Explica-i prostului cum e cu violenta domestica…
Scris de Sebastian BargauAm vazut ieri un reportaj despre faptul ca se dezbate sau s-a aprobat (nu stiu exact) o noua lege a violentei domestice. Prin aceasta lege, sotul vatamat poate cere ca sotul agresor sa primeasca ordin de interdictie si sa fie dat afara din casa. Pana aici e bine. Ce nu e bine e faptul ca acest lucru se poate intampla si in cazul trasului de par sau a imbrancitului. Si asta mi se pare un pic stupid, mai ales pentru faptul ca nu poti demonstra ca ai imbrancit pe cineva. Va dati seama ca oricine poate depune plangere ca a fost imbrancit, nu? N-are vanatai, n-au ramas semne, dar a fost imbrancit/imbrancita si se teme pentru viata lui/ei, prin urmare respectivul trebuie sa dispara din peisaj. Dar despre asta vom vorbi alta data, acum sa trecem la subiect.
In acel reportaj erau intrebati si niste oameni ce parere au despre subiect. Oamenii respectivi erau niste melteni, se citea alcoolul din ochii lor si musteau de incultura. Dar si-au dat cu parerea. Primul a zis ca nu e de acord, ca femeii trebuie sa-i mai tragi din cand in cand cate o bataie, ca altfel nu invata. Al doilea a fost de acord cu primul si s-a declarat nemultumit de noua lege. Bun. De fapt nu bun, dar sa trecem mai departe.
Daca pe meltenii aia ii inteleg cumva (asa au trait, asa au stiut, n-ai ce sa le mai faci), pe femeile care au raspuns la intrebarile reporterului nu le inteleg. Prima a avut o declaratie socanta:
“Femeia nu ia niciodata bataie degeaba!”.
Da, asta este declaratia unei FEMEI. O reprezentanta a sexului frumos a spus ca e de acord cu bataia…
“Dacă ea continuă, îi mai scapi câte o palmă, ce să facem? Şi câte un pumn, şi câte o palmă şi câte un picior”, este de părere un bătrân din Suceava.
“Nu se poate. Cum să mă dea afară din casă?! Cine dezbate, la Bucureşti? Păi să-i dea pe parlamentari afară din casă”, consideră un alt bărbat.
Că mai încasează câte o palmă de la bărbaţi o recunosc şi femeile. Nu i-ar da însă afară din casă nici în ruptul capului. “Nu, nu-s de acord. Dar de ce să-i dea afară pe bărbaţi ? Degeaba femeia nu ia bătaie. Femeia dacă face treabă, ascultă bărbatul, spală, face mâncare, grijeşte…”, este de părere o femeie.
“Bărbaţii mai scapă câte o palmă. Asta nu-i nimica, asta-i un fel de joacă. La fiecare casă este câte un scandal”, o completează o altă femeie.
Mno, asta-i nivelul. Asta e prostia in Romania. Taranul roman creste cu cultura bataii. E needucat, nu stie mai mult. Asta a vazut in familie in timp ce crestea, asa se va comporta si in familia lui si, la randul lui, va educa o noua generatie de batausi sau sclave.
Problema-i alta. Respectivele care au spus ca “femeia nu ia bataie degeaba” vor fi primele care se vor mira ca vecinul lor si-a omorat nevasta in bataie. In acel moment nu se vor gandi nici o secunda la faptul ca acel omor a fost cauzat de obisnuinta cu care violenta domestica este prezenta in mediul rural. “Da, isi mai batea omul nevasta, da’ chiar s-o omoare?” ar fi urmatorul lucru pe care l-ar declara proasta satului reporterului.
Aici e marea problema. Faptul ca nevasta accepta sa fie batuta si nu dispare din peisaj dupa prima palma duce la asemenea tragedii. Ia sa fi plecat aia dupa prima palma, sa vezi ca nu se mai intampla nimic. Si-l parasea si a doua nevasta, i se ducea vestea, si doar vreo masochista il mai lua de barbat. Si, daca nu se gasea nici o masochista, i se irosea samanta asa cum merita.
Dar incearca sa explici asta prostului. Sa ii spui ca violenta domestica are efecte grave pe timp indelungat, ca se poate ajunge la o tragedie. N-ai cui. Marlanul se gandeste ca o bate da’ nu o omoara, proasta se gandeste ca a luat bataie dar i-a trecut de fiecare data si parca nici asa grav n-a fost. Asa ca ajungi sa nu-ti mai bati capul.
Astia-s oamenii, cu ei defilam.
Pe aceeaşi temă
- » Unii oameni isi merita soarta
- » Instigarea la violenta, sport national
- » Din fața prostului și din spatele calului trebuie să te ferești
Pentru ca ma simt sufocat de o bunatate nemarginita care ma copleseste, sacrific cateva minute din pretiosul meu timp sa va lamuresc cum e si cu violenta domestica, chestiune delicata dar nu prea. Se da Chinezu, acel pletos cret mereu nedormit cu cearcanele cat capul si cu un vocabular construit pe keyword-ul bere. Acest zombie neobosit (a se vedea campaniile in care pedala de nebun prin centrul Clujului) se trezeste asaltat de o morala crunta primita intr-o dimineata de iarna tarzie din partea sotiei in timp ce ea isi freca ochii iar el se scarpina la coaie.
– Stii, vreau sa-ti spun de o buna bucata de vreme ce gandesc in legatura cu cariera si activitatea ta recenta. Ai prostit si prostesti de cativa ani buni puradei de generala sau de liceu folosindu-i in campaniile tale si mintindu-i ca vor ajunge mari bloggeri. De pe urma muncii lor faci mult trafic si castigi multi bani! Nu te musta constiinta?
- Taci femeie, pentru ei am lansat un blog de bere, spuse chinezu fara sa o mai alinte cu apelativul “tovarasa”. Ii indemn si invat de mici la alcool.
- Si totusi crezi ca e corect sa-ti folosesti abilitatea de a manipula dobandita in trecutul tau politic/diplomatic pe pielea saracilor , neinspiratilor si credulilor astora mici? Stiu ca e necesar sa ne platim chiria si sa avem ce manca dar gandeste-te la etica si moralitatea faptelor tale!! Cum ti-ar cadea sa stii ca si plozii nostri vor fi prostiti la fel de urat de un alt bosorog cret? spuse femeia oftand.
- Am destui hateri online, te aliniezi cu ei femeie? Esti nebuna? zise chinezu legadu-si coama, pardon coada si incordand involuntar pumnul pregatit sa riposteze. Se vedea dezarmat, stia ca ce aude este adevarat iar asta il facea tot mai nesigur.
- In plus, continua femeia prinzand si mai mult curaj, am aruncat ochii in repetate randuri pe pagina ta demodata (aluzie probabil la tema care nu a mai vazut de mult timp o imbunatatire) si am realizat ca nu au ce invata de la tine. Doar campanii, campanii si iar campanii, manipulari, lingusiri, sondaje si poll-uri mascate fara sa le oferi nimic in schimb. Nu crezi ca ar fi cazul sa mai si muncesti in adevaratul sens?
Dezarmat complet, chinezu punct eu simti brusc inutilitatea cuvintelor, incorda pumnii cu putere si casuna pe saraca femeie. Si lovea cu ura de parca toate frustrarile acumulate in blogosfera in toti anii astia se descatusau acum. Prin minte ii trecura brusc polemicile avute cu perfu, iar in momentul ala parca impinse si mai tare mana facuta pumn in ficatul consoartei. In momentul ala in vedea pe Petcu si ale lui ironii si vulgaritati si parca setea din loviturile lui crescu. Se mai linisti cand isi aminti ca noul site zerostiri e destul de varza si nu are potential. Intr-un final, vazand ca femeia era mai mult lata decat lunga, se opri, isi trecu mainile prin par si se intrista brusc dupa ce realiza ca parul era legat, iar mainile nu le trecuse de fapt prin par, asa ar fi fost insa ideal. Chiar in momentul ala, batranii expirati de la dreamteam venisera sa-l ia la o bauta ca intre bosorogi, insa in asa context sunasera deja la 112 iar in cateva ore al nostru chinez punct eu era coleg de celula cu Razvan Baciu, arestat si el cu cateva ore in urma dupa ce facuse publice pe trafictube imaginii surprinse in trafic cu angajati MAI in timp ce rupeau pizda in cateva fetite de moravuri usoare pe o centura oarecare a unui oras oarecare la o oarecare ora. Razvane, cine te-a pus sa pleci de la Microsoft?
Cat despre violenta domestica, nu loviti femeia, chiar daca biblia stipuleaza si lasa loc de interpretari pentru atitudini de genu’. Amin! (spus ironic pentru ca sunt ateu iar cand scriu amin ranjesc fasolea la monitor, monitor mic visule ca nu toti isi permit juma’ de wall ca al tau).
Comment by Potrivnicul — February 22, 2012 @ 2:38 am
Sa inteleg ca nu traiesti in Romania? sau nu ai intalnit cazuri reale de acest gen ,si iti dai doar cu parerea ce ai face tu in situatia “ei”
In caz ca nu intelegi unde bat, cate din aceste victime isi permit acea parsire /denuntare a idiotului ? chiar mai trebuie sa insir motive care sa o determine sa indure?
Comment by giani — February 22, 2012 @ 2:50 am
Exista o chestie care se numeste sindromul femeii batute (sau persoanei ca sa fim PC) – battered woman syndrome. In urma episoadelor repetate de abuz conjugal victima va capata niste convingeri teribil de ciudate: ca ea, victima, este responsabila de ceea ce i se intampla, ca merita aceasta agresiune, ca agresorul este omnipotent si omniscient si ca poate oricand s-o raneasca sau s-o omoare. E in principiu rezultatul incercarilor de rationalizare a unei situatii pe care nu o controleaza si s-ar putea spune multe despre asemanarea intre acest mecanism si procesul de formare al unor religii. Cine a citit pana aici probabil a remarcat deja ca e un fel de var primar al sindromului Stockholm.
Consecintele practice sunt extrem de nasoale. Victima se teme sa ceara ajutor sau sa se planga, trateaza abuzul ca pe ceva normal si meritat, uneori chiar cu o anume mandrie perversa. In situatia cand cineva incearca sa intervina victima se poate ralia agresorului, sustinandu-l. Sunt cazuri in care politia a fost solicitata de vecini sa intervina pentru aplanarea unor certuri conjugale si sotul batut a devenit violent cu politistii.
Comment by alex — February 22, 2012 @ 3:39 am
Nu inteleg de spui “violenta domestica in mediul rural”. Ai cumva niste cifre in care diferenta intre rural si urban in ce priveste violenta domestica e mai mare de 15 %? Ca mie mi se pare aceeasi mentalitate, indiferent de mediu.
Comment by Gigi Contra — February 22, 2012 @ 4:51 am
De ce naiba sa o bati? Daca a ajuns sa te dispere atat de rau incat sa-ti vina sa-i dai pumni in gura ca la aurolaci, las-o. Gata, punct, divort si plm. A….aveti un aprtament luat impreuna? Naspa….se vinde si cumparati doua garsoniere. E in rate? Si mai naspa…asta e…te muti in chirie. Care naiba mai e rostul unei casnicii/concubinaj atunci cand unul dintre cei implicati simte nevoia de a-l altoi pe celalat.
“Femeia nu ia bataie degeaba niciodata”: Stim cu totii ca sexul “slab” are obiceiul de a cicali, a vorbi cand nu este intrebata, a bate din gura, etc. Dar orice om normal la cap ignora aceste scapari. Atunci cand devin prea dese sau prea enervante, ori clarifica situatia printr-o discutie, ori pleaca…..e atat de simplu.
Comment by UnPorc — February 22, 2012 @ 5:56 am
Violenta domestica include violenta verbala (injuraturile,calificarile,atc.) care este de fapt primul pas spre agresiune.
Ed nu mi-am jignit si nici nu mi-am lovit sotia NICIODATA si am 23 de ani de casnicie si sa stiti ca am avut destule momente critice.
Un sfat pentru barbati : Incercati greva cuvintelor in atari situatii, da rezultate chiar daca cea de linga tine iti va reprosa ca nu ii raspunzi la intrebari chiar atunci cind are mai multe de spus ca deobicei.
Comment by nico — February 22, 2012 @ 6:50 am
Cineva a zis o vorba mare. Daca nu poti sa fericesti pe cineva, de ce sa-l chinui? Violenta contemporana e o consecinta a starii nevrotice induse mediatic. Intre ideea de a reactiona violent si fapta, este un filtru: judecata. Asta e strans legata de bagajul intelelctual, cu cat e mai bogat cu atat filtrul e mai des. Asta ca sa intelegem unde traim.
In spatiul domestic persistenta violentei este data de stereotipuri. Cel mai adesea se accepta ca masura de stabilitate a cuplului. De fapt este o forma a existentei sclavagismului afectiv. Daca cei doi membri ai unui cuplu s-ar gandi sa si ofere zilnic un minut de ALTCEVA, sau de ceva special, sau de ceva inedit pariez ca ar fi altfel. Dar pentru asta trebe ceva. Aveti?
Comment by gion — February 22, 2012 @ 7:56 am
Eu sper inca la o schimbare de mentalitate, macar in ceea ce priveste femeile de 20-30 de ani. Lipsa de educatie face inca victime atat in mediul rural cat si in cel urban. E trist ca anumite speciene stiu sa se impuna numai cu pumnul dar atata vreme cat acest comportament va fi tolerat nu se va schimba nimic.
Comment by Raluca — February 22, 2012 @ 9:08 am
legea este proasta categoric
femeile sunt obisnuite cu bataia.uneori au impresia ca face parte din preludiu.ce poti sa le ceri ? cat despre lege ar trebui sa sune altfel: vatamare corporala grava inchisoare de la 3 – 5 ani fara a se prescrie in caz ca nu te gaseste si bineinteles sa executi anii de parnaie.nu ? nu e mai simplu ? dai si tu 2 palme nevestei si stai vreo 3 ani pe la bulau ? dar degeaba vorbim noi prostii aici…. dupa bautura un dans pe manele, merg vreo 2 palme si apoi o partida de amor ghebos iar rezultatul, un plod adus pe lumea nevinovat.
gata m-am prins acum de ce Udrea a facut sali de sport la tara.
sa-si verse meltenii nervii in sala de forta sau la sacul de box =)))))) sau poate ca la sala doar se antrenau iar acasa era un fel de competitie =)))
Comment by StiluRilu — February 22, 2012 @ 9:12 am
Violenta in cuplu nu trebuie privita doar la modul “barbatul bate femeia”. Va spun din proprie experienta ca se intampla si invers. Nu in sensul ca femeia bate barbatul si ala e un lache submisiv si masochist care sta si indura, ci in sensul ca exista femei violente care sar la bataie din orice rahat, devin agresive, violente fizic.
Ideea e ca oricat iubesti pe cineva, daca poseda aceste “calitati” trebuie sa te cari rapid si sa nu mai privesti inapoi. Nu se va sfarsi bine, fie ca se ajunge la o drama iscata din violenta, fie ca innebunesti de nervi.
Comment by TheFly — February 22, 2012 @ 9:36 am
de acord cu potrivnicul
Comment by Liviu — February 22, 2012 @ 9:41 am
hai, ma, gion! chiar asa e? E indusa mediatic? Ia citeste-l pe nen-tau dostoievski, sa vezi ce batai isi luau femeile din rusia anilor 1800, fara sa aiba populatia acces la media.
De fapt, perioada in care traim noi acum este cea mai putin violenta din istorie.
Comment by mishu — February 22, 2012 @ 9:50 am
trist.. si mai trist e ca sunt si femei care aproba asta..poate si astia daca ar lua interviuri de la intelectuali ar mai impulsiona oamenii sa fie cu mintea mai deschisa..ar mai crea niste modele.. asa toate trompetele le scot astia pe post..si te astepti sa mai evoluam ..
Comment by alex — February 22, 2012 @ 10:33 am
Buna.
Am si eu citeva comentarii:
1. Statistic vorbind, barbatii cistiga mai mult. Deci, tot statistic, barbatii si cuplurile casatorite sint in majoritate proprietari pe apartamente/case, nu femeile singure. In conditiile astea, cum poti sa il dai afara de pe propietatea lui? masura va fi temporara sau definitiva?
2. Cum demonstrezi in instanta imbrincitul/trasul de par? Nu ramin urme din cite stiu, ca sa poti scoate certificat medico-legal pt asa ceva… nu cumva o sa fie un du-te vino la tribunal, si rezultatul va fi un proces cu termene cine stie cind?
3. Exista persoane (iarasi statistic, in majoritate femei) care dau din gura fara sa gindeasca, unora le place sa isi umileasca partenerul de viata/alti membri ai familiei. Cineva mai coleric poate sa reactioneze cu o palma, dupa x dati in care a tacut si a rabdat… intr-o situatie de genul asta, care este agresorul?
Comment by Elena — February 22, 2012 @ 10:34 am
Eiii, poveste lungă şi infinită aparent!
Pe lângă veşnicul ”aşa am văzut la mama şi la tata”, de ambele sexe, mai e şi cultura justiţiarului promovată al dracului de intens. Da, a tipului care se simte nedreptăţit şi îşi face dreptate cu proprii pumni. Sau cuţit. Sau pistol.
Iar orice plod care se uită la aşa ceva, o să zică ”mamă ce mai bate X sau Y în film!” Deci e scuzabil. Şi mai rău, e imitabil.
Violenţa generalizată din societate şi din media, duce la adâncirea circuitelor vicioase.
Şi da, educaţia religioasă creştină e o mare frână în faţa acestui gen de comportamente. Degeaba se spune ÎNTR_UN SINGUR loc ”A mea e răzbunarea”, când în mai multe locuri apar îndemnuri la educaţia prin dresaj violent a femeii.
Comment by Belle d”Imagination — February 22, 2012 @ 10:43 am
“Violenţa generalizată din societate şi din media, duce la adâncirea circuitelor vicioase.”
Sint total de acord cu afirmatia de mai sus.
Educatia este cheia dupa parerea mea… dar nu stiu in ce masura mai poti sa inveti un copil astazi ca solutia nonviolenta e preferabila.
Comment by Elena — February 22, 2012 @ 11:10 am
@ raluca, si la femeile de 20-30 de ani exista aceasta mentalitate. eu am avut o prietena (are 20 si ceva de ani acum) ce isi dorea un prieten care “sa o rupa la oare”. Nu a crescut in mediu rural, iar acum studiaza in centrul Bucurestiului.
Comment by cristina — February 22, 2012 @ 12:13 pm
atata zarva dar de barbatii care iau bataie nu se spune nimic ? aia de ii bat femeile ca pe pres
Comment by StiluRilu — February 22, 2012 @ 12:43 pm
Trist sa vezi asa ceva. La mine in familie nu prea a fost vorba de bataie niciodata, ca mai primeam poate una peste fund, ok, dar palme si pumn niciodata. Dar altceva vroiam sa zic: Din pacate, cand eram si eu mai tanar si frate-miu mai mic, ma cam enervam pe el si ii mai scapam una. Nu de alta, dar niciodata nu mi-a recunoscut autoritatea ca frate mai mare. Faza e ca eu m-am prins ca am gresit, pe de o parte ca mi-a zis frate-miu in mod direct acest lucru (cand eram calm) si pe de alta parte parintii.
Dar diferenta majora e ca eu am toate mintile in cap si ma consider relativ educat. La oamenii astia ar trebui inceput de la educatie, din scoala invatate astfel de lucruri, caci cand ajung adulti nu mai sunt asa “flexibili” la inteles.
Comment by Ionutzu — February 22, 2012 @ 1:02 pm
“atata zarva dar de barbatii care iau bataie nu se spune nimic”
Aia nu-i violenta domenstica…ii tzeapa masculilor care o dau in diverse cu “femeia nu se atinge nici cu o floare”.
Comment by Gil — February 22, 2012 @ 1:21 pm
Pentru a schimba ceva… nu e deajuns sa se aprobe legea. Nu vad ca ar putea schimba ceva… poate ar ajuta un caz- doua, dar nu mai mult.
Citind multe carti de dezvoltare personala si psihologie, mi-am dat seama ca problema e asa de complicata, incat singurul comentariu la acest subiect care sa se apropie de problema ridicata de tema ta este doar @alex (comment 3).
De ce spun asta… pt ca exista intradevar acest sindrom, aceasta dependenta de agresor, pe care pana si o persoana cu studii superioare nu o poate intotdeauna rupe fara ajutor (familie/psiholog/psihiatru).
Am avut in familie o matusa care a stat ani de zile cu un barbat care o batea si la care se intorcea permanent. Doar bunica mea (mama ei) a reusit sa o opreasca, dupa ani de dus-intors, obligand-o practic sa se mai duca. Dupa ani si ani, de pe urma batailor a capatat cancer si a murit.
Cand eram mica nu intelegeam de ce se intorcea iar si iar la agresor. O judecam… In ochii mei era o fiinta slaba, neinteleasa, fara logica.
Acum, dupa ce am trecut printr-un alt fel de dependenta/agresiune, le inteleg mentalitatea dar nu sunt deacord cu ea.
Pentru cei interesati de subiect si care vor sa inteleaga de ce femeile/barbatii victima/agresor joaca un rol pana unul reuseste sa rupa lantul (sau sa moara), le recomand cartea psihologica “Femei care iubesc prea mult” de ROBIN NORWOOD.
Nu este o poveste, nu este despre iubire si despartiri, este despre dependenta de barbati/femeii/alcool/droguri/sex, sunt cazuri reale ale unui psiholog.
Dupa ce am citit cartea si mi-a raspuns la multe intrebari, am discutat cu un psihiatru si am intrebat daca in romania, in iasi, exista grupuri ca Al-Anon(pt coalcolici, alcolici, drogati),Fiice unite(victime ale unui incest) etc, grupuri la care persoane cu o problema similara sa se poata duce si sa primeasca ajutor si sa gaseasca un raspuns, sprijin, sa vada ca nu e singur (a) si sa vada ca EXISTA alternativa.
NU EXISTA astfel de grupuri la noi…
Ca sa le creezi, sa ajuti intradevar trebuie mai mult de o lege si nu tine numai de educatie…
Revenind la subiect, ai partial dreptate… De ce zic partial? Pentru ca unii oameni chiar NU STIU ca se poate trai si altfel, sau daca stiu, chiar e foarte, dar foarte greu sa rupi dependenta.
O femeie batuta sau care accepta bataia, desi in trecut ar fi spus ca asa ceva nu ar fi acceptat in ruptul capului, ajunge sa ierte si sa indure pentru ca prin bataie, agresorul ii ia practic stima de sine si ajunge sa o umileasca si sa o indobitoceasca astfel incat ea CHIAR crede ca mai mult de ata nu merita si mai bine de atat NU va gasi. Si alternativa de a fi singura si a se descurca e asa de infioratoare, incat bataia pare de-a dreptul rupta din rai.
Nu caut sa justific sau sa iau vreo parte, spun doar ca exista O EXPLICATIE logica pentru acest comportament.
Subiectul e asa de complex incat ma opresc aici si sper ca m-am facut cat decat inteleasa…
Comment by ailime — February 22, 2012 @ 2:02 pm
Cred ca se cere totusi o expertiza de la IML care sa dovedeasca agresiunea pentru imbrancit si tras de par, nu ca nu ar fi deloc posibil sa iti smulgi singur niste fire de par si sa te dai un pic de pamant.
Comment by Alex — February 22, 2012 @ 2:25 pm
Mi-au venit in minte niste raspunsuri si contra argumente la articolul tau.
Nu sunt deacord cu :
1. “Mno, asta-i nivelul. Asta e prostia in Romania. Taranul roman creste cu cultura bataii. E needucat, nu stie mai mult. Asta a vazut in familie in timp ce crestea, asa se va comporta si in familia lui si, la randul lui, va educa o noua generatie de batausi sau sclave.”
Nu doar in romania oamenii sunt educati in asa mentalitate si nu doar la noi se intampla acest fenomen. Acest fenomen este peste tot unde nu exista o alternativa, un tratament pentru acest fenomen.
2. “Aici e marea problema. Faptul ca nevasta accepta sa fie batuta si nu dispare din peisaj dupa prima palma duce la asemenea tragedii.”
“Dar incearca sa explici asta prostului. Sa ii spui ca violenta domestica are efecte grave pe timp indelungat, ca se poate ajunge la o tragedie. N-ai cui. Marlanul se gandeste ca o bate da’ nu o omoara, proasta se gandeste ca a luat bataie dar i-a trecut de fiecare data si parca nici asa grav n-a fost.”
Nici aici nu ai dreptate. In psihologia umana, NU ajuti un om care NU vrea sa fie ajutat. Un om nu va lasa o dependenta doar pentru ca ii spui niste vorbe (oricat de adevarate sunt pentru tine). Tu nu te vei lasa de fumat pentru ca vine unul sa iti spuna ca tutunul dauneaza grav si poti face cancer. Alcoolicul nu se va lasa de baut pentru ca ii zici ca il omoara sau ii omoara pe altii. De ce? Simplu…
Ca sa inteleaga majoritatea cazul femeii agresate e ca si cum o femeie ar avea pe fata un val, ceva prin care ea vede doar alb si negru. Tu vii si ii zici ca exista si rosu si verde si galben… Ii spui sa isi dea jos val-ul. Ea nu vrea… tu ai 2 optiuni: o lasi in pace sau ii dai tu val-ul. Daca o lasi in pace ea nu se schimba, daca ii dai jos val-ul, ea te invinovateste pt ca ea NU dorea asta… Ai smuls-o din lumea ei si acum ea e pierduta.
Solutia este ca ea SA VREA sa si-l dea singura jos. Asta deobicei se intampla cand ea gaseste O MOTIVATIE pentru ca sa dea jos val-ul.
Motivatiile tale nu sunt si motivatiile ei.
Un alcoolic se va lasa (probabil) de baut cand doctorul il opereaza de ceva si ii zice ca daca mai bea, in 2-3 saptamani e mort (si e probabil ca si atunci sa nu se lase).
Trebuie sa se produca in viata victimei/agresorului un soc/tragedie/ ceva care sa zguduie si sa il faca sa ia el singur decizia de a se schimba.
Cu ce nu sunt deacord cu tine la acest punct? E ca acel om la care ii explici nu e prost (nu neaparat)… si prin vorbe/explicatii nu ajuti. Nu in aceste cazuri. Nu asa…
Comment by ailime — February 22, 2012 @ 3:05 pm
Nu vei fi niciodata suficient de destept ca sa convingi un prost ca este prost.
Comment by No Coca Land — February 22, 2012 @ 6:20 pm
Ce efect au legile in Romania? Zero, uneori. Doar in timp si prin educatie se mai pot atenua ‘gaurile negre’ din mintea unora. Numai ca aici intervin tembeliziunile care promoveaza non-stop violenta, prin asa-zise emisiuni de divertisment, in care se injura si se mimeaza bataia la greu. Iar majoritatea celor de la tara nu se uita la TVR Cultural, ci la zeroTV. Daca s-ar retrage licentele la tembelizunile care nu au nici un rol educativ, nu ar mai fi nevoie de combatut violenta domestica.
Comment by Dumitru Caruntu — February 22, 2012 @ 8:08 pm
exemplu:
1. iei bataie
2. suni politia, vine constata, pleaca. Daca nu esti destul de busit, n-ai cum sa mergi in instanta.
Fssss.
3. ti-o mai iei o data ca ai chemat politia – nici acum nu se vede
4. amenintarile continua
5. incerci sa ceri ajutor, sa pleci undeva, la asociatii, ong-uri = aceleasi usi inchise
6. amenintarile continua, aria lor de actiune va cuprinde si eventualele relatii pe la care te vaiti
7. spre binele tuturor, si pentru ca nu ai nici un ajutor, renunti sa te mai vaiti si accepti marlania
Pai da, sunt de acord sa se includa ghionturile in legea asta.
Macar sa-i intimideze, daca nu altceva.
Comment by mixy — February 22, 2012 @ 8:34 pm
Am citit comentariile, majoritatea la subiect, mai ales a “unporc”.
Nu cred ca merita sa continui o astfel de casnicie cu EL. In momentul cand ai prim it o palma, nu o mai poti numi casnicie.
Exista si varianta LUI, cand inghite certurile din partea ei. Au existat barbati care au fost trimisi in mormant fara bataie, sau la nebuni, din cauza femeii cu gura mare. Sunt sigur ca femeia de obicei are gura mare, dar sunt sigur ca are si dreptate, majoritatea incearca sa se transforme in trantori dupa 2-5 ani de casatorie.
Oricum, oriunde s-ar afla adevarul, o casnicie se opreste de la prima palma. Daca nu reusesti sa ajungi la o intelegere cu vorba buna, nici cu bataia nu merge.
O parere.
Comment by albinuta veninoasa — February 22, 2012 @ 9:51 pm
nu e bine sa iti bati nevasta si punct! pentru imbrancituri de genu exista judecata in care poti dovedi ca ea te santajeaza, daca esti prost si pici la chestia asta, meriti sa iti piara si tie samanta la fel ca si ala de isi bate nevasta. dar nici ca acuma vine politistu si iti zice sa nu o mai bati ca o doare.
cat despre cele care accepta sa fie batute si nu fac plangere, trebuie sa te gandesti ca nu toate femeile sunt ca tipa din “The Good Wife” si daca pleaca din cotetul in care stau cu agresoru singura solutie e sa se duca sa stea sub cerul liber!
situatia din romania abia iti permite sa te descurci daca iti merg treburile relativ ok, daramite sa mai poti sa te descurci daca esti nevoit sa o iei iar de la zero.
totusi parerea mea este ca aceste conflicte in care se ajunge la violenta fizica au mai scazut sau cel putin in cercurile in care ma invart eu au scazut.
Comment by super_fotbal — February 22, 2012 @ 10:39 pm
auzi ca nu ai ce face….mai bine sub cerul liber si sa pornesti de la zero decat sa stai sa induri bataie.Si mai sunt unele care spun ca stau pentru ca au copii cu respectivu`…In fine
Comment by alexandra — February 22, 2012 @ 10:53 pm
Tratati problema asta mult prea superficial. Am citit cam jumatate din comentarii si e cam aceasi problema.
-bataia este o solutionare imediata a problemei cu care te confrunti, nu e ceva de durata dar pe moment cel putin are efect(exact la fel ca atunci cand iei o pastila pentru o durere de cap care trece oricum dupa un somn bun)
-de obicei bataia apare in urma discursului in care femeia(in general) insira toate neajunsurile barbatului, barbatul coplestit revine la instincul sau animalic si da cu pumnul
Ambele parti sunt vinovate, femeia fiindca nu a facut o alegere buna si fiindca nu stie cum sa evite un scandal si barbatul fiindca in momente de genul isi pierde simtul ratiunii(asta in cazul in care l-a avut vreodata). Sunt si alte metode de a scapa de stres, nu numai prin droguri(alcool, tigari, stupefiante) sau violenta. Asta trebuie sa invete omul.
Cat despre solutia cu care adusa de majoritatea dintre voi: divortul. Voi chiar nu stiti in ce tara locuiti? Nu iesiti din casa? In aceasta tara fie ca ne place sau nu troneaza in primul rand biserica apoi barfa. Cand am verificat ultima oara biserica nu accepta divorturile si nici societatea nu incerca sa le inteleaga. Chiar credeti ca o persoana care accepta sa fie abuzata zilnic(daca nu ar accepta nu s-ar complacea in situatie si ar cauta solutii) ar suporta sa fie aratata cu degetul si sa fie marginalizata de comunitate? Da stiu este o porcarie dar eu deja stiu asta, nu imi place situatia dar nici nu am alta solutie decat genocidul. Daca voi puteti sa gasiti un raspuns mai bun pentru schimbarea mentalitatii oamenilor(in general) ascult cu placere si va garantez ca se vor rezolva mult mai multe probleme nu doar cea cu violenta.
Comment by gc — February 22, 2012 @ 11:49 pm
Problema e ca nu au pentru cine sa se lupte organizatiile. Orice campanie este de prisos pentru ca exista doua categorii de femei: cele care iau bataie si o considera normal, iar alta categorie care isi ia bagajul si pleaca dupa prima palma. Atunci pentru cine luptam? Categorie de mijloc nu prea cred ca exista.
Comment by Sunshine — February 23, 2012 @ 11:02 am