Sebastian Bârgău: Gânduri logice la turație maximă

5 09

Posta Romana, standard de birocratie

Scris de Sebastian Bargau

Vineri am fost la posta sa iau un pachet. In fata mea era un pustan la vreo 18-19 ani cu niste hartii in mana. A ajuns la rand si-i zice functionarei:
- Buna ziua, vreau sa scot alocatia fratelui meu.

Functionara se uita la el si-i zice:
- Ai procura?
Tipul ii da hartiile pe care le avea in mana:
- Tata este plecat in Germania si mi-a facut procura prin care am drept de semnatura in locul lui.
Functionara se uita peste prima hartie si zice:
- Pai nu-i bine. Trebuie tradusa!

Tipul raspunde:
- Este tradusa, vedeti a doua hartie.
Se uita tipa pe a doua hartie si zice:
- Pai nu-i bine, trebuie legalizata.
Pustanul raspunde:
- Este legalizata!
Verifica functionara si faptul ca-i legalizata si zice:
- Pai tot nu-i bine! Trebuia sa specifice ca ai voie sa scoti bani de la Posta Romana! Imi pare rau, nu va pot da alocatia!

Am crezu ca pic jos in acel moment. Deci omul avea procura legalizata de la taica-su cu drept de semnatura. Adica putea semna in locul lui pe acte oficiale. Pe absolut toate actele oficiale. Exceptand luatul de bani de la Posta Romana, dupa cum se pare. Asa cretinatate cred ca doar in Romania se mai poate intampla. Restul povestii este urmatorul:

Tipul incearca sa-i explice functionarei ca are drept de semnatura, aia tot o dadea cu “trebuie sa fie mentionat ca aveti voie sa scoateti bani de la Posta Romana” (nu de oriunde ci doar de la Posta Romana). Tipul se enerveaza, isi ia procura si, plecand, zice:
- Imi bag pula in Posta voastra!
Functionara se uita dupa el si-mi spune mie:
- Ce nesimtit… Ati vazut cum vorbeste?

Ce sa-i raspund? Ca in locul lui cautam o canistra cu benzina sa dau foc mizeriei numite Posta Romana? Am preferat sa evit discutiile si sa-i spun doar:
- Stiti, eu am venit dupa un pachet…


Pe aceeaşi temă




91 Comments »

  1. aveai procura ?????? :)))

      Comment by haolica — September 5, 2011 @ 12:14 am

  2. buna asta haolica:)))

      Comment by Florea Uwe — September 5, 2011 @ 12:19 am

  3. Toata lumea ar trebui sa stie ca peste duduia de la ghiseu mai exista cel putin o persoana. Asa ca de la al doilea refuz trebuia sa spuna ca vrea sa vorbeasca cu diriginta postei, iar daca aia nu e disponibila, ca vrea sa faca o sesizare. Cu injuraturi nu vom rezolva niciodata nimic, mai mult, le vom inversuna si mai rau.

      Comment by NetuLiber — September 5, 2011 @ 12:29 am

  4. Si eu am patit-o cu Posta Romana si alocatia.. dupa ce am stat la coada sa-mi iau alocatia de care chiar aveam mare nevoie pentru niste medicamente imi zice stupida aia “stii, nu mai avem bani pentru azi, vino maine”. I-am explicat de ce am nevoie azi, ea nu si nu, cu toate ca inaintea mea isi luase alocatia un pusti. Am injurat-o, mi-a raspuns si am plecat. Urasc sa am treaba la Posta fiindca sunt doar niste fosile sclifosite si ramolite.

      Comment by Mihaela — September 5, 2011 @ 12:32 am

  5. poate ma lamureste cineva, ca imi scapa un amanunt, de unde plm se mai ridica alocatia, ca eu in afara de posta rom nu mai stiu.

      Comment by excalibur90 — September 5, 2011 @ 12:54 am

  6. @excalibur90 – de nicaieri , te duci si faci cerere sa iti vireze banii intr-un cont si gata .

      Comment by Stefan J. — September 5, 2011 @ 1:23 am

  7. E pacat c-a plecat asa pustiul. Cum spune si NetuLiber – trebuia sa ceara sa discute cu cineva superior in functie stupidei de la ghiseu. Sau in cel mai rau caz sa sune la OPC.

      Comment by Lucian — September 5, 2011 @ 1:42 am

  8. Cand eram la liceu primeam alocatia pe un card BRD. La facultate l-am folosit la bursa.

      Comment by acsel — September 5, 2011 @ 1:44 am

  9. trebuia sa ii spui ca nu e el nesimtit,ci ca ea nu stie ca cu procura legalizata and stuff poate semna absolut ORICE,cu ce is mai presus posta romana decat ORICE? cu nimic.. cretina aia rau :)

      Comment by Roby — September 5, 2011 @ 4:29 am

  10. Pe principiul, “bă, da’ bască ai?”. Probabil dacă îi promitea/ dădea o mică spagă, nu mai era nevoie de nici o specificaţie pentru Poşta Română.

      Comment by Cata — September 5, 2011 @ 7:19 am

  11. Procura se dă doar pentru o anumită activitate specifică.
    Adică poţi face o procură doar pentru vânzarea vasei, dar nu e valabilă şi la întabulare sau la obţinerea certificatului energetic al casei sau la retragerea fondului de rulment de la asociaţia de proprietari.
    Greşeala a fost a notarului care ştia că nu poate face o procură “generică” bună la toate. Dar lasă că vin proştii şi mai fac una pentru “ridicarea alocaţie de la Poşta Română”.

    Deşi chestia asta cu procura e o “nemernicie” a notarilor (ca să facă rost de bani pentru orice căcat legalizat) funcţionara de la ghişeu a procedat corect!

      Comment by ro-personale — September 5, 2011 @ 8:08 am

  12. [...] VisUrât și birocrația obtuză de la Poșta Română. [...]

      Pingback by Pentru de dimineață | aghiuţă — September 5, 2011 @ 8:12 am

  13. Din păcate așa merge la noi. Nu pot să întțeleg nici faaza când îți vine poștașul cu pensia sau maternitatea și trebuie să-i lași ciubuc sau șpagă cel puțin 5 lei, că dacă nu, data viitoare spune că el a bătut la ușă, dar nu l-ai auzit. Și apoi umblă, frate să-tți recuperezi banii, că nu-ți vin luna viitoare cu ceilalți, cum ar fi normal( cel puțin maternitatea). Eu am pățit-o și mi-am pierdut vreo 3 zile.

      Comment by Iasmina — September 5, 2011 @ 8:17 am

  14. Are dreptate Iasmina:) eu am patito cu ajutorul de somaj (al 2-lea si ultimul) mi-a venit primul pac nu i-am lasat nimic al 2-lea culmea nu a gasit pe nimeni acasa desi retineti la mine este 100% cineva acasa la orice ora din zi si din noapte.

    Bine ca nu mai am nevoie si sper sa nu mai iau niciodata somaj.

    Dar acum vine partea a 2-a:) mi-a trimis cineva 2 carti din Anglia. Una din ele a ajuns cealalta hent. Desi au fost trimise la o zi distanta. Cred ca a 2-a carte (Metro 2033 recomand) inca o mai citeste posta romana:)

      Comment by Shmen — September 5, 2011 @ 8:36 am

  15. Posta a ramas printre cele mai indolente institutii. Ai zice ca daca se privatzeaza s-ar schimba ceva. Dar nu e asa. Obisnuiesc sa cumpar chestii de pe un site de anunturi online. Multi de acolo scriu ca trimit numai prin posta romana (probabil datorita costurilor scazute, pentru a nu pierde cine stie ce la o eventuala teapa). De cele mai multe ori insist si chiar am discutii indelungate cu vanzatorul pentru a mi se trimite prin curier rapid tocmai pentru a evita birocratia de la posta. Am facut un mic calcul: o functionara (printre cele mai rapide din oficiul de care apartin), pierde cam 7 minute cu fiecare client – are de bagat o gramada de date in calculator, mai scrie de mana si vreo 2-3 formulare, si mai sta sa caute si avizele si coletele. Deci daca mai ai 5-6 persoane in fata ai de stat peste jumatate de ora pentru un amarat de colet. Banuiala mea este ca daca in secolul 21 nu se doreste o modernizare a acestei institutii si a mentalitatii angajatilor, in general, probabil ca este intentionat, pentru o eventuala scadere a valorii de piata, pentru o privatizare ieftina (daca nu s-a privatizat deja).

      Comment by Florian Georgescu — September 5, 2011 @ 8:40 am

  16. Hahahahhaha! Hai ca-ti mai zic eu una buna! Acum vreo 3 luni primesti maicamea un aviz de la posta romana…era vorba de niste actiuni a lui bunicumeo de pe care trebuia sa primeasca 500 RON. Problema care era…ca sa poata primii aia 500 de lei maicamea trebuia sa refaca actele de mostenire(cred ca de dezbaterea succesorala e vorba)…care erau motivele nu stiu, ideea e ca trebuia sa le refaca. Ca sa refaca actele alea la un notar trebuia sa scoata din buzunar vreo 600 de lei. Asa ca…o renuntat la aia 500 de lei :-))

      Comment by Lenesu — September 5, 2011 @ 8:46 am

  17. Si care este vina postei ca cereau notarii mai multi bani? Personal am avut doar cazuri minore de probleme cu posta ce nu ma vor opri sa o folosesc in continuare.

      Comment by NetuLiber — September 5, 2011 @ 9:27 am

  18. NetuLiber, teoretic problema se putea rezolva usor prin prezentarea unui certificat de deces, certificat de nastere sau buletin. Nu era mai simplu asa din moment ce avizul respectiv era si pe numele lu` maicamea? Ce folos ar fii avut o noua dezbatere succesorala pentru niste actiuni mai vechi de 20 de ani? Ca notarii cer atatia bani pentru un act e deja alta poveste…

      Comment by Lenesu — September 5, 2011 @ 9:40 am

  19. E simplu, trebuia sa cheme un sef. Miraculos, de fiecare data cand faci asta, vacile cu cabina reduc rigoarea birocratica.

      Comment by vlad — September 5, 2011 @ 9:47 am

  20. Procurile sunt o afacere in Ro. O procura costa 60 de euro in orasul unde locuisc eu, enorm chiar si pentru cineva care castiga 1000 de euro, si sunt bani munciti nu gluma. Bun si ca sa mearga afacerea cer procuri separate pentru fiecare chestie. eu am avut nevoie pentru faculaete si pentru certificatul de nastere nou european deci eu ar trebui sa fac procura separata pt amandoua, m-ar costa 120 de euro,cam jumatate de bilet de avion . Cum nu mai pot scoate bani de la romanii plecati in afara gasesc tot felul de subterfugii ca totusi sa-i mai jecmaneasca din cand in cand si cat pot de mult, ma gandesc cine planifica asta? Nu vor sa faca ceaa ce s ar numi o procura generala de genul imputernicesc pe cuaare sa semneze absolut tot in numele meu pentru ca trebuie si incompetentii de la consulate si ambasade sa castige ceva nu?

      Comment by monica — September 5, 2011 @ 10:04 am

  21. @monica are dreptate, vina este a notarilor si a afacerilor lor “oneste” cu procuri. Cred ca ura comentatorilor ar trebui indreptata catre notari nu catre functionara de la ghiseu.
    Fac comezi de pe EBAY si stiu cum functioneaza Posta Romana. Stiu sictirul functionarelor de la ghiseu. Am primit bani pe Western Union si pentru ca nu mi-a trecut cele 2 prenume nu mi-au dat banii cu toate ca stiam codul si aveam CI . A trebuit sa sun din nou in Fr si sa rog sa imi treaca la WU toate prenumele.

      Comment by ro-personale — September 5, 2011 @ 11:13 am

  22. Aia nenorocita, doar sa nu ii dea banii din nu stiu ce motive. Sa ne bagam pl in toate si toti functionarii de genul asta, ca sunt pusi acolo degeaba.

      Comment by Robert — September 5, 2011 @ 11:14 am

  23. ma alatur lui ro-personale. nu am de unde sa stiu cum a fost redactata procura respectiva, dar pentru unele operatiuni procura trebuie sa prevada expres acea operatiune. de exemplu ridicarea de numerar de la o institutie platitoare (banca, posta)- lucrez intr-o banca (jurist) si am insistat pe asa ceva.
    vis-a-vis de ce spune monica, eu n-as fi chiar atat de drastica. din punctul meu de vedere daca in cuprinsul aceleiasi procuri sunt mentionate toate operatiunile (ridicare document x de la institutia y, ridicare document a de la institutia b, ridicare sume de bani cu un anumit titlu-pensie, alocatie, etc de la banca, posta, etc, vanzare bun imobil cu intabulare, solicitare returnare fond de rulment, etc, etc).
    parerea mea ar fi ca daca va trebuie o procura sa o folositi la o anumita institutie, mai intai intrebati la institutia cu pricina ce pretentii are de la procura si apoi solicitati notarului sa scrie tot ce trebuie.
    si acu’ astept niste rosii si oua in cap, poate imi iese de un bulion/omleta. :)

      Comment by ady — September 5, 2011 @ 11:23 am

  24. ps. in strainatate procurile se pot face si la notarii locali. trebuie doar ca procura sa fie apostilata sau supralegalizata (functie de tara) si apoi tradusa in intregime (inclusiv apostila/parafele de supralegalizare). poate notarii locali cer mai putin decat consulatul/ambasada.

      Comment by ady — September 5, 2011 @ 11:26 am

  25. De cate ori am de lucru cu Posta Romana sau cu Vama imi aduc aminte de acest fragment din Asterix si Obelix. http://youtu.be/c45FtDhdDoY …atat!

      Comment by Maria — September 5, 2011 @ 11:32 am

  26. ce retardare :|

      Comment by alice — September 5, 2011 @ 11:39 am

  27. A trebuit o data sa fac niste formalitati de mutare a unui nr de telefon fix (Romtelecom, desigur) de la o adresa la alta. Nu stiam cam ce hartii sa aduc la ei, asa ca m-am dus la ghiseu sa intreb. Mi-a spus tanti aia cam ce hartii sa aduc (intreb daca “asta e tot”; ea imi spune ca “da”) si dupa ce le aduc, aceeasi tanti se uita la ele si imi spune senina ca imi mai trebuie nu stiu ce hartie. Iarasi o intreb daca sigur nu imi mai trebuie si alte hartii. Ea ma asigura ca “nu”. Urmarea este ca ma mai facut inca vreo 2 drumuri, la aceeasi persoana, pentru a mai aduce cate o hartie.

    La ceva timp distanta, am fost nevoit sa repet operatiunile pentru mutarea unui alt nr de telefon de la o adresa la alta. De data asta eram pregatit. Aveam toate hartiile necesare. Lucratoarea de la Romtelecom (cu totul alta persoana decat prima oara) se uita superficial pe hartii si ma intreba “Hartia ‘nu stiu care’, ai?” -”Am” – “Aha… Dar’p-ailalta’ nu o ai’” -”Ba da!” :) -”Aha” :( . Parca i se citea tristetea in suflet ca nu m-a mai prins cu ceva, sa ma trimita inapoi. A plecat dezamagita cu hartiile.

    Insa am ramas cu satisfactia imensa ca de data aceea invinsesem SISTEMUL.

      Comment by Costi — September 5, 2011 @ 11:46 am

  28. Nici să nu mai aud de ei. De fiecare dată când am treabă pe acolo mă enervez. Rareori, dar tot timpul stau jumate de oră pentru o nimica. Vara nu au climă, iarna mori de frig, se mișcă în reluare, la calculator butonează precum un melc schizofrenic.

      Comment by RBoy — September 5, 2011 @ 12:27 pm

  29. mama a fost plecata o luna din tara si mi-a lasat procura sa iau pensia, dar foarte tare procura reprezenta orice semnatura pe care eu sa o dau in locul mamei, tot ce tine de posta.adica ridicat de pensie , de colete, etc.dar culmea nesimtirii e ca trebuia sa ma duc sa fac o copie pe care sa o las dirigintelui postei de care apartin sa stie ca eu iau in urmatoarea perioasa pensia mamei.adica nu era de ajuns sa o arat postaritei.sa imi dau palmeeee.si evident ca am avut nevoie sa dau o semnatura la romtelecom si mi s-a zis ca e nevoie de o alta procura :)).nici asta deja facuta nu era f iefitna, vreo 30 ron

      Comment by andreea — September 5, 2011 @ 2:25 pm

  30. @andreea, da e corect ca trebuie lasata o copie a procurei. Nu e culmea nesimtirii, e doar un gest normal. Vor si ei sa aiba o copie a acelei procuri. In caz de vreun control sa arate hirtia. Hai sa nu ne exasperam prea tare.
    Tu ca persoana oneste si cinstita vrei o copie la abosolut orice hirtie pe care o semnezi. Ar fi anormal sa nu vrei. La fel si firmele. Oricare ar fi ele.

      Comment by jules — September 5, 2011 @ 3:16 pm

  31. Cam 80% din angajatii postei romane sunt incompetenti.

      Comment by eMagie — September 5, 2011 @ 3:28 pm

  32. Uite unde era competentul. Am spus ca daca fac un baiat il numesc Competent. Cand o sa intrebe cineva cine e competent toti o sa arate care ala micu!

      Comment by ro-personale — September 5, 2011 @ 3:41 pm

  33. pai mi se pare aiurea sa ma duc la posta sa depun copia si eu sa nu beneficize de serviciile de pe urma acelei procuri, eu trebuia sa ma duc la posta sa depun copia la diriginte si apoi sa astepte cuminte sa vina pensia…da eram de acord sa las o copie postaritei care aduce copia.evident ca pensia a luat-o vecina fara sa fiu nevoita sa arat procura, pentru ca eu oricum eram la munca de la 9-20.

      Comment by andreea — September 5, 2011 @ 4:05 pm

  34. mi se pare aiurea ca, in conditiile in care lucrezi undeva unde esti singurul angajat sa trebuiasca sa iei libere si rugaminti sa faci atatea drumuri pentru ca traim intr-o lume unde ne umplem de maculatura….pentru ca de multe ori nici actele alea sa nu fie luate in considerare si tot o vorba sa conteze mai mult decat o semnatura,asta e alta poveste…….

      Comment by andreea — September 5, 2011 @ 4:10 pm

  35. Am vrut sa iau si eu un pachet, dar nu l-am putut ridica pentru ca aveam buletinul pierdut. Permisul de conducere, care are poza, adresa si CNP, se pare ca nu e bun…

      Comment by Ubercool — September 5, 2011 @ 4:24 pm

  36. Inteleg frustrarea majoritatilor, dar asta e legea…
    Si eu am procura de la parinti pentru apartament (adica pot incheia orice contract si sa semnez in numele lor) si pe ea scrie ca sunt imputernicita sa fac tot ce vreau (desi pentru asta este) si mai scrie ca este valabila in toate institutiile care iti vin in minte (si sunt trecute numele lor). Deci e o procura pentru toate. Nu numai la posta se intampla sa iti ceara procura speciala pentru asta, ci aproape peste tot. Cel putin mie asa mi se intampla.
    Fiecare institutie isi cauta numele pe procura, sa vada daca e trecut. Daca cumva a uitat notarul sa treaca vreuna… am incurcat-o. Imi trebuie procura facuta pentru aceea. Dar la mine nu a fost cazul.
    Deci e posibil ca notarul care i-a facut procura sau tatal lui sa fi fost gresiti informati.

      Comment by ailime — September 5, 2011 @ 4:28 pm

  37. @Ubercool aproape peste tot este asa, nu numai la posta. Si eu am fost cu tata la banca sa ma imputerniceasca pe contul lui, dar nu avea buletinul ci permisul de conducere. Si era de fata cu mine. Nu a vrut doamna sub nici o forma. Ca fara buletin NU SE POATE.
    Aberant, dar asta este…

      Comment by ailime — September 5, 2011 @ 4:31 pm

  38. uite ca se plang deja notarii ca nu mai faceti procure. Nu mai au profit saracii

      Comment by ro-personale — September 5, 2011 @ 4:33 pm

  39. Acu nu c-as tine eu asa tare la Posta Romana,oricum e in pierdere demult.Dar totusi,functionara aia avea dreptate,ea respecta niste reguli date de niste idioti cu pretentii de sefi.Cel mai vinovat e notarul,trebuia sa stie chestiile respective.

      Comment by Iulian — September 5, 2011 @ 4:42 pm

  40. @Iulian> ce sa stie notarul? numele tuturor institutiilor din romania, sa le scrie pe toate pe procura, ca nu se stie unde este un cretin / o cretina ca la posta romana?

    @visurat> cred ca era mai bine sa-i spui traba cu canistra. faptul ca i-ai raspuns asa… umil si aprobator… i-a dat senzatia ca intr-adevar tipul e prost si ea are dreptate

      Comment by Blogger Profesionist — September 5, 2011 @ 5:07 pm

  41. Dar tu aveai in buletin precizat dreptul la semnatura la Posta Rromana!

      Comment by iosup — September 5, 2011 @ 5:45 pm

  42. Offtopic:
    Intrebare: dezbaterea de luni nu se mai tine?

      Comment by ciresica — September 5, 2011 @ 6:03 pm

  43. Din comentarii eu am inteles ca este legal in Romania ca pe procura sa se specifice exact pentru ce este eliberata, nu e valida una universala insa totusi comentatorii continua sa blameze Posta si functionarii. Pot sa inteleg si eu daca aici se discuta un caz concret sau doar asa, in general despre Posta?:)

      Comment by Gigi Contra — September 5, 2011 @ 7:39 pm

  44. Jalnic. Asa se intampla cand angajezi toti idiotii pe functii de relatii cu publicul. Vai de romaneaua noastra. Si cand te gandesti ca idioata aia are drept de vot, parca iti vine sa te asezi pe hapilica lui Maruta si sa-ti tai venele in direct.

      Comment by Dan — September 5, 2011 @ 7:59 pm

  45. pai si tu ce pana mea nu l-ai ajutat pe bietul baiat sa si-o bage?

      Comment by ovidiu — September 5, 2011 @ 9:10 pm

  46. Chiar azi am fost la poştă şi n-am avut bulentinul la mine. O deşteaptă mi-a spus că o carte de alegător nu are nici o valoare. Poşta română rullz!

      Comment by Stângaciu George-Răzvan — September 5, 2011 @ 9:34 pm

  47. in orice tara civilizata posta nationala are cea mai mare cota din colete, scrisori, etc…

    la noi in tara e o darapanatura…

    e trist ca tre sa platesti un curiei privat pentru ceva ce poate face si posta romana… doar ca nu au ei chef de munca

      Comment by Rauch — September 5, 2011 @ 9:45 pm

  48. Andreea,sezi si cugeta…(cred ca doar tre’sa sezi…).Ce semnaturi la romtelecom cand este vb despre pensie.???De ce nu ai semnat la enel sau oriunde…???Ce legatura vezi tu(daca vezi,fiind noapte)intre posta romana si romtelecom ???Corect,posta romana este o sursa de bani care se fura pentru stim noi cine…dar tu de ce esti proasta ???.

      Comment by corneliu CARD — September 5, 2011 @ 10:59 pm

  49. eu m-am dus la consulat sa-mi fac procura pt universitate gandindu-ma ca e mai ieftin , teoretic consulatul exista pentru a ajuta cetatenii romani aflati in strainatate si pentru a le usura procesele birocratice si treburile nerezolavate in ro. Nu am intrebat cat este o procura la un notar spaniol cu toate parafele si cat dureaza plus traducerea legalizata, poate fi mai ieftin cine stie…Imi trebuia atunci imediat si nu aveam timp de cautari , intrebat preturi etc. (aici sunt traducatori care cer si 50 de euro pentru o traducere de diploma deci trebuie cautat). cei de la consulat au REFUZAT sa-mi faca o procura pentru ambele scopuri zicandu-mi ca nu este legal si ca nu va fi acceptata de institutii. am vb cu mama si mi-a zis ca cei de la certificate de nastere ar fi acceptat 2 in 1 cu un xerox pe care sa-l pastreze ei. O prietena a avut probleme cu sefa de la consulat care a spus ca un pasaport emis de consulatul din Sevilla nu era in regula si i.a spus exact asa :¨Ce.i fetita cu pasaportul asta?¨ Asa au invatat ei sa fie diplomati. Nu m-am legat numai de notarii , m-am legat de tarifele pe care le are statul roman pentru serviciile consulare. Procurile sunt necesare pentru ca nu ar vrea nimeni sa se trezeasca cu ap vandut sau alte minunatii dar ar trebui taxate ca un bun de baza deoarece este necesar nu ca un lux. Dreptul la actele proprii ar trebui sa fie gratis sau la un pret derizoriu si notarii sa fie functionari publici cu salarii normale(daca ar fi asa ar cere spagi ca sa mearga lucrurile mai repede pentru ca ar imblonavi sistemul si l-ar face inacesibil pentru cineva cu program de lucru normal si cu probleme urgente deci ce am da acum notarilor am da functionarilor ca la noi coruptia si conceptia lucrez la stat deci I own your ass sunt obiceiuri comuniste). nu zic ca toti sunt asa, mi s-a spus ca lucrurile s-au imbunatatit in ultimii 2 ani si m-ar bucura sa o tina tot asa.

      Comment by monica — September 5, 2011 @ 11:10 pm

  50. cum era sa pierd un examen din cauza postei rromane…. plec din constanta la sibiu sa dau examenele din sesiune si uit cartea de identitate acasa… telefon trimisa prin priori post la post restant in SB … ma duc sa ridic plicul cu permisul de conducere… functionara de la posta ” permisul de conducere nu este act de identitate”… eu ” are foto si CNP” nu se poate.. interventii la dirigintele postei .. degeaba .. pana la urma profii au fost mai intelegatori (inteligenti) si mi-au acceptat permisul sa ma legitimez in examen…

      Comment by Iulian — September 5, 2011 @ 11:24 pm

  51. si scuze ca am deviat, baiatul de la posta putea vorbi cu cineva in functie superioara si poate ajungeau la o intelegere dar teoretic si legal (asa cum a vrut statul bun si drept care privilegiaza notarii and co. ) nu cred ca avea voie sa faca asta dar uneori unii oameni incearca sa judece si singuri situatia , se uita la om si nu mai conplica viata nimanui mai ales daca.s chestiuni minore.

      Comment by monica — September 5, 2011 @ 11:37 pm

  52. Asta cu procura mi-aduce aminte de o intamplare nefericita. Aveam 18 ani fara 2 luni. Ca sa ies din tara aveam nevoie de procura din partea parintilor ca ma lasa in grija companiei aeriene. Pe procura scrie clar ca o sa plec cu zborul X , la ora Y, compania aeriana Z. Domnu’ de la frontiera nu m-a lasat sa ma urc in avion pe motiv ca nu era specificat in procura ca ai mei sunt de acord sa plec cu zborul x, la ora y , compania aeriana z. Nu a fost suficient ca au specificat in ce conditii plec, trebuia scris negru pe alb ca ei sunt de acord cu asta. Normal, a trebuit sa aman plecarea, alti bani , alta distractie.
    Cat despre Posta Romana.. nu vreau sa mai aud de ei. Acum o luna, asteptam un colet de la taica-meo – niste incaltaminte si un iphone4. Coletul invelit in folie de cadouri. Iau coletul- nici urma de telefon. In locul telefonului imi pusesera un parfum ca sa iasa la gramaj. Folia de cadouri arata impecabil. Profesionisti baietii. Normal ca pana la urma dupa reclamatii peste reclamatii seful de la posta a ajuns la o concluzie: m-a mintit taica-meo cand mi-a zis ca mi-a pus telefonul si ca sa-i fac plangere la politie . WTF?!?!?!

      Comment by oana nicoleta — September 6, 2011 @ 12:33 am

  53. Trimitere din Romania in Romania? Altfel nu poti acuza posta romana pentru lipsa telefonului din moment ce coletul a trecut prin mai multe tari, mai multe maini. De aceea, la trimiteri, poti specifica continutul coletului, chiar iti spun ca trebuie sa completezi si acel camp, pe langa caloarea declarata, ca la o problema de acest tip sa poti avea ‘dovezi’. Evident ca nu poti trimite un iphone si sa declari ca valoare 50 lei, dar vei fi despagubit pt acea valoare.

      Comment by NetuLiber — September 6, 2011 @ 1:15 am

  54. ….incredibil!!!

    p.s. foarte tare cum scrii!

      Comment by Luiza — September 6, 2011 @ 1:19 am

  55. Trimitere RO-RO. Stiai ca daca declari telefon in pachet nu iti primeste pachetul? Te obliga sa declari DIVERSE.Patita de mine . De 2 ori. Deci ce dovezi? Nu m-am asteptat nicio clipa sa mai vad telefonul inapoi, sau vreun ban. Am vrut pur si simplu sa fac o sesizare. Pt ca nu e prima data. Mi-a mai disparut o geaca de piele si o ciocolata(!!!!!) dintr-un pachet(asta trimis din afara) Daca stiam ca am cum sa dovedesc ca am avut telefonul acolo ma duceam direct la politie. Dar pana la a-ti bate joc de mine sa-mi zici sa-i fac tatalui meu plangere la politie e cale lunga. Diriginta a urlat la mine incontinuu, nu a vrut sa-mi primeasca sesizarea pt ca nu e vina lor, ca nu e voie cu telefoane in pachet!

      Comment by oana nicoleta — September 6, 2011 @ 1:41 am

  56. Man, daca voi folositi un serviciu de 3 lei [ca atat costa] ca sa trimiti un telefon de 25 de milioane e problema voastra. Sunt alte servicii la posta pentru astfel de trimiteri, nu doar coletarie simpla.

      Comment by NetuLiber — September 6, 2011 @ 9:20 am

  57. [...] citit luni la Visurat acest articol despre Posta Romana, standard de birocratie… si mi-am adus aminte prin ce am trecut eu acum doi ani,cand eram in Austria,vizavi de [...]

      Pingback by O procura inutila « Cataratorii — September 6, 2011 @ 9:32 am

  58. @iulian: trebuia dat prin curier si ii durea fix in cur cu ce te legitimai :)
    la orice curier privat iti trecea numele de pe permisul cu poza si cnp pe awb si gata, ca numai la noi in tara permisul sau pasaportul nu este act de identitate…

    iar posta romana… e o fosila cu ramuri comuniste greoaie, plina de femei cu ifosi si birocratica… evit pe cat posibil…
    am primit ceva odata la post restant… 3 sapt m-am chinuit sa-l iau si ei tot ca nu e ca nu e… la sfarsit mi-au zis ca am de plata pentru depozit 20 de zile… am platit 5 lei pentru ca nu au vrut sa-mi dea pachetul, si am jurat ca numai calc acolo vreodata… auzi si tu ei iti pierd coletul prin tara si eu tre sa platesc 0,4 lei / zi pt asta.. nu ca traiam in aia 5 lei, dar nu mi se pare corect… deloc

      Comment by Rauch — September 6, 2011 @ 9:58 am

  59. eu doar faceam legatura ca si altii de altfel ca pt fiecare semnatura catre o alta institutie /companie iti trebuie alta procura.oricum pe mn procura nu m-a ajutat cu nimic pt ca postarita e vecina mea, deci procura era facuta sa fiu si eu in legalitate, dar pt asta trebuia sa fac nu stiu cate drumuri,explicate mai sus…scot in evidenta ca se iau bani frumosi pt orice si , culmea acele procuri nu sunt tocmai ieftine…ca sunt sau nu proasta, asta e :))
    prosti suntem toti care ne supunem regulilor!!!

      Comment by andreea — September 6, 2011 @ 9:59 am

  60. nu are rost sa`si verse nimeni furia pe angajatul de la ghiseu, care e pus acolo si respecta niste reguli venite de sus.
    cu posta romana nu am avut probleme, conteaza si modul de abordare, femeile de la ghiseu suporta mutli nesimtiti; nu degeaba americanii au expresia “gone postal”.

      Comment by maddy — September 7, 2011 @ 10:28 am

  61. @ro-personale
    Aia de care vorbesti tu este procura speciala si este solicitata in situatii expres prevazute de acte normative. Baiatul detinea o procura generala care ii conferea dreptul de a ridica de la Posta Romana alocatia fratelui.
    Lucratoarea de la ghiseu probabil face parte din categoria celor care isi iubesc meseria insa nu o cunosc!

      Comment by pkcd — September 7, 2011 @ 7:39 pm

  62. Nici pe departe nu am o parere buna despre Posta Romana insa a spune ca este standard de birocratie e cam mult totusi … iar exemplu cu procura nu este cel mai fericit … functionarea chiar avea dreptate …Marele ghinion al Postei este ca are foarte multe tranzactii cu publicul … probabil cele mai multe … si foarte diverse in acelasi timp. Si sa sim seriosi cu sictir suntem tratati cu totii, inclusiv la companii mari cu renume in afara. Lasati-o balta Posta Romana ne reprezinta … astia suntem. Si un aviz … nu am nici o legatura cu aceasta institutie … chiar o evit.

      Comment by Usierul de serviciu — September 9, 2011 @ 10:00 pm

  63. toti ne plangem de posta romana .nu gandim ca functionarii postei au semnat un contract prin care se obliga sa pastreze confidentialitatea corespondentei(lege stipulata in constitutie).exista niste reguli dupa care se lucreaza si in afara nu numai in ro.cand mergem la banca si astepatam o ora ptr o tranzactie sau nu putem efectua operatiuni pe cont daca nu avem procura iesim frumos si nu ripostam.la posta injuram,tipam ptr ca este cu principii comuniste.pacat ca nu stim sa apreciem ceea ce a mai ramas neprivatizat in tara asta.cand o sa platim 10 euro ptr un plic.o sa ne dam seama ca posta romana era singura institutie cu preturi si nu principii comuniste.

      Comment by roxana — October 2, 2011 @ 8:39 am

  64. @roxana… prefer sa platesc 15 lei la orice firma de curier pentru un plic pt ca stiu ca a doua zi ajunge acolo… cu posta romana, cu preturi acceptabile, poate ajunge azi, poate nu… nu e nimic sigur… cat dai atat primesti… si e trist… de exemplu in america, US Postal Service este lider, nu fedex, ups sau altii :)

    la banca sunt tratat civilizat si daca vad o neregula pot sa fac reclamatii unde trebuie si se rezolva, la posta romana ramai si fara plic/pachet si nici nu se rezolva nimic…

      Comment by Rauch — October 2, 2011 @ 1:24 pm

  65. rauch,si la posta romana poti sa faci reclamatie unde trebuie si se rezolva.in ro ptr un plic prezentata la un oficiu si depus recomandat daca nu ajunge la destinatie prezinti chitanta si dupa ce se fac cerectari primesti despagubire suma achitata la prezentare de 10 ori .crede-ma ca sunt oameni ce prefera posta romana in locul firmelor de curierat.

      Comment by roxana — October 2, 2011 @ 10:45 pm

  66. @roxana: da, ai dreptate, se rezolva… candva

    ..eu mai zic doar ca am avut un pachet la post restant (care dupa calcule lungi si indelungate a fost trimis cu 2 saptamani inainte de o sarbatoare a unei zi de nastere, acesta fiind cadoul care trebuia sa ajunga cu o saptamana inainte de eveniment) si timp de 21 de zile nu s-a stiut nimic de el, desi atat eu, cat si destinatarul am luat demersurile necesare si am facut sesizari scrise catre diriginte, atat aici, cat si acolo, tot ce mi-au zis e ca poate s-a pierdut pe undeva, ca se mai intampla… dupa 23 de zile s-a gasit miraculos pachetul (care avea toate datele corect scrise, desi mi s-a zis in nenumarate randuri ca destinatarul e retardat si nu stie ce a scris pe pachet), si mai mult decat atat.. am fost nevoit sa platesc depozitare pentru cele 23 de zile :)))) pentru bataia asta de joc eu numai trimit nimic cu ei si aleg curierul privat, care ajung a doua zi, pentru ca este o companie privata, care vrea sa mai trimit si altadata cu ei, asa ca le convine sa-si faca treaba cum trebuie

      Comment by Rauch — October 3, 2011 @ 9:31 am

  67. problema este alta.exista expeditori care nu stiu ca la post restant se pastreaza orice trimitere 30 de zile.atunci cand trimiti la post restant nu esti avizat.trebuie sa mergi tu ca persoana fizica la posta unde ti sa- trimis pr si sa intrebi daca n-ai cumva un colet la post restant.crede-ma ca posta romana se lucreaza dupa niste reguli bine stabilite.

      Comment by roxana — October 3, 2011 @ 11:00 pm

  68. inteleg ca ai lucrat sau stii pe cineva ca a lucrat, dar eu iti garantez ca am fost de 8 ori (primul drum la o sapt de la trimitere) si ca nu este posibil sa dureze nici 7, nici 23 de zile ca sa ajunga un colet pe o distanta de 300km, nici daca-l trimiti pe jos :))

    nu poti sa-mi spui ca tot noi suntem de vina cand scria toate datele conf. regulamentului lor, ambalat in hartie alba, prins cu sfoara etc.

    eu zic ca s-au ofticat ca nu au putut umbla in el, cum zic unele “legende urbane”

    si oricum a ajuns de zici ca a trecut prin frontul de lupta, jupuit tot, zgariat cutia.. fereasca sa trimiti ceva mai mult de un plic cu ei! :))

      Comment by Rauch — October 4, 2011 @ 11:56 am

  69. te contrazic .un colet ajunge in maxim 5 zile .never nu se umbla in el.ptr ca nu este timp.ce vezi tu din afara e ceva si in interior e altceva.toti din ghiseu au si alte operatiuni in afara de prestatiile cu publicul.sunt zile in care oficiantele nu se duc nici la toaleta.crede-ma ca degeaba denigrezi posta romana.daca nu cer prea mult poti sa-mi spui cu ce oficiu ai lucrat si te-a dezamagit atat de profund?

      Comment by roxana — October 6, 2011 @ 10:29 pm

  70. nici eu n-am avut mai niciodata probleme cu posta romana. am primit 2 carti postale in ultima luna si mi-au sosit in 3 zile. Expeditorii fiind din Germania si Danemarca. tinand cont de faptul ca un timbru pentru o carte postala e aprox 80 eurocenti, sa ajunga in 3 zile e ceva :). pace!

      Comment by bostanu — November 22, 2011 @ 2:19 pm

  71. ….Iasmina — chitroaso daca nu iti convine pune-ti alocatia pe card cucoana ca nu cred ca a venit nimeni la tine la usa sa iti ceara 5 lei ,e un nou trend in Romania ca sa facem reclamatii peste reclamatii peste tot,intrebarea mea este urmatoarea ?voi lucrati cel putin 50 la suta dupa regulament corectilor care sunteti fara sapte ani de acasa

      Comment by marian — November 23, 2011 @ 4:28 pm

  72. Iasmina -NU POT SA CRED CA TI-A CERUT FACTORUL POSTAL CA SA II LASI alocatia vre-o spaga,si daca a doua oara daca te-a trimis dupa banii la posta te-ai gindit ca poate sunt alte motive,?poate nu are banii de ajuns?.V-ati invatat sa faceti reclamatii peste reclamatii la orice bugetar de care sunteti nemultumitii,dar v-ati gindit vre-o data ca poate ia 400/500 lei salariu,ca poate lucreaza dupa un regulament vechi care il face sa fie poate putin recalcitrant pentru ca sunt mai multe atributii decat poate face fata orice om normal ?oare voi care judecati pe altii va faceti treaba dupa regulament 100la100,?eu nu cred ,totul tine de cei 7 ani de acasa,pentru ca daca traiai prin alta parte decat Romania probabil ca aveai mai mult respect.IMI ESTE RUSINE CA SUNT ROMAN,si voua ar trebui sa va fie mai mult

      Comment by mihai — November 23, 2011 @ 5:55 pm

  73. Voi nu traiti din spaga prieteni mei ?eu sunt taximetrist si traiesc.Stiati ca salariul de taximetrist,ospatar,doctor este foarte mic ?si daca iti da cineva spaga ii da ca poate ii plac serviciile pe care i le-ai facut(prin alte tari se numeste tips,etc),dar astia care judecati pe aici pe unul si pe altul probabil ca sunteti cei mai mari spagari si cei mai chitrosi

      Comment by adi — November 23, 2011 @ 6:03 pm

  74. Băi, mai întâi învăţaţi să scrieţi şi apoi puteţi să vă daţi şi voi cu părerea.

      Comment by Iasmina — November 23, 2011 @ 7:38 pm

  75. @Iasmina: nu baga de seama toti copii :)

    @Bostanu: tot ce vine din afara e periculos pentru ei, si se trimite la timp si in conditii de maxima siguranta… in tara e bascalia, ca merge cu zaharelul…

    @Mihai: atata timp cat nu mi se pare corect ceva, fac sesizare, nu vad problema, asa se imbunatatesc lucrurile… daca stam si acceptam tot felul de mizerii, normal ca lumea si-o ia in cap…
    exemplu: e normal ca echipa de cablu RDS sa intarzie 4 zile? ..pt ca asa vor ei (si sa nu aud ca nu au timp, ca aveau 2 sapt sa ma sune sa-mi zica o zi si ora la care sa fiu acasa oricand in 14 zile… una e bataie de joc si alta e sa nu ai timp) echipa de internet, tot de la RDS cum a putut veni la timp, cand m-au anuntat… au fost draguti, am ras cu ei si acelasi salariu au, crede-ma… unii oameni pur si simplu merita sa stea concediati mereu, pana se invata minte! poate ca nu-mi fac treaba 100% dupa reguli, chiar daca sunt freelancer, dar cu siguranta incerc sa respect deadline-urile

    @Adi: spaga nu este corect spus, se numeste bacsis ce primesti tu, si eu sunt chiar de acord sa las pana la 50% bacsis la taxi daca e politicos, dragut si mai ales daca e o cursa scurta, dar daca merge ca o cizma, injura, fumeaza, pute, si nu am alta optiune… atunci ii cer si ultimii lei, si daca nu ii convine sun la politie, il acuz de violenta (ca sa vina un echipaj), ii iau si numarul, sa vedem ce patesc, numai pot de frica taximetristilor inculti (cei normali nu sunt inclusi pt ca nu sunt inculti :))

      Comment by Rauch — November 24, 2011 @ 11:13 am

  76. @Mihai- ai dreptate dar inca sistemul public chiar si cel privat este net inferior,sistemului public din tarile civilizate,nu este vinovat un angajat pentru ca sistemul merge prost,ca lucreaza in conditii precare ,ca salariile sunt cum sunt ,ca regulile de pe care lucreaza sunt invechite de pe timpul comunismului te-ai gindit ca poate cei de la rds nu au venit ca poate au avut multe reclamatii de onorat?,…si ca poate angajatul ala de jos nu are nici o vina ?Eu lucrez la stat si stiu foarte bine ce vorbesc ,regulile de pe care functionam cu clientul sunt foarte vechi si oricit ai vrea sa il ajuti nu poti….dar se gaseste cite unul ca-iasmina care te judeca..Eu sunt constient ca mergem cu pasi mici spre –civilizatie–,dar inca traim in Romania

      Comment by mihai — November 24, 2011 @ 7:55 pm

  77. Da si mai primesc si bacsis,dar nu am bagat la nimeni mina in buzunar si nu l-am tratat altfel decit pe cel care nu mi-a lasat nimic,de fapt cred ca asta mai tine si de tine ca om pentru ca am colegi care se poarta altfel

      Comment by mihai — November 24, 2011 @ 7:59 pm

  78. Ma intereseaza daca o procura poate sa expire daca ea este facuta pe termen nelimitat. Sotia mea are o procura facuta acum 18 luni pentru a-i putea ridica pensia mamei ei de la posta. Surpriza a fost ca de luna viitoare nu mai poate lua pensia cu procura pentru ca s-au implinit 18 luni de la semnarea ei si, posta romana nu recunoaste o procura mai mult de 18 luni. E adevarat?
    Mama ei este bolnava si nici nu mai poate sa scrie, deci exclus sa faca alta procura, ce e de facut?
    Multumesc anticipat.
    Raspunsul a venit prompt:In mod normal, in cuprinsul unei procuri nu se trece si durata acesteia, deoarece, in principiu, poate fi revocata oricand. Este posibil ca posta sa aiba niste reglementari interne in acest sens, dar o procura nu are un “termen de valabilitate”. Motivul pentru care autoritatile, chiar si multi notari, au rezerve in privinta unei procuri mai vechi, este insasi riscul ca ea sa fi fost revocata intre timp. Sotia dumneavoastra ar trebui sa mearga la notariatul unde a facut prima procura si sa ridice o adeverinta din care sa rezulte ca mandantul (soacra dvs.) nu a cerut revocarea procurii in cauza. (revocarea trebuie facuta la notariatul unde s-a facut si procura, pentru a fi comunicata ulterior mandatarului, de aceea notariatul respectiv ar trebui sa va poata elibera adeverinta).
    Intra pe:
    http://www.cjpensiibihor.rdsor.ro/cvposta.htm

      Comment by banu irina marina — December 3, 2011 @ 2:51 pm

  79. in posta procura este valabila la achitarea alocatiilor ,pensiilor ,s.a doar 18 luni si o copie la of de prezentare al cupoanelor-obligatoriu!!!
    -chestia cu pachete desfacute plicuri desfacute e o totala aberatie
    -intarzierea unui plic sau al unui pachet e datorat inscrisului adresei gresite sau indescifrabilsau altor cauze nicidecum al lucratorilor P.Romane-si nu mai mult de z+3(adica din alte regiuni)
    sa nu credeti ca nu au fost cazuri in care sa umblat prin pachete plicuri etc dar au fost sesizate organele in cauza si au fost indepartati acei neispraviti; cum sunt in toate domeniile de altfel!!!
    -sunt de asemenea si oficiante cu probleme acasa, cu ratele la banci ,cu diminuarile de salarii,
    cu fel de fel de probleme , bine inteles si cu ifose si cu dar nu peste tot sau toti sunt la fel!!!
    chiar postasii sunt expusi la pericole si tot timpul tre sa fie cu ochii in 4 si sunt obligati sa li se prezinte obligatoriu la pensii sau alocatii CI sau BI!!!
    NU MAI DENIGRATI POSTA ROMANA CAND NU VA MAI FI CU CAPITAL DE STAT VA FI DE JALE!!!!!!!!!!
    —iar cu curieratul mai scuzati-ma dar in rural nu functioneaza la fel ca in urban ba chiar au incercat cei de la RDS sa le foloseasca serviciul si a iesit un cacat mare de tot , toate plicurile erau lasate pe la baruri

      Comment by florin — February 12, 2012 @ 1:04 am

  80. oricum la salariile si programul incarcat cei din POSTA ROM si anume cei de jos isi fac treaba cu virf si indesat ca e ploaie ca e viscol ca e canicula!!!!
    si nu uitati caci si ei sunt oameni si au un regulament de respectat si nu in ultimul rand sefii si inspectorii de care nu ai cum sa te feresti

      Comment by florin — February 12, 2012 @ 1:11 am

  81. @florin: si cu toate astea… posta romana e de cacat, iar curieratul cu plicuri lasate in baruri… se reclama la firma care le livreaza, se anunta si rds-ul si se repara problema

    dar sigur..posta romana e de vis si firmele de curier sunt dracu’ pe pamant… pentru ca romanii nu stiu sa reclame un abuz al unui angajat care sigur isi va pierde job-ul in urma unei astfel de reclamatii, pentru ca firma PRIVATA de curier vrea comenzi, iar daca pierde un client precum rds inseamna o paguba mare pentru ei :)

    am mentionat ca posta romana e de cacat? poate ca nu e vina caseritelor scarbite care nu stiu nici macar sa dea din cap la buna ziua sau multumesc, nu zic sa zica de 200 de ori pe zi cuvintele astea, dar un gest acolo nu strica… poate nu din cauza nesimtitilor care umbla in pachete, sau pachete pierdute 21 de zile pentru care culmea… platesc depozitare :)) … poate nici din cauza sefilor pusi pe pile care nu stiu o boaba de meserie, dar e finul lu nea costica, sefu regional si tre sa aibe job de sef… da… posta romana – un exemplu de luat in seama!

    si inca ceva, daca au acceptat sa faca treaba pentru x bani, nu poti sa incepi sa te caci pe tine ca e putin si ca din cauza asta iti faci treaba mai putin.. nu te obliga nimeni sa lucrezi la posta romana daca nu-ti convin conditiile :|

      Comment by Rauch — February 12, 2012 @ 11:52 am

  82. am avut si eu o experienta de genul asta cu posta romana
    am facut sesizare la bucuresti si sa facut o ancheta la op urziceni si au descoperit niste nereguli si sa vezi acum cum imi iau indemnizatia in data de 12 in fiecare luna!padure fara uscaturi nu se poate!sunt si angajati model in ac companie nu trebuie sa generalizam eu le-am facut sesizare pentru ca o angajata stresata ma jignit si eu vb frumos,am avut inspiratia sa inregistrez discutia!
    nu am vrut sa fac rau nimanui dar cu banii mei sa ma jigneasca…..

      Comment by gigi — February 13, 2012 @ 7:49 am

  83. rauch,ca sa nu o iau pe ocolite, esti cam prost! inainte sa jignesti niste oameni, mai uita-te si la tine,din cand in cand. asa cum nu le obliga nimeni pe functionarele alea sa accepte salariul ala mizerabil, nici pe tine nu te obliga nimeni sa lucrezi cu posta, cu serviciile ei mizerabile. nu spune nimeni ca toti oamenii care lucreaza in posta sunt extraordinari, dimpotriva, dar daca omul ala greseste cu ceva va plati din buzunarul personal,din salariul ala mare, asa ca fii mai relaxat. iar celor care vor servicii cu cartea de alegator, sa incercati sa votati cu ea(ca doar pentru asta a fost facuta) si sa vedeti daca se poate. este adevarat ca regulile sunt facute pentru anii 70,dar asta afecteaza si functionarii in aceeasi masura in care va afecteaza pe voi. ps: de furat se fura in posta,in firmele de curierat si oriunde se lucreaza cu valori si oameni.

      Comment by alex — March 9, 2012 @ 3:55 pm

  84. eu sunt cam prost? pentru ca de ce? nu ma uit la mine? wtf? esti fumat? :))

    presupui (nu stiu de unde sau ce twitter ti-a ciripit vestea asta) ca eu folosesc posta romana… din pacate iti iei tzeapa, am primit un colet la OP care trebuia sa ajunga cu ~1 saptamana inaintea unei zile onomastice, si cand colo el a ajuns cu 1 sapt jumate mai tarziu (in total 21 zile in care am fost de 5 ori la OP, expeditorul a sunat de 5 ori atat la dirigintele de unde l-a predat, cat si la dirigintele unde trebuia sa ajunga)… practic, coletul a fost pierdut 21 de zile pentru care, n-ai sa crezi am platit depozitare… nu ca m-ar fi deranjat acei cativa lei, problema este de principiu, adica ei imi pierd coletul pe mai stiu eu unde, imi vine rupt si lovit la colturi ca ultima cutie de gunoi… si eu trebuie sa platesc pentru el :))) …nicio scuza, niciun ne pare rau…. nimic! (adica sa fiu multumit ca mi-l primesc si ca nu mi l-au aruncat, sau cum?)

    dar sa trecem mai departe, la o alta institutie in care este bagat statul, si anume RATB… cu care am avut foarte des probleme din cauza soferilor care nu opreau masinile in statii pe drumu de retragere si/sau drumul spre capatul de linie, pentru ca vroiau ei sa ajunga cu 5 minute mai repede (regulamentul zice clar ca ei sunt obligati sa opreasca in toate statiile de pe traseul de retragere) … am trimis sesizare online care s-a solutionat cu succes (un singur mail a fost dat, iar conf. legii in vigoare mi-au raspuns)

    deci se poate si la stat… problema este durerea in cur :) …atat a sefilor care iau bani si asa, ce le trebuie lor idei de optimizare si imbunatatire; cat si a angajatilor care iau bani si daca lucreaza mecanic, fara sa se chinuie sa aduca idei sau macar sa transmita mai departe probleme de eficienta aparute

      Comment by Rauch — March 9, 2012 @ 6:06 pm

  85. Sunt nevoit din cauza firmei sa ma duc strict la Posta pentru aceste recomandate nenorocite.
    Posta romana este un mamut comunistoid ineficient!
    Ma bucur ca exista si alternative decente (nu stiu cat de morale, reglementate, transparente, ilegale sau fair fata de statul roman sunt acestea).
    M-am saturat sa ma duc la Posta si sa stau la coada cu toate babele si cu toti asistatii sociali, cu toti imputiti, cu toti betzivii si nespalatii cartierului!
    Posta romana s-a tranformat in centru de platit facturi la utilitati, nu exista reglementare, management, bun simt si analiza oficiilor postale, totul e lasat de izbeliste, fiecare diriginte e in feuda lui, fara norme fara niciu ISO, un jaf penibil de institutie!

      Comment by spik — March 9, 2012 @ 8:44 pm

  86. procura trebuie sa contina motivele pt care a fost eliberata, oficianta a procedat corect , traim in romania deci trebuia sa dea procura tradusa nu sa vina cu bratul de hartii ca habar nu are ce sa prezinte iar cu coletele nu uitati ca tot romanii trag tzepe romanilor , nu vin expeditorii cu continutul la vedere sa stie oficianta ce trimite dar e mai usor sa te sustragi de la niste taxe in plus si sa scrii diverse la continut, nimeni nu fura din colete ci doar nu se trimite continutul real de catre cei care trimit…………diverse

      Comment by elena popa — March 28, 2012 @ 8:44 pm

  87. factura catre mine de catre enel si a fost mandata prin posta romana pana azi nu a ajuns a trecut mai bine de 4 zile local trebuie sa ajunga in 1-2 zile este o rusine ca din bani publici platim ceva de care nu avem nevoie monopoluol de stat. am scris la ei nici pana acum nu am primit raspuns oare nesimtirea si furtul de banii publici si corespondenta nu are nici o limita oare ce Dumnezeu au acesti functionari burtosi si puturosi aroganti si inculti sa intamplat la constanta judetul constanta oficiul postal 7 si nu este prima data si nu doar cu factura de la enel ci si cu corespondenta normala si recomandata si chiar si la pachete. Oare nu gasim si noi niste trenuri de animale sa ii expulzam pe faptasi asa cum face UE sau avioane sau autocare in africa acolo de unde le este gena, acolo insa cu arabi sar putea sa le taie mana daca mai fura sau ca in china pe stadion cu un glont in ceafa. Si mai spun ca sunt Ortodoxi cred ca doar pe hartie 99% sunt doar hoti la posta romana

      Comment by Lidia — November 26, 2012 @ 11:55 pm

  88. Mai fratilor(care laudati atat posta) voi stiti ce vorbiti?Cat timp petreceti la posta?Sa va zic eu ca se umbla in colete?Ca se fura ca in codru?Ce Dumnezeu va dati cu parerea daca habar nu aveti ce vorbiti?Se da banii inapoi in caz de pierdere?Unde ai auzit cocoana asta?Iti spun eu ca nu se da nimic.Atata se invart cei de la Posta ca nu mai primesti nici macar valoarea scrisa daramite de 10 ori mai mult.Eu sunt zi de zi in Posta si orice se poate ,daca cunosti o persoana ,dar daca vine un “gheorghe” pe care il vezi prima data ,ii poti cewre o mie de lucruri.Iar statul la coada este ceva foarte normal acolo.

      Comment by Dana — February 9, 2013 @ 10:04 am

  89. Eu asatazi m_am dus sa scot alocatia copiilor si frumusel m-a trimis la judet sa fac cerere ca au virato inapoi in banca, am fost acum trei zile si nu erau venite!!!! sambata si duminca au venit s-au dat si cine nu a fost pe faza nu a luat…. ca sa ajung la Judet cheltui mai mult decat am de luat si nu se merita!!! oare ce e de facut?

      Comment by Anca — September 30, 2013 @ 1:37 pm

  90. se numeste posta romana da doamna de la ghiseu nu stie romana nah..

      Comment by Radu — October 25, 2013 @ 8:24 pm

  91. Cred ca ar fi trebuit sa ii spui ca o dezaprobi. Asa ea chiar traieste cu gandul ca avea dreptate si tacerea ta a intarit asta.

      Comment by Cristian — January 23, 2014 @ 6:59 am

Leave a comment

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.


More in mizerii (242 of 956 articles)