Tu ce astepti de la stat?
Scris de Sebastian BargauAm vazut ca, in ultima perioada, poezia celor care sunt impotriva proiectului Rosia Montana s-a schimbat. Nu o mai dau cu cianurile, cu ecologia, cu dezastre sau cu relocarea, ci cu banii pe care ii va lua statul roman. Si, in acest caz, intreb si eu ca imbecilul platitor de taxe: ce primesti de la stat?
Eu stiu doar ca proiectul va aduce locuri de munca pentru cei care nu au. Si le va aduce pentru minimum 15 ani. Va da de lucru si transportatorilor, si bugetarilor si multor altora. Si statul va primi TVA, si va primi si niste impozite si multe altele. Si mie chiar mi se rupe de cat va primi statul.
Atat timp cat statul este impotent si nu isi exploateaza resursele, sa le exploateze altii si sa-i dea si statului niste firmituri. S-au luat spagi pentru acest proiect? Poate s-au luat, poate nu. Dar, daca s-au luat, oare a fost singurul care a dat? Restul resurselor s-au dat pe ochi frumosi sau pe multumiri, sau cum?
Revenind la ce-ti da statul. Mie, pana in acest moment, statul imi da multa muie. Anul trecut am platit niste multe mii de euro pentru sanatate, pensii si somaj. Mii de euro. Hai sa va spun ce-mi da statul.
Daca ajung la spital, faptul ca eu am platit CAS-ul pe drepturi de autor nu este luat in considerare, deci trebuie sa imi platesc spitalizarea si tratamentul. Somaj nu pot lua pentru ca n-am carte de munca, nu conteaza ca am cotizat. Cu pensia e la fel, pula pensie daca nu pot duce o carte de munca sa imi calculeze contributia. Prin urmare, eu dau bani la stat si primesc o mare muie.
Credeti ca veti vedea vreun ban din cei pe care-i da RMGC la stat? Ma indoiesc amarnic. Vor vedea banii aia niste unii care ii vad si acum. Niste neamuri, niste prieteni, niste colegi din partid… Aia vor beneficia din banii aia, nu voi. Nu iti va creste tie salariul, nu ti se va indexa pensia, nu va fi modernizat spitalul. Banii se vor duce la prieteni, neamuri si colegi. Se vor mai face 100km de autostrada, cateva sali de sport ultra moderne in niste scoli de la tara care au 10 elevi si cateva pensiuni in locuri uitate de lume.
In schimb, locurile de munca sunt reale. Salariul dat de RMGC este real. Impozitele platite de RMGC sunt reale. Niste oameni au ce manca, niste datorii vor fi platite, niste muritori de foame vor ajunge iar pe linia de plutire. Da, e simplu sa scrii de pe iPad ca esti impotriva cand unii mor de foame. Si twett-urile de pe iPhone sunt inutile atunci cand unii prefera sa-si cumpere o paine in loc de laptop/smartphone si internet.
Deci, pe ce ne batem si de ce ne injuram? Pe ce ar trebui sa primeasca statul si sa dea la prietenii care acum sponsorizeaza ONG-uri care fac scandal?
Numa’ intreb.
În sfârşit, mai văd pe cineva cu mentalitatea asta. “Atat timp cat statul este impotent si nu isi exploateaza resursele, sa le exploateze altii si sa-i dea si statului niste firmituri.” Superb.
Comment by 47 — November 15, 2011 @ 12:41 am
Intai sa te corectez: ai dreptate cu sanatatea, cu somajul, te inseli la pensie. Ce-i drept, pana faci 65 de ani (cat e acum) poate se schimba legea si varsta minima de pensionare la 85, asa ca om trai si om vedea.
In rest, ai dreptate 101%. Eu am zis-o demult, si de multe ori. Statul (sau mai bine zis guvernantii, adica cei care gestioneaza ce-a mai ramas din stat) nu pricepe niste chestii elementare. E clar ca e nevoie de bani. E clar ca nu sunt bani. Si cum facem rost de bani? Regresam 200 de ani. Tacticile si politicile statului sunt aceleasi ale ciocoilor din anii 1800. Nu e de-ajuns sa jupuim pielea de pe taran (contribubil)? Hai sa jupuim 3 piei de pe el.
Sugrumam firmele mici si mijlocii. Sugrumam angajatii din sectorul privat. Crestem TVA. Crestem impozitele. Amanam plata arieratelor. In loc sa ne dam in-cur-si-n-cap sa ajutam firmele mici in perioada de criza, sa incurajam strainii sa vina sa bage bani in Romania. Noi ii gonim de aici pe cei care au apucat sa investeasca si ii speriem pe cei care s-au gandit sa vina aici.
Noi avem un singur avantaj: forta de munca ieftina. Si disponibila. Pentru ca din 20.000.000 de romani, doar 4.000.000 muncesc. Mai avem 1.000.000 de bugetari, care sunt platiti tot din munca celor 4.000.000. Mai avem pensionari, minori, oameni care muncesc la negru. Dar tot raman inca MINIM 2.000.000 de oameni care pot si vor sa munceasca, dar nu au unde.
De ce nu incurajam firmele mari de afara sa vina aici sa ne dea sa muncim??? Hai sa ii scutim de impozit pe profit pt primii 5 ani. Hai sa ii scutim de TVA. Hai sa ii scutim de contributia firmei la obligatiile angajatilor, cu conditia sa angajeze someri. AOLEEEEU, NUUUU, CA PIERDEM BANI!!! Pierdem pe dracu; hai sa facem cum am propus eu; firma angajeaza nu plateste contributiile pt noii angajati, dar IA OAMENI CARE CONSUMA BANII STATULUI si ii plateste; pe langa economia care se face, oamenii aia vor cheltui salariul in Romania; deci vor plati taxe, impozite, TVA etc. Sa zicem ca firma este scutita de impozite, plata TVA etc. Oricum, firma va consuma utilitati pt care va plati TVA, bani care altfel nu ar fi existat la bugetul statului.
Inchei aici; poate continui maine
Comment by geutz — November 15, 2011 @ 12:55 am
Cand au ramas sute de mii de oameni fara locurile de munca, la orase, dupa inchiderea marilor platforme industriale, nu mai sarea nimeni in sus ca mor oamenii de foame. Acum, au devenit o mare miza cele cateva sute de familii dintr-un sat de munte, care pana una alta mai pot creste un animal, sa cultive un cartof, etc. Oamenii de la sat n-au murit niciodata de foame. Acum toata lumea se ingrijoreaza “ce fac oamenii din Rosia Montana fara un loc de munca”. Da’ restul de oameni din tara asta fara un serviciu, ce fac ? Sebastian, daca faci toata campania asta din convingere, e ok pana la urma, asta e parerea ta iar noi avem libertatea sa o agreem sau nu. Dar daca opinia ta e cumparata de corporatistii de la RMGC, sa stii ca faci un mare rau, iar cu timpul credibilitatea ta va avea de suferit.
Comment by lawrenceSoft — November 15, 2011 @ 2:22 am
ma abtin,nu mai zic nimic!!
Comment by lari — November 15, 2011 @ 2:48 am
Statul e stat si conducerea de azi e momentana. Daca Basescu fura azi u miliard de euro, maine nu se mai platesc pensii, ca nu sunt bani. Crezi ca poporul are legatura cu statul? Crezi ca se fura mai mult sau mai putin indiferent de veniturile la buget? Sa inteleg ca ar fi de preferat sa facem toti evaziune fiscala pentru ca undeva sistemul e imperfect si se fura? Daca statul nu are bani, nu da la popor. Daca statul are bani, chiar daca se fura, e o sansa in plus ca acei bani sa ajunga si la oameni. In tarile civilizate oamenii isi platesc taxele si apoi vad ce se face cu banii lor, platesc pentru licenta de software ca dezvoltatorul sa poata continua ceeea ce face. Romanii pirateaza softul si apoi critica compania pentru produs. Resursele sunt ale poporului, nu doar ale statului sau ale conducerii momentane. Tu spui sa renuntam la sume uriase ca sa ajutam cateva sute de oameni? Credeam ca sunt importante argumentele economice, nu cele sentimentale. Hai sa iti dau un subiect de campanie asemanator: locuitorii din Delta traiesc in conditii foarte dure si au sanse la fel de reduse ca cei din Rosia Montana de a se angaja. Esti de acord sa dam Delta unor straini care sa o asaneze, sa o faca pamant arabil sau inundabil pentru orez, sa taie stuful, sa pescuiasca intensiv insa in acelasi timp vor creea sute sau mii de locuri de munca, vor plati redevnta si impozite statului roman? Sigur, dupa 30-50 de ani nu o sa mai existe Delta, insa oricum e nefolosita, iar daca noi nu suntem in stare sa o folosim mai bine sa o dam strainilor si ei sa dea statului firimituri. Esti de acord? Eu cred ca si aurul ala, si Delta si alte rezerve de acest gen sunt bune unde sunt si nu avem dreptul sa le dam mai jos decat valoarea lor reala.
In alta ordine de idei, referitor la statul ala rau cu tine: cine te opreste sa iti faci maine un SRL si sa fii angajat in el? Ai avea carte de munca, asigurare de sanatate si pensie, nu? Sau nu iti convine varianta asta pentru ca astfel darile sunt mai mari decat pe drepturi de autor?
Comment by Gigi Contra — November 15, 2011 @ 5:19 am
Geutz Chiar crezi ca lipsa unor idei de genul asta e marea problema? Adica iti inchipui ca nimeni nu se gandeste la chestii asemanatoare? Avem o clasa politica unde se iau deciziile astea. O clasa pe care o meritam, din pacate. Sunt sigur ca mai sunt cativa pe acolo care mai incearca cate ceva, dar majoritatea nu vede mai departe de intersele de partid, de mie ce imi iese, de intersele minoritatii in detritemntul majoritatii. Nu ideile sunt problema, sunt destui oameni cu idei, ci trecerea acestora prin girul politic si punera lor in aplicare intr-o forma corecta.
Comment by tester — November 15, 2011 @ 8:38 am
*interesele, detrimentul Off topic Siteul arata oribil de pe tableta, pot sa-i mai fac ceva (Samsung Galaxy 10.1?
Comment by tester — November 15, 2011 @ 8:41 am
legat de rm ar fi 3 chestiuni :
1. aurul poate fi extras doar o data
2. odata aurul terminat ghiciti ce se va intampla iarasi cu zona
3. toate orasele din tara foste mari platforme trec de ani buni prin foame
cu RM e ca si cum ai achita creditul din banca cu imprumut de la camatari
Comment by aurel — November 15, 2011 @ 8:41 am
Eu astept de la stat sa nu mai risipeasca banii.
Comment by cristip — November 15, 2011 @ 9:02 am
De la stat ma astept sa ma lase in pace. Eu imi platesc taxele, impozitele, el sa nu imi puna bete in roate. Atata tot. Win-win situation.
Comment by zaqk — November 15, 2011 @ 9:13 am
Uite opinia mea anonima despre ce anume te face un slab formator de opinie:
1. spui “poezia celor care se opun”. Cat timp spui ca opiniile altora sunt fantezii, doar pentru ca nu se potrivesc cu ale tale, nu esti cu nimic mai bun decat un idiot anonim care te injura.
2. daca tot nu poti obtine nimic de la stat din cauza unor legi tembele (de acord aici), mergi pe ideea gresita, dar asa de tipic romaneasca, “sa moara si capra vecinului”. In acest caz inseamna sa ramana RMGC cu maxim de bani cati poate sa obtina din impotenta statului roman. Asta neluand in seamna ipoteza ca ai fi interesat financiar direct.
3. Moartea de foame e un sport national: in Africa si alte parti. In Romania, “descurcarea” este sportul national. Nu e o societate comunista. Dupa cum ai sustinut deja, nu e treaba ta sa-ti vinzi smartzphone-ul ca sa manance un cersetor de pe strada, nici un miner disponibilizat. Asa ca argumentele de genul “o sa avem tz locuri de munca” nu tin.
Ia uita-te la Moldova Noua. Te-ai muta acolo? Ma indoiesc.
Dar in apropierea locului exploatarii (viitoare) de la Rosia, te-ai muta? Chiar dupa terminarea exploatarii, cand vor ramane lacurile alea de decantare neingrijite. Desigur asta dupa ce RMGC isi va fi declarat familentul in clipa in care exploatarea scade sub limita de rentabilitate.
Si da, oamenii vor fi beneficiat de tz ani de salar’ pana atunci…iar apoi vor beneficia de foame si altele.
Dar desigur chestiile astea sunt greu de vazut cand o dai inainte cu “poezia”.
Comment by Mihai — November 15, 2011 @ 9:32 am
In tot acest scandal de la Rosia Montana, m-a durut in cot atat de cianuri(partea nasoala) cat si de cate joburi o sa de aia care exploateaza(partea ok). Ce m-a enervat, si inca ma enerveaza, este faptul ca trebuie sa dam resursele NOASTRE altora sa le exploateze. Si da ba, statul trebuie sa exploateze in mod normal ptr ca este resursa tarii.
Asa, noi le dam bunul nostru altora si aia ne dau niste firimituri, plus ceva cianura la purtator. Minunat. Statul este impotent ptr ca asa doresc gigeii ce fura, aia de sus. Se dau bani zilnic pe o mie de prostii si tot atatia se fura. Vrei sa-mi spui ca statul nu poate, in mod real, sa finanteze o exploatare a resurselor de la Rosia Montana? Nu se vrea, e mai usoara o spaga de la straini si sa te victimizezi in mod mioritic despre bugetul mic, buget ce permite mertane la parlamentari, salarii de sute de milioane la sefii din administratie dar uite ca nu permite un proiect din care Romania sa scoata si bani, nu numai sa investeasca.
Toata treaba cu Rosia Montana pute a hotie si lene tipic romaneasca.
Comment by predatorpulse7 — November 15, 2011 @ 9:39 am
@lawrenceSoft
de 2 chestii sunt curios:
1. poti sa ne dai si noua un exemplu rapid si concret (cu date) de “sute de mii de oameni, la orase, dupa inchiderea marilor platforme industriale” ?
2. Eu am crescut si muncit la tara o perioada indelungata. Zici ca “oamenii de la sat n-au murit niciodata de foame”, ai incercat tu sa cresti un animal, sa cultivi un cartof, doar ca sa supravietuiesti? Daca da..poti sa-mi descrii si mie sentimentul?
Comment by Ionut — November 15, 2011 @ 10:03 am
Eu chiar nu pot sa-i inteleg p’aia care militeaza de la distanta pentru Rosia Montana si ei habar nu au care-i realitatea acolo. Acolo nu e vorba de poluare, saracie sau vestigii arhiologice ci de aur si alte resurse. Aveti impresia ca voi luptati pentru salvarea unei localitati. De fapt, luptati impotriva RMGC. Daca pleaca astia vin altii (romani sau straini) si tot asa. Sa va fie clar, aurul de acolo va fi exploatat acum, peste 5 ani, peste 10 sau mai tarziu dar va fi extras cu siguranta. Nu exista salvarea unei zone asa mici care oricum este poluata datorita minereurilor din sol. Toata campania asta serveste unor interese ascunse de a pune mana pe resursele respective. Ramane de vazut cine va castiga. Eu unul sunt pentru RMGC pentru ca au ceva experienta in domeniu si mai bine ei decat o firma romaneasca a nu stiu carui parlamentar sau “smecheras”.
Comment by Danyzus — November 15, 2011 @ 10:14 am
“Excelenta” argumentatia statul e de cacat, e captivul celor care dau spagi si tu, cetatene, oricum nu vei vedea nimic, asa ca… hai sa dam resursele celor care dau spagi.
Uite alta argumentatie: lasa aurul acolo, in pamant, ca nu-i scade valoarea. Poate in 20-30-50 de ani apare o tehnologie mai curata de exploatare sau poate in 50-100 de ani statele nu vor mai fi captivele celor care dau spagi.
Comment by MiniMe — November 15, 2011 @ 11:24 am
Eu nu înţeleg o chestie ? De ce nu exploatează direct statul acel aur de la Roşia Montană ? pentru ce să angajăm o compania americană sau canadiană sau de unde o fi RMGC când aurul ar putea fi exploatat de o companie de stat ?
Comment by R4dhu — November 15, 2011 @ 11:33 am
@MiniMe – ai auzit de Hagi-Tudose? Numa’ intreb, te-ai gandit ca poate generatiile viitoare nu o sa mai aiba nevoie de aur, sau nu o sa mai fie in masura sa-l exploateze? Poate se realizeaza prostia aia cu Statele Unite ale Europei, cade meteoritul, sau cine stie ce se poate intampla in urmatorii zeci de ani?
Comment by bezmetique — November 15, 2011 @ 11:57 am
Pentru minim 15 ani și pentru maxim 15 oameni. Dacă cumva îți faci părărea că managerul Peter îl va pune pe Ionică la mașina de forare (care, cu această ocazie, are un regim foarte sensibil de funcționare, că dacă o folosești ca românul fuți probele și mașina, și managerul Peter nu se uită la tine și la mecanic până o repară, numai ca să poată stabili următorul punct de lucru) ci locul lui Ionică e maxim la pază. Și pentru că românii sunt hoți recunoscuți, poate că Ionică nu o să prindă loc nici acolo.
Așa că proștii care pun botu la campaniile astea pro: “de ce să rămână acolo” mai trebuie să se mai gândească. Doar nu te-ai dat și tu cu ei?
Comment by Daniel — November 15, 2011 @ 12:33 pm
@Mihai&@lawrencesoft: Aveti perfecta dreptate! Lasa asa, mai bine fara RMGC, decat cu…! In caz ca nu ati remarcat, Sebi se refera si la transportatori, la dezvoltare ulterioara, etc, nu numai la oamenii de acolo! Ok, noi nu am fost in stare sa dezvoltam, pe baza resurselor, nicio afacere in zona, lasa ca vin altii si fac asta! Sunt curios, toti “luptatorii” astia ëco”, oare ce puma mea fac in timpul zilei? Asa sa guitam, stim toti, si voi si eu si altii, dar de facut?!? Mama ei de Rosia Montana, sa scoata mai frate tot aurul de acolo si cu asta basta, ne va ajuta, ce mai incolo si incoace, ne va ajuta putin, dar ne va ajuta, decat nimic, eu cred ca-i mai bine! Stam si ne mancam de sub unghii si nici cand vin altii sa faca ceva, noi tot nu suntem multumiti. Mai frumos e, sa mergem pe pajiste sa fumam paie de fan si sa bem spirt, sa fim ëco”, decat sa facem dracului niste banuti!
Old habits die hard! E in sangele nostru sa ne miorlaim si sa ne plangem cu ceva spirtos in gura, alaturi de o tigara!
Comment by Filip — November 15, 2011 @ 12:37 pm
Ai scris o gramada ca sa inteleg ca esti de acord ca RMGC sa-si faca treaba pentru ca ofera locuri de munca reale -> salarii reale -> impozit + taxe reale.
Ca un calcul sumar: Romania castiga 5-6% din redevente + impozite si alte taxe asociate (inclusiv salarii).
E corect ?
Comment by GExGE — November 15, 2011 @ 12:40 pm
Ai vazut http://www.youtube.com/watch?v=e3q6X6pNruY si la asta te referi in articol ?
Ca sa nu fie dubii de ce parte sunt, eu nu ma pronunt asupra Rosiei Montane, nu sunt suficient de bine informat. Nu am nimic impotriva exploatarii aurului de acolo (daca se gasesc conditii de bun simt si nu exista pericol major de dezastru ecologic), dar nu stiu cat de avatanjos e contractul cu RMGC pt statul roman, de aceea nu pot sa am o parere avizata.
Comment by Andrei — November 15, 2011 @ 12:42 pm
Eu nu astept nimic de la stat. Statul este impotent. Singurul lucru la care trag speranta, este curent electric, de la retea… dar vom vedea daca d-l primar Ruse din Magurele Iflov, vorbeste aiurea sau nu. Pana acum, doar vorbe goale. La fel si restul asa zisilor politicieni locali si consilieri!
In rest din punctul meu de vedere statul poate sa moara!
Comment by madpinguin — November 15, 2011 @ 2:06 pm
Da ba, le da de munca niste unora care n-au. Dar sunt si altii care fac lucrul asta, intr-o hala fara niciun fel de emisii si nu se lauda atat cu lucrul asta.
E fals si ca oamenii de la Rosia Montana vor DOAR sa munceasca, asa cum incearca sa ne convinga reclama. Daca ar fi vrut DOAR asta, slava domnului, cunosc sute de exemple de oameni care si-au luat casa in spinare si au muncit altundeva. Nu cred ca poti muri de foame, fara sa faci nimic, cand milioane de romani muncesc departe de casa, asa, ca tu esti din Rosia Montana si asta-i cool.
Cat despre stat, e cel mai tembel intreprinzator din tara asta. Ma mir ca inca n-a intrat in faliment. Ce sa astept de la el? Bomboana de pe coliva…
Comment by ade — November 15, 2011 @ 2:36 pm
bre, daca ma iau dupa intrebarea din titlu si anume la ce ma astept de la stat am o lista intreaga, dar mai pe scurt ar fi sa isi faca treaba si fiecare ban incasat de la cetatean sa se vada unde a mers si ca a contat. a, ca statul roman ne face doar cu mana prin alesii neamului ( parca tot noi i-am pus acolo…)asta e altceva.
avem o lunga istorie de privatizari misto, facute in dulcele stil romanesc …parca mai ieri era un articol despre o anumita companie ce produce si distribuie carburant la Moise Guran pe blog si daca nu ma insel a vb de asta si in emisiune, ceva cu 1 mld profit in conditiile in care nu aduce materia prima din Orientul Mijlociu. Am mai privatizat si cu E-On….clar si astia ofereau locuri de munca calitate etc …tot rahatul …..pana la urma au sfarsit sa faca concedieri masive, sa pastreze vechile dotari si sa schimbe doar cand e nu se mai poate face altceva ….imi doresc sa moara in chinuri si astia ….nu are rost sa mai vorbim de cate combinate au fost privatizate si apoi vandute la fier vechi iar terenul folosit in imobiliare. Si lista continua. pana la urma cacatul ala cu ” nu ne vindem tara” a fost corect ….noi nu o vindem, o dam gratis. deci energia am vandut-o, resursele de petrol si gaze s-au dus si alea …ce ar mai fi? a da niste aur si argint…pai e pacat de el …..trebuie dat repejor ca se fac locuri de munca in rosia montana ( in rest toata tara are unde munci, doar acolo era o problema). ceea ce e absurd e ca ne imprumutam cu miliarde sa platim, culmea, pensii si salarii, si normal ca dupa ce ne imprumutam mai si platim in sensul ca dansam cum vor cei care au dat bani….iar ce avem de valoare dam gratis….
ca oamenii aia au nevoie de locuri de munca acum? corect au nevoie….mai sunt si in alte zone la fel de disperati….dar daca ai o sursa importanta de venit ( aurul) si nu il exploatezi la maxim nu ai facut nimic, daca scoti mai multi bani de undeva poti sa ii investesti in mai multe lucruri si sa dai de munca la mai multi. cum zicea si cineva mai sus, nu pot sa cred ca nu suntem capabili sa scoatem singuri aurul. scuze ptr comentariul lung
Comment by ThoR — November 15, 2011 @ 3:02 pm
ce imi doresc eu de la stat? pot sa rad? Care stat? de la canadieni si australieni imi doresc sa imi dea viza si permisul de munca mai repede. altceva?
Comment by ASdfix — November 15, 2011 @ 6:22 pm
@Mihai — November 15, 2011 @ 9:32 am – Ai pus punctul pe i. Felicitari
Comment by Claudiu — November 15, 2011 @ 7:12 pm
@bezmetique: Dar tu te-ai gandit ca poate generatiile viitoare o sa aiba si mai mare nevoie de aurul de acolo?
Zicea odata un intelept: “Pamantul nu l-am primit de la stramosii nostri ci l-am imprumutat de la urmasii nostri”
Comment by Claudiu — November 15, 2011 @ 7:17 pm
singurul lucru bun in statul asta este sa nu traiesti aici !.. nu te ajuta cu nimic,bani iti iau,impozite platesti angro si de toate,dar cand ajungi la spital iara platesti. tu ti-ai platit toate cacaturile pentru o pensie ca lumea si cand ajungi la pensie te trezesti ca iti taie din pensie,cum fac asta?! cand tu o data ai platit pentru ea,cum naiba ei iti tai acuma din ce ai platit tu o data? da-i dracu..sper sa fie toti aia de sus pe o barca si sa se scufunde si sa inghete in apa sa sufere.
Comment by Robert Kis — November 15, 2011 @ 7:53 pm
Ma doare fix in pl de mana aia de oameni din satul ala uitat de lume. Ce stiu eu e ca dispare, in mortii lui, o bucata de munte, ceea ce nu-mi convine, ceea ce ma face sa fiu impotriva. Nu merita distrusa natura nici pentru 1 milion de oameni, dar pentru un sat…
Oricum, sa zici ca vin aia si dau locuri de munca si alte cacaturi dastea pentru prosti… Sa ma suga de pl si statul si aia de vor aurul si aia de vor sa-l dea.
Comment by Ubercool — November 15, 2011 @ 10:01 pm
Orice as astepta, nu o sa primesc.
Comment by Alex — November 15, 2011 @ 10:21 pm
Eu am o singura problema cu ong-urile de cacao : unde pana mea au fost cand s-au dat resursele petroliere pe nimic celor de la OMV? La Rosia Montana si asa e plin de scorburi in toate dealurile ale, sunt halde de steril, lacuri si rauri multicolore peste tot. Poate e vreo sansa ca astia sa curete, sau poate nu. Pana atunci OMV-ul scumpeste motorina si benzina dupa bunul plac, iar asta imi afecteaza viata de zi cu zi. Odata cu carburantii se scumpesc toate. Statul incaseaza accize si impozite enorme pe urma vanzarii combustibilului, unde sunt banii? Eu nu consum aur, ba chiar pot sa spun ca singurele obiecte care contin pretiosul metal sunt niste electronice care or avea prin cipuri o cantitate infima. Daca statul roman ia sau nu tot aurul ala nu imi va afecta viata cu absolut nimic. Pana atunci ong-urile s-ar ocupa mai bine de alte probleme cum ar fi padurile sau gropile de gunoi, sau alea nu sunt importante ca nu sunt exploatate de o companie straina ci de fratii romani?
Comment by BogdanEL — November 15, 2011 @ 11:46 pm
asta cu “primim ajutor – chiar daca mic, dar macar primim daca dam RM la canadieni” e ca situatia urmatoare :
esti mort de foame, dar ai in camera frigiderul plin cu bunatati, doar ca e incuiat cu un mare lacat pentru care tu nu ai cheie.
Ai fi de acord sa-i dai voie unui canadian sa sparga lacatul de la FRIGIDERUL TAU si sa manince TOATA MINCAREA TA, in schimbul faptului ca-ti da voie sa bagi botul in conservele goale pe care le arunca si te lasa sa lingi ambalajele pe care le desface ?
Comment by killaz — November 16, 2011 @ 5:22 pm
@killaz – nu, as prefera sa mor de foame! Chiar asa, tu sti ce inseamna sa-ti fie foame si sa nu ai ce manca? Sa cauti de lucru si sa nu gasesti, si sa nu poti parasi zona ca nu ai posibilitati sa o faci? Sau mamica se ocupa de partea cu umplutul si deschisul frigiderului?
Comment by bezmetique — November 16, 2011 @ 10:04 pm
Problema se poate rezolva si cu niste bani primiti mai mult de stat. Cu acei bani… se pot creea locuri de munca si pot ramane pe langa, nu cred ca nu sunt cativa care au facut niste estimari si sa vada ce e rentabil si nu. Faptul ca banii iau o directie teleportanta in statul roman e realitatea deprimanta si nu se pot realiza proiecte benefice pentru toti.
Comment by Manuel — November 17, 2011 @ 9:12 am
Eu astept ca statul sa falimenteze cat mai repede!
Comment by Radu-Mihai — November 17, 2011 @ 1:15 pm