutzu — February 8, 2011 @ 1:11 pm
@PHNC : Ar trebui strânşi şi duşi la adăposturi speciale de unde să poată fi adoptaţi de oamenii iubitori de căţei. Eventual, dacă se strâng prea mulţi maidanezi şi nu mai sunt locuri în adăpost, căţeii care nu au fost adoptaţi după o lună să fie eutanasiaţi.
NU să moară otrăviţi sau mai ştiu eu ce alte minunăţii.
Comment by Radu — February 8, 2011 @ 2:27 pm
http://www.libertatea.ro/stire/imagini-socante-un-caine-a-fost-decapitat-in-fagaras-321547.html
Bravo romani, bravo visurat si toti cei care ati incurajat exterminarea maidanezilor!!!!
Comment by gigel — February 8, 2011 @ 2:31 pm
@Ionutzu : dacă avem bani de telegondole,teleski (că tot a inaugurat Udrea una recent) sigur s-ar găsi bani şi de adăposturi
Comment by Radu — February 8, 2011 @ 2:31 pm
@gigel: Şocant…e prima dată când aud de câini decapitaţi ….azi decapitezi un câine, mâine un om
Ar merita minim 10 ani de închisoare cel ce a făcut asta…
În SUA pentru aşa ceva sigur se dau câţiva ani grei de închisoare.
Comment by Radu — February 8, 2011 @ 2:36 pm
Asta este Romania: in loc sa iesim in strada si sa protestam impotriva Bancii Mondiale care ne vrea sclavi, noi omoram caini din cauza unui reportaj platit despre o femeie care (ATENTIE!!!) a intrat pe o proprietate care avea GARD si cainii au sarit sa-si apere teritoriul.
Comment by gigel — February 8, 2011 @ 2:44 pm
@ gigel : corect , ăsta e spiritul de turmă la români…cum auzim la ştiri de o femeie muşcată, cum ne revoltăm toţi contra câinilor….Sau un alt exemplu de anu trecut : cum am vazut la ştiri că a murit Toni Tecuceanu de gripă, cum s-au făcut cozi kilometrice la centrele de vaccinare….suntem uşor de manipulat
Comment by Radu — February 8, 2011 @ 2:47 pm
“soluţia civilizată şi de bun simţ ar fi să strângem toţi maidanezii şi să-i ducem în adăposturi speciale unde să poată fi îngrijiţi. Iar “javrele” bătrâne, bolnave sau agresive să fie eutanasiate (moarte rapidă, fără durere).”
Tu ce crezi, Radule, ca vrem si visam cu totii? Crezi ca ii place cuiva (inafara de vreun neam de psihopat) sa otraveasca de nebun caini? Da’ cand ai o haita de caini turbati in fata blocului si cateva zeci de plangeri depuse peste tot pe unde s-a putut incepe sa ti se cam rupa de moralitate, iti zic io.
Comment by Ala Micu' — February 8, 2011 @ 3:07 pm
Exista o problema: sunt foarte multi caini fara stapan, liberi pe strazi. Cainii astia oricat de blanzi ar fi unii, musca. In Bucuresti, in fiecare zi intre 80-100 de oameni sunt muscati de caini. Numarul acesta a crescut de la aproximativ 50 de oameni muscati pe zi in 2008, ceea ce ma face sa cred ca a crescut si numarul cainilior probabil. Deci, atata vreme cat nu se face nimic in acest sens, creste numarul cainilor, creste numarul de oameni muscati, creste si ura la adresa cainilor.
Eu m-as intreba in primul rand cum s-a ajuns la aceasta problema. De unde apar cainii pe strazi? Si raspunsul e ca oamenii arunca cainii pe strada. Arunca puii pentru ca nu au unde sa-i tina, arunca caini batrani pentru ca s-au plictisit de ei sau mai e si cazul dobitocilor care ii pierd si nu-i mai gasesc apoi. Asta e sursa problemei si de aici trebuie sa inceapa rezolvarea. Eu zic ca rezolvarea optima e ca atunci cand cineva isi ia un caine, acelui caine i se implanteaza un cip cu datele personale ale stapanului (nume, prenume, cnp, adresa curenta). A gasit politia un caine pe strada? Vede imediat al cui e, iar daca stapanul nu a anuntat din timp ca l-a pierdut primeste amenda ustaratoare. Daca nu mai poate tine cainele acasa, stapanul plateste o taxa lunara ca acel caine sa fie tinut intr-un adapost pana e adoptat sau moare. A, si as adauga ca sterilizarea cainilor sa fie obligatorie in cazul celor care nu-s crescatori de animale. Cred ca n-ar fi o solutie greu de implementat si in timp s-ar vedea efectele.
Acum putem sa ne reintoarcem la cainii care se afla pe strazi. Din pacate solutiile devin din ce in ce mai restranse pe masura ca numarul cainilor creste. Cred ca aici singura solutie ar fi colectarea unui numar de caini de pe strazi, tinerea lor intr-un adapost timp de o saptamana sau doua, iar cainii neadoptati eutanasiati. Si se repeta pana cand nu mai exista caini pe strazi. Dar orice masura s-ar lua e necesar sa se ia masuri preventive ca sa nu ne mai trezim cu caini pe strazi. Exista oameni care sufera din cauza asta, fiind muscati sau pur si simplu terifiati de caini. Si apoi exista si caini care sufera pentru ca ajung victimele unor persoane cu probleme psihice.
In plus, nu cred ca e normal sa se apuce oamenii sa otraveasca cainii sau sa-i omoare prin cine stie ce mijloace barbare. Traim intr-o societate civilizate cica, iar intr-o astfel de societate problemele se rezolva facand presiuni asupra autoritatilor sa rezolve problemele.
Comment by Cristina — February 8, 2011 @ 3:39 pm
sunt convins ca in Europa un oras cu mai multi caini maidanezi ca in Bucuresti nu exista. discrepanta e colosala : pur si simplu nu vezi coada de caine de capul lui pe afara. pt ca oamenii si implicit statul sunt reponsabili ( din convingere dar si din ratiuni de penalitati financiare grave ) si asta se vede si la acest amanunt .
pe de alta parte baba intrase pe o proprietate privata , cainii se aflau intr-o curte ingradita si pazeau zona respectiva asa incat era cam inevitabil sa o atace.
Comment by VanBasten — February 8, 2011 @ 4:08 pm
Ce ai scris tu Cristina despre cainii cu stapan sunt 100% de acord cu tine. Si eu am caine, este sterilizat si microcipat. Cine arunca cainii pe strada sau puii sa ia amenzi USTURATOARE si asa ar fi bani si de adapost si de ingrijirea lor. Sterilizarea in momentul de fata este gratis la o gramada de cabinete…ideea este ca NU SE VREA. Se vrea sa se dea legea cu eutanasierea lor ca sa isi bage unii si altii in buzunar cei 50euro (cat costa o injectie letala) si cainii sa fie omorati cu bata, otrava sau injectii cu spirt in inima. Chestiile astea nu sunt inventate de mine, sunt chestii reale care s-au intamplat in Bucuresti de pe vremea cand era marinarul chior primar
Comment by gigel — February 8, 2011 @ 4:09 pm
Problema despre eutanasierea cainilor este o falsa problema. De fapt, nu falsa ci secundara.
Presupunand ca “solutia finala” ar fi deja aplicata, o noua rasa de maidanezi va aparea in strada in numai cativa ani!
Cauza reala a problemei nu e nici macar in abandorarea cainilor in strada. Aceea este din nou o problema secundara. Se presupune ca un caine nu supravietuieste singur El e considerat “domestic” si nu “salbatic”. Intrebarea este de ce un caine abandonat de un “iubitor fara inima” nu moare pur si simplu….
Solutia problemei vine din scoatea in afara legii a hranirii animalelor fara stapan.
Atunci cand hranesti un caine trebuie sa-ti ASUMI statutul de stapan de caine care presupune sa-i faci adapost sa-l ingrijesti continuu, sa-i pui botnita supa caz, sa-i culegi rahatul de pe trotuar si altele pe pecum astea. Cand voi vedea primele amenzi pentru hranirea cainilor vagabonzi voi sti ca suntem mai aproape de rezolvarea problemei. Respectivii lor lua acasa cainele iubit sau daca nu-si permit vor admite ca acel caine nu-si are locul pe strada. Abia dupa aceea va fi constientizat impactul abandonului si impactul pastrarii cainilor prea mult timp in adaposturi.
Comment by tudor — February 8, 2011 @ 4:25 pm
Radu, ma adresez in special tie. Si nu glumesc deloc, cum glumesti tu cu metodele de “aparare”. Sora-mea de 10 ani trece in fiecare zi in drum spre scoala pe langa o turma de cutu din astia care traiesc pe langa ghena de gunoi din apropiere. Si e terifiata din cauza lor, pentru ca e suficient sa vina unul sa se gudure pe langa ea, ca mai apar inca 10. La fel, e suficient sa latre unul, si vei fi deja inconjurat. Mare noroc ca are ore dupa-amiaza si e lumina cand pleaca la scoala, e lumina si cand se intoarce de la scoala. A avut o experienta mai neplacuta cu un caine cand era mai mica, si a ramas cu frica asta. E ingrozitor sa stiu ca pleaca cu inima cat un purice la scoala si ca vine la fel.
Am mai comentat si la timpul respectiv, si ti-o zic si tie, din nou: nu ma intereseaza daca sunt eutanasiati, tinuti in adaposturi sau altele de genul. Ceea ce ma intereseaza este sa dispara pur si simplu de pe strazi! Ce sa-i explic unui copil de 10 ani care se pierde cu firea cand vede haita de “catei” infometati care apar de printre blocuri si vin pe la picioarele ei? (am zis bine haita, daca iarna raman mai putini aciuati in zona, primavara se aduna la loc) Am vazut oameni in putere, care la o adica mai puteau scapa cu fuga, pusi jos de cate un caine agresiv, pentru ca restul sa-i urmeze exemplul. Care e vina omului? Ca umbla cu mancare in sacosa? Ca le “incalca” teritoriul? Ce pot cere unui copil sa faca ca sa se apere? Atata timp cat ei pun in pericol siguranta oricui din jur, personal, sustin orice demers care e menit sa curete strazile de ei. (Ps: daca un tigan imi pune cutitul la gat si imi cere discret portofelul si telefonul, evident ca in urma experientei voi cauta sa ma feresc de toti tiganii si imi voi dori sa nu mai dau peste ei, cel putin pana cand tiganii aia demni, muncitori, vor fi in numar mai mare decat cei care abia asteapta un autobuz aglomerat sau sa te prinda intr-un loc mai intunecat.)
Comment by cristina — February 8, 2011 @ 7:47 pm
Visurat, nu faci decat sa deschizi teme care provoaca flame ca sa ai parte de comentarii.
S-au purtat discutii pe tematica aceasta cu cainii de peste 10 ani, tot atat de aprinse, tot intre oameni lucizi pe de-o parte si oameni nebuni pe de alta parte, cretini inimosi si rationali reci.
Merge, drept urmare si eu iti raspund, dar mai alege si tu alte tematici. Cum a fost cea cu Rosia Montana, mi-au placut argumentele si esti unul dintre putinii blogeri din Romania care nu intelege ca blog=umor=obscenitati in exces ca piticipecreier sau cum il cheama.
Numai bine!
Comment by Crazyness66 — February 8, 2011 @ 7:48 pm
@Radu
Multumesc ca ai demonstrat, inca o data, ca voi astia care militati pentru idei asa zis “umane” n-aveti pic de gandire.
Eu te-am intrebat o chestie si tu mi-ai raspuns la altceva. Si nici macar n-a fost clar, concis si argumentat, au fost aceleasi ineptii trecute si in “articol”.
Hai sa-ti dau eu raspuns la intrebare. In tarile civilizate (de unde, culmea, provin toate asociatiile astea care “militeaza” pt drepturile animalelor….alti retardati care nu-si stiu istoria) abia acum exista adaposturi si locuri special amenajate. Dar alea sunt pt cate 1-2 caini care mai sunt aruncati pe strada. Insa MAREA PROBLEMA a fost rezolvata tot prin omorarea lor. Pentru ca daca nu-i omorau ei pe caini, se intampla invers.
Ramaneti tata, va rog, pe norisorul vostru, in lumea voastra roz si ideala. Auzi, cica sa faci presiuni pe autoritati. Bai copilasi, autoritatile n-o sa faca niciodata nimic. Ii doare fix la doi metri in fata ca batrani, copii, oameni neajutorati mor pe strada muscati de caini. Pe ei ii doare de voi, astia cu mintile seci si usor manipulabile. Ca doar voi ii votati…
PS: @Radu – ma faci sa rad cu ideea aia cu aparatul ala de speriat cainii. In primul rand, ala nu functioneaza. Decat, cel mult, in cazul cainilor care chiar nu fac nimic. Iar in al doilea rand….chiar crezi ca are toata lumea bani de asa ceva? Ti se pare normal sa dai bani pe asa ceva, in loc sa inlaturi sursa problemei?
Comment by PHNC — February 8, 2011 @ 8:04 pm
@phnc: care oameni mor pe strada muscati de caini? Mai da-mi 1 exemplu in afara de chinezul acela. Si nu imi spune ca sunt o gramada dar nu stim noi pentru ca media abia asteapta un scandal de genul asta.
Comment by gigel — February 9, 2011 @ 9:17 am
@gigel. Tu “esti pe bune”? In primul rand, era japonez si nu chinez. In al doilea rand…trebuie sa moara oameni pentru a se lua o masura? Cei peste 10.000 de bucuresteni care sunt MUSCATI si se prezinta la spital nu mai sunt suficienti? (nu-i mai punem la socoteala pe cei care sunt muscati si nu se mai duc la spital). Dar ma rog, evident, pt voi astia “umanii” nu conteaza. Cainii sa traiasca. N-aveti niciun gram de creier.
Comment by PHNC — February 9, 2011 @ 12:00 pm
1. Radu, cati romani cunosti tu dispusi sa adopte un maidanez?
2. Sambata noapte, pe la 3, am coborat din masina sa deschid usa de la garaj. Am facut un pic cam multa galagie=>au sarit 7 caini la mine sa ma latre, mai rau ca babele. Norocul meu ca am lasat portiera descuiata de la masina, altfel iti scriam din burta unui caine. Problema am rezolvat-o chemand-ul pe tata sa ma culeaga din garaj. Ce-ar fi trebuit? Sa fi mers la discoteca cu pedigree dupa mine? Sa-mi umplu masina de bolovani? Ca sa nu mai adaug ca nu stiu ce s-ar fi intamplat daca eram pe motocicleta.
Comment by moto_lady — February 9, 2011 @ 11:10 pm
Problema principala sunt “autoritatile”. Ca banii s-au dat, dar animalele nu s-au eutanasiat/castrat/sterilizat. Ia sa iasa toti “iubitorii de animale” sa intrebe ca in Egipt/Tunisia unde-s rezultatele? Da, iubitorii de animale sunt viteji doar cu vecinii atacati de caini. Vitejia si “inimoshenia” lor se intinde doar pana la mancarea aruncata amaratilor catei. Iar pt tabara cealalta, NU, carnea otravita nu e o solutie. Cum au mai zis multi pe blogul lui arhi, poti sa omori un copil si vreau sa cred ca nimeni n-ar putea trai stiind ca au putut comite o asemenea atrocitate(nu ca a te bucura ca un animal moare in chinuri ar fi mai putin ingrozitor, dar macar pt o viata umana poate ca au mai mult respect). Autoritatile sunt de vina. Iubitori de animale, idreptati-va energiile impotriva lor si luptati daca chiar va pasa!
Comment by eu — February 10, 2011 @ 12:06 am
@PHNC: eu “sunt pe bune”. “Ii doare fix la doi metri in fata ca batrani, copii, oameni neajutorati mor pe strada muscati de caini” asta este citat din ce ai scris TU!!!! Eu te-am intrebat: ce oameni stii tu ca au murit muscati?
Comment by gigel — February 10, 2011 @ 8:55 am
@eu: ce spui tu este exact ce s-a intamplat, dar incuiatii nu vor sa priceapa ca banii s-au dat de mult. Mai sunt caini pe strada pentru ca nu s-a facut nimic, nu pentru ca nu a avut nici un rezultat sterilizarea lor. http://www.telem.ro/telem/stiri/eveniment/8575.html vedeti si voi ce se intampla pe banii nostri. Vreau si eu sa nu mai fie caini pe strada, dar tot ce spunem noi(iubitorii de animale) este ca omorarea lor NU este o solutie. Ca o paranteza: chiar daca o sa aprobe macelul cainilor tot nu o sa se faca nimic…o sa se dea fonduri care or sa fie furate si caini pe strada tot or sa fie.
Comment by gigel — February 10, 2011 @ 9:01 am
http://www.green-report.ro/stiri/un-nou-caz-de-violenta-contra-maidanezilor-3-catei-au-fost-ucisi-azi-noapte-sectorul-6 nu imi place sa ma repet, dar: Bravo romani, bravo visurat si toti cei care ati incurajat exterminarea maidanezilor!!!! Romanul vad ca raspunde foarte bine la violenta.
http://www.green-report.ro/stiri/dr-liviu-gaita-quotromanul-get-beget-e-cel-care-ucide-animale-copilul-daca-le-vede-invata-ca-e-ceva- si un interviu. Cititi va rog
Comment by gigel — February 10, 2011 @ 10:10 am
[...] ma uit peste articolele care mi-au fost trimise pentru promovare. In afara de unul singur pe care l-am publicat deja, restul abia merita citite. Drept urmare, vor extinde pe perioada nelimitata aceasta oferta (adica [...]
Pingback by Sfaturi gratis pentru bloggerii care vor sa faca bani pe net » visurat.ro — February 11, 2011 @ 1:10 am
Stau la km 0 in Iasi ( Piata Unirii ) si de feicare data cand ma intorc pe la 2 AM acasa sunt atacat de aceeasi caini care dau veseili din coada ziua pe langa mine. Moarte cainilor fie prin eutanasiere sau oricare solutie si deja m-am gandit la solutia cu carne si otrava pentru cainii “mei”. Maine-poimaine poate o sa ma copii sa-i las sa se joace in acest parc plin de caini ? Respct animalul, dar nu si cand imi provoaca asemenea disconfort/frica/pericol adevarat.
Comment by andrei — February 11, 2011 @ 1:31 pm
Man, Radu, tu chiar vorbesti serios cand spui asa ceva? : “Ca să fac o analogie, dacă de exemplu într-o seară eşti jefuit de o gaşcă de ţigani asta înseamnă că trebuie să te temi de toţi oamenii?”
2 oameni cunosc eu- a).unul(barbat) care de 16 ani nu vorbeste cu nimeni, merge la lucru, la magazin si nu are nici un fel de relatie sociala cu nimeni, in afara de rude. La orice cuvant ii spui se face mic si zice “scuzati” si incearca sa treaca neobservat.
b). o fata care a fost violata acu` 4 ani si care de atunci nu iese din casa si nu are nici un fel de interactiune cu vreo persoana in afara de mama ei care ii aduce de mancare dimineata, lasa mancarea la usa si pleaca.
Baga misto, vad ca esti bun la asa ceva.
PS. cainii trebuie sa dispara de pe strazi, tine-i in curte, in apartament, unde vrei. Cainii trebuie sa aiba un propietar, un STAPAN. Cei de pe strada nu au, au doar simpatii fata de unele persoane iar restul oamenilor sun potentiali dusmani. Baga de seama ca vorbesti despre un animal care nu gandeste prea mult, mai ales daca e in haita.” Cainele e cel mai bun prieten al omului”, asa zice lumea( tu, altii). Uiti sa zici al carui om. Poate eu nu sunt om, pt ca, in afara de cainele meu, nici un alt caine nu imi este prieten. 99%??? de unde ai scos-o?
Comment by ASdfix — February 11, 2011 @ 9:58 pm