Sebastian Bârgău: Gânduri logice la turație maximă

1 02

Ieri am stat destul de mult in preajma televizorului deschis, pe motiv ca mi-am asamblat calculatorul in bucatarie. Am facut asta pentru ca in bucatarie am mai multa lumina si mai mult spatiu, plus o masa pe care pot lucra, biroul meu fiind destul de ingust si plin de toate celea. Si, surubarind la calculator, am ascultat si emisiunea in care Becali isi dadea cu parerea, din tronul sau de la palat. Si nu rare au fost momentele in care abia ma abtineam sa nu vomit. M-am abtinut pentru ca, daca vomitam, stricam bunatate de componente…

De-a lungul vietii mi-a fost dat sa ma intalnesc cu multi oameni indobitociti de religie. Unii erau mai destepti, altii mai prosti, dar textul era cam acelasi. De obicei, aia destepti ajung la religie dupa ce au trecut prin greutati sau dupa socuri emotionale. Are omul un accident grav si scapa cu viata, apare un pulete care-i spune ca “Dumnezeu te-a ajutat”, accidentatul e intr-o stare de soc si asa-si explica faptul ca e in viata. Sau ii moare vreun membru al familiei. Sau scapa el de vreo boala grava care dispare miraculos dupa un tratatement medicamentos cu X% sanse de reusita. In fine.

Prostul crede pentru ca asa a fost invatat de mic. Nu are scoala, el stie doar sa dea la lopata, sa bea, sa se bata si sa creada intr-o zeitate. In conditiile in care abia stie sa citeasca, ce aude de la niste parinti la fel de cultivati, aia stie. Dimineata da la lopata, seara bea si-si bate nevasta, duminica se duce la biserica si se roaga pentru iertare.

Apoi vine marlanul. E genul ala de ceafa lata, un gherţoi semi-analfabet, crescut pe strada intre curve, pesti si hoti care, in momentul in care a facut primii bani seriosi din activitati ilegale, isi ia un BMW sau un Mercedes si apoi, drept multumire ca l-a ajutat Dumnezeu, isi trage repede niste tatuaje cu cruci, icoane, sa se asorteze cu cele trei kilograme de lant de aur pe care-l poarta agatat la gat si de care sta atarnata o cruce de neam prost. Tot din aur (sau suflata cu aur, ca nu toti isi permit).

Si, dupa toti acestia, vine Becali. El este suma ultimelor doua categorii, nu de alta dar destept nu prea-l vad. Am inteles ca a citit vreo 54 de carti pana acum, inclusiv cei doi Jokeri, prin urmare nu putem spune ca are nici educatie si nici cu desteptaciunea nu ne-a uimit.

Venit de la coada vacii, un cioban sinistru, a facut un pic de scoala a vietii, a speculat una alta, si-a reparat Maybach-ul cu ranga, si-a frecat icoana de aur de la gat de cadavrul Paraschevei de la Iasi (am fost acolo, aveam si poze) si a ajuns mare politician. Si acum explica lumii, la televizor, cum sta treaba cu Dumnezeu si cu Satana.

Problema majora stiti care este? Daca acest personaj ajunge intr-o pozitie de decizie, sunt aproape convins ca va da mana libera (mai mult decat este acum) bisericii ortodoxe romane. Si atunci vom intra in istorie cu primul om care a reusit sa ne intoarca in timp 500 de ani, nu doar 20-30 cat ne-au intors astia de pana acum.

Pentru ca, fereasca Dumnezeu, sa ajunga marlanul prost imparat…


Pe aceeaşi temă




23 Comments »

  1. Eu nu te înţeleg aici. Pari un tip deştept. De ce afirmi că oamenii credincioşi sunt fie proşti, fie sunt credincioşi pentru că au trecut prin ceva dur? Unii credem pentru că aşa ni se pare logic… şi aici, sincer, nu poţi da contra-argument, gen că Dumnezeu nu există pentru că nu-l vezi sau ţi se pare mai plauzibil să fi apărut totul din nimic, deodată. Nu zic că nu ai dreptate, pentru că n-am de unde să ştiu, dar nici tu nu ai.

    Şi, deşi ştiu că prototipul credinciosului este un habotnic îndobitocit de mafia numită biserica ortodoxă română, care nu prea are treabă cu credinţa, mă deranjează când arunci categorisiri de genul ăsta. Poţi să-mi zici “nu-ţi place, nu mânca”, pot să renunţ la a citi blogul, nu-i nici o problemă de asta. Dar nu mi se pare că eşti cinstit când zici că toţi oamenii religioşi sunt îndobitociţi, numai pentru că vezi că ăia cu gura mai mare sunt idioţi.

    Nu zic nimic ca un hater, precum ai văzut, zic ca un cititor destul de vechi.

      Comment by Ion — February 1, 2012 @ 4:19 am

  2. Povara dovedirii existentei cade pe cel care ii afirma existenta, nu invers. E problema ta daca ti se pare “logic” sa crezi intr-o entitate imaginara care nu are baza in realitate.

    P.S. Nu a spus ca toti credinciosii sunt prosti,etc.

      Comment by Flying Spaghetti Monster — February 1, 2012 @ 7:18 am

  3. Hmmm, ai uitat la ghertoiul cu BMW sau Mertan de icoanele pe care si le atarna de oglinda retrovizoare. Nu poti trece cu vederea asa ceva :) ))))

    @Ion, trebuie sa intelegi ca Sebastian este ateu. Ca atare nu poate intelege motivarea pe care i-o dai tu pentru ca, sincer sa fiu, rationand, nu ajungi la alta concluzie decat a lui. Dovezi nu exista, decat cele pe care le crezi tu ca exista. Ori, in momentul in care crezi ca exista dovezile esti la un pas departare de a crede mai mult. Pentru a fi credincios trebuie sa lasi putin din ratiune… parerea mea!

      Comment by zaqk — February 1, 2012 @ 8:25 am

  4. @Ion “nu poţi da contra-argument, gen că Dumnezeu nu există pentru că nu-l vezi sau ţi se pare mai plauzibil să fi apărut totul din nimic, deodată. Nu zic că nu ai dreptate, pentru că n-am de unde să ştiu, dar nici tu nu ai.”

    Vremurile cand omenirea credea in soare, vant, trasnet si etc, si le considera dumnezei, a trecut pentru ca omul a evoluat si a ajuns sa isi explice ca nici una din cele de mai sus nu sunt zeitati. Astfel a inventat un zeu a carui “existenta” e atat de abstracta incat nu se poate nici confirma, nici infirma. Eu iti spun acum ca intr-un univers paralel exista un elefant roz care controleaza tot ce se intampla in lumea noastra. Nu poti da contra-argument, gen ca elefantul ala nu exista pentru ca nu-l vezi (doar e intr-un univers paralel, am zis) si nu poti sa zici ca n-am dreptate, pentru ca n-ai de unde sa stii. Asadar, elefantul meu exista? Daca da, atunci probabil si dumnezeu. Desi mai degraba as crede in existenta elefantului.

      Comment by Ciocanu lu Thor — February 1, 2012 @ 9:08 am

  5. Daca o luam pe calea logicii,elefantul roz nu are cum sa creeze ceva pentru ca in esenta lui,ramane tot un elefant,iar elefantii dupa cum stim sunt sub noi pe scara evolutiei.
    Daca ne folosim putin capul ne intrebam,cine sau ce a facut omul?Evolutionistii spun ca din maimuta ne tragem,dar pe maimuta cine sau ce a facuto?Si tot asa ajungem la planete,univers,bing-bang ca pana la urma sa ne dam seama ca cineva sau ceva e sursa.Dar acest cineva sau ceva care a facut toate,la randul lui e facut de altceva nu?Deci sursa de unde au pornit toate trebuie sa fie pana la urma nefacuta de nimeni si rationala pentru ca rationale sunt si cele facute de sursa;eram ateu cand credeam asa.

      Comment by Alexandru — February 1, 2012 @ 9:31 am

  6. e in regula sa fii ateu .doar ca libertatea ta se termina unde incepe libertatea mea. e o chestiune mai profunda si anume de educatie. cum ar fi in us sau in uk unde’s jdemii de feluri de neamuri si credinte sa se faca aia unii pe altii idioti. ceea ce se pare nu se sesiseaza este ca acei baieti cu comportament deviant s-ar fi comportat la fel indiferent cand si unde s-ar fi nascut , dovada ca in vest bisericile sunt goale dar ghertoii sunt tot pe pozitii.

      Comment by ogik — February 1, 2012 @ 9:35 am

  7. Domnilor, haideti sa nu ne mai ascundem dupa cires. Nu suntem un popor chiar atat de credincios, in majoritate, spunem o rugaciune sau un simplu Doamne-ajuta doar in cazurile in care ne dorim ceva, de regula de natura materiala (sau cu implicatii materiale).
    Observ totusi că sunteti pe cale sa ratati mesajul articolului, ascensiunea anormala a individului Becali si modul cum ne varat pe gat, de televiziuni, dimineata, la pranz si seara (si de multe ori si intre mese). Bun, o sa spuneti, ca si mai sus, nu iti place, nu privi, sau schimba canalul.
    Este regretabil ca, din foamea de rating, asemenea personaje sunt prezentate, involuntar, ca si formatori de opinie, pe anumite domenii de activitate.
    Sa ne mai lase cu credinciosul becali, care a sponsorizat biserica cu 2 milioane, pentru a avea acces preferntial la un teren, iar cand a vazut ca nu il poate lua, a inceput sa tip ca vrea banii inapoi.

      Comment by catalin b. — February 1, 2012 @ 10:09 am

  8. @ogik in uk s-au facut de mascari de nush cate ori tocmai din cauza religiei. sunt cestiuni vechi, de sute de ani sau actuale (documenteaza-te ca n-am chef sa caut eu). apoi, in momentul de fata, in toata europa exista probleme tocmai din cauza religiei si a exprimarii acesteia.

    sa-l vezi pe becali la tv e o incercare…sa il vezi in realitate e o experienta zdruncinatoare.

      Comment by corco — February 1, 2012 @ 10:32 am

  9. Andre Gide, un scriitor ateu cred, scria intr-una din cartile lui: “Trebuie oare sa-l socotim pe D-zeu gresit, pentru ca i-am surprins si denuntat unul din trucuri? il vom despuia oare pe Dumnezeu de trasnetul lui, ptr. ca am inteles cum se naste fulgerul?
    Nu spune bine?

      Comment by Gil — February 1, 2012 @ 10:42 am

  10. Sebi, sunt botezat ortodox, pentru ca asta au decis altii pentru mine cand eu nu puteam decide. Acum, daca ar trebui sa aleg, nu m-as mai boteza. La moarte, vreau sa fiu ars si cenusa aruncata. Nu sunt ateu. Toata lumea crede in ceva. Unii cred in Dumnezeu, altii cred in Allah, altii cred in inexistenta lui Dumnezeu. Cata vreme vor exista intrebari fara raspuns si complexitatea mediului care ne inconjoara nu va fi inteleasa, pana atunci va trebui sa accept ca sunt prost si ca e posibil ca popa sa aibe dreptate.

    Eu cred ca Isus(Iisus, sau Iiiisus cum vrei tu…) a existat si a fost un om care a inteles mai multe decat cei din jurul lui. Problema e ca cei din jurul lui n-au inteles nici dupa ce le-a spus ce era de spus si tot ca ei au facut.

    Ca Isus au fost multi de-a lungul timpului si vor mai fi, sunt oameni care inteleg natura si reusesc sa treaca peste instincte, care incearca sa faca omul sa progreseze si sa-si inteleaga spiritul, forta launtrica, sa dea o explicatie vietii. Asa ca, nu trebuie sa crezi in Dumnezeu. Nu trebuie sa crezi in biserica… dar spune-mi ca atunci cand vezi complexitatea naturii nu-ti vine sa crezi ca totusi parca nu e doar intamplarea care a facut sa existi, ca poate exista o forta ordonatoare in Univers pe care nu o intelegi… pentru ca n-ai cum sa intelegi asa ceva, nu suntem in stare sa intelegem cum se regenereaza corpul uman si de ce apare cancerul si tu vrei sa intelegi Universul?

      Comment by heto — February 1, 2012 @ 11:40 am

  11. @Ion: Daca ti se pare logic sa crezi in dumnezeu in secolul 21, atunci trebuie sa-ti spun – amice – cu toata parerea de rau: da, esti prost.

      Comment by Robert — February 1, 2012 @ 5:42 pm

  12. Desi ideea acestui articol era alta, am alunecat cu totii in eterna discutie despre religie si Dumnezei, care nu duce nicaieri. Eu respect orice ateu si cred ca pe undeva multi au devenit atei din cauza bisericii primitive, care in loc sa invete oamenii sa fie spirituali (diferenta mare fata de a fi religiosi), i-a indobitocit cu basme care au devenit atat de greu de crezut incat oamenii s-au dezis de orice chestie spirituala si neaga total posibilitatea existentei unei energii supreme (numiti-o cum vreti) care e “in charge” pe aicea, ca sa zic asa. Nici eu nu cred in Dumnezeul imbunfant si razbunator pe care ni-l vinde biserica, catusi de putin, dar cred ca exista o forta suprema, o entitate care ordoneaza lucrurile in univers la un nivel pe care mintea noastra de umanoizi nu-l poate pricepe, decat poate la un nivel foarte superficial.

    Mi se pare foarte pertinent comentariul lui heto. Azi am scris si eu un articol care poate explica intr-o masura mai mare ideea din paragraful de mai sus. Daca vreti il puteti citi aici:
    http://www.theflyonawall.com/2012/02/daca-i-miercuri-suntem-spirituali.html :)

    p.s. Becali este intr-adevar o plaga sinistra. Eu am ajuns in faza in care nici misto nu mai pot sa fac de el, pt. ca asta ar insemna sa consum in continuare, intr-o forma sau alta, ineptiile sale mediatizate de presa imbecila.

      Comment by TheFly — February 1, 2012 @ 6:59 pm

  13. Din nou o postare de nota 10. Cu personaje precum acest Becali, stomacul nostru nu prea are liniste. O fi emigrarea singura solutie pentru a scapa de aceste personaje dubioase, dar intens promovate de niste ziaristi sau patroni de trusturi media care nu realizeaza cat rau fac prin aceasta ‘poluare’?

      Comment by Dumitru Caruntu — February 1, 2012 @ 8:21 pm

  14. Probabil ca realizeaza, dar putin le pasa. Doar ratingul conteaza. Iar acest gibon inca face rating. E un cerc vicios. Cand poporul va inceta sa mai consume, poate atunci……..

      Comment by TheFly — February 1, 2012 @ 8:23 pm

  15. @ Ion “Nu zic că nu ai dreptate, pentru că n-am de unde să ştiu, dar nici tu nu ai” Cred ca ai vrut sa spui ca desi nu ai dovezi ca exista tu tot crezi in Dumnezeu. Toti cei care au nevoie de religie ca sa isi justifice/legitimeze actiunile si sa isi dea un scop in viata sunt niste semi-animale. Parerea mea.

      Comment by Stanley — February 1, 2012 @ 9:03 pm

  16. Mi-e greu sa cred ca vom ajunge in situatia asta!

      Comment by Eduard — February 1, 2012 @ 9:11 pm

  17. Gigi nu e chiar asa de mare credincios precum se da. I-a zis lui un consilier de-al lui ca da bine sa fii credincios, ca aduce voturi si simpatie cam la fel de mult ca pomenile in euro, si el aplica de zor placa cu credinta.
    Gretos.
    Ce naiba ti-ai omorat neuronii uitandu-te la el? Nu merg alte canale la TV-ul din bucatarie?

      Comment by Til — February 1, 2012 @ 9:48 pm

  18. Am fost, am vazut, m-am convins.
    Oare voi chiar nu vedeti nmk ? De ce vi se pare voua normal ca toti astia credinciosi is scaldati numai in religia ordox ? Da, sunt botezat ortodox, dar nu ma duc la bisrica numai cand botez pe cineva (impins de la spate), deoarece in momentul cand am inceput sa am curajul sa ma gandesc(nu sa judec) despre ceea ce fac popii … mi-au lasat un gust amar. Intradevar nu toti, dar majoritatea. Cum daracu se face ca in biserica iti spune verzi si uscate, iar in realitatea nu se leaga nmk ?
    1. ex. Spune popa sa nu lucri Duminica, dar el te cheama la el in claca (la munca)
    2. ex. Sa ne iubim aproapele msi sa fim alaturi de el la greu si la bine. Cand se face o nunta sau botez ii ok, sa-l platesc pe popa sa se distreze odata cu mine, dar cand imi moare cineva, el de ce nu-i alaturi de mine si sa refuze plata ?
    3. ex. Voua nu vi se pare discriminare ca astia fac biserici ortodoxe in cine stie ce institutii ?
    4. ex. Nu vi se par cam multe taxe la religia asta ordodoxa si cam multe functii, parca ar fi imparati ?
    5.ex. Nu vi se pare ca investim prea mult in biserici si in nimic altceva ?
    Io, zic sa mai mergeti si pe la alte biserici si sa vedeti cum este, daca omul de rand are ceva de spus, pe suflet, io trecut ceva prin fata ochilor, merge in fata credinciosilor si isi spune necazul, durerea, parerea, …

    Nu am citit numai biblia povestita copiilor, dar undeva scria ca e mai bine sa te rogi in camara ta …
    Io zic ca daca respectam o porunca “ce tie nu-ti place altuia nu-i face “, atunci mergem inainte.

      Comment by albinuta veninoasa — February 1, 2012 @ 10:23 pm

  19. [...] Gânduri la turație maximă VISURÂT Sebastian Bârgău « Dumnezeu, prostul, marlanul si, la coada, Becali 2 [...]

      Pingback by Avem nevoie de dovezi? » visurat.ro blog — February 2, 2012 @ 12:01 am

  20. Haterilor, am priceput de mult timp că omul e ateu, şi nu m-am luat de părerile lui – nu mă interesează dacă crede sau nu. Singurul lucru care mă deranjează e că, prin faptul că sunt credincios (şi nu ca să îmi justific acţiunile sau din disperare sau mai ştiu eu ce motive găsiţi), sunt băgat în oală cu dobitocii habotnici. Şi, prin problema existenţei, mă refer la vechea întrebare “de unde a apărut universul?” iar motivaţia pe care mă bazez eu e cauzalitatea. Dar nu vreau să intrăm în dezbateri filosofice.

      Comment by Ion — February 2, 2012 @ 4:07 am

  21. zilele trecute a venit la noi la liceu (s-a laudat si pe la televizor de marea donatie facuta liceului – bustul lui caragiale in bronz) si a intarziat, iar in momentul in care a intrat, dl prof. univ. Stefan Cazimir vorbea, dar asta nu l-a facut pe Becali sa taca, ci pur si simplu l-a intrerupt. trecand peste, cand a fost rugat sa zica ceva s-a ridicat in picioare si a zis ca “nu ii vin cuvintele”, apoi, peste 5 minute, cand “i-au venit cuvintele”, a inceput sa zica de maica domnului si duhul sfant (mentionat de minim 7-8 ori, vorbesc serios) care l-au ajutat sa-si gaseasca mirobolantele cuvinte…

      Comment by Mada — February 2, 2012 @ 7:57 pm

  22. Daca tot ai deschis subiectul …….. cred ca o parere in plus nu supara :)
    Ei bine, fiecare om, are propriul sau Dumnezeu, in concodanta cu ceea ce isi imagineaza el ca ar fi Dumnezeu.
    In parte religia a denaturat ceea ce parea natural si firesc. A facut reguli, obiceiuri si chiar a inventat personaje mai mult sau mai putin imaginare sau hiperbolizate.

    Partea amuzanta este ca daca un om laic are vedenii este considerat nebun si e internat la spitalul 9 din Bucuresti, daca un calugar are vedenii este considerat sfant. Probleme fiziologice explicate prin lipsa mineralelor si vitaminelor din organism. Toti calulgarii dupa perioade lungi de post dur fara mancare doar coji de paine si apa e logic sa delireze in ceea ce persevereaza cu atata credinta.

    Partea frumoasa este ca exista un adevar despre lucruri care ni se imtampla si pe care nu ni le putem explica dar incercam sa le asociem cu ceva ce am remarcat a fi prezent atunci cand s-a intamplat. Fie un obiect pe care ulterior il consideram norocos sau ca ne poarta ghinion fie ceva nevazut , necunoscut pe care il consideram Dumnezeu. Exista multe intrebari la care nu am avem raspuns doar presupuneri.
    Orice calitate dusa la extrem devine un defect.

    Numai bine

      Comment by Adelina — February 3, 2012 @ 2:10 am

  23. Il citesc pe Sebastian de peste 4 ani si pana acum nu cred ca am postat 2 comentarii la articolele lui. Desi sunt articole exceptionale (vezi serialele de exemplu), am preferat sa folosesc blogul ca pe o sursa de lectura. Am cateva intrebari in schimb. Inca de la inceput trebuie sa subscriu la acest articol, considerand ca a justificat in mod corect parerea lui. Dar in completare vin cateva intrebari retorice :
    - in orice situatie din lumea aceasta, cel care face afirmatia sau exemplifica ceva, trebuie sa aduca dovezi. La politie de exemplu trebuie sa ti se dovedeasca vinovatia. Nu trebuie sa imi dovedesc eu nevinovatia. Exact si in aces caz , al religiei. UNDE sunt dovezile religiei ?
    - Religia intotdeauna a fost un subiect sensibil iar tarile arabe sunt atat de indoctrinate incat sunt in stare sa mai sara o data cu avioanele in WTC pt Allah. De ce?
    - Iisus se zice ca s-a nascut de Craciun. Iarna in desert este a naibi de friguroasa. Incercati voi cu tehnologia si medicina actuala sa faceti asa ceva. Va muri pruncul in cateva ore maxim. In plus, mai veneau si in vizita pe la el sa ii aduca cadouri . Deci sa strabati desertul iarna la -20 grade cred ca e imposibil. Cum a fost pana la urma ?
    - Asta e grea. DE CE BIBLIA ESTE EDITATA IN VARIANTE DIFERITE ? De ce exista o biblie cu o poveste (ca asta e de fapt biblia, o poveste) pt crestini ortodocsi, una pt catolici si tot asa ?
    - De ce exista atatea religii ?
    - De unde stiti ca religia voastra e cea buna , si nu cea a catolicilor de exemplu sau a musulmanilor ?
    - Asta e grea. Orice nume propriu din lumea asta este scris si pronuntat la fel indiferent de limba. Doar substantivele comune sunt scrise si citite diferit. De ce TOT ce este in biblie este scris si citit diferit ? Incercati sa vedeti cate nume are Iisus, Iehova, Moise etc. daca asta e numele lor, de ce are cate un alt corespondent in fiecare limba? NU exista in istorie nici un alt caz similar, decat numele proprii din biblie.
    - De ce trebuie sa fiu eu bagat in apa si botezat cand sunt mic si nu am discernamant ? Ca asa vrea religia ? Ca asa e traditia ? Ca asa vor parintii ? Dar Iisus la ce varsta a fost botezat ?
    Sunt infinit mai multe dovezi stiintifice asupra unor evenimente decat cele religioase. Intotdeauna religia s-a bazat pe ideea ca un lucru s-a intamplat din voia domnului. Bun, si domnul asta al vostru cand se plictiseste mai arunca cate un genocid asupra omenirii ? ca exemplu asupra intrebarii, de ce exista foamete in lume si de ce sufera in tarile din lumea a 3 a copii ? Copiii aia ce vina au? repet, ce vina are un copil nou nascut? daca ar fi raspunsul ca il pedepseste Dumnezeu, atunci revin cu intrebarea: pt ce ? La maternitatea Giulesti cand au murit copilasii aia pe cine a pedepsit dzeu si pt ce fapte?
    COmentariul si argumentele mele ar putea sa intreaca cu succes lungimea articolului asa ca o sa mai am o singura intrebare :
    - un credincios, crede in dumnezeu. Un ateu nu crede in dumnezeu. Dar dumnezeu in cine crede? E ateu sau crede in el insusi si atunci e narcisim ?
    Desi am promis ca e ultima intrebare, mai revin cu inca una : incestul este pedepsit legal , moral, religios oriunde pe glob. Adam si Eva au fost PRIMII oameni pe pamant (teoretic). Presupun rasistilor ca o sa ziceti ca erau si albi . Bun, acum Adam si Eva au facut copii. Sa inteleg ca Eva si-a tras-o (sa ma exprim direct) cu copiii ei ca sa se nasca nepotii ? Sau copii Evei si-au tras-o intre ei ? Nu a fost incest totul?

      Comment by Cristian — February 29, 2012 @ 3:11 am

Leave a comment

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.