Sebastian Bârgău: Gânduri logice la turație maximă

11 04

Legi romanesti facute pe genunchi

Scris de Sebastian Bargau

In ultima perioada mi-au atras atentia doua legi gandite de niste cretini, una a fost gandita de niste imbecili iar la cea de a doua au ajutat si niste capete religioase. Dupa cum cred ca v-ati prins deja, este vorba despre legea adoptiei si cea a avortului.

Legea adoptiei

Mama unui prieten a fost adoptata cand era mica si, spre deosebire de alti copii, a fost informata din frageda pruncie ca este adoptata. Prin urmare, pana sa scape de acasa, viata ei a fost un cosmar. Nu vreau sa va inchipuiti ca a fost schingiuita sau mai stiu eu ce, parintii erau normali. Dar in capul ei altceva se intampla.

Daca parintii nu i-au luat jucaria dorita si vecina a primit-o cadou de la parintii ei, era clar de ce: pentru ca e adoptata si pentru ca nu o iubesc parintii. Daca nu o lasau la joaca, e pentru ca e adoptata. Daca isi mai lua ceva bataie din cand in cand pentru boacane era din nou clar: ma bat mai tare pentru ca-s adoptata. Si cam asa s-a derulat viata ei, s-au acumulat frustrari, nemultumiri, toate pe fond psihic pentru ca a aflat prea devreme ca este adoptata.

Asa ca era nemultumita si de parintii adoptivi pentru ca i se parea ca nu o trateaza asa cum merita, si de parintii biologici pentru ca au dat-o spre adoptie. A trecut mult timp (cel putin 40 de ani) pana a realizat cum sta treaba, ca toata lumea o iubeste si o trateaza la fel ca pe oricine altcineva si ca doar ea crede ca sufera din cauza ca e adoptata.

Asta este problema cu aceasta lege gandita de cretini. Sunt anumite chestii pe care un copil nu trebuie sa le stie pentru simplul motiv ca nu le intelege si nu le poate mânui. Mi se pare de o stupizenie crasa sa lasi un copil sa creada in Mos Craciun dar sa-i spui ca e adoptat, ca nu e copilul tau. Ori incepe sa te santajeze emotional (gen “daca eram copilul tau ma duceai acolo, imi cumparai aia, etc”), ori se va umple de frustrari.

Din punctul meu de vedere, nici nu stiu daca e bine sa-i spui vreodata ca e adoptat. L-ai crescut de cand era cat o lingura, ce mai conteaza din cine a iesit (asta in cazul in care adoptia s-a facut legal)? E copilul tau si gata. Te atasezi de un caine si ti se rupe inima de durere cand acel animal sufera, si nu tu i-ai dat nastere. D-apoi cand vine vorba despre un copil?

Copilul tau e ala pe care-l cresti tu! Daca i-ai dat nastere si apoi l-ai abandonat nu mai ai voie sa ai pretentii? Ti-l cresc niste fraieri vreo 16 ani si apoi il iei inapoi pentru ca te-ai razgandit, nu?

Mie asa mi se pare corect, ca parinte sa fie ala care creste copilul si nu cel care-l naste. Acum, la varsta asta, daca as afla ca sunt infiat, nu m-as apuca sa-mi caut parintii biologici. Nici macar de curiozitate. Daca am fost adoptat legal, inseamna ca aia ori au murit, ori n-au vrut sa aiba de a face cu mine. Prin urmare, eu de ce as vrea sa am ceva de a face cu ei? Parintii mei sunt cei care m-au crescut, m-au educat, m-au ajutat, nu niste unii care s-au descotorosit de mine imediat ce-am aparut pe lume.

Dar asta e modul meu de gandire acum, dupa ce am trecut de 30 de ani. Oare la fel gandeste si un copil cand afla ca e infiat? Eu cred ca nu si, oricat de ambalata vine vestea, cu sau fara psiholog, tot aiurea pica. Pe langa asta, la ce dracu’ trebuie dus copilul la psiholog daca nu are nevoie? E perfect sanatos, se joaca, invata, e sociabil, are un viitor luminos in fata. Si vin niste cretini complexati care vad acest lucru si se gandesc: “hai sa-i futem viata ca prea fericit pare!”.

Eu zic ca la psihiatru ar trebui sa mearga idiotii care au gandit mizeria asta de lege, nu copilul.

Legea avortului

A doua lege cretina este cea a avortului care, culmea, tot psihologi implica. Eu cred ca astia care fac legile astea au fost frecati la cap de Asociatia psihologilor care mor de foame, ca prea deodata e din ce in ce mai mare nevoie de psihologi. In fine.

Legea noua spune ca nu mai poti avorta decat cu avizul psihologului. Te duci la psiholog cateva zile, povestesti cu el si, daca ala vrea, iti da avizul si poti sa te duci si sa intrerupi sarcina. Oare doar eu vad ce se va intampla in continuare?

Pai e foarte simplu. Un psiholog frustrat si cu adanci convingeri religioase nu-ti va da niciodata avizul. Un psiholog care alege banul si respecta faptul ca trupul unei femei ii apartine acesteia va da avize pe banda rulanta. Prin urmare, nu se intampla nimic. Psihologii destepti se vor imbogati, cretinii religiosi vor face coada la biserica si viata merge mai departe. Corect?

Concluzie

Am tras speranta ca, dupa mai bine de 20 de ani de la comunism, incepem si noi sa ne desteptam si sa dam niste legi gandite. Din nefericire, pe masura ce timpul trece, apar din ce in ce mai multe legi romanesti facute pe genunchi de niste imbecili, incompetenti, habotnici sau corupti. Oare nu ar fi mai bine sa facem ca elvetienii si sa voteze si poporul legile, nu doar o mana de dobitoci ajunsi in parlament prin cine stie ce metode?

Poate asa se rezolva mai multe probleme (prima care s-ar rezolva ar fi cea a cainilor vagabonzi, asta-i clar), nu?


Pe aceeaşi temă




20 Comments »

  1. Man, dupa 20 ani de la comunism? Da unde te crezi? Pai cine sunt aia care dau astfel de legi.. nu aia crescuti, educati, practicanti comunisti dau legile astea?

      Comment by ASdfix — April 11, 2012 @ 1:26 am

  2. Printre cele mai bune articole ale tale pe anul acesta. Toata stima!

      Comment by geutz — April 11, 2012 @ 2:04 am

  3. Daca poporul rroman, la nivelul cultural si social actual, ajunge sa voteze legi suntem terminati definitiv. Uite-te ce specimene voteaza la fiecare patru ani sau in Parlamentul Europei, dapoi sa voteze zi de zi :))

      Comment by iosup — April 11, 2012 @ 3:28 am

  4. nu, pt ca poporul e si mai prost. asta-i drama.

      Comment by bingo — April 11, 2012 @ 6:29 am

  5. “Eu cred ca astia care fac legile astea au fost frecati la cap de Asociatia psihologilor care mor de foame, ca prea deodata e din ce in ce mai mare nevoie de psihologi.”
    Din păcate ăsta e adevărul. Psihologii îşi găseau greu de lucru, la cabinetele lor nu mergea nici dracu’, aşa că s-au hotărît să pistoneze mai sus. Stai să vezi cînd consultul pentru angajare va deveni obligatoriu şi cu plată.

      Comment by ratza — April 11, 2012 @ 7:39 am

  6. ambele situatii (avortul, adoptia) tin de viata personala a fiecaruia si mi se pare anormal sa existe asemenea legi. legat de adoptie cred ca fiecare familie ar trebui sa gestioneze situatia cum considera, ei cunosc comportamentul copilului pe care il cresc, nu o lege seaca si impersonala. legat de avort, din moment ce nu e ilegal, de ce trebuie atatea etape? te`ai decis, fa`o si gata.

      Comment by maddy — April 11, 2012 @ 7:51 am

  7. @bingo: Foarte adevărat. 75% din populaţia ţării nici nu ar şti despre ce este vorba şi ar vota “influenţaţi”.

      Comment by RBoy — April 11, 2012 @ 8:23 am

  8. @RBoy si bingo: 50% din populatia tarii nu voteaza nici influentata, sa fim seriosi (vedeti ultima chemare la vot). Nici la elvetieni nu voteaza atat de multi. Procentul lor la vot atunci cand vine vorba despre referendumuri pentru legi este undeva sub 30%. Prin urmare, vor vota doar cei interesati sa schimbe ceva, iar eu sper ca acei oameni sa fie cei cu capul pe umeri si nu cei cu galeata. Oricum, as fi curios care ar fi rezultatul unui referendum national care are intrebarea: Omoram sau nu cainii vagabonzi?

      Comment by Sebastian Bargau — April 11, 2012 @ 8:37 am

  9. @Sebastian Bârgău: declarăm câinii vagabonzi primul pas din Zombie Apocalipse și punem mâna pe armele cu tranchilizant. Că nici cu zoocidul nu sunt de acord. Le dăm o supradoză de tranchilizant și dorm definitiv. Fiecare își ia “vânatul” și îl îngroapă/mănâncă/vinde – musai curăță după el. Pentru iubitori propun varianta de adopție responsabilă, îndelung sugerată de tine, iar în cazul în care doar fac gura mare și nu își asumă responsabilitatea, un Colt M4A1 Cybergun / Taser (http://electrosoc.com/). Treaba lor daca stau întinși pe jos incapacitați și le curg balele. Numa’ zic.

      Comment by Dan — April 11, 2012 @ 9:30 am

  10. “Oare nu ar fi mai bine sa facem ca elvetienii si sa voteze si poporul legile”
    cred ca glumesti. ai idee cati idioti sunt in tara asta? sa nu mai zic de “religiosi”. nici nu vreau sa ma gandesc ce legi ar putea trece cu ajutorul acestor oameni. chestia asta ar putea functiona doar daca idiotii nu ar avea drept de vot, dar atunci deja nu mai e democratie. as vrea sa vad cum ar vota tata floarea o lege fiscala de exemplu.

      Comment by zanghe — April 11, 2012 @ 10:23 am

  11. Iti inteleg punctul de vedere legat de cele doua legi, mai ales de legea adoptiilor. Un copil care a fost adoptat si i se spune asa ceva, va gasi mereu motive de santaj emotional and the whole 9 yards, dupa cum ai spus.

    As dori sa te intreb ceva: cum ai modifica tu aceste legi, astfel incat sa nu mai fie scrise pe genunchi?

      Comment by Bogdan — April 11, 2012 @ 12:22 pm

  12. Ar mai fi de discutat si legea lustratiei care are in fapt un singur subiect, anume mos iliescu, restul sunt toti exceptii. Conform legii…

      Comment by aNDRIIpOPA — April 11, 2012 @ 12:28 pm

  13. sau te duci la bulgari unde nu te intreaba nimeni de vorba daca vrei sa avotezi. Banu’ sa-l ai. Jmecheria nu e sa convinga femeile sa le spunem “educate” sa nu avorteze. Este facuta sa o convinga pe aia de la tzara, care abia si-a facut curaj ca mai are 5 acasa, sa il lase si pe asta, ca o sa fie carne de tun buna si votant imbecil. Si uite asa o sa vedem tot felul de noi nascuti inecati in hazna sau lasati in spital. Ca trebuie sa fim multi si prosti.

      Comment by Maria — April 11, 2012 @ 12:49 pm

  14. Apropo de legi facute pe genunchi. Nu stiu exact cum se cheama legea dar are legatura cu calatoriile in strainatate. La calatoria in strainatate a copiilor minori este necesara prezenta la vama a ambilor parinti. In caz ca unul nu este prezent este necesara o inputernicire notariala prin care celalalt parinte permite calatoria minorului. Adica sa nu-l fure cumva tacsu sau masa. Ne miram ca nu sintem primiti in Schengen, cum am putea cind s-ar incalca fix aceasta lege.

    Identic si cu alocatia de 2 lei ce se inmineaza numai acelui parite ce a facut cererea. In caz ca nu e acasa pa-pa.

      Comment by Io — April 11, 2012 @ 4:26 pm

  15. @lo: oriunde exista acea procura notariala prin care un parinte isi da acceptul ca celalalt parinte sa poate iesi din tara cu copilul. Asta fac si eu aici in Canada. Dar nu de asta e vorba.
    @ Sebastian:In mare sunt de acord cu ce spui. Nici eu nu i-as spune copilului ca e infiat decat poate atunci cand si el va avea un copil si va intelege cum stau lucrurile cu dragostea fata de copiii pe care ii ai intr-un fel sau altul. Ca el va vrea sa stie ce s-a ales de familia biologica asta e alta poveste. Nu poti sa spui ca doi oameni gandesc la fel. Poate tu Sebastian ti-ai baga un mare picior in familia biologica si nu te condamn dar poate altul are curiozitatea aia sa vada ce-ar fi fost daca……asta tine de inima si/sau mintea fiecaruia. Dar stiu si de un copil din familie care a aflat pana in varsta majoratului cine-i sunt parintii (de la o ruda idioata) si care a facut o criza de furie de s-a inchis in baie (saracii parinti adoptivi au crezut ca vrea sa se sinucida) si o luna nu a mai vrut sa vorbeasca cu nimeni pana un doctorul psihiatru (ca pe vremea lui Ceasca nu existau psihologi) le-a recomandat parintilor sa-i cumpere un animal cu care sa se imprieteneasca. Si asa copilul a avut cui spune ce-l doare….cainelui ca in parinti nu mai avea incredere. Si nu a dorit niciodata sa aiba copii la randul lui dar creste caini si pisici vreo 10 capete in casa.
    Referitor la psihologii care poate zici tu mor de foame…..dar romanii nu sunt obisnuiti cu asa ceva. In toate tarile se merge la psiholog si nu pot sa zic ca e rau pentru ca am trecut printr-o experienta de care am avut nevoie de psiholog si m-am dus….si dupa aceea mi-a fost mult mai bine si chiar ma bucur ca am apelat la el. Este poate considerata o fitza dar iata cate cazuri de divort sunt, cate cazuri de abandon de copii (si-ti garantez ca multe mame dintre cele care abandoneaza copiii au remuscari mai tarziu), cate cazuri de copii cu parinti care lucreaza in strainatate care se sinucid de singuratate, ajung in gasti periculoase sau ajung sa abandoneze scoala.
    Daca trimiti unul din cazurile de mai sus la psihiatru nu se vor duce pentru ca nu se considera nebuni si nici eu nu ii consider asa numai ca sunt niste oameni care poate sunt lipsti de comunicare sau lipsiti de invatamintele parintilor (care ori nu le explica din nestiinta ori sunt prea conservatori) si ar putea apela la genul de consilieri psihologi care nu te obliga sa faci nimic ci te ajuta sa-ti gasesti singur drumul si sa-ti dai singur raspunsurile la probleme.
    Sunt de acord cu avortul atata timp cat inainte de a se face procedura sa i se explice femeii (acum sunt femei de pe la 12-13 ani) ce presupune aceasta pentru fat si pentru corpul ei de catre o persoana specializata care sa nu-i imprime ideea de nebunie si bineanteles daca sunt minore sa se stea de vorba si cu parintii acesteia sa le spuna ce implicatii sunt. In rest fiecare e liber sa faca ce vrea cu corpul lui. O informare nu inseamna a te obliga sa faci un anume lucru.
    Sunt de acord sa-i spui sau nu copilului ca e infiat cand consideri sau daca consideri de cuviinta acest lucru. Legea insa e greoaie inca de infiere. Eu vreau sa mai infiez un copil dar n-am ruda de gradul 4 care sa-l abandoneze si mai ales ca sunt cetatean roman cu domiciliul in strainatate imi cer o poala de bani pentru infiere. Eu sunt de acord sa dau bani atata timp cat e vorba de acte notariale si de asigurari medicale si ce mai tine de documentatie dar nu sa sune ca si cum m-as duce la piata sa i-au un snop de patrunjel. Pana cand s-o da legea care sa lase romanii din strinatate sa adopte copiii romani fara parinti o sa mai dureze…am inteles ca s-a dat o lege dar e…..frectie.

      Comment by Mihaela — April 11, 2012 @ 6:05 pm

  16. @Mihaela

    O fi si in Canada la fel, dar Canada nu e in Schengen si nici nu a aplicat. Cum aplici legea daca nu ai punct de frontiera? Pui o pancarda pe marginea drumului si rogi frumos persoanele cu copii in masina ce nu au procura sa se intoarca?

      Comment by Io — April 12, 2012 @ 12:21 pm

  17. @ Io: Nu are legatura cu Shengen. Si nu aplici legea de frontiera dar daca la un control de rutina al politiei nu ai procura mergi frumos la politie dai declaratii si mai faci cateva drumuri la ambasada de care faci parte pana iti recuperezi copilul. Asa se procedeaza si in Canada intre unele provincii mai ales cand sunt cazuri de rapiri. Stii cate camioane au pe spate poze cu copii disparuti? Si camioanele astea nu circula numai in Canada…mai merg si in USA. Stii ca fiecare ziar de program tv are acelasi lucru….la fel si pe unele cutii de lapte. Daca la un control de rutina politistului i se pare ca copilul seamana cu cineva din baza de date de copiii disparuti ai rupt-o in fericire. Asa ca nu te intoarce din drum dar ramai acolo pana chiar iti vine sa mergi acasa…dar nu prea mai poti. Diferenta este ca acea procura nu trebuie sa fie legalizata la notariat ci semnata la orice persoana juridica, care se considera ca te cunoaste de mai bine de 5 ani: stomatolog, doctor de familie…

      Comment by Mihaela — April 12, 2012 @ 3:40 pm

  18. @ Mihaela

    Asa o fi acolo, In Europa in statele Schengen nu-ti poate cere procura. Ce faci mergi cu politistul la un traducator autorizat?

    Ce vroiam sa scot in evidenta este faptul ca odata ce Romania intra in Schengen legea ce nu permite iesirea din tara a copilului nu se poate aplica. La fel si faimosul consemn la frontiera.

      Comment by Io — April 12, 2012 @ 5:29 pm

  19. Oricum nu are rosrt sa-mi bat tastele cu tine ca oricum nu intelegi ce doresc sa spun si oricum procura aia de zici tu nu are legatura nici cu legea adoptiei nici cu legea avortului de se scrie aici in postarea lui Sebastian

      Comment by Mihaela — April 12, 2012 @ 5:52 pm

  20. Inca o dovada ca biserica e o mizerie si cei care ne conduc sunt nişte fomisti care ar linge pe oricine pt 10 euro.

      Comment by Gigi — April 13, 2012 @ 10:58 pm

Leave a comment

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.


More in mizerii (180 of 956 articles)